PDA

View Full Version : Multitest tuners in pedaalvorm



Kim Wilson
29 juli 2008, 11:50
Is er hier nog interesse om morgenmiddag bij Feedback Rotterdam een paar tunerpedalen te testen? Ik ga er morgen 1 halen, en ben wel erg benieuwd naar alle verschillende opties. Ik wil die Pitchblack weleens testen, en de verschillen tussen de Boss en de DT-10 even zelf zien. En testen is in je eentje lang niet zo leuk als met een paar man, dus vandaar. :)

Mitch
29 juli 2008, 12:07
Ik wilde eigenlijk vandaag naar de Feedback om de MM6 te testen (sorry, niet gitaar-gerelateerd :D ) maar ik zal er over nadenken om dat een dagje uit te stellen... afijn, mijn eerdere bevindingen met TU2 en DT10 zijn inmiddels wel bekend, die nieuwe 'pikzwarte' ben ik wel benieuwd naar, heb 'm gisteren wel zien liggen op de meeting maar niks mee gedaan :nervous:

Kim Wilson
29 juli 2008, 12:14
Lijkt me leuk! Je weet dat ik jouw mening ook waardeer, dus het zou mooi zijn (voor mij iig :D ) als je er morgen ook bij bent. :)

robert-gitarist
29 juli 2008, 12:19
Jammer dat het helemaal in Rotterdam is. Als het in Apeldoorn was,, was ik misschien wel gekomen. Met de Behringer tuner en Fender tuner ;) Maare succes morgen! Ik denk dat je toch al wel overtuigd bent van de korg Hans?

Kim Wilson
29 juli 2008, 12:20
Ja, het wordt (denk ik nu) sowieso die Korg. Maar goed, ik ben er dan toch, en dan kan ik er net zo goed een paar aan een A/B test onderwerpen en mijn bevindingen hier delen. :)

robert-gitarist
29 juli 2008, 12:25
Das altijd goed natuurlijk :D Ik ben nog steeds op jacht naar een tuner. Eerst even sparen nog (me nieuwe LP en Plexitone waren eigelijk niet zo geplant maar ja :D ). Ik dnek overgens dat ik ook voor de Korg ga. Als je wil, kun je de zilvere en zwarte versies eens naast mekaar testen? (als het mogelijk is graag :) Ben benieuwd of er nog verschil is tussen die twee, die nieuwe zwarte dan he).

Kim Wilson
29 juli 2008, 12:27
Je bedoelt de DT-10 en de Pitchblack? Of de zilveren en zwarte DT-10? Dat laatste gaat denk ik niet meer lukken, want de zwarte wordt volgens mij niet meer nieuw verkocht.

robert-gitarist
29 juli 2008, 12:31
Ja sorry inderdaad de Pitchblack en de DT-10 ;)
Ik heb de Pitchblack van de week wel gezien bij musik productive en zag er wel erg strak uit. Dus ik weet nog niet voor welke van de drie ik moet gaan, dus als je dat zou willen testen zou het super zijn :D Ben benieuwd!
(zit dus te twijfelen aan een zilvere DT-10 of de zwarte DT-10, word dan een tweedehands, of dus die Pitchblack als die nog beter/fijner/nauwkeuriger is. Ik weet niet wat ik zelf mooier vind, zwarte of zilvere DT-10 :D )

WillemdaGuide
29 juli 2008, 13:17
@robert-gitarist
Ik heb beide, dus kom maar eens testen! (-:
Jammer dat m'n TU-2 weg is anders was het helemaal goed vergelijken.

Ondanks dat ik die TU-2 ook een prima ding vond heb ik die laatst geruild voor een ander pedaal dus had ik geen stempedaal meer.
Tja en zowel de pitchblack als de DT-10 hebben verschillende voor/na delen (buffer/True bypass)dus dan maar beide..... :satisfie:

Moet je eerlijk gezegd wel bekennen dat ik tot nu toe niet echt een voorkeur heb, vind zowel de TU-2 als de beide korgs prima eigenlijk.

