PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!



Squier4ever
29 juli 2008, 16:25
Na enkele weken wachten, mede door mijn eigen vakantie heb ik nu dan eindelijk mijn nieuwe gitaar. was 5 deuren verder bezorgd terwijl ik thuis was, maar heb 'm net opgehaald. keurig verpakt in dubbele doos met airbags enz. enz. lijkt aardig goed afgesteld. nu ga ik maar eens versterkt spelen, foto's komen straks. Het is een epi dot btw, in de enige echte kleur cherry.

Mr.Fingers
29 juli 2008, 16:27
rode of zwarte dot?

GibsUn
29 juli 2008, 16:27
wacht dan tot straks om iets te zeggen!!! :angry:

Kaïn
29 juli 2008, 16:31
rode of zwarte dot?
Zwarte kersen anyone?

Squier4ever
29 juli 2008, 16:35
Zwarte kersen anyone?
dat was ik er net bij vergeten te vermelden, uberhaupt welke gitaar :D
enthousiasme :D

Squier4ever
29 juli 2008, 17:19
ga nu ff de kijken of ik de EOS van me zussie mag lenen, dan zal ik eensch wat foto's gaan maken, heb pijn in de vingers, gisteren ruim 6 uur gespeeld en dat voel ik nog steeds. lang geleden.

Kaïn
29 juli 2008, 17:19
dat was ik er net bij vergeten te vermelden, uberhaupt welke gitaar :D
enthousiasme :D
Ga nou maar speulen ;) :D

Squier4ever
29 juli 2008, 17:52
Ga nou maar speulen ;) :D

ik zou graag willen, maar mn vingers gloeien. gister op mn tele gespeeld, uurtje of 6 en dat is niet bepaald mijn gemakkelijkste gitaar, speelt nogal zwaar, mede door 0.11 -0.54 erop.
anyway foto's:

http://img212.imageshack.us/img212/4711/57378194ba9.jpg

hezz
29 juli 2008, 17:57
Mooi hoor! Hoe bevalt de hardware en electronica? Je ging er GFS'jes in gooien, klopt dat?

Rormo
29 juli 2008, 17:59
Lekker lekker. Heb deze ooit bij Feedback besteld. Niet gekocht omdat ik het geluid niet zo super vond, maar de look is echt geweldig en de bespeelbaarheid was ook top.

jimihattricks
29 juli 2008, 18:00
tof hoor.. aparte tekening in die toets

Roel#1
29 juli 2008, 18:00
Gefeliciteerd!
Ooit moet ik er ook eens aan zo'n holle bak en dan niet meer rammen maar iets moois rustigs speule.

Maarueeh wordt het dan niet Epi4ever ipv Squier4ever? :satisfie:

Aron Maiden
29 juli 2008, 18:01
Ziet er goed uit, wel jammer dat het de toets niet helemaal mooi donker/ effen is. Tenminste dat is mijn mening, sommige mensen vinden het ook juist mooi.
Voor de rest: Heel veel plezier ermee!

Squier4ever
29 juli 2008, 18:01
Mooi hoor! Hoe bevalt de hardware en electronica? Je ging er GFS'jes in gooien, klopt dat?

ja maar nog niet direct, eerst maar eens een tijdje zo op spelen. het geluid is prima tot goed voor de muziek die ik ermee speel/wil spelen. wolfmother achtige rock 'n roll, qotsa enz. voor het geld zit er allemaal degelijk spul op, goeie tuners. heb alleen het vermoeden dat de topkam te krap gesneden is zodra ik er 11's op pleur, maar ook daar wacht ik nog een paar dagen mee.

nog maar een foto dan:
http://img182.imageshack.us/img182/9807/68045178wm1.jpg

Squier4ever
29 juli 2008, 18:02
Gefeliciteerd!
Ooit moet ik er ook eens aan zo'n holle bak en dan niet meer rammen maar iets moois rustigs speule.

Maarueeh wordt het dan niet Epi4ever ipv Squier4ever? :satisfie:

nee ik houd mijn squier 4ever :D

Mr.Fingers
29 juli 2008, 18:12
Is het er eentje met een dikke nek?

