PDA

View Full Version : Wollen deken



G.G.
29 juli 2008, 19:57
Heb twee tubescreamers achter elkaar en 1 compressor. Alle drie true bypass dus als ze uit staan geen problemen, maar vooral bij de Tube Screamers merk ik dat er een soort van wollen deken over het geluid heen ligt. Het srankelende van een strat gaat er een beetje vanaf.

Weet iemand hier een oplossing voor? De tone knoppen verder open draaien lost het probleem ook niet echt op.

Ik gebruik ze met weinig gain en de eerste (heel weinig gain) om de tweede (ietsjes meer gain) te boosten zodat ik 3 overdrive sounds heb.

Mitch
29 juli 2008, 20:05
Tubescreamers zijn ook gewoon kutdingen.

Het zou kunnen liggen aan de amp, dat -ie gewoon niet lekker combineert met TS'en, het kan natuurlijk ook aan de TS'en zelf liggen. Je kan eens kijken naar mods misschien? Input caps e.d.

B_2_the_a
29 juli 2008, 20:05
buffertje ervoor? of erna

Negative K3 fan
29 juli 2008, 20:24
Je denkt dat het aan de pedaaltjes ligt, waarom probeer je dan eens geen ander pedaaltje in plaats van het aan ons te vragen?

Wat mij betreft (ik heb geen ervaring met tube screamers) zijn er twee mogelijkheden: of jij houdt niet van de sound van tube screamers, of de pedalen combineren niet lekker met je amp.

B_2_the_a
29 juli 2008, 20:27
ik weet 1 ding heel zeker
joris is een tubescreamer liefhebber (Gezien zijn gitaren, muzieksmaak en speelstijl)...

Maar ik denk dat meerdere stock tubescreamers achter elkaar het een rotzooi maakt!
Probeer eens verschillende varianten (Geupgrade tubescreamers, fulldrives, etc..)
buffer erachter of ervoor

jero
29 juli 2008, 20:58
dat de TS'ers true bypass zijn lijkt er al op te wijzen dat het geupgrade TS'ers zijn. Buffertje lijkt mij ook niet de oplossing omdat het probleem alleen speelt als de TS'ers aan staan. Ik denk dat het eerder te maken kan hebben met het middige karakter van TS'ers, waardoor je geluid wat wollig kan worden, of inderdaad de interactie met je amp.

Als je per se iets TS-achtigs wil, maar met sprankel kun je de Red Snapper eens proberen.

G.G.
29 juli 2008, 21:05
Met een hoop gekloot en volgorde veranderen krijg ik uit de ene TS808 een waanzinnig geluid, en die andere TS808 Blijft klote klinken, waar ik hem ook neerzet.

Grappig detail: Degene die veruit het lekkerst klinkt kost €28.50 en degene die het minst klinkt kost €69.95.

Mitch
29 juli 2008, 21:09
Laat pannekoek het maar niet horen...

no 1 hops
30 juli 2008, 07:33
op de gnx is staan ook virtuele 'stompboxes'
daarop valt toch ook wel op dat de aard van het beestje best wel meespeelt.
er staat ook de sparkledrive bij.
omdat ik meer het 'grind' geluid zocht dat clapton bij foreverman heeft vroeg ik om hulp op het digitech forum en iemand gaf mij de tip me op die sparkledrive te concentreren.
en ik moet zeggen, nu naast de TS vind ik hem lekkerder (tenminste op de gnx)

dus als je hem eens ergens tegenkomt zou ik hem zeker eens proberen

dml
30 juli 2008, 07:44
op de gnx is staan ook virtuele 'stompboxes'
daarop valt toch ook wel op dat de aard van het beestje best wel meespeelt.
er staat ook de sparkledrive bij.
omdat ik meer het 'grind' geluid zocht dat clapton bij foreverman heeft vroeg ik om hulp op het digitech forum en iemand gaf mij de tip me op die sparkledrive te concentreren.
en ik moet zeggen, nu naast de TS vind ik hem lekkerder (tenminste op de gnx)

dus als je hem eens ergens tegenkomt zou ik hem zeker eens proberen

Forever man, da's toch bijna helemaal ingespeeld met een Soldano SLO100??

Samder
30 juli 2008, 07:49
Tubescreamers zijn ook gewoon kutdingen.

http://www.youtube.com/watch?v=YDBIbJKjAZQ

G.G. ik zet m'n maxon808 en keelymod TS9 altijd achter elkaar staan, als ze beide aan staan benaderd dat toch echt de sound die je hoort op 1:14 van het linkje.

