PDA

View Full Version : Marshall!!! goede keus??



PearlDrum
29 juli 2008, 22:20
hallo,
ik heb op dit moment een Roland 15 Cube en ben er op uitgekeken. het is niet echt de sound die ik wil.
Mijn stijlen zijn: Funk, Rock, Blues en beetje de ruigere rock
Bands: Red Hot Chili Peppers, Trivium, Iron Maiden, Guns n Roses, Greenday en nog vanalles.
Nu had ik de MarshallMG50DFX op het oog.
Is dit een goede keuzen wat betreft mijn muziek smaak?
Ik speel zelf op een London city Comet en een Epiphone Les Paul standart

bedankt!!

Rormo
29 juli 2008, 22:25
De hele MG serie van Marshall is zwaar ruk. Zonde van je geld!

Wat is je exacte budget?

PearlDrum
29 juli 2008, 22:33
mijn budget is tussen de 300 - 400 euro
maar zou je kunnen vertellen waarom het ruk is?

ColourofFire
29 juli 2008, 22:44
Slecht geluid, krasserig, gaat zeker op wat hogere volumes nog afgrijselijker klinken. Gewoon goedkope rotzooi om aan de jonge marshall fanboys te slijten.

MattellicA
29 juli 2008, 22:47
Idd, zelf je Cube is way better dan die Marshall meuk...

Powerchordschuiver
29 juli 2008, 22:54
Staar je niet blind op Marshall.
Er zijn zo ontzettend veel mooiere en betere versterkers op de markt.

Squier4ever
29 juli 2008, 22:57
mijn budget is tussen de 300 - 400 euro
maar zou je kunnen vertellen waarom het ruk is?

weet je wie je dat kan vertellen? de zoekfunctie. de mg series is al heel heel heel erg vaak besproken.

caliban
29 juli 2008, 22:58
Dit vind ik nu eens een topic waarop iemand mag zeggen dat de topicstarter de zoekfunctie moet gebruiken. Ik denk dat op de eerste pagina van moderne versterkers momenteel drie topics staan waarin een marshall mg afgeraden wordt.
Voor 400 euro kan je normaal een tweedehandse buizencombo vinden.

caliban
29 juli 2008, 23:00
weet je wie je dat kan vertellen? de zoekfunctie. de mg series is al heel heel heel erg vaak besproken.
:mad: net een minuut vroeger posten, zak :D

Squier4ever
29 juli 2008, 23:21
mod-edit: nee, dat doen we niet.

Liquid_Metal
29 juli 2008, 23:33
Zoals al vaker gezegd en gehoord: Marshall maakt goede buizenversterkers en die zijn tweedehands makkelijk te vinden. Nieuw zijn die echter boven jouw budget (50 watt (is een HOOP) voor zo'n 800 euro). De MG's zijn vergelijkbaar met de ouwe Valvestate's (maar die waren wel cool :D): schel.
Er zijn uiteraard nog véél meer merken te vinden, ook merken waar je een stuk minder voor de naam betaalt. Want hoewel Marshall goede kwaliteit biedt, betaal je ook voor de naam.

PearlDrum
29 juli 2008, 23:34
hmm, zo te merken is het duidelijk wat er over de MG zowel gezegt word haha. Maar als dit niets is welke richting zou ik dan moeten zoeken? want ik heb echt weinig verstand qua versterkers, en de 'karakter' ervan.

Graag zou ik een buis willen hebben van goeie kwaliteit en een zacht prijsje.
Heeft iemand misschien tips waar ik op zou kunnen letten als ik binnenkort naar muziek winkel ga ?

caliban
30 juli 2008, 01:37
de 'karakter'

Graag zou ik een buis willen hebben van goeie kwaliteit en een zacht prijsje.

Je bedoelt het karakter, en een buizenversterker van goede kwaliteit.
Ik zou met jou budget eerder voor iets tweedehands gaan, of misschien een van de goedkope fame buizenamps of een peavey valveking.