Gefeli hé squier (mocht je wat vroeger geld vrij gehad hebben, had je de mijne kunnen overkopen :))

Squier4ever
29 juli 2008, 18:44
is een dikke chinees ja, vind ik wel lekker. daarbij heb ik deze nieuw voor 150 onder jouw tweedehands prijs fingers.

Bram+
29 juli 2008, 18:53
Echt een klassieker zo. Mijn vriendin blijft ook aan mijn kop zeuren dat ik een cherry dot moet kopen, of een gretsch, maar in ieder geval iets groots, ronds en hols:D Verder: inderdaad echt een 'chinese' toets zoals al gezegd, maar voor de rest een fraaie gitaar. Veel plezier ermee!

grayfink
29 juli 2008, 18:59
Mooi hoor!

Squier4ever
29 juli 2008, 19:00
dankje. liet ik de lak net nog ff een kwartiertje drogen in de zon, istie helemaal verkleurd :D

http://img146.imageshack.us/img146/6593/62929910cw8.jpg

hezz
29 juli 2008, 19:59
What the f*ck!? Photoshopping...TOCH? :dontgeti:

Wel mooier zo btw...

Squier4ever
29 juli 2008, 20:01
What the f*ck!? Photoshopping...TOCH? :dontgeti:

Wel mooier zo btw...

haha ik dacht al, ze bijten vast niet :D ik vind cherry iets mooier.

Swaag
29 juli 2008, 20:06
dankje. liet ik de lak net nog ff een kwartiertje drogen in de zon, istie helemaal verkleurd :D

http://img146.imageshack.us/img146/6593/62929910cw8.jpg
Eigenlijk vind ik dat is pas echt een mooie kleur!

Squier4ever
29 juli 2008, 20:07
ik zou zeggen, vertel het aan epiphone, misschien doen ze er iets mee :D
ik wil trouwens wel nog van die Richwoodknoppen (reflectors) hebben :D

episua
29 juli 2008, 20:14
Mooie Dot. Heb zelf ook zo'n alweer drie jaar een Chinese Cherry dot, bevalt prima. Waar begint het serienr. van jouw dot mee? EE, DW of UC?

Squier4ever
29 juli 2008, 20:17
EE 08010526,

van januari dit jaar.

hezz
29 juli 2008, 20:28
Reflecterende knobjes zouden inderdaad zeer kinky staan!

Squier4ever
29 juli 2008, 20:34
jep, wordt wss ook de eerste mod :D

Foo_Fighters_Rocks!
29 juli 2008, 20:40
Zou je hier ook goed foo fighters-achtige muziek mee kunnen spelen? Want ik vind het echt een plaatje! Heb nog niet geprobeerd hoe ie speelt maar wat betreft de looks overtreft ie alles!

Squier4ever
29 juli 2008, 20:54
Zou je hier ook goed foo fighters-achtige muziek mee kunnen spelen? Want ik vind het echt een plaatje! Heb nog niet geprobeerd hoe ie speelt maar wat betreft de looks overtreft ie alles!

kort maar krachtig: ja!

denk overigens (gezien een ander topic net) dat je je geld momenteel beter aan een amp uit kunt geven. zal net iets meer doen voor je.

pannekoek
29 juli 2008, 21:48
tof hoor.. aparte tekening in die toets


ja idd! vandaag al 3 epi dot 335 in mn handen gehad met allemaal dat soort tekengen in het hout

epi dots zijn echt geweldig!

ik ben ernstig aan het twijfelen of ik er ook niet gewoon 1tje moet kopen :satisfie:

Squier4ever
29 juli 2008, 21:50
ja idd! vandaag al 3 epi dot 335 in mn handen gehad met allemaal dat soort tekengen in het hout

snap best dat ze voor epi's niet de meest egale stukken hout (de exclusieve dus) gebruiken. die zou ik ook op m'n duurdere modellen gooien.

