PDA

View Full Version : John Scofield in Paradiso



EuroCinema
30 juli 2008, 17:22
JOHN SCOFIELD PIETY STREET BAND: Jon Cleary, George Porter Jr., Ricky Fataar
maandag 17 november 2008

De voorverkoop is al gestart.

Dit is een nieuw project van supergitarist Scofield met drie muzikanten met wortels in New Orleans. George Porter Jr. kennen we als de bassist van de legendarische funkband The Meters dus dat belooft veel goeds. Ik ben erbij!

EuroCinema
10 november 2008, 15:40
Bump! Volgende week dus.

savecracker85
11 november 2008, 20:48
Scofield met Porter op bass.. Te gek!
Thnx voor de tip! heb gelijk vanmiddag kaartjes gehaald 8-)

erwin_ve
12 november 2008, 11:25
Ik zou er graag naar toe willen, maar ik kan niet:angry:

vulvasonic
12 november 2008, 19:15
Waarom lees ik dit NU pas?!?!?!?!

Iedere keer als de kans zich voordoet om hem te bekijken komt er weer iets tussen. En nu dus WEER!!!!!!!

Scofield is een van mijn grootste helden. Ongrijpbaar.

EuroCinema
12 november 2008, 22:05
Hij speelt rond die datum ook nog ergens anders in het land, buiten de randstad geloof ik....

savecracker85
12 november 2008, 23:19
klopt, de 26ste speelt hij nog in Heerlen(Limburg)

paulusdeBKB
12 november 2008, 23:26
Ik ga er ook heen, net kaartjes gekocht. Ben heel benieuwd!

EuroCinema
18 november 2008, 09:44
Dat was weer een mooi concert! Hij speelde af en toe erg bluesy. Gevolg: een gebroken snaar (zelfs .13 kun je niet eeuwig 5 vakjes op blijven duwen). Jazzer in hart en nieren als Scofield is, had hij natuurlijk ook op het hoofdpodium van Paradiso geen roadie en geen reservegitaar. De roze stratocaster van de toetsenist/slaggitarist bood uitkomst en ja hoor: ook op een strat klinkt Sco meteen herkenbaar als Sco. Er volgde een grappig intermezzo waarin hij de snaar verving en speelklaar maakte. Scofield: "You know how it is with strings... how many guitar players are there in the audience?" (halve zaal steekt hand op) "Oh jesus!"

paulusdeBKB
18 november 2008, 12:48
Ik ben ook blij, maar had het wel leuk gevonden als ze ook iets anders dan GospelJazzRock hadden gespeeld. Kreeg wel af en toe jeuk van de teksten, en een beetje van John's gepruts met zijn Boomerang loopstation.

savecracker85
18 november 2008, 13:51
eveneens blij. :)
Ik had van te voren echter meer funk verwacht met George Porter op bass. Maar na een paar nummers werd me al duidelijk dat het vooral gospeljazzrock zou worden.
Gelukkig kwam scofield niet het evangelie verkondigen:

how many guitar players are there in the audience?" (halve zaal steekt hand op) "Oh jesus!"

Verder te gek en leuk Scofield nog eens op een strat te zien spelen ;)