PDA

View Full Version : Versterker voor top 40 coverband



basje25
30 juli 2008, 14:14
Hey,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een multifunctionele versterker voor bijvoorbeeld een top 40 coverband.
Hieronder versta ik:

- Minimaal 3 kanaals of in ieder geval met een distortion kanaal waarbij je met footswitch de gain kan veranderen
- Niet te zwaar
- Een multifunctioneel dus niet een zware metal distortion of iets dergelijks

Het idee hierachter is dat ik de delay, reverb, chorus en dergelijke effecten met de Boss Gt-8 aanstuur in de effectsloop en dat ik tussen clean en distortion op de versterker switch.

Mijn setup is:

- Fender american deluxe stratocaster
- Lagg akoustische gitaar
- Squier stratocaster met Kirk Hammet EMG's erin
- Boss GT-8

Mijn muziekstijl:

- Pink Floyd
- RHCP
- Anouk
- Top 40

Versterkers die ik op het oog zijn:
- Marshall AVT150 x
- Randall RH300 G3 Plus

Tevens wil ik graag een losse top en cabinet zodat ik later nog een talkbox aan mijn setup kan toevoegen.

Bij voorbaat dank voor de moeite.

gr. bas :rockon:

Squier4ever
30 juli 2008, 14:19
Hey,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een multifunctionele versterker voor bijvoorbeeld een top 40 coverband.
Hieronder versta ik:

- Minimaal 3 kanaals of in ieder geval met een distortion kanaal waarbij je met footswitch de gain kan veranderen
- Niet te zwaar
- Een multifunctioneel dus niet een zware metal distortion of iets dergelijks

Het idee hierachter is dat ik de delay, reverb, chorus en dergelijke effecten met de Boss Gt-8 aanstuur in de effectsloop en dat ik tussen clean en distortion op de versterker switch.

Mijn setup is:

- Fender american deluxe stratocaster
- Lagg akoustische gitaar
- Squier stratocaster met Kirk Hammet EMG's erin
- Boss GT-8

Mijn muziekstijl:

- Pink Floyd
- RHCP
- Anouk
- Top 40

Versterkers die ik op het oog zijn:
- Marshall AVT150 x
- Randall RH300 G3 Plus

Tevens wil ik graag een losse top en cabinet zodat ik later nog een talkbox aan mijn setup kan toevoegen.

Bij voorbaat dank voor de moeite.

gr. bas :rockon:

gezien de genoemde versterkers gok ik je budget zo rond de 500 euro. (is best handing om te vermelden). voor dat geld zou ik beide versterkers niet kopen, maar bijv. een peavey valveking gaan testen.
de door jou genoemde versterkers zijn allebei transistorbakken en dat is toch niet je van het als je het mij vraagt.
gebruik ook de zoekfunctie eens, er zijn al vele topics met dit onderwerp en budget.

basje25
30 juli 2008, 14:29
Hey Squier4ever,

ja srry daar had ik ff niet aan gedacht maar dat zie je inderdaad helemaal goed het budget ligt tussen de €500,- en €700,-.

ik heb ook al gekeken naar de valveking maar het probleem is dan dat je dus niet kan switchen op het overdrive kanaal je kan wel een boost geven maar dat is dus niet wat ik bedoel. Ik bedoel eigenlijk zo'n systeem wat de randall aan boord heeft of zoals de avt150 heeft dat je dus 4 kanalen hebt.

Wat betreft de zoekfunctie, die heb ik gebruikt maar ik kan nauwlijks wat vinden over de marshall...

iig bedankt voor de info..

gr. bas

Squier4ever
30 juli 2008, 14:37
Hey Squier4ever,

ja srry daar had ik ff niet aan gedacht maar dat zie je inderdaad helemaal goed het budget ligt tussen de €500,- en €700,-.

ik heb ook al gekeken naar de valveking maar het probleem is dan dat je dus niet kan switchen op het overdrive kanaal je kan wel een boost geven maar dat is dus niet wat ik bedoel. Ik bedoel eigenlijk zo'n systeem wat de randall aan boord heeft of zoals de avt150 heeft dat je dus 4 kanalen hebt.