MichaelSS
29 juli 2008, 21:50
Man je bent echt een pannekoek. Hoe kun je nu 3 Dots in je hande houe????

Squier4ever
29 juli 2008, 21:51
ja idd! vandaag al 3 epi dot 335 in mn handen gehad met allemaal dat soort tekengen in het hout

epi dots zijn echt geweldig!

ik ben ernstig aan het twijfelen of ik er ook niet gewoon 1tje moet kopen :satisfie:

als je alleen metal speelt zou ik het niet doen :D
vunzige rock 'n roll, zeker weten hell yeah maar metal niet.

RobertoL
30 juli 2008, 07:55
dankje. liet ik de lak net nog ff een kwartiertje drogen in de zon, istie helemaal verkleurd :D

http://img146.imageshack.us/img146/6593/62929910cw8.jpg
Ik ken deze ergens van:
http://www.mokemusic.com/images/g/Moke-Pinkpop-05.jpg

Valt het €-stickertje er niet af(die op de slagplaat)?

Kim Wilson
30 juli 2008, 09:02
Mooi ding hoor, Squiert!

Squier4ever
30 juli 2008, 12:09
kleurtje heeft idd wat weg van die van Phill Tilli zo ja :D maar goed ik houd meer van cherry.

Foo_Fighters_Rocks!
30 juli 2008, 16:02
kort maar krachtig: ja!

denk overigens (gezien een ander topic net) dat je je geld momenteel beter aan een amp uit kunt geven. zal net iets meer doen voor je.

Met mijn amp ben ik wel tevreden hoor;) Ik speel nu toch niet in een band of iets dergelijks, en op deze 16 watt staat de volumeknop toch altijd maar op 3 of 4:P
Het enige dat ik van mijn gear echt helemaal zat ben is die @#(%*&%^!#$)(* tremolo op mijn ibanez Grg170DX, echt een kloteding. Ik zal gewoon eens wat gaan rondsnuffelen;) Bedankt voor de tip in ieder geval.

Squier4ever
30 juli 2008, 16:23
Met mijn amp ben ik wel tevreden hoor;) Ik speel nu toch niet in een band of iets dergelijks, en op deze 16 watt staat de volumeknop toch altijd maar op 3 of 4:P
Het enige dat ik van mijn gear echt helemaal zat ben is die @#(%*&%^!#$)(* tremolo op mijn ibanez Grg170DX, echt een kloteding. Ik zal gewoon eens wat gaan rondsnuffelen;) Bedankt voor de tip in ieder geval.

toch weet ik zeker dat een amp meer goed zal doen voor je geluid.

anyway, net nog een paar uurtjes gespeeld, wat een beest van een gitaar! heerlijk resonante zingende toon, vooral met crunch erg stoer.

Rormo
30 juli 2008, 17:05
Met mijn amp ben ik wel tevreden hoor;) Ik speel nu toch niet in een band of iets dergelijks, en op deze 16 watt staat de volumeknop toch altijd maar op 3 of 4:P
Het enige dat ik van mijn gear echt helemaal zat ben is die @#(%*&%^!#$)(* tremolo op mijn ibanez Grg170DX, echt een kloteding. Ik zal gewoon eens wat gaan rondsnuffelen;) Bedankt voor de tip in ieder geval.

Er is meer aan een amp dan alleen het volume. Met een betere amp krijg je een mooier geluid, het hoeft niet per definitie harder.

macwilliams
31 juli 2008, 08:58
Er is meer aan een amp dan alleen het volume. Met een betere amp krijg je een mooier geluid, het hoeft niet per definitie harder.