ééntje komt vast op mijn board, de andere neem ik mee wanneer ie nodig is...
(als ik dus mijn board niet mee wil nemen)

Mitch
29 juli 2008, 17:36
Oké, ben vandaag niet naar de Feedback geweest maar vast naar mijn nieuwe werk, dus ik kan morgen inderdaad wel even langsgaan. Overigens, op de Korg site is te vinden dat de Pitchblack niet nauwkeuriger is dan de DT10, beide een knappe 1 cent nauwkeurigheid, maar er is/komt wel een Pitchblack+ (http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=PB02&category_id=5) waar je twee instrumenten op kan aansluiten en die de nauwkeurigheid nog even met een factor tien omhoogschopt. Voor de freaks en fanatici....
Op de Korg site trouwens ook alleen nog maar de zwarte DT10, niet meer de blank alu versie.

vinni
29 juli 2008, 18:06
Ik heb al even de Pitchblack Plus gehad....
Tering....wat een kerstboom.....Voor mij totaal niet duidelijk.

Was gewend aan de Strobostomp. Maar deze was op.
Omdat de PB+ niet beviel toch maar de dure Strobostomp/2 genomen.
Weer lekker vertrouwd.

Vinni

casper innosence
29 juli 2008, 22:53
Onze bassist heeft die behringer racktuner en heeft altijd problemen met t stemmen van z'n E snaar. Best irritant.

Verder, ik heb vorige maand nog een zwarte dt10 uit dld laten komen, was nog 2 tientjes goedkoper dan de zilveren versie ook, waarom? dat weet geen man, overigens wel jammer dat deze zwarte dan weer geen blauwe leds had, had zo mooi bij mn amp gepast :P hehehe

drap
30 juli 2008, 00:00
Ik keek toevallig net ff op de site van Westerhaven en zag dit staan:

http://www.digitech.com/products/Hardwire/images/HW_Tuner.jpg

Nieuwe tuner van Digitech en als één van de weinige true bypass (the magic word!) Wellicht hebben ze dat ding bij Feedback ook liggen.

Hier nog het linkje op de site van Digitech:

http://www.digitech.com/products/Hardwire/HW_Tuner.php

Bernd Veenema
30 juli 2008, 09:35
Ik heb die Hardwire ook al gebruikt. Kost volgens mij gewoon 99 euro hoor. Dus zelfs duurder dan de Korg tuners. Ik vond hem wel erg goed werken.

Tristan
30 juli 2008, 13:41
Ik heb op dit moment de DT10 maar ben er niet zo tevreden over, dat ding is echt langzaam...
De Strobostomp heb ik gehad, maar dat ding kon ik echt niet aflezen, lastig schermpje ook bij verlichte podia of bij zonlicht...
Ik denk dat ik de TU2 stiekem eigenlijk toch beter vind, ben wel benieuwd naar die Pitchblack dingen en de Hardwire...

Nielsje
30 juli 2008, 13:45
Ik heb op dit moment de DT10 maar ben er niet zo tevreden over, dat ding is echt langzaam...
De Strobostomp heb ik gehad, maar dat ding kon ik echt niet aflezen, lastig schermpje ook bij verlichte podia of bij zonlicht...
Ik denk dat ik de TU2 stiekem eigenlijk toch beter vind, ben wel benieuwd naar die Pitchblack dingen en de Hardwire...

Welke strobostomp heb je gehad? Ik heb de eerste destijds wel eens geprobeerd, en behalve dat 'ie lastig af te lezen was, vond ik de kunstof behuizing echt een groot minpunt.

Hetgeen wat je zegt over de DT-10 kan ik inkomen: ik vind hem af en toe ook te langzaam, alhoewel ik het idee heb dat dit eerst niet zo was. Het lijkt haast wel of 'ie langzamer wordt naarmate de jaren verstrijken. Vreemd..
Ik heb hem overigens gewoon aan een godlyke powerall hangen.

dml
30 juli 2008, 14:23
Welke strobostomp heb je gehad? Ik heb de eerste destijds wel eens geprobeerd, en behalve dat 'ie lastig af te lezen was, vond ik de kunstof behuizing echt een groot minpunt.