Wat betreft de zoekfunctie, die heb ik gebruikt maar ik kan nauwlijks wat vinden over de marshall...

iig bedankt voor de info..

gr. bas

dat je de info niet kunt vinden komt omdat het niet zo'n goeie versterker is, er zijn niet veel mensen die er een hebben. grote reden daarvoor is de klank, die is gewoon niet zo goed.
nogmaals kijk voor buizen, koop eventueel een booster en je bent helemaal klaar.
Ook de GT-8 is eigenlijk niet je van het als je het mij vraagt. ik heb liever een paar goeie losse pedaaltjes, ipv een "kermiskast" waar alles in zit.

basje25
30 juli 2008, 14:42
Hey,

Ik kan je daar opzicht wel gelijk ingeven want ik ben zelf ook niet te spreken over de modeling van de gt 8. Dat is ook de reden dat ik een andere versterker wil, zodat ik daarvan de distortion kan gebruiken. Evt. komt er in de toekomst nog een T.C. electronics g-major omdat ik hem toch alleen wil gebruiken voor delay e.d.

Opzicht is de valve king wel een goede versterker maar het probleem is dat je niet kan switchen op het overdrive kanaal en dat is iets wat ik wel zoek want als je nog meer effecten gaat toevoegen krijg je signaal verlies en dat vind ik ook jammer.

Maar goed mochten er meer suggesties binnen komen ik sta er in ieder geval wel voor open.

gr. bas

zjanke
30 juli 2008, 14:45
Ik zou met het oog op het stuk top 40 alle effecten juist uit die GT8 trekken en een goede cleane 1 kanaals buizenbak kopen. Ik ken een gitarist die een GT8 met ene buizenbak gebruikt en met de juiste instellingen daar een prima geluid uit tovert.

Voor 500-700 euro is er veel moois te vinden, van nieuwe Peavey valvekings en Vox AC15 tot tweedehands Fender Blues deluxe en VOX AC30 of iets dergelijks

Sami
30 juli 2008, 14:47
Ik weet niet hoeveel vermogen je nodig hebt, maar ik heb zo'n randall rg75g3 en dat is echt een werkpaard voor alle soorten muziek.

Van blues tot metal en alles er tussen in krijg je eruit. 3 kanalen zoals jij wilde. Een clean, classic gain en modern gain. Allemaal te schakelen via het bijgeleverde voetpedaal. Ook de door jou gewenste effectloop zit er in. Zit ook nog een clean boost op en reverb/effects. Kom je eenheel eind met het voetpedaal zou ik zo zeggen.

He apparaat zal ook wel niet voor niets tot beste combo van 2007 uitgeroepen zijn door guitarworld.

Over de losse heads met kabinetten kan ik niet zo veel zeggen, maar die zullen zeker niet slecht zijn.

almarvk
30 juli 2008, 14:48
Een multi effect is juist voor een top40 bandje wel goed, IMHO. Zo kan je goed presets instellen en het geluid van een bepaalde artiest makkelijk naar voren halen.

Een Line 6 Spider Valve 112 kan misschien ook wel wat zijn.

Sami
30 juli 2008, 14:51
Over die spider valve heb ik hele goede dingen gelezen!!!!! Ik heb hem og niet getest, maar dat ding moet echt heel vet zijn.

basje25
30 juli 2008, 14:53
@ zjanke:

Wat jij zegt is opzicht een prima idee maar het probleem is dat ik niet tevreden ben over de geluiden die ik er nu mee uit krijg over mijn Cube60.
kan dit zijn omdat de cube geen effectsloop heeft???

@ Sami

Dat houd ik in mun achterhoofd en ga ik zeker gebruiken op het moment dat ik ga testen want dat is gewoon het principe waar ik mee wil gaan werken

@ almarvk

zie @zjanke

Squier4ever
30 juli 2008, 14:53
Ik weet niet hoeveel vermogen je nodig hebt, maar ik heb zo'n randall rg75g3 en dat is echt een werkpaard voor alle soorten muziek.

Van blues tot metal en alles er tussen in krijg je eruit. 3 kanalen zoals jij wilde. Een clean, classic gain en modern gain. Allemaal te schakelen via het bijgeleverde voetpedaal. Ook de door jou gewenste effectloop zit er in. Zit ook nog een clean boost op en reverb/effects. Kom je eenheel eind met het voetpedaal zou ik zo zeggen.

