PDA

View Full Version : wav files overstuur (gearbox -> audition)



balletje&biscuitje
30 juli 2008, 22:00
Beste mensen,
Als ik via Gearbox opneem in Adobe Audition lijkt alles goed te gaan. Als ik echter de opgenomen bestanden niet in Audition afspeel, maar gewoon vanuit de map waarin ze worden opgeslagen (en dan in Winamp bijvoorbeeld), dan zit er ontzettend veel overstuur in. Als ik exporteer in wav vanuit Audition zit het er ook in, bij mp3 is er weer niks aan de hand. Bij het opnemen clipt Gearbox niet en de niveau's in Audition lijken ook prima. Wie helpt?
Ik gebruik trouwens de UX1 toneport.
Alvast bedankt!!

JvD.
30 juli 2008, 22:03
Ik heb zelf dat mijn speakers oversturen op sommige hoge tonen, zelfs op laag volume. Maar de wav files zijn wel van gezond volume. "volgens mij" een kwestie van je file in Adobe openen en kijken of hij tegen de 0db aan komt.

balletje&biscuitje
30 juli 2008, 23:36
Bedankt voor je reactie. Misschien dat ik het iets teveel genuanceerd heb, maar als ik bedoel overstuur, dan heb ik het zelfs over kraken waarbij er haast niks meer van het originele geluid te horen is - in ieder geval het zijn niet de boxen. Eigenlijk zou ik even een voorbeeldje moeten uploaden, alleen jammer dat die pc ergens anders staat...

JvD.
30 juli 2008, 23:39
Bedankt voor je reactie. Misschien dat ik het iets teveel genuanceerd heb, maar als ik bedoel overstuur, dan heb ik het zelfs over kraken waarbij er haast niks meer van het originele geluid te horen is - in ieder geval het zijn niet de boxen. Eigenlijk zou ik even een voorbeeldje moeten uploaden, alleen jammer dat die pc ergens anders staat...
ja, maar als iets overstuurt kun je dat volgens mij gewoon aan je file zien. als je die opent en je golfjes zijn allemaal afgekapt. of klets ik nu maar wat?

bass blom
30 juli 2008, 23:42
toonhoogte en tempo zijn wel ok?
klinkt als een sample rate probleempje in winamp?

bert k
30 juli 2008, 23:49
Eerder als bitdiepte. Gewoon ff in Audition met F11 converteren naar 16 bits, dat zou moeten werken.

(Als ze al 16 bits zijn praat ik onzin en weet ik het ook niet :))