De eerste Strobostomp, daarmee bedoel je die in de lichtblauwe behuizing? De behuizing was echt niet van plastic maar van spuitgiet aluminium. En volgens mij is dat bij versie II ook nog steeds het geval.

Chris Winsemius
30 juli 2008, 14:40
Ik heb de ex Strobo Stomp ((VS-S) van Tristan en qua precisie (en truebypass) bevalt ie zeer goed, afleesbaarheid onder fel licht is niet zo denderend. Behuizing van deze komt steviger over dan kunstof. Ik vind 'm iig. zeer handig voor in de werkplaats qua stemmen en intoneren.

Heb ook nog steeds m'n oude Korg AT-2 tuner, plastic ding voor op 'n amp oid.

Qua podium-gebruik ben ik benieuwd naar die kleine Korg of die Handwired pedalen, bypass-tonesuck Boss pedalen (hoe goed voor de rest dan ook) staat mij erg tegen maar ik gebruik nauwelijks pedalen.

dml
30 juli 2008, 14:45
Heb de eerste Strobostomp zelf ook gehad. Dat hij wat ielig overkomt, klopt helemaal. De behuizing is ook erg dun maar toch echt wel alu. Verder zaten de jack ingang en uitgang alleen maar vast op de print, aan de buitenkant zat wel een ringetje maar had alleen een cosmetische functie. Ik vond 'm ook wat goedkoop in elkaar steken (bodemplaat, plastic "schermpje" boven het LCD-scherm wat bij mijn exemplaar steeds losliet en batterijklepje).

De Hardwire pedalen zijn overigens een slag groter dan de DigiTech pedalen. De lay out van de Hardwire tuner komt overigens wel erg dicht in de buurt bij die van de Boss TU2.

Tristan
30 juli 2008, 15:18
Ik heb ook die blauwe eerste Strobostomp gehad (die nu dus van Chris is), een ontzettend goede tuner, maar voor mij op het podium echt niet bruikbaar, ik dacht trouwens ook dat de behuizing van plastic was...

Wat betreft de DT10, die heb ik gewoon aan de Pedal Power hangen, maar ik vind 'm dus echt te langzaam werken...
Voor mij maakt het ook niet uit of de tuner true-bypass is of niet, omdat ik toch met een volumepedaal speel en 'm dan aan de tuner output kan hangen...

almarvk
30 juli 2008, 15:21
Neem dan een oversized rack tuner. Als je het dan niet meer kan aflezen!

En toch ben ik benieuwd hoe die Behringer van mij zich houdt ten opzichte van de TU2.

EuroCinema
30 juli 2008, 15:29
Ik heb een DT10 en een TU2 kunnen vergelijken. De Korg is volgens mij preciezer, maar daarom werkt-ie ook wat op mijn zenuwen, hij is wel erg gevoelig voor heel kleine afwijkinkjes. Voor op het podium heb ik dan ook een lichte voorkeur voor de TU2.

Mitch
30 juli 2008, 16:16
(topic effe ge-edit om het een beetje compact te houden)

Oké, de uitslag!
Kim Wilson en ik hebben bij de Frietbak R'dam getest:
-Boss TU2
-Korg Pitchblack
-Korg DT10
-Planet Waves CT04
-Digitech Hardwire tuner

Als testgitaar een Baja Tele, steeds de boel even licht ontstemd om daarna weer opnieuw de boel te stemmen.

Boss TU2
bekend, redelijk duidelijk, vooral de ledjes zijn goed, het display dat aangeeft op welke noot je zit is iets minder. Snelheid is goed, precisie is goed genoeg al moest er wel een tweede rondje stemmen aan te pas komen.