He apparaat zal ook wel niet voor niets tot beste combo van 2007 uitgeroepen zijn door guitarworld.

Over de losse heads met kabinetten kan ik niet zo veel zeggen, maar die zullen zeker niet slecht zijn.

die randall is leuk als je net speelt, maar na een tijdje wil je toch beter, neem dat van me aan.

basje25
30 juli 2008, 14:55
@Squier4ever

als ik het goed begrijp kan ik het beste doorsparen voor een buizen versterker?

gr. bas

zjanke
30 juli 2008, 14:57
@ zjanke:

Wat jij zegt is opzicht een prima idee maar het probleem is dat ik niet tevreden ben over de geluiden die ik er nu mee uit krijg over mijn Cube60.
kan dit zijn omdat de cube geen effectsloop heeft???


Yep. Ik ken de GT8 zelf niet qua bediening, maar zoek even hier op het forum en je zult zien dat er mensen zijn die ook hebben geworsteld met de instellingen. Zitten er ampsimulaties op dat ding? zo ja: afzetten en het wordt gelijk een stuk beter. Kijk ook even naar een 4 kabelmethode en hoe je dat zou kunnen gebruiken bij een versterker waar wel een loop opzit. Neem het ding een keer mee naar een iemand die een buizenversterker heeft (of een muziekwinkel) en probeer eens een keer om hem zo aan te sluiten.

En als je budget 500-700 is dan heb je al voldoende voor een buizenversterker, dat hoeft niet meteen 1000+ te kosten

Squier4ever
30 juli 2008, 15:00
@Squier4ever

als ik het goed begrijp kan ik het beste doorsparen voor een buizen versterker?

gr. bas

je doet je oren een plezier als je een mooie buizenbak hebt ja.

basje25
30 juli 2008, 15:00
Hey,

Ok dankjewel voor de tip want ik worstel er al dik een jaar mee maar krijg er maar geen mooi geluid uit. De amp simulaties heb ik al uitgezet hij draait nu in principe over het JC - Clean kanaal van de Cube. Hierbij vind ik het geluid nog steeds niet zo goed als wat ik er van verwacht.

gr. bas

ColourofFire
30 juli 2008, 15:32
Wat ik ook niet snap is dat je je op zo'n budget zorgen maakt over signaal verlies. Sowieso is dat een hele discussie, en zeker voor een versterker uit dat budget maakt een pedaaltje meer of minder niet uit. Als je een GT8 gebruikt kun je niet klagen over het signaalverlies van een boostpedaal hoor...

wiegersma
30 juli 2008, 17:28
Is Line6 niet iets voor de top40 artiest?
Dan heb je alle geluiden binnen handbereik in één bakkie.

basje25
30 juli 2008, 18:07
@ ColourofFire:

Gt-8 is inderdaad een boostbak, maar zoals ik hem wil gaan gebruiken is het niet zozeer een boostbak meer als je het mij vraagt.

@ wiegersma:

Ik heb er al wel naar gekeken. Ik denk als ik op het moment van kopen sta dat ik hem wel uit ga proberen.

ACSlater
30 juli 2008, 18:46
Ik sluit me aan bij Squier4ever; koop een buizenversterker! Jouw GT8 doet niet onder voor een Line6 geval. Koop een tweekanaals Marshall DSL of zoiets en een boost pedaal erbij voor een soort van derde kanaal.
Met zoiets kun je prima vooruit:
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/182626826-marshall-nieuw-jcm-2000-dsl-401.html?xref=1&sref=http%3A%2F%2Fwww.advertentiezoeker.nl%2F%3Fq% 3Dmarshall+dsl%26srt%3Dwebsite%26ea%3D%26cat%3D%26 pv%3D%26pc%3D%26pcd%3D%26at%3D%26pmin%3D%26pmax%3D %26exp%3D0%26dpm%3Dlist

Ik speel zelf in een coverband met een vergelijkbare stijl. Ik gebruik een Marshall SJ met een Boss ME50 voor de FX en een MXR 10b EQ voor de solo's.