+1


@ s4e,

Dan krijg ik toch de neiging om de lokale gitaarboer een sop te zoeken en zoiets een te proberen. :cooler:

Squier4ever
31 juli 2008, 14:53
+1


@ s4e,

Dan krijg ik toch de neiging om de lokale gitaarboer een sop te zoeken en zoiets een te proberen. :cooler:

zwaar metaal trekt hij niet, maar dat speel ik sowieso amper (eigenlijk nooit). gewoon foo fighters en andere stevige rock (QOTSA \o/) trekt hij makkelijk en klinkt daar ook erg, nee heel erg vet voor.

gisteren even bij een ander bandje mee gejamd en toen sloeg ik meteen binnen een kwartier die 0.009 eraf.... uiteraard reserve vergeten, dus ik ga dadelijk maar een setje 11's erop knallen, klinkt toch veel vetter.

marter544
31 juli 2008, 14:58
Er is meer aan een amp dan alleen het volume. Met een betere amp krijg je een mooier geluid, het hoeft niet per definitie harder.

Is wel zo, maar ik denk dat een andere gitaar zijn speelplezier vergroot, en ik denk dat dat belangrijker is. On-topic: Mooie gitaar!!

Jdrokker
31 juli 2008, 16:03
mooie gitaar ;) veel speelplezier;)

frekie
31 juli 2008, 16:24
Richwoodknoppen (reflectors)

Boston heeft keurige reflector lookalikes voor 10 euro de 4. Heb ze idd op mijn Richwood RE400 "Alvin Lee" zitten :)

hezz
31 juli 2008, 16:38
Boston heeft keurige reflector lookalikes voor 10 euro de 4. Heb ze idd op mijn Richwood RE400 "Alvin Lee" zitten :)

Dat wil ik wel eens zien! Een Richwood in de stijl van Alvin Lee's gitaar :satisfie:

Squier4ever
31 juli 2008, 18:49
Dat is niet duur, eens kijken waar ik die kan bestellen.

euroboy
31 juli 2008, 19:08
dankje. liet ik de lak net nog ff een kwartiertje drogen in de zon, istie helemaal verkleurd :D

http://img146.imageshack.us/img146/6593/62929910cw8.jpg


Heb je hem gewoon een kwartier in de zon gelegd of heb je er iets speciaals mee gedaan ?? ik snap het niet echt.

pueblo
31 juli 2008, 19:14
Heb je hem gewoon een kwartier in de zon gelegd of heb je er iets speciaals mee gedaan ?? ik snap het niet echt.
het antwoord is al aan bod gekomen, heb je ooit van photoshop gehoord?

euroboy
31 juli 2008, 19:18
het antwoord is al aan bod gekomen, heb je ooit van photoshop gehoord?


Ja k heb al van photoshop gehoord. Ik had eens vlug overlezen en zag het antwoord niet direct staan.

Mischien een stomme vraag maar kan het ook in het echt ?

bass blom
31 juli 2008, 19:34
Ja k heb al van photoshop gehoord. Ik had eens vlug overlezen en zag het antwoord niet direct staan.

Mischien een stomme vraag maar kan het ook in het echt ?

natuurlijk, maar dan in een heeeeeeeeeeeeeele boel kwartiertjes.
en vandaag zou ik het niet doen.

pavanie
31 juli 2008, 19:48
Sjikke gitaar!
Eigenlijk wil ik ook wel zo'n hollow.. Want ik denk dat ie voor stevige blues ook zeer geschikt is, niet?

Squier4ever
31 juli 2008, 19:56
Sjikke gitaar!
Eigenlijk wil ik ook wel zo'n hollow.. Want ik denk dat ie voor stevige blues ook zeer geschikt is, niet?

zekers te weten wel, leuk dat mensen nog steeds in dat fotosoep grapje trappen :D, vond het al leuk dat er uberhaupt iemand iets van zei:D

jubei
31 juli 2008, 20:27
gaat de gitaar eigelijk snel feedbacken op hogere volumes bij (stoner)rock zoals fu manchu,nebula,kyuss etc?en word het niet een modderige geluid?

RobertoL
1 augustus 2008, 08:59
valt wel mee, ik had een keer alles op 10 en toen had ik er een beetje last van, maar als alles op 8 staat dan doet hij het niet. Het geluid vind ik prima.

