PDA

View Full Version : Gitaarbouwers



Theije
26 februari 2003, 18:14
Weet iemand nog andere gitaarbouwers dan Vox Humana?? en dan bedoel ik eigelijk in Nederland, of hele grote postorder bouwers als Warmoth.
Ik had een soort van offerte aangevraagd bij Vox maar een deel van mijn wens kunnen ze niet realiseren en aangezien ze voor mij ook een beetje te ver weg zitten dacht ik dat ik beter een andere kon zoeken.
Dus als je er nog een weet dan hoor ik het graag.

Neals
26 februari 2003, 18:19
In sneek zit een gitaarbouwer, is ongeveer uurtje met de auto....

Kijk eens op heinsguitars.nl

wel duur, maar erg goed.

Jay Cal
26 februari 2003, 18:26
Sjak Zwier in Vlissingen
Deze man is GOD!
Hij is goed, goedkoop, kan hemels afstellen en bouwen en het grappige is:
Als je het kan verzinnen dan kan hij het maken.

Hij is de enige die nog aan mijn dierbare plankjes mag komen.

Gianno!

Neals
26 februari 2003, 18:27
deze jongen woont in groningen, denk dat hij het te ver weg vind :wink:

Jay Cal
26 februari 2003, 18:30
Ik woon in Den Haag.... De treinreis is voor mij 2 uur heen en 2 uur terug... maar dat is het zeer zeker waard.

Neals
26 februari 2003, 18:46
ach so

marc_o
26 februari 2003, 19:56
Sjak Zwier!!!! Absoluut, heb er al een telefrankenstein gitaar van en de tweede is in bestelling, hij weet tenminste waar toon vandaan komt, en het is niet voor niets dat een Kane en Blof en nog meer bekenden steeds op hem terugvallen...en....t'is een goeie peer

Jay Cal
26 februari 2003, 20:24
En hij lijkt enorm op die ene gozer....

Ehm oh ja, Franky Zappa!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jay Cal op 2003-02-26 20:38 ]</font>

marc_o
26 februari 2003, 20:52
daar issie dan ook een groot bewonderaar van

Nesker
26 februari 2003, 22:44
Dick Dijkman is ook een topper

Theije
27 februari 2003, 14:34
Als hij idd precies mijn wens in vervulling kan laten gaan is het de reis natuurlijk dubbel en dwars waard!
En dat hele 'als je het kan verzinnen, kan hij het maken' zo iemand zoek ik!
Heeft hij ook een website???
En doet ie ook inlay werk? en dan bedoel ik custom inlay werk.
Thanx

Casey
27 februari 2003, 15:08
Sander De Gier van http://www.degiergitaarbouw.nl heeft mijn Ibanez met parelmoer ingelegd en prima werk geleverd .
Zit in Schiedam en maakt alles wat jij wil .

andy
27 februari 2003, 16:10
Rickers gitaarbouw, gewoon hier in de stad Groningen. Aan de Rijksweg bij Oosterhogebrug.
Staat gewoon in het telefoonboek.

Jay Cal
27 februari 2003, 17:54
Zwiergitaarbouw.nl en ja inlaywerk kan ie ook (dubbele vines met abalone double bindings... niks is te moeilijk).

Greetz!

Theije
27 februari 2003, 18:30
Ja Rikkers ken ik uiteraard, daar heb ik ook al geinformeerd maar die kunnen het klusje ook niet klaren.
Rikkers neemt niet gauw custom werk aan, ze bouwen in principe alleen hun eigen modellen en met alle respect maar die vind ik echt afschuwelijk.

Theije
27 februari 2003, 18:31
Op 2003-02-27 16:10, schreef andy:
Rickers gitaarbouw, gewoon hier in de stad Groningen. Aan de Rijksweg bij Oosterhogebrug.
Staat gewoon in het telefoonboek.


Hee bedankt! ik ga eens contact opnemen denk ik.

hoofd
27 februari 2003, 18:54
Op 2003-02-26 19:56, schreef marc_odijk:
een telefrankenstein gitaar


Dit klinkt interessant, heb je er een foto van? :smile:

andy
27 februari 2003, 19:24
uuuh, twee verschillende antwoorden, wat ga je nou doen met Rikkers???