BeeJee
30 juli 2008, 18:46
Er staat een line6 spidervalve te koop van medeforummer Chiel voor 700 euro. Met zo'n ding ben je in 1x klaar. Heb je toch een beetje buizensound/feel icm. de veelzijdigheid van modelling. Natuurlijk geen high-end buizengeluid, maar wel ideaal voor de ijverige coveraar met een beperkt budget. Wellicht de moeite waard om te checken.

basje25
30 juli 2008, 18:49
@ ACSlater:

Ja zoiets zat ik al wel aan te denken. Misschien wel een nieuwe Valveking van Peavey maar moet ik eerst testen of dat het mijn geluid is.

@ Beejee

Ik wil niet al te veel verder gaan met modeling omdat je toch een eigen geluid moet creeeren om uit te blinken als band.

crapton
30 juli 2008, 18:57
Nav voorgaande suggesties: je kan bv een Laney TT series full tube amp gebruiken (www.laney.co.uk, wel 1150 € voor de 50W combo), aansturen met midi via de GT-8, en de GT-8 in de effectsloop hangen voor de mods/delays. Gitarist in mijn bandje (wij spelen zelfde soort muziek) gebruikt een JVM-410 met GT-8 en dat klinkt na het nodige gepuzzel behoorlijk goed nu!

Alternatief de Marshall JVM-215C (ook 1150€) of een H&K Switchblade 50W (ca. 1050€). Bij de Switchblade heb je je GT-8 niet meer nodig, kan je verkopen of inruilen.

Andere alternatieven niet te duur met modelling: Vox AD-VT series, Line6 Flextone, Spider Valve...

Ik heb zelf een X3Live met een stereo zelfbouwcombo en dat gaat redelijk goed, nadeel is dat er zoveel aan in te stellen is dat je soms blijft zoeken...

basje25
30 juli 2008, 18:58
Hey,

dankje voor de tip, ga ik zeker gebruik van maken...

gr. bas

marter544
31 juli 2008, 01:13
Ik weet niet hoeveel vermogen je nodig hebt, maar ik heb zo'n randall rg75g3 en dat is echt een werkpaard voor alle soorten muziek.

Van blues tot metal en alles er tussen in krijg je eruit. 3 kanalen zoals jij wilde. Een clean, classic gain en modern gain. Allemaal te schakelen via het bijgeleverde voetpedaal. Ook de door jou gewenste effectloop zit er in. Zit ook nog een clean boost op en reverb/effects. Kom je eenheel eind met het voetpedaal zou ik zo zeggen.

He apparaat zal ook wel niet voor niets tot beste combo van 2007 uitgeroepen zijn door guitarworld.

Over de losse heads met kabinetten kan ik niet zo veel zeggen, maar die zullen zeker niet slecht zijn.

Ik heb ook de RG75 icm. met 2*12 V30, en voor metal is het vet, maar wat lichte crunch dingen zijn niet heel brilliant, ook omdat je aardig wat volume verschil hebt tussen vintage en modern gain, en ik denk ook dat voor 500-700 euro icm. met een GT-8 wat beters is te krijgen voor een top-40 band.

Ik zou gaan voor een goedkope rack-eindtrap, en daaronder een 2*12 met V30's ofzo. En dan de GT-8 gebruiken als pre-amp, en kun je je rack later uitbreiden.

basje25
31 juli 2008, 11:22
Hey,

Dat is ook een mogelijkheid. Ik zal eens kijken wat er zoal te koop is.

gr. bas

DeiDRagonas
31 juli 2008, 13:10
ja srry daar had ik ff niet aan gedacht maar dat zie je inderdaad helemaal goed het budget ligt tussen de €500,- en €700,-.

Fuck veelzijdigheid, en fuck drie kanalen etc etc... Gewoon een Fender Blues Jr kopen joh!

:rockon:

Grt Roy!

basje25
31 juli 2008, 13:11
@ DeiDRagonas:"

Als ik dat had gewild was ik dit topic niet begonnen.

gr. bas

JeroenSchaaf
31 juli 2008, 13:14
Stiekum wil je het wel ;)

geintje!

Ik ben benieuwd wat je kiest!

DeiDRagonas
31 juli 2008, 13:14
@ DeiDRagonas:"

Als ik dat had gewild was ik dit topic niet begonnen.

gr. bas


Sst sst.... Wees stil mijn jongen...