Korg DT10
Duidelijkheid van de ledjes is erg goed, fractie beter dan de TU2, display is iets duidelijker. Minpuntje is dat de # wordt weergegeven als een klein puntje en die is wel erg klein. Het grootste voordeel is de manier van reageren van de ledjes. Die gaan niet gewoon aan of uit, maar kunnen wat feller en minder fel branden. Gevoelsmatig kun je daardoor veel preciezer stemmen, al moet je er even aan wennen dat -ie niet zo makkelijk 'stabiel' staat. Maar heel mooi precies te stemmen. Door naar zijn jongste broertje:

Korg Pitchblack
Als je dan net de DT10 met zijn briljante afleesbaarheid hebt gehad vraag je je af wie het verzonnen heeft bij Korg dat ze nu maar eens lampjes moesten gebruiken die hooguit de helft zo sterk zijn! Echt té vaag gewoon. Prima in het donker, maar met een beetje licht erop: zwak. En ook het tweede voordeel van de in felheid variërende ledjes is hier afwezig. Waarom in vredesnaam? Oké, hij is true byepass, maar dat de buffer van de DT10 goed is had ik zelf al eens getest dus die ga ik van zijn lang-zal-ze-leven niet inruilen.
De strobe instellingen en dergelijke maken 'm niet beter, sneller of nauwkeuriger.

Planet Waves CT04
Iets duidelijker display dan de Pitchblack, maar niet veel, de ledjes zelf ook ietsje beter. Maar dat minimale voordeel weten ze goed om zeep te helpen door er een mooi bol stukje spiekgelglas op te zetten, waardoor we zelfs in het testhok, met een beetje TL-verlichting al moeite hadden om 'm goed af te lezen. Lachwekkend slecht.

Digitech Hardwire
Die maakte een slechte eerste indruk. Maakte wat herrie vanuit de voeding, licht gepruttel, wilde niet aan.... losgekoppeld, nog eens en toen deed -ie het ineens weer wel, bijgeluiden waren ook weg. Prima ledjes, op zelfde niveau qua felheid als de TU2 en DT10. Precisie stond op zelfde niveau als de TU2. Ook hier dus weer niet die in felheid variërende ledjes.

Kortom: absolute winnaar: Korg DT10. Gedeelde tweede plaats: Boss TU2 en Digitech Hardwire. Po lichte achterstand, vierde plek: Korg Pitchblack en ergens achteraan de Planet Waves.

drap
30 juli 2008, 16:26
Wat is precies het voordeel van in felheid variërende ledjes? En een tweede stemronde, heeft dat niet ook te maken met de spanning van de snaren op de hals?

Mitch
30 juli 2008, 16:40
Die variërende ledjes moet je misschien een keer zien, lastig uitleggen. Bij alle andere tuners verspringt -ie gewoon van het ene naar het andere ledje. Bij de DT10 vloeit dat meer in elkaar over doordat het ene ledje minder fel gaat branden, dan de ander, die wordt daarna feller, etc.
En natuurlijk lag het aan de snaren en niet aan de TU2 :D Vers uit het rek hè..

Sj03rd
30 juli 2008, 17:09
Hmm, heb zelf de Planet waves al een tijdje maar heb totaal geen last van dat spiegelende display. Al erg veel optredens mee gedaan en nooit moeite gehad met aflezen. Maar waar ik de laatste tijd wel mn twijfels over heb is de nauwkeurigheid van stemmen van dit ding. Wat waren jouw bevindingen tov de DT-10 wat betreft nauwkeurigheid?

Tristan
30 juli 2008, 17:13
OK, dat is duidelijk, die in felheid varierende lampjes is dus waar ik gek van wordt, wie wil zijn of haar TU2 ruilen tegen mijn DT10?

Dude
30 juli 2008, 17:18
je kunt de boss tu2 zo instellen dat de ledjes heen en weer 'lopen' bij foute stemmingen he ?
Die lampjes zie je prima lopen bij zonlicht, alleen de letters niet.

Werkt veel nauwkeuriger dan de standaard manier, heb hem hier even niet bijdehand dus kan niet kijken welk knopje dat nou was.