Theije
27 februari 2003, 20:12
Sorry verkeerde post gequote

Theije
27 februari 2003, 20:14
Ik ga niks doen met Rikkers, ik heb ze al eens benaderd en konden toen niet helemaal aan mijn wens voldoen.
Het probleem is een beetje ik wil mijn gitaar perse satijn zwart oftewel mat zwart hebben en er is bijna niemand die dat kan realiseren vandaar dat ik nog aan het informeren ben.

andy
27 februari 2003, 22:48
Als je een zwarte gitaar wilt moet je toch een zwarte gitaar kunnen krijgen??
Vreemd dat dat niet bij Rikkers kan, of houdt hij nog altijd vast aan puur hout, zonder slagplaat en als kleur bruin??
Maar ik raakte in verwarring omdat je 2 keer reageerde, een keer ik ga hem bellen en een keer ik doe er niks mee.
Vandaar de extra vraag, maar succes met de zoektocht.

Theije
27 februari 2003, 23:08
haha ja dankje.
Zwart is ook geen probleem maar satijn zwart wel vox humana bijv. kon het ook niet doen.
Ik heb wel eens gehoord dat het een kleur is die uitsluitend Gibson mag gebruiken, maar Bc Rich gebruikte de kleur jaren geleden ook al, en nu gebruiken merken als ESP en Schecter het ook volop.
Maar ik heb her en der rond gemaild dus we zullen wel zien.

Theije
28 februari 2003, 00:23
Wow ze zijn wel snel bij Zwier gitaarbouw, ik heb nu al een mailtje terug.
"Beste Jarno, de geschatte prijs exclusief hardware zal ongeveer rond de 2500 euro liggen" *slik* hahaha hmmm dat word dus nog ff sparen :smile:

guhlenn
28 februari 2003, 09:55
'T is een tijd lang zo geweest dat mat zwart (gothic black) alleen door gibson werd gebruikt. Echter nu heeft Warmoth het ook al, en een verf winekel heeft die kleur sowieso...

michielv
28 februari 2003, 13:27
Zeker wanneer je geen aparte wensen hebt zou ik gewoon een goede gitaar kopen en die door een autospuiterij oid matzwart laten spuiten.

Kost je een paar honderd euro, hooguit..

marc_o
28 februari 2003, 14:06
Op 2003-02-27 18:54, schreef mtlhead:


Op 2003-02-26 19:56, schreef marc_odijk:
een telefrankenstein gitaar


Dit klinkt interessant, heb je er een foto van? :smile:
zeker wel, geef je e-mail maar of kijk op de site van Zwier, de mijne staat op de foto in de etalage, de meest rechtse, maar ik heb wel betere foto's

marc_o
28 februari 2003, 14:09
Op 2003-02-27 14:34, schreef Theije:
Als hij idd precies mijn wens in vervulling kan laten gaan is het de reis natuurlijk dubbel en dwars waard!
En dat hele 'als je het kan verzinnen, kan hij het maken' zo iemand zoek ik!
Heeft hij ook een website???
En doet ie ook inlay werk? en dan bedoel ik custom inlay werk.

Ja, dat zal wel hoor, heb 'm laatst een naturel quilted maple PRS zien bouwen en in de hals heeft hij toen van datzelfde maple de vogeltjes nagemaakt en ingelegd, staat geloof ik nog niet op de site, maar kolere wat een mooie gitaar was dat zeg..maar handwerk kost gewoon geld
Thanx

marc_o
28 februari 2003, 14:12
Op 2003-02-27 17:54, schreef Jay Cal:
Zwiergitaarbouw.nl en ja inlaywerk kan ie ook (dubbele vines met abalone double bindings... niks is te moeilijk).

Greetz!


Dan moet je eens goed kijken naar de compleet met hand gezaagde en ingelegde Mother of Pearl body van de telecaster van paskal van Blof, stuukie vakwerk hoor