*zegt met hypnotiserende stem: U voelt niets.. U gaat vanmiddag een Blues JR halen.. U voelt niets*

wiegersma
31 juli 2008, 13:29
ja, koop die blues junior!
Hup

wiegersma
31 juli 2008, 13:31
nee, doe toch maar een Cube...

Lexvandoef
31 juli 2008, 13:45
Fuck veelzijdigheid, en fuck drie kanalen etc etc... Gewoon een Fender Blues Jr kopen joh!

:rockon:

Grt Roy!

Daar vraagt hij niet om ;)

Trouwens, 3 kanalen en veelzijdigheid is echt echt heel erg relaxed hoor ;)

Kim Wilson
31 juli 2008, 13:56
Een eenkanaals met eventueel wat pedalen ervoor kan ook heel veelzijdig zijn. :satisfie:

Lexvandoef
31 juli 2008, 13:59
Een eenkanaals met eventueel wat pedalen ervoor kan ook heel veelzijdig zijn. :satisfie:

I know ;), maar ik hoef geen pedalboard mee te nemen ;)

basje25
31 juli 2008, 17:47
Hey,

Ik denk dat ik voor een 2de hands marshall dsl of tsl ga, of een Peavey valve king head met een big muff erbij...

zo gauw ik de set heb zal ik van me laten horen..

gr. Bas

Kaboemba
31 juli 2008, 18:13
Als ik je wensen zo hoor dan is er een versterker die precies in je straatje valt, de yamaha dg100.
100 watt vintage 30 speakers en het mooiitste is je hoeft je gt8 niet eens mee te nemen, mag wel natuurlijk.
Ik vind het een dijk van een versterker, heeft aantal zeer goede effecten er in en enkele perfecte preamps (niet allemaal maar dat heeft een line6 zeker niet).
In dynamiek ver boven een line6 uit, maakt van een flextone een speelgoed ding (wat het eigenlijk ook is).
Veel minder opties maar wel veel betere opties en heel solide gebouwt, ook niet verkeerd bij een band.

O ja nog 1 ding, hij is zo makkelijk in te stellen, gewoon functie selecteren en draaien maar. Heb je het gevonden opslaan.

Hij zier er nog goed uit ook, okee is smaak.

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/images/dg100212a_medium_jpg.jpg

basje25
31 juli 2008, 18:21
Hey,

Ik heb nogal een slechte ervaring met Yamaha, en ik wil graag een losse versterker top en Cab voor het aansluiten van een talkbox

gr. bas

pannekoek
31 juli 2008, 18:32
wat dacht je van ene fender ultimate chorus, een 2x 12 combo die echt hard gaat!

transistor dat wel maar er komt echt een top geluid uit! helemala icm een gt8!

en niet echt duur , 200-300 euro 2de hands moet geen probleem zijn

dml
31 juli 2008, 19:49
Hey,

Ik heb nogal een slechte ervaring met Yamaha, en ik wil graag een losse versterker top en Cab voor het aansluiten van een talkbox

gr. bas

Mag ik vragen wat die ervaring is?

Kaboemba
31 juli 2008, 21:06
Hey,

Ik heb nogal een slechte ervaring met Yamaha, en ik wil graag een losse versterker top en Cab voor het aansluiten van een talkbox

gr. bas

Dat kan helemaal niet, een slechte ervaring met yamaha.

Mitch
31 juli 2008, 22:10
Je kan een prima veelzijdig geluid halen uit een GT8 hoor en je hoeft daar de amp models niet eens voor uit te zetten. Het is een bitch om te leren kennen en in te stellen maar geduld wodt beloond. Met een goeie eenkanaals amp er achter houd je ook best nog wat dynamiek over. Een channelswitching buizenbak zou ik niet doen, is toch knap minder dynamisch. Nou ja, weet ik veel, misschien wil je in je top40 bandook wel helemaal niet zo veel dynamiek!
Wat wil je eigenlijk? Zijn je basissounds belangrijker (clean/scheur) of veelzijdigheid en heb je liever een wat vlakkere, tammere amp of een wa dynamischere amp?

basje25
31 juli 2008, 22:36
@ DML en @ Kaboemba :

Mijn slechte ervaring is met gitaren, niet met de keyboard divisie overigens.
Ik vind het niet fijn in de hand liggen.