Maxon808 output: 10 drive:10
TS9 output: 10 drive: 1

De maxon 808 staat altijd aan (gain regelen met volume knop van gitaar) en de TS9 functioneert eigenlijk als een booster.

Welke tubescreamers gebruik je precies??

no 1 hops
30 juli 2008, 08:04
Forever man, da's toch bijna helemaal ingespeeld met een Soldano SLO100??
zover ik gelzen heb was hij toen nog bezig met de jmc800
(zeg dus niet dat EC een sparkledrive gebruikte)

DeiDRagonas
30 juli 2008, 08:21
G.G., ik denk dat t gewoon aan t karakter van die Tubescreamers ligt. Die doen dat gewoon een beetje.. Hoor ik ook heel duidelijk bij mijn setup.

Grt Roy!

EuroCinema
30 juli 2008, 09:32
In een kleine twintig jaar TS-gebruik heb ik 1 ding geleerd: je moet de sound van zo'n ding alleen beoordelen op optreedvolume, in een bandsetting. Thuis of in de winkel lijken heel veel pedalen meer open, warmer, meer sprankelend etc. Maar als het erop aankomt geeft de alleen de TS dat zingende, muzikale, bijna vocale geluid. Juist door de extreme kleuring die je in een side-by-side test als tekortkoming zou zien.

Just my 2 cts.

Mitch
30 juli 2008, 10:25
op de gnx staan ook virtuele 'stompboxes'
daarop valt toch ook wel op dat de aard van het beestje best wel meespeelt.
er staat ook de sparkledrive bij.
omdat ik meer het 'grind' geluid zocht dat clapton bij foreverman heeft vroeg ik om hulp op het digitech forum en iemand gaf mij de tip me op die sparkledrive te concentreren.
en ik moet zeggen, nu naast de TS vind ik hem lekkerder (tenminste op de gnx)

Dus omdat het op jouw modeller goed wordt nagebootst moet G.G. een ander pedaal kopen :chicken:
Ten eerste is G.G. ontzettend fan van zelfbouw, die zal er dus alles aan doen om het zelf op te lossen. Ten tweede weet je niet of het aan de combinatie met de Madamp ligt, of wordt die ook gemodelleerd door je GNX? Ten derde is het echt pure onzin om een vergelijking te maken tussen gemodelde stompboxes en een analoge setup, omdat de onderdelen in een analoge keten (verschillende pedalen en amp) totaal anders op elkaar inwerken. Als Digitech je anders wil doen geloven: niet doen. Ten vierde vraagt G.G. niet naar een bepaalde sound die hij zoekt, maar heeft hij een probleem met zijn sound.

no 1 hops
30 juli 2008, 11:01
Dus omdat het op jouw modeller goed wordt nagebootst moet G.G. een ander pedaal kopen :chicken:
Ten eerste is G.G. ontzettend fan van zelfbouw, die zal er dus alles aan doen om het zelf op te lossen. Ten tweede weet je niet of het aan de combinatie met de Madamp ligt, of wordt die ook gemodelleerd door je GNX? Ten derde is het echt pure onzin om een vergelijking te maken tussen gemodelde stompboxes en een analoge setup, omdat de onderdelen in een analoge keten (verschillende pedalen en amp) totaal anders op elkaar inwerken. Als Digitech je anders wil doen geloven: niet doen. Ten vierde vraagt G.G. niet naar een bepaalde sound die hij zoekt, maar heeft hij een probleem met zijn sound.kijk naar je posting en zie je eigen vooringenomenheid.
hij zoekt, en ik geef hem een hint om daar eens naar TE KIJKEN/LUISTEREN/ONDERZOEKEN.

en wat is een TS een modeller want het bouwt een overstuurde buis na.

de 'tone' die jij zet als poster , en ik zie net moderator , is zwaar overstuurd

Mitch
30 juli 2008, 11:09
Zwarte lettertjes, ik post daar gewoon als lid.
Een tubescreamer is geen modeller, het is een analoog effectpedaal. Je vergelijking raakte kant noch wal. Dat had ik op deze korte manier kunnen zeggen maar ik heb het meteen onderbouwd met argumenten. Dat kun je vooringenomen vinden.

EuroCinema
30 juli 2008, 11:13
en wat is een TS een modeller want het bouwt een overstuurde buis na.


