PDA

View Full Version : 1e elecktrische gitaar



282
30 juli 2008, 13:04
Hallo,

Ik ben op zoek naar een elecktrische gitaar, alleen, ik weet niet wat ik moet kopen, ik heb daar echt geen verstand van :???:

Ik heb zo'n paar 'eisen'
- Mag niet te veel kosten (ik wil graag een beginnersgitaar, maar waar ik lang mee verder kan, niet dat ik er 1 koop en na 1 jaar al een nieuwe en duurdere) Tussen 100 en +-200 (puur voor gitaar)
- Graag een 'leuk' uitzicht
- Voornamelijk voor 'rock' en 'alternatief' te spelen, dus geen jazz en blue's.
- Ik zou het graag in een winkel kopen dicht bij mij, ik woon in eksaarde dus bv: (Lokeren, St.-Niklaas, moerbeke, wachtebeke, sinaai, Zele,..)


Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen (ik hoop ook dat ik nie te veel vraag :p)

Dan voor versterker en accessoires enzover, mag dat (jammergenoeg) niet veel kosten van mijn ouders.
Het is ook niet de bedoeling dat die versterker altijd luid staat, want ik woon in het centrum en de buren gaan daar niet tevreden mee zijn.
Weet iemand dan soms een goedkope, niet de 'beste' versterker.


Zelf heb ik dit op het oog, alleen ik ken het merk ken ik niet en weet dus totaal niet of het goed is. http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=85976&taal=0


Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Alvast bedankt
:strat:

almarvk
30 juli 2008, 13:08
Roland Cube15x versterker

En kijk voor gitaren 's bij de reviews.

davidof
30 juli 2008, 13:13
eleKtrische gitaar :$ sorry moest er uit :p

Ok, je woont blijkbaar niet al te ver van mij :D aangezien ik ook alles haal bij de keymusic.. ik zou zeggen test daar enkele gitaren ? fender squier, mss ook ibanez .. zijn beide goede merken, ikzelf ben gestart met een 2de hands squier, heb hem onlangs verkocht omdat ik nu toch iets betere sound wil :) maar voor beginners vind ik het echt een uitstekende gitaar.

Greetz!

282
30 juli 2008, 13:15
eleKtrische gitaar :$ sorry moest er uit :p

Ok, je woont blijkbaar niet al te ver van mij :D aangezien ik ook alles haal bij de keymusic.. ik zou zeggen test daar enkele gitaren ? fender squier, mss ook ibanez .. zijn beide goede merken, ikzelf ben gestart met een 2de hands squier, heb hem onlangs verkocht omdat ik nu toch iets betere sound wil :) maar voor beginners vind ik het echt een uitstekende gitaar.

Greetz!

En hoelang heb je dan met die 2de hands squier gedaan ???

Mephistocles
30 juli 2008, 13:17
jah idd, koop maar een leuke gitaar bij key. Zorg wel dat je iemand bij je hebt die al heel veel ervaring met gitaren heeft. Ze lichten je op waar je bij staat. Ik weet niet of het inmiddels is veranderd...

wiegersma
30 juli 2008, 17:15
Koop een Ibanez GRG of een Yamaha Pacifica.
Koop een gitaar met een humbucker én enkelspoelelementen. Dan ervaar je de verschillen tussen de soorten elementen en heb je veel verschillende geluiden.

En anders maar niet.

hezz
30 juli 2008, 19:31
hierzo: stond bovenaan dit forum... (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108302)

:sneaky:

davidof
31 juli 2008, 10:36
En hoelang heb je dan met die 2de hands squier gedaan ???
3jaar;) maar na 1jaar had'k al een nieuwe gekocht :p door die squier eigenlijk ben ik erachter gekomen dat ik meer metal wil spelen. Dus meer gain wil

Grtz

snaarplukker
31 juli 2008, 11:37
Voor € 200,-- komt je aan een beginnersset van Ibanez.
Voor beter kwaliteit moet je toch richting de € 500,--/€ 800,-- denken met versterkertje.

Cees