@ Mitch:

Ik wil een basis clean, een lichte scheur, en een zware scheur. Het is de bedoeling dat ik deze kan boosten met de Gt-8.

gr. bas

Kaboemba
31 juli 2008, 22:48
Nou dat is echt een prima reden om yamaha versterkers af te wijzen :???:

Maar goed tis jouw geld en jouw voorkeur.

Btw heb van de week ff een tijdje zitten kloten met een GT8 editor op de pc, damn dat ging lekker makkelijk.
Gewoon realtime editen tot je iets lekkers hebt en opslaan.
Het was niet mijn GT maar ik voelde toch ff weer wat GAS opkomen, en nee het was niet van het eten.

zjanke
31 juli 2008, 22:52
Mijn advies is nogmaals om met een eenkanaals buizenbak te gaan testen.
Een driekanaals buizenbak met echt overtuigende clean, crunch en lead ga je niet vinden voor max 700 euro. Je basis met een goede eenkanaals is dan goed genoeg om die overtuigende kanalen wel uit je GT8 te halen. Je GT8 alleen als booster gebruiken is zonde.

Waar woon je ergens, misschien is er wel iemand in de buurt die je een keer wil laten spelen op zijn buizenbak.

Mitch
31 juli 2008, 22:54
Mijn advies is nogmaals om met een eenkanaals buizenbak te gaan testen.
Een driekanaals buizenbak met echt overtuigende clean, crunch en lead ga je niet vinden voor max 700 euro. Je basis met een goede eenkanaals is dan goed genoeg om die overtuigende kanalen wel uit je GT8 te halen. Je GT8 alleen als booster gebruiken is zonde.

Dat scheelt typen ;) zjanke slaat de spijker op de kop en vat het mooi samen.

basje25
31 juli 2008, 23:33
hey,

Bedankt voor al jullie tips, maar ik heb mun oog laten vallen op de Peavey valve king. daarnaast schaf ik dan waarschijnlijk nog een Big muff of een Boss OD-1 voor ligte overstuur van het geluid en gebruik het overdrive kanaal van de valveking.

in ieder geval bedankt voor alle tips.

en voor de yamaha fans onder ons: Ik hou niet van yamaha en zal er ook nooit van kunnen houden door slechte ervaringen uit het verleden.

gr. bas

Kaboemba
31 juli 2008, 23:39
Ik vind het nogal dom om een niet lekker spelende hals als een argument tegen een versterker te gebruiken.

Hoop niet dat je alles in het leven zo bepaald, kom je niet ver mee.
Veel plezier met de peavey.
Btw ik ben niet speciaal een yamaha fan hoor, toevallig alleen de dg100, voor de rest heb ik geden yamaha spul.

Mitch
31 juli 2008, 23:40
Ik heb jarenlang een Yamaha motor bereden en gebruik al jaren yamaha synthesizers zonder enig probleem dus iedere Yamaha fan kan gerust zijn :seriousf:

Kaboemba
31 juli 2008, 23:44
Ik heb jarenlang een Yamaha motor bereden en gebruik al jaren yamaha synthesizers zonder enig probleem dus iedere Yamaha fan kan gerust zijn :seriousf:

He gelukkig ik was al bang dat het troep was.
Alhoewel het net zo dom is aan te nemen dat als een yamaha motor goed is een versterker ook goed is, net als het hals <> amp gedoe.

Kaboemba
31 juli 2008, 23:46
Wat me trouwens wel verbaast, niet speciaal bij deze "zoektocht" maar ook bij vele anderen.

Iemand zoekt de enne dag een versterker en potdomme de volgende dag weet hij het al, de vraag is nog nauwelijks beantwoord.

Mitch
31 juli 2008, 23:48
Door een roze bril zou ik zeggen: het forum is zó nuttig in al zijn antwoorden dat mensen hier supersnel geholpen worden ;)

basje25
1 augustus 2008, 19:15
@ Kaboemba 31 Juli 2008 23:39:

Niet lekker spelende hals heb ik niet gezegd. Ik heb zelf een tijdje op een yamaha Bas gespeeld waarbij er iedere keer weer problemen waren met de output van de gitaar. Dit probleem heb ik later overigens ook gehad met het testen van bassen.