Nee hoor, een TS zorgt dat buizen sneller en mooier gaan oversturen. Als je hem goed gebruikt tenminste.

Nielsje
30 juli 2008, 11:17
De volgende post heeft niets met het onderwerp te maken:

Jongens: Peace, love & understanding!

Vergeet allen niet dat het geschreven woord soms slecht te interpreteren valt! Men ziet geen gezichtsuitdrukking van de poster, dus is het lastig begrijpen in welke 'toon' een bericht staat.

Vergeet niet, we zitten hier allemaal om elkaar te helpen. En ik vind dat er de laatste tijd teveel wordt gezeken!

:cheerup:Nu lief doen, krijgen jullie allemaal een aai over je bol :cheerup:

drap
30 juli 2008, 11:21
Die interpretatie heb ik vannacht gemerkt inderdaad...

Dat wollige, ik heb dat altijd een beetje als typisch iets Tubescreamerigs ervaren. Het stapelen ervan lijkt me er niet veel beter aan doen.

jaywalker
30 juli 2008, 11:31
In een kleine twintig jaar TS-gebruik heb ik 1 ding geleerd: je moet de sound van zo'n ding alleen beoordelen op optreedvolume, in een bandsetting. Thuis of in de winkel lijken heel veel pedalen meer open, warmer, meer sprankelend etc. Maar als het erop aankomt geeft de alleen de TS dat zingende, muzikale, bijna vocale geluid. Juist door de extreme kleuring die je in een side-by-side test als tekortkoming zou zien.

Just my 2 cts.



Doodvoorbeeld: SRV! Die gozer gebruikte 2 stock ts808 en we kennen allemaal de verrukkelijke sound!

zjanke
30 juli 2008, 12:30
In een kleine twintig jaar TS-gebruik heb ik 1 ding geleerd: je moet de sound van zo'n ding alleen beoordelen op optreedvolume, in een bandsetting. Thuis of in de winkel lijken heel veel pedalen meer open, warmer, meer sprankelend etc. Maar als het erop aankomt geeft de alleen de TS dat zingende, muzikale, bijna vocale geluid. Juist door de extreme kleuring die je in een side-by-side test als tekortkoming zou zien.

Just my 2 cts.

Misschien is dit wel de reden dat ik eens anders naar dat ding had moeten luisteren. Kwam bij mij niet uit de verf en heeft redelijk snel alweer het veld geruimd. Misschien moet ik binnenkort weer aan de booster (om voor of na mijn OCD te zetten) en dan ga ik het toch weer eens proberen.

no 1 hops
30 juli 2008, 16:16
De volgende post heeft niets met het onderwerp te maken:

Jongens: Peace, love & understanding!

Vergeet allen niet dat het geschreven woord soms slecht te interpreteren valt! Men ziet geen gezichtsuitdrukking van de poster, dus is het lastig begrijpen in welke 'toon' een bericht staat.

Vergeet niet, we zitten hier allemaal om elkaar te helpen. En ik vind dat er de laatste tijd teveel wordt gezeken!

:cheerup:Nu lief doen, krijgen jullie allemaal een aai over je bol :cheerup:tis warm je hebt gelijk, sorry mitch

Mitch
30 juli 2008, 16:24
all is cool...

Chris Winsemius
30 juli 2008, 17:49
Die sound wordt niet alléén door twee TubeScreamers bepaald (hij gebruikte trouwens ook de TS9 en TS10 naar gelang er wat nieuws op de markt kwam).

In het algemeen werken TubeScreamers "het lekkerst" (kon even geen andere aanduiding bedenken) met blackface/silverface Fenders voor blues-sounds.

Stevige/resonante Strat
Halve toon lager gestemd
Dikke snaren
Niet al te high-output qua PUs
Pedalen
Behoorlijke gemodde Fender SuperReverbs en (blackface) Vibroverbs en Marshalls, Dumbles, etc. Qua componenten moet je aan 6L6, KT88 en KT77 denken, dikke/vette trafo's, etc.
Meestal EV-speakers.

G.G.
30 juli 2008, 19:31
Stevige/resonante Strat Check!
Halve toon lager gestemd Check!
Dikke snaren Check!
Niet al te high-output qua PUs Check!
Pedalen Check!
Behoorlijke gemodde Fender SuperReverbs en (blackface) Vibroverbs en Marshalls, Dumbles, etc. Qua componenten moet je aan 6L6, KT88 en KT77 denken, dikke/vette trafo's, etc.
Meestal EV-speakers.