Squier4ever
1 augustus 2008, 12:04
gaat de gitaar eigelijk snel feedbacken op hogere volumes bij (stoner)rock zoals fu manchu,nebula,kyuss etc?en word het niet een modderige geluid?

van de week gejamd met een bandje, er was nog een gitarist, bassiste en een drummer.
de gitaarversterkers stonden bijna tegenover elkaar, wat volgens mij meer feedback veroorzaakte dan de gitaar zelf. modderig wordt het wel een beetje maar daarom wil il over een aantal weken/maanden eens kijken voor een setje GFS'en.

Squier4ever
5 augustus 2008, 16:35
Heb er gisteren even een setje 0.011 -0.054 op gelegd, klinkt toch meteen een stuk beter! moest wel even de topkamen uitvijlen en omdat de snaren er toch af waren ook meteen even de toets schoongemaakt/in de olie gezet, kwam een hoop rotzooi vanaf voor een nieuwe gitaar vond ik.

Squier4ever
27 maart 2009, 14:24
van de week gejamd met een bandje, er was nog een gitarist, bassiste en een drummer.
de gitaarversterkers stonden bijna tegenover elkaar, wat volgens mij meer feedback veroorzaakte dan de gitaar zelf. modderig wordt het wel een beetje maar daarom wil il over een aantal weken/maanden eens kijken voor een setje GFS'en.


nou even een bumpje dan maar....

vandaag de elementen die in mijn cheapo les paul zaten (SD Pearly Gates en GFS Fat Paf) vandaag in mijn dot gesoldeerd, was de net iets te modderige en doffe pickups beu. de originele elementen zijn zeker niet slecht, maar dit klinkt gewoon beter. aangezien de dot mijn main-main gitaar is verdient die ook de beste sound, de les paul staat te verstoffen en wordt momenteel alleen in het weekend 1 of 2 keer gebruikt.

had nog wat chromen covers liggen, maar die pasten niet dus de pups maar gewoon kaploos gelaten, ziet er ook wel stoer uit, beetje alvin lee.
anyway ga weer spelen en les paul terug in elkaar zetten.

stratie
27 maart 2009, 16:09
Ik zeg verder niets, erg mooie gitaar! gefeliciteerd ermee!:cooler:

Gr stratie

Squier4ever
27 maart 2009, 16:23
heb m al dik 8 maandjes hoor :D

stratie
27 maart 2009, 16:25
Ehmm..hahah, Vraag #² dan: hoe bevalt die?:soinnocent:

hahah:P Gr stratie.

Squier4ever
27 maart 2009, 16:27
Ehmm..hahah, Vraag #² dan: hoe bevalt die?:soinnocent:

hahah:P Gr stratie.

ook die heb ik hier al meermaals beantwoord....

stratie
27 maart 2009, 16:32
Zie het als sarcasme voor mijn onoplettendheid zo op de vrijdagmiddag op kantoor:soinnocent:

Gr stratie!;)

Squier4ever
20 augustus 2014, 15:35
Na 5 jaar toch weer een *BUMP*




GS-170046
Bigsby® B70 licensed B7 chrome (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=1115&group_id=&lang=nl)







GS-070201
Tuners 3x3 chrome backlocking (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=3422&group_id=&lang=nl)







GS-170409
CTS® 550K Log Fullsize Pot ± 9% Tolerance (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=4569&group_id=&lang=nl)







GS-170418
Mallory® Mustard Tone Capacitor 22nF (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=4578&group_id=&lang=nl)







GS-040002
6.3mm mono output Switchcraft (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=40&group_id=&lang=nl)







GS-250049
Cloth wire red 1m (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=3046&group_id=&lang=nl)







GS-090004
Krimpkous (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=409&group_id=&lang=nl)







GS-010042
GSP LP-style 3 standen schakelaar, zwarte knop (http://guitarsupplies.nl/index.php?action=article&aid=138&group_id=&lang=nl)




Aangezien de dot nog steeds (samen met de gretsch) de main electrics zijn, maar eens even wat geld overgemaakt aan guitarsupplies voor goede electronica en een B70. Hopelijk dit weekend solderen! Pics volgen, dit is in ieder geval het doel:
http://i127.photobucket.com/albums/p136/okiegibson/Guitars/ES-335 Satin/IMG_2118.jpg

Rooker
20 augustus 2014, 16:15
Ga je de bigsby ook zelf monteren? Zie op jou foto dat de brug ook een stuk verder naar vooren is geplaatst. Kun je dat zelf?

