PDA

View Full Version : Opzoek naar een goeie Flanger/rotospeaker



Nicolaas
30 juli 2008, 15:18
Dag mensen,

Heb een paar maanden terug in een gekke bui een EHX Electric Misstres gekocht,
helaas kan ik hier niet mijn geluid uit halen.
Het geluid dat ik zoek moet een beetje tool achtig zijn, goed instelbaar.
Maarja wat zijn goeie Flangers? wil der ook een soort van rotospeaker sound
uit halen.

Boss Flanger
Voodoo labs
MXR van halen flanger?????

Suggesties?

wiegersma
30 juli 2008, 18:36
boss rt-20, rotary ensemble?
http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=696&ParentId=96

Dirk_Hendrik
30 juli 2008, 19:48
Voor rotaryachtige simulaties zou ik sowieso niet in het flangerkamp gaan zoeken. Zelfs een chorus doet dat al beter.

Mitch
30 juli 2008, 19:55
Hij komt niet dagelijks voorbij, maar de Ibanez RC99 is hier prima voor. Er zijn betere, maar die zijn vaak erg duur verhoudingsgewijs.

Nicolaas
30 juli 2008, 20:03
Nou geld is niet zo'n probleem, als ik investeer dan ook maar gelijk een goede.
Maar ik wil gewoon een flanger die goed instelbaar is, en soms ook een beetje
die roto speaker sound kan nabootsen.

Zoals in Tool, word vaak gebruikt maar heel subtiel. En je hoort amper dat phaser
achtig geluid. Dat nog al sterk is bij de EHX.

En veel andere muziek heb ik gewoon een flanger nodig, maar de EHX is vooral
meer voor extreme dingen.

robert-gitarist
30 juli 2008, 20:56
Dunlop Rotovibe of Dunlop Univibe?
*edit, of misschien een Line6 Roto machine.

Aimé
30 juli 2008, 21:08
Fulltone choralflange natuurlijk?

Nicolaas
30 juli 2008, 21:33
Dank u, ga eens even kijken.

vinni
30 juli 2008, 21:57
Flangers?

De beste is de Foxrox TZF....super mooi...moet je wel effe aan wennen.
Andere : Maxon Flanger, HBE Frostbite (kopie ADA flanger) en de Hartman Mistress kopie)

Rotary heb ik geen verstand van dus kan ik je helaas niets over zeggen.

Vinni

ewout
30 juli 2008, 23:24
De beste is de Foxrox TZF....super mooi...moet je wel effe aan wennen.


+1

Hier zit ik ook op te azen, maar hij is nu uit productie en veel te overpriced op ebay e.d. Hij schijnt in afgeslankte en goedkopere vorm weer terug te komen. Deze flanger doet ook een supergave rotary sound - luister zeker even de samples op de site van foxrox!

ewout
30 juli 2008, 23:27
Fulltone choralflange natuurlijk?

met die zou ik even wachtten, want die heeft zometeen ook pitchbending vibrato. Als je dan toch rotary sounds wil...

http://www.fulltone.com/stpframe.html


die CFV-2 krijgt fulltone chips:

http://www.fulltone.com/cshframe.html

vinni
30 juli 2008, 23:30
+1

Hier zit ik ook op te azen, maar hij is nu uit productie en veel te overpriced op ebay e.d. Hij schijnt in afgeslankte en goedkopere vorm weer terug te komen. Deze flanger doet ook een supergave rotary sound - luister zeker even de samples op de site van foxrox!

Hij is zeker super! Maar ik hebm toch weggedaan. Live wassie maar moeilik te gebruiken. Die pots zijn zo super gevoelig.....nam teveel tijd in beslag om een ander soundje erin te draaien. En ik wil eigenlijk gewoon twee,drie knoppen...that's it......van die afgeslankte versie....dat weet ik....ben benieuwd!

Sta ook op de wachtlijst voor Dave's Aquavibe.

Vinni

ewout
30 juli 2008, 23:36
zo'n vermoeden had ik al, dat het vrij omslachtig werkt in de praktijk. Ben erg benieuwd naar een eventuele kleinere variant.




Sta ook op de wachtlijst voor Dave's Aquavibe.

Vinni

gaaf hoor! Tis dat ik net een whammy 1 heb gehaald en voorlopig geen geld meer heb voor pedalen (auw) maar anders...

Nicolaas
31 juli 2008, 02:03
Oh stoer, geen mensen met ervaring met de MXR EVH flanger?

Aimé
31 juli 2008, 14:59
Wat is dat nu met die aquavibe? Ziet er zo'n fantastisch pedaal uit, en iedereen staat gelijk op een wachtlijst?

Nicolaas
31 juli 2008, 15:46
Huh.........?

robert-gitarist
31 juli 2008, 15:56
Oh stoer, geen mensen met ervaring met de MXR EVH flanger?