0000000000000000

pasqual
31 juli 2008, 00:04
Weet iemand hier een oplossing voor? De tone knoppen verder open draaien lost het probleem ook niet echt op.

Ik gebruik ze met weinig gain en de eerste (heel weinig gain) om de tweede (ietsjes meer gain) te boosten zodat ik 3 overdrive sounds heb.

G.G., ff een hersenspinsel: ik weet niet of jouw amp is uitgerust met een effectsloop? zo ja, probeer de ene TS eens via de effectsloop en de andere voor de input. dan heb je de ene TS vóór de pre-amp en de andere ná de pre-amp. maar hier was je zelf waarschijnlijk ook wel opgekomen. zo niet: probeer het eens?

groeten Pasqual en succes met je tone-search!

Chris Winsemius
31 juli 2008, 16:53
0000000000000000

Als je over het 1 pedaaltje zeer tevreden bent en over het andere pedaaltje niet zo dan is het misschien eerst verstandig om dat verschil goed uit te pluizen. (zelfde waardes? zelfde circuit? zelfde componenten? zelfde layout? zelfde pots? etc.)

Voor de rest: juiste amp! :)

G.G.
31 juli 2008, 20:44
Als je over het 1 pedaaltje zeer tevreden bent en over het andere pedaaltje niet zo dan is het misschien eerst verstandig om dat verschil goed uit te pluizen. (zelfde waardes? zelfde circuit? zelfde componenten? zelfde layout? zelfde pots? etc.)

Voor de rest: juiste amp! :)

Volgens mij zijn de schema's identiek met zelfde waarden van onderdelen. Allen de tonepot lijkt een iets andere waarde te hebben:

http://www.buildyourownclone.com/808scheme.pdf

http://diy.musikding.de/images/stories/screamer/screamerschalt.pdf

G.G.
31 juli 2008, 20:47
Holy F#ck. Ik ga me schamen...

















Er heeft al die tijd een bijna lege batterij in gezeten. Had de lege bewaard, en de nieuwe volle kennelijk weggegooid.

Mitch
31 juli 2008, 21:45
Wil je een slotje of mogen we je eerst even uitlachen?

G.G.
31 juli 2008, 22:13
Ach.. het is jouw feestje.

Mitch
31 juli 2008, 22:16
http://www.goodluckdeluxe.com/wp-content/uploads/2007/12/old-man-laughing.jpg
HAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

DeiDRagonas
31 juli 2008, 22:44
Hahaha! Geweldig Mitch!

lol..! :seriousf: :seriousf:

R

G.G.
1 augustus 2008, 07:23
Ik kwam tot die ontdekking doordat ik een snoertje gemaakt had met aan 1 kant een batterijklemmetje en aan de andere kant een plug voor noodoplossingen (als ik een keertje geen tijd heb een pedaaltje open te schroeven).


Ik had het ook niet verwacht omdat de TS juist moeilijk clean te krijgen was. Dacht dat stroom juist voor de vervorming zou zorgen, dus minder stroom, minder vervorming. Maar dat gaat dus niet helemaal op.

jimihattricks
1 augustus 2008, 10:00
lol dit is idd een goeie...

maargoed, om dan ook nog maar eens mijn oplossing voor het probleem (dat er dus eigenlijk niet was) te noteren:

ik heb na mijn drivesectie (Blues Pro en Fuzzwork Orange) een 'clean' boost (Toadworks Meat), waarmee ik 1. mijn 'master-volume' kan regelen voor thuisgebruik en 2. wat meer sparkle erin kan draaien aan het eind van de drive-sectie... ik heb overigens ook een clean boost voor mijn drive-sectie staan, maar da's een ander verhaal

Mitch
1 augustus 2008, 10:39
Ik had het ook niet verwacht omdat de TS juist moeilijk clean te krijgen was. Dacht dat stroom juist voor de vervorming zou zorgen, dus minder stroom, minder vervorming. Maar dat gaat dus niet helemaal op.
Lager voltage=minder headroom=eerder vervorming. Daar hadden we eerder op moeten komen...

G.G.
1 augustus 2008, 19:20
Lager voltage=minder headroom=eerder vervorming. Daar hadden we eerder op moeten komen...

Ja, als je het zo zegt klinkt het best logisch.