Mr.Fingers
20 augustus 2014, 16:19
die brug staat waar ze moet staan, de andere 2 gaten zijn van het stop tailpiece dat komt te vervallen...

Enneh, voor die B70, volg de instructies van Bigsby niet, maar werk omgekeerd (niet eerst het "lipje" verankeren, en dan de bigsby zelf, maar eerst de bigsby uitlijnen (haaks op de hartlijn, en waterpas), aftekenen op de top, en dan pas het lipje), want het lipje staat vaak niet helemaal perfect 90°, met als gevolg een misaligned bigsby (http://www.gretsch-talk.com/forum/attachments/gretsch-discussion-forum/32355d1382801919-misaligned-bigsby-my-duo-jet-image.jpg), met bijhorende stemproblemen.

Enneh, de potmeters, ik betwijfel of die "short shaft" potmeters met hun 6.3mm lang genoeg zijn, de top is dikker dan je denkt.

Squier4ever
20 augustus 2014, 16:49
die brug staat waar ze moet staan, de andere 2 gaten zijn van het stop tailpiece dat komt te vervallen...

Enneh, voor die B70, volg de instructies van Bigsby niet, maar werk omgekeerd (niet eerst het "lipje" verankeren, en dan de bigsby zelf, maar eerst de bigsby uitlijnen (haaks op de hartlijn, en waterpas), aftekenen op de top, en dan pas het lipje), want het lipje staat vaak niet helemaal perfect 90°, met als gevolg een misaligned bigsby (http://www.gretsch-talk.com/forum/attachments/gretsch-discussion-forum/32355d1382801919-misaligned-bigsby-my-duo-jet-image.jpg), met bijhorende stemproblemen.

Enneh, de potmeters, ik betwijfel of die "short shaft" potmeters met hun 6.3mm lang genoeg zijn, de top is dikker dan je denkt.

Hmmm... dat gaan we dan zien, anders ruil ik ze om! Zal even een mailtje aan GS wagen anders.

Squier4ever
20 augustus 2014, 16:50
is die 6,3 niet gewoon de diameter ook?

Squier4ever
26 augustus 2014, 13:18
Zo. Spul is binnen, gitaar is al leeggehaald. Voor de bigsby moet ik wel even een aantal gaatjes boren, evenals voor de locking tuners en de potmetergaten (zijn echt net te krap volgens mij). Ik vroeg me af, hoe moet ik de aarde naar de snaren regelen? normaal loopt dit natuurlijk via de studs van de tailpiece, maar die brug komt te vervallen.... Mijn Gretsch 5120 is volgens mij ook verder niet naar de snaren geaard, kan dit kloppen. Als ik de brug/bigsby verwijder, is er nergens een draad die contact maakt met de rest. Dus hoe noodzakelijk is die aarding naar de snaren?

harrie-beton
27 augustus 2014, 00:16
Ik wil altijd contact met de aarde. Gitaar is gewoon stiller met aarde.

Gearjunkie
27 augustus 2014, 09:00
Bij de Gretsch dus even doormeten met je multimeter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Mr.Fingers
27 augustus 2014, 09:10
Een"timble" van de brug eruit trekken, en via daar aarden.

Squier4ever
27 augustus 2014, 11:52
Een"timble" van de brug eruit trekken, en via daar aarden.

Ja ook aan zitten denken, maar die is niet doorgeboord naar de uitholling.... Studs zitten in het centerblock remember ;). Zit te denken om een klein gaatje net naast het scharnier van de Bigsby te boren om daar een aardedraad naar het scharnier te maken. Of via de brugpickup naar de brug. Maar op de zijkant (scharnier) is minder zichtbaar dus denk dat ik daar voor ga.