Ik heb er geen ervaring mee maar nu je het over de MXR EvH Flanger hebt, wat zijn eigelijk de verschillen tussen de gewone en de EvH?

Mitch
31 juli 2008, 16:05
Oh stoer, geen mensen met ervaring met de MXR EVH flanger?
Ja. da's een mooi ding. Maar blijft het feit dat het een goede flanger is en niet als de meeste flangers zijn die niet goed in rotary sounds (zoals D_H al terecht opmerkte), ik zou dus nog even goed aangeven wat je nou precies zoekt.

AriaProII
31 juli 2008, 16:30
Ik haal mijn TOOL-geluid uit een DOD fx-75C, met mn volume knop op laag. Hij geeft verder niet zulke extreme flange; het is geen MXR m117, maar voor de meer chorus-achtige flange is hij heerlijk.

edit: en hij kost op marktplaats maar zo'n 30 euro :)

Nicolaas
31 juli 2008, 16:44
Ik ben opzoek naar een flanger, waarmee je tool nr's zoals Right in Two, H.
etc kan spelen. Dan is die heel licht aanwezig, maar met de EHX gaat dat niet
echt lekker.

Voor zover ik weet gebruikt die een Boss Flanger.

En het verschill tussen die MXR EVH en de gewone is volgens mij alleen de
kleur natuurlijk en er zit een extra switch op, die er voor zorgt dat je settings
krijgt die Eddie van Halen zelf gebruikt.

Das denk het grootste verschil.

Aimé
31 juli 2008, 17:12
Sorry, was een beetje een onduidelijke post.
Ik bedoelde dat de aquavibe blijkbaar erg gewild is, maar dat diegenen die hem willen aanschaffen op een wachtlijst moeten staan, das toch vreemd?

AriaProII
31 juli 2008, 17:16
Ik ben opzoek naar een flanger, waarmee je tool nr's zoals Right in Two, H. etc kan spelen.

Check. Stinkfist, Eulogy, H, 46+2, intension; het lukt mij allemaal met de DOD.

Mitch
31 juli 2008, 18:03
Sorry, was een beetje een onduidelijke post.
Ik bedoelde dat de aquavibe blijkbaar erg gewild is, maar dat diegenen die hem willen aanschaffen op een wachtlijst moeten staan, das toch vreemd?
Welnee, da's hip. Als je als bouwer geen wachtlijst heb ben je een echte non-conformist :D

drap
31 juli 2008, 18:23
Leuk truukje ook om de prijs op te voeren.

Het Tool geluid gaat je ook wel aardig lukken met een Ibanez FL9, maar een rotary speaker-achtig iets gaat je er niet mee lukken. Maar goed, dat was al eerder gezegd dat je dat waarschijnlijk sowieso niet aat lukken met een flanger pedaal. Een redelijk chorus geluid moet nog lukken, dat lukt me met de FL9 opzich ook nog wel.

Valoosj
31 juli 2008, 19:09
Volgens wat ik gelezen heb gebruikt Adam Jones een BF-2 van Boss. Ik heb hem zelf liggen en haal er best goeie sounds uit.

robert-gitarist
31 juli 2008, 19:12
Misschien dat ie die Boss Flanger wel in combi gebruikt met een ander pedaal. Bijv, een Flanger en Phaser door mekaar? Daar kun je ook apparte geluiden mee krijgen.

mario88
31 juli 2008, 19:26
Misschien dat ie die Boss Flanger wel in combi gebruikt met een ander pedaal. Bijv, een Flanger en Phaser door mekaar? Daar kun je ook apparte geluiden mee krijgen.
+1

heb laatst een phaser gekocht (ph-2) en van een vriend een bf-2 te leen, als je een beetje expirimenteert krijg je vette spacy geluiden

Nicolaas
1 augustus 2008, 02:49
Vet, dus BF-2 zou dus ook goed zijn. Maar die DOD Kon ik niet marktplaats vinden, dus als iemand een tip heeft.
Heb namelijk wel sound clips gehoord en video's gezien van de DOD klinkt wel heel vet moet ik zeggen.
Dus het wordt gewoon een dikke flanger.

Ik d8 dan aan:

Boss BF-2
Ibanez Flanger
En de MXR EVH of de Gewone

en miss gewoon een dikke phaser erbij, die Adam Jones ook gebruikt. Dus dat zal het wel zijn qua sound.

Dus Denk een MXR phase 90 Oid.

AriaProII
1 augustus 2008, 10:18
Kom anders eens langs. ik heb zowel de flanger als de phase 90. en dat alles in een loop, net zoals AJ :)

Nicolaas
1 augustus 2008, 14:08
Ik ga vandaag even langs NM kijken of ik ze daar kan testen.
En anders even naar Big One (als ik echt nergens anders kan)

Nicolaas
2 augustus 2008, 02:39
Het is een BF-3 geworden (A)