Mitch
30 juli 2008, 17:18
@Sjoerd: de nauwkeurigheid van de PW vonden we volgens mij het minst, maar ik kan me vergissen. Even wachten tot Kim post...

@Tristan: hahahaha, zo zie je maar weer, wat de één ideaal vindt, vindt de ander irritant. Ik denk dat je aan Kim wel een klant hebt ;)

@Dude: we hebben bij alle pedalen die het konden de verschillende manieren geprobeerd maar bij geen enkel pedaal werd het er merkbaar beter van.

zjanke
30 juli 2008, 17:20
OK, dat is duidelijk, die in felheid varierende lampjes is dus waar ik gek van wordt, wie wil zijn of haar TU2 ruilen tegen mijn DT10?

Doosje, boekje en nieuwstaat?

Mitch
30 juli 2008, 17:21
Doosje? :eek: We hebben het over een stemapparaat hè?

drap
30 juli 2008, 17:25
je kunt de boss tu2 zo instellen dat de ledjes heen en weer 'lopen' bij foute stemmingen he ?
Die lampjes zie je prima lopen bij zonlicht, alleen de letters niet.

Werkt veel nauwkeuriger dan de standaard manier, heb hem hier even niet bijdehand dus kan niet kijken welk knopje dat nou was.

Da's te regelen met de stream/cent knop. Heel nauwkeurig als je die op stream zet inderdaad, maar ik word er helemaal nerveus van. Als ik met m'n bandje speel loop ik altijd ff snel twee keer de snaren van boven naar beneden langs zo nu en dan en dat gaat echt een jaar duren met die stream functie.

zjanke
30 juli 2008, 17:29
Doosje? :eek: We hebben het over een stemapparaat hè?Ja, Maar ik heb de mijne nog geen jaar geleden nieuw gekocht en hij ziet er gewoon goed uit. Omdat een tweedehands DT10 steeds 'net verkocht was' en een TU-2 voor zo ongeveer de nieuwprijs ging heb ik dus maar een nieuwe gekocht. Ik wilde een DT10, maar die hadden ze net effe niet, dus heb ik maar een TU-2 gekocht. Als ik nu dus kan ruilen tegen een pedaal in ongeveer dezelfde toestand wil ik dat wel doen, ik wil geen afgetrapt exemplaar met een rotte switch

Squier4ever
30 juli 2008, 17:29
je kunt de boss tu2 zo instellen dat de ledjes heen en weer 'lopen' bij foute stemmingen he ?
Die lampjes zie je prima lopen bij zonlicht, alleen de letters niet.

Werkt veel nauwkeuriger dan de standaard manier, heb hem hier even niet bijdehand dus kan niet kijken welk knopje dat nou was.

ik denk dat je stream/cent bedoelt, even gauw gekeken op m'n TU-2

Nielsje
30 juli 2008, 17:54
wow! Wat maf dat die pitchblack zo slecht is! Het pedaal is aardig de hype van de TB pedalen gevolgd, maar dat is dan ook alles blijkbaar. Zonde.
Hoe was de reactie snelheid t.o.v. de DT-10? Was de Pitchblack+ er overigens ook? (denk het niet, aangezien je hem niet getest hebt..)

Lex heeft overigens ook een PW tuner, wat ik irritant vond, was dat het pedaal niet zo 'stabiel' is. Steek er een snoer in, trap erop, en merk vervolgens dat het pedaal best snel over z'n zij kantelt.

Mijn DT-10 heeft de laatste tijd (zoals reeds gemeld door Tristan en mij) dat ie wat trager reageert, soms vermeld 'ie ook niet de juiste snaar (stem je de E snaar, geeft 'ie een A weer).

Dat vloeiende van de ledjes vind ik heerlijk. Het doet het meeste denken aan een oude stembak van boss, met zo'n naald. Wellicht even wennen, maar werkt uiteindelijk wel wat beter. Puur omdat je met alleen ledjes die aan en uit gaan, niet zuiver kan stemmen. Het is immers niet iets dat met stappen gaat, maar traploos.