Rormo
30 juli 2008, 07:36
hmm, zo te merken is het duidelijk wat er over de MG zowel gezegt word haha. Maar als dit niets is welke richting zou ik dan moeten zoeken? want ik heb echt weinig verstand qua versterkers, en de 'karakter' ervan.

Graag zou ik een buis willen hebben van goeie kwaliteit en een zacht prijsje.
Heeft iemand misschien tips waar ik op zou kunnen letten als ik binnenkort naar muziek winkel ga ?

Die MG is geen buizenamp hoor... Met jouw budget zou ik proberen om er of 450 van te maken en een Peavey valveking nieuw te kopen. Is dat niet mogelijk, dan een 2e hands Peavey valveking aanschaffen. Dat is een top amp en een hele verbetering tov je Cube. Past ook prima bij de stijlen die jij beschrijft.

kirk19
30 juli 2008, 09:29
zoals al gezegd hierboven: blijf aub weg van de marshalls zonder buizen, zeker de mg series. Naast een zeer slecht geluid hebben die op de koop toe nog eens zeer slechte componenten waardoor ze redelijk snel de geest geven. Roland cube is 100x beter dan een marshall mg, zeker weten. Marshall tube amps daarentegen heb ik niks op tegen maar die gaan wel wat boven je budget

Kim Wilson
30 juli 2008, 09:37
De MG's zouden idd slecht kunnen zijn, maar ik heb een keer een Valvestate gehoord (8100) die toch echt behoorlijk overtuigend klonk. Dus niet alle transistor-Marshalls zijn slecht. Daarbij kun je een transistoramp ook niet echt gaan vergelijken met een buizenamp. Andere versterker, ander budget. :)

PearlDrum
30 juli 2008, 10:10
ik zei het beetje verkeerd.
Het is niet echt dat ik perse een buis wil, maar ik heb daar zeker geen problemen mee. Ik zoek eigenlijk gewoon een versterker waar ik lange tijd zoet mee ben, dus die eigenlijk op mijn gebied van muziek smaak overeenkomt met mijn muziek

almarvk
30 juli 2008, 10:23
Tweedehands Peavey Valveking 112 combo of Marshall JCM900 combo. Dat moet wel te doen zijn binnen je budget. En dan heb je een buizenversterker waar je lang mee door kan!

ColourofFire
30 juli 2008, 11:38
Tweedehands Peavey Valveking 112 combo of Marshall JCM900 combo. Dat moet wel te doen zijn binnen je budget. En dan heb je een buizenversterker waar je lang mee door kan!

Als je voor een JCM 900 gaat moet je wel proberen de SLX versie te vinden, klinken een stuk lekkerder dan de latere dual reverb dingen. Als ik het goed heb zijn de typenummers 2501 voor de 1x12 en 2502 voor de 2x12.

Han S
30 juli 2008, 12:26
De MG's zouden idd slecht kunnen zijn, maar ik heb een keer een Valvestate gehoord (8100) die toch echt behoorlijk overtuigend klonk. Dus niet alle transistor-Marshalls zijn slecht. Daarbij kun je een transistoramp ook niet echt gaan vergelijken met een buizenamp. Andere versterker, ander budget. :)

Hans, de 8100 is een van de betere Valvestates maar heeft goedkope kutpotmetertjes. Hij heeft een buis in de voortrap en transistoren in de eindtrap.
De VS heeft veel meer gain als de JCM en je kunt er een meer dan redelijk geluid uit halen. Ga je er na de voortrap uit (line out) en naar de power amp in van een goede buizenamp, dan heb je zomaar een wereldgeluid en ik begrijp niet waarom Jim daar een transistoramp in heeft geknoeid.

En ja, een Valvestate is heel weinig waard, misschien is dat wat voor de TS.

Kim Wilson
30 juli 2008, 12:34
Ja, die 8100 waar ik over gespeeld heb, dat was die van jou. :)