PDA

View Full Version : fingerstyle blues



charles
29 juli 2008, 20:52
Ik speel vooral folk, maar de laatste tijd als ik vrije tijd heb (helaas heb ik er niet veel van op het moment, maar binnenkort wel weer :) ), speel ik liever country-blues leidjes. Dingen van o.a. John Hurt, Gary Davis, Blind Boy Fuller, Frank Stokes, enz. Nog wel "folk" muziek, maar meer Amerikaans dan Europees. Vooral John Hurt is geweldig, vind ik.

Om beter te worden en voor de lol, zou ik het leuk vinden om met iemand anders zulke muziek te maken. Misschien als we wat oefenen (heb ik in ieder geval wel nodig), kunnen we ergens - in een kroegje of zo, ook voor de lol - spelen. Ik heb een paar liedjes opgenomen (laat mijn niveau een beetje zien en geeft een voorbeeld van de muziek dat ik wil maken: liedjes (http://www.juggles.nl/blues) ).

Ik geef eerlijk toe dat ik helemaal niet kan zingen, dus een mooie stem zou heel leuk zijn (anders moeten we misschien op instrumentale nummers concentreren...). Maar het is volgens mij niet al te moeilijk om mijn "zangkunsten" te overtreffen, dus als je een beetje kan zingen, is dat vast al een verbetering.

Omgeving Leeuwarden, ben zelf 36 maar leeftijd enzo maakt mij niet zoveel uit.

groeten,
--------------Charles.