Ik vind overigens de Korg DT-10 ook nog steeds het beste qua layout van de aansluitingen, zowel de jacks alsmede de DC plug. En onwijs gaaf CNC gefreest!

Lexvandoef
30 juli 2008, 18:03
En onwijs gaaf CNC gefreest!

Werktuigbouwer! :satisfie:

Ik heb inderdaad de Planet Waves tuner, en ik merk ook niets van het onduidelijk display waar je het over hebt Mitch, in de zon of fel licht wordt het wel wat minder, maar onleesbaar wordt het (voor mij) nooit. De ledjes worden trouwens ook feller/minder fel net al bij de DT-10.

Daarbij moet ik wel zeggen dat de DT-10 inderdaad stabieler is qua opbouw en hij is inderdaad zeer gaaf CNC gefreesd :seriousf:

Mitch
30 juli 2008, 18:08
De ledjes worden trouwens ook feller/minder fel net al bij de DT-10.
Serieus? Nou, daar was bij dat licht dus al geen pest van te zien.

Lexvandoef
30 juli 2008, 18:28
Serieus? Nou, daar was bij dat licht dus al geen pest van te zien.

Waarom denk je dat onze oefenruimte zo donker is ;)

Heb je ze trouwens met een voeding of batterijg getest?

Mitch
30 juli 2008, 18:54
Beide, overal zaten batterijen in en we hadden ook nog een adapter.

Chris Winsemius
30 juli 2008, 19:06
Daarbij moet ik wel zeggen dat de DT-10 inderdaad stabieler is qua opbouw en hij is inderdaad zeer vaag LSD gesjeesd :seriousf:

:D
Ff serieus:
Zou ie wat voor mij zijn?

Lexvandoef
30 juli 2008, 19:09
:D
Ff serieus:
Zou ie wat voor mij zijn?

hij is kleuterproof dus ja :seriousf:

Tristan
30 juli 2008, 20:08
Doosje, boekje en nieuwstaat?

Euh, yep...

zjanke
30 juli 2008, 20:13
Ik sta morgen op het station in Utrecht, dan kunnen we daar gelijk oversteken. Je kunt me herkennen aan een roos in mijn knoopgat en een olifant op mijn hoofd.....

Oftewel, je hebt PM

Bernd Veenema
30 juli 2008, 20:29
Ben ik even blij. Heb vandaag net mijn Korg DT-10BR uit de states ontvangen.
Splinternieuw met gratis Patchkabel voor een luttele 50 eurootjes incl. verzending. Belastingen hoefde ik niet te betalen.

Don Olivier
30 juli 2008, 21:15
Interessant!

Ik heb zelf een tijd lang een TU-2 gebruikt, helemaal top alleen merkte ik dat ie wat van mijn basis-signaal afsnoepte. Plaats voor een A/B kastje heb ik niet in mijn pedalboard.

De Korg Pitchblack leek mij de oplossing maar ik zie dat ie hier niet wordt aangeraden...

Dus...welke eisen stel ik aan een tuner:

* True Bypass (dus de TU-2 valt VOOR MIJ af)

* Duidelijke Led's ook in daglicht (Korg pitchblack is te onduidelijk in daglicht????)

* Compact formaat

* Alternatieve stemmingen duidelijk kunnen aangeven (en niet met een klein puntje ergens in de hoek,(Korg DT10) da's niet duidelijk genoeg)

*Precies zijn (duh)

Welk pedaal voldoet volgens jullie aan deze eisen-lijst???

ewout
30 juli 2008, 22:16
http://www.turbo-tuner.com/

http://www.turbo-tuner.com/images/st2-249h.jpg

ziet er wel heel erg aantrekkelijk uit, kijk eens naar de specs en het formaat! Ik ben benieuwd naar praktijk ervaringen, maar volgens mij heeft niemand in Nederland er eentje...

Heb nu een TU2 en die bevalt me op alle fronten zeer goed, behalve de bypass dan. Hij zit dan ook niet in mijn signaalketen. Nu ontstemt mijn gitaar praktisch niet, dus stem ik alleen voor het spelen en misschien een keer tussendoor, maar dan plug ik wel even om. Met dat in mijn achterhoofd denk ik aan een volumepedaal met tuner out als oplossing, maar de volumepedalen die ik heb geprobeerd zijn ook tonesuckers, tenzij je naar de duurdere modellen gaat. Koop je een a/b box, dan kun je net zo goed die turbo-tuner gaan halen.

De planet waves is niet betrouwbaar weet ik uit ervaring.

De korg DT-10 vind ik te groot. ;-)

Kim Wilson
31 juli 2008, 09:01
@ Don Olivier: de buffer in de DT-10 is goed genoeg, en de voordelen van de Pitchblack (true bypass) wegen niet op tegen de slechte afleesbaarheid. In daglicht ga je er echt niks meer van zien.

Kim Wilson
31 juli 2008, 10:10
Dan mijn bevindingen:

Boss TU-2 (€89):
Bekend pedaal, werkt goed, is ook goed afleesbaar, maar door het harde verspringen van het lampje weet je niet of je er net onder of net boven zit. Nauwkeurigheid zit wel goed, al hadden we wel een extra stemrondje nodig (heeft waarschijnlijk te maken met de gitaar, kwam nieuw uit het rek en de TU-2 was het eerste pedaal wat we testten. Later ging het stemmen ook makkelijker).

Korg DT-10 (€79):
Net een stapje beter afleesbaar dan de Boss, met name het schermpje met de letter (of nummer van de snaar). Het ziet er allemaal net even wat helderder uit. En het grootste voordeel t.o.v. de Boss is dat deze ledjes niet verspringen maar “verschuiven”. Als je iets off tune bent, gaat het lampje ernaast flauw branden. Dat werkt in de praktijk net effe handiger. Nauwkeurigheid is super. Ook ziet ie er goed stevig uit, helaas wel wat groot.

Korg Pitchblack (€69?):
Veel van verwacht. En daarom ook tegengevallen. Ten eerste is de verlichting echt heel zwak. In daglicht gaat echt een probleem worden met dat ding. Ook is de verdeling minder breed dan de DT-10 (minder ledjes), en ik had het gevoel dat het groene gebied erg breed was. Waar ik bij de vorige twee tuners met een kleine draai al van het groene afweek, had deze een grotere marge. Hij bleef vrij lang groen. True bypass is leuk, maar in dit geval totaal ondergeschikt aan de nadelen.

Planet Waves CT04 (€89):
Ziet er op zich mooi uit, erg zwaar ook, en helemaal in black chrome zonder tekst. Die staan op het rubber onderop (?). Ook hier die flauwe ledjes (deze en de Pitchblack hebben oplichtende vlakjes, de andere drie echte ledjes, en die laatste zijn echt veel feller en beter afleesbaar). Iets minder flauw dan de Pitchblack, maar door de bolle plastic ring heb je echt altijd last van spiegeling, hoe je hem ook bekijkt. Nauwkeurigheid was de minste van allemaal. Ook hier een grote marge in het groene gebied en een verspringend ledje. En ook kun je maar heel slecht zien of het pedaal aan staat. D.m.v. het knipperen van het middelste segmentje van de display (waar de letters op komen te staan) kun je zien dat ie aanstaat. Echt slecht, ik heb er echt een paar seconden naar moeten zoeken, en dan was het in het donker zelfs nauwelijks te zien.

Hardwire HT-2 (€99):
Mooi degelijk pedaal. Althans, dat lijkt zo. Aanvankelijk hadden we storing van de adapter en deed ie het helemaal niet. Na alles eruit en weer aangesloten te hebben deed ie het wel weer ineens. Vaag… Pedaal is vergelijkbaar met de Boss qua nauwkeurigheid en afleesbaarheid. Ook deze had verspringende ledjes. Wel leuk van deze vind ik de blauwe indicatie-led en het blauwe center-ledje, en naast de center zit eerst nog een geel ledje, daarna komen de rode ledjes. Puur optisch, maar wel mooi.