JeroenP
27 augustus 2014, 12:54
335 met een bigsby is een winnaar! Aarding bij mijn 335 is gedaan door met een spaak (boor was te kort) vanuit het lipje bij de strapholder tot de cavity te boren en hier een draadje doorheen te trekken. Is een onzichtbare methode.

Nog een tip, verknip twee parelmoeren plectrums voor over je oude studs. Ziet er mooier uit dan twee gaten;). Ik heb nog wel wat kleurtjes liggen.

Squier4ever
27 augustus 2014, 16:01
335 met een bigsby is een winnaar! Aarding bij mijn 335 is gedaan door met een spaak (boor was te kort) vanuit het lipje bij de strapholder tot de cavity te boren en hier een draadje doorheen te trekken. Is een onzichtbare methode.

Nog een tip, verknip twee parelmoeren plectrums voor over je oude studs. Ziet er mooier uit dan twee gaten;). Ik heb nog wel wat kleurtjes liggen.

Stiekem aas ik op zo'n ubercool custom made plaatje.... Alleen zijn die niet te vinden of alleen tegen exorbitante prijzen.... Ga denk ik idd bij het scharnier van de bigsby een gaatje naar de cavity boren voor de aarde.

Squier4ever
28 augustus 2014, 09:13
Gisteren de hele avond aan het solderen en schroeven geweest met mijn broertje. Alles ging goed, getest voor we alles terughengelden in de gitaar. Daarna geprobeerd knoppen terug te drukken op de pots, blijken de shafts ietsje groter, waardoor we de hele pot losdrukten van de bevestiging. Uiteindelijk ook nog zonder de pot uit de gitaar te halen kunnen repareren, alleen toen we testten werkte de zaak niet meer (pot zelf is niet stuk trouwens). Vanavond dus weer even alles eruit hengelen en alle connecties nalopen. Daarna gas geven!

Noid
28 augustus 2014, 10:46
Lekker is dat he? Ben je de hele tijd aan het uitvogelen geweest hoe je het op moet lossen. Ben je er uit, pas je alles aan, bouw je alles in. Plug je in ... en dan niets. Mag alles nog een keer los. Ach ja, dat verlengt de voorpret :) Zo herkenbaar.

Hoe heb je nou die aarding gedaan? Persoonlijk zou ik ook gaan voor een draadje via de strappin. Onzichtbaar en effectief.

Squier4ever
28 augustus 2014, 12:43
Lekker is dat he? Ben je de hele tijd aan het uitvogelen geweest hoe je het op moet lossen. Ben je er uit, pas je alles aan, bouw je alles in. Plug je in ... en dan niets. Mag alles nog een keer los. Ach ja, dat verlengt de voorpret :) Zo herkenbaar.

Hoe heb je nou die aarding gedaan? Persoonlijk zou ik ook gaan voor een draadje via de strappin. Onzichtbaar en effectief.

Ik had dus al 2x ingeplugd. 1x met alle electronica buiten de gitaar, 1x voordat ik de knoppen er op wilde zetten. Beide keren werkten. Drukken 1 knop er op, blijkt de shaft net te dik, waardoor we de hele potmeter losduwen. Bestaat uit 2 delen, de shaft met schroefdraad is dmv lipjes op de bovenkant van de pot vastgeklemd. Door het duwen zijn die lipjes losgeraakt en de pot daarmee in de gitaar. Toen weer ziten friemelen omdat te fixen zonder de pot uit de gitaar te halen en toen wss een of 2 verbindingen gesloopt :(

Aarde heb ik via het pupgat gedaan. Vanuit de brugpup een kleine rode draad naar de brugstuds. Gitaar is ook rood dus practisch onzichtbaar!

Squier4ever
28 augustus 2014, 19:46
En nu doet 'ie het! Net nog even alles open gehad en er was een draad die de aarde raakte.... Nu zit alles er weer in! Ziet er vet uit met Bigsby. Binnenkort een fotoke!

Squier4ever
29 augustus 2014, 09:08
Crappy phonepics:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/q85/s960x960/10549908_929319267083484_7677966001930751224_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/10623439_928943877121023_7895365736525376478_o.jpg