Daarnaast is het zo dat een kennis van mij heeft gehad dat zijn gitaar bepaalde functies zou bezitten die totaal niet werken.

Hieruit trek ik de conclusie dat yamaha niet zeer degelijk is.


@ Kaboemba 31 Julie 2008 23:46:

Tsja, mijn vraag is door velen nu beantwoord en ik ga de concurentie van de valve king nog wel testen voor de aanschaf en zal dan bepalen wat ik koop. Maar dat was natuurlijk ook niet helemaal wat ik vroeg, ik vroeg of het principe wat ik wou gaan gebruiken mogelijk zou zijn en zo ja wat er dan zoal te koop is.

Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat de valve king waarschijnlijk de beste in zijn klasse is doordat het een volledige buizen versterker is.

Toch bedankt voor al je antwoorden.

gr. bas

Kim Wilson
1 augustus 2008, 20:38
Dan proberen we het anders:

Wat heeft de kwaliteit van een basgitaar te maken met die van een versterker? Als we zo gaan redeneren, dan is die versterker juist hartstikke goed, want Yamaha keyboards en piano's zijn topdingen.

basje25
1 augustus 2008, 20:43
@ Kim Wilson:

Je mag het van mij proberen maar ik ben zo'n slecht beeld van de Yamaha gitaar divisie (dus niet van de keyboards, piano's, drums, of motoren) dat je me er niet meer aan krijgt.

Maar als je me over de streep wil halen vind ik prima.

gr. Bas

Kim Wilson
1 augustus 2008, 20:47
Wat lul je nou man, je hebt één slechte bas gehad, en je vertrouwt Yamaha niet meer? Behalve motoren, piano's, keyboards en drums? Dus eigenlijk vind je Yamaha erg goed?

Lexvandoef
1 augustus 2008, 20:49
Nee hij vindt ze alleen niet goed op gitaargebied ;)

crapton
1 augustus 2008, 20:49
@ Kaboemba 31 Julie 2008 23:46:

Tsja, mijn vraag is door velen nu beantwoord en ik ga de concurentie van de valve king nog wel testen voor de aanschaf en zal dan bepalen wat ik koop. Maar dat was natuurlijk ook niet helemaal wat ik vroeg, ik vroeg of het principe wat ik wou gaan gebruiken mogelijk zou zijn en zo ja wat er dan zoal te koop is.

Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat de valve king waarschijnlijk de beste in zijn klasse is doordat het een volledige buizen versterker is.

Toch bedankt voor al je antwoorden.

gr. bas

Mmm dat lijkt me een te snel getrokken conclusie.

Low cost buizen amps: de nieuwe Bugera's zijn niet slecht qua geluid. Heb laatst een raving review gelezen op dit forum over een Fame top getest ergens in Duitsland voor 300-400 €. Ik heb zelf nog een H&K Statesman Quad 40 kost 725 €, veelzijdig, 2 kanalen met een boost en een effects loop. En zo zijn er vast nog wel een paar... bv Vox?

Pedaaltjes zijn leuk maar per pedaaltje heb je maar 1 (!!) setting, of je moet tussen de nrs door gaan zitten draaien... kan je vergeten. Voordeel van een GT-8 oid is alles ineen, pedaal drukken en je zit goed, incl wah. Is voor covers in verschillende stijlen een voordeel lijkt me. Ik ben er zelf nog niet uit - het gemak van de Line6 X3L of pedaaltjes & Statesman, waarbij de laatste combinatie meer voetwerk vraagt maar qua sound (op volume) consistenter is. Cleane sounds met de X3L zijn mooier want chorus, delay enz beter & dieper in te stellen in verschillende patches. Heavy ook beter, alleen die buizen crunch & definitie daar komt de X3L dus niet.

basje25
1 augustus 2008, 21:07
@ eroosch:

Heb je wel gelijk in, maar zoals eerder gezegd ga ik nog meer versterker testen van dat budget testen om te kijken welke ik het beste vind.

Een ding is in ieder geval wel duidelijk: Het gaat een buizenversterker worden

gr. bas