Aldus, mijn top5:

Allereerst de Korg DT-10, IMO echt het beste pedaal wat er momenteel te koop is, en voor €80 zeker niet duur.

De Boss en de Hardwire ontlopen elkaar niet veel, maar door de opstartprobleempjes van de Hardwire en de beproefde degelijkheid van Boss, zet ik de Boss TU-2 op de tweede plaats.

De Hardwire dus op korte afstand op 3.

De Korg Pitchblack komt dankzij zijn slechte helderheid op 4.

En op grote afstand, verreweg de minste die we getest hebben, de Planet Waves.

Rutger
31 juli 2008, 10:57
Leuk, een tuner test, dat zie je niet veel :)

Ik verbaas me nog altijd over de klachten over de bypass van de TU2. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, en ik let er altijd op als ik een pedaal aanschaf. Mijns inziens heeft ie gewoon een heel degelijke gebufferde bypass, niks mis mee. Is dat dan exemplarisch?

robert-gitarist
31 juli 2008, 12:21
Toffe test heren!
Jammer dat die pitchblack en PW tuners nogal wat min punten hebben. Deze twee vind ik kwa layout wel erg tof eruit zien. Ik dnek toch dat ik ook voor de DT10 ga. Zeker nu ik deze revieuw heb gelezen. Jammer dat het te ver weg was en ik geen vervoer had anders was ik ook gekomen met de Fender tuner en de Behringer tuner (beiden niet super maar ach, leuk om te vergelijken met de rest ;) )
Toofe revieuw heren :rockon:

drap
31 juli 2008, 12:48
Ik verbaas me nog altijd over de klachten over de bypass van de TU2. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, en ik let er altijd op als ik een pedaal aanschaf. Mijns inziens heeft ie gewoon een heel degelijke gebufferde bypass, niks mis mee. Is dat dan exemplarisch?

Ik verbaas me daar ook elke keer weer over, maar nou zijn mijn oren ook niet geweldig meer. Ik heb het ook wel 's getest, met en zonder tuner, ik hoorde geen verschil. En dat ie gebufferd is kan nog wel 's handig zijn ook.

Mitch
31 juli 2008, 13:24
Volgens mij is het gewoon dezelfde buffer die in ieder ander Boss pedaal zit. Oké, daar wi je er geen zes of zeven van op een rijtje, maar verder...

drap
31 juli 2008, 13:34
Ik heb twee Boss pedalen op m'n pedalenplank, een TU-2 en een LS-2 Line Selector (kan ik ook absoluut niet meer zonder) en ik heb het idee dat de buffers in die pedalen het signaal redelijk opkrikken. Ik weet het niet, ik ken het technische verhaal niet, maar gezien buffers daarbij kunnen helpen en ik met tien pedalen nauwelijks tonesuck heb, heb ik sterk het idee dat juist die Boss pedalen daar een positief effect in hebben.

edit: Zat er zo over te denken, volgens mij heb ik niet één pedaal dat true bypass is. Of de Ibanezjes moeten al true bypass zijn, maar vooor zover ik weet niet.

Kim Wilson
31 juli 2008, 13:41
Twee van de vijf pedalen die ik heb zijn true bypass. De OCD en de Screamer. En eerlijk gezegd heb ik er nog niks van gemerkt...

zjanke
31 juli 2008, 20:31
Vanmiddag geruild en nu past ie niet op mijn board :chicken:

Een DT10 is dus net te breed. Ik had gedacht dat ie zou passen omdat de aansluitingen achterop zitten ipv aan de zijkant, maar dat is dus niet zo....
Effe mijn board gaan aanpassen, dat wilde ik toch al als ik mijn nieuwe amp heb, maar de noodzaak wordt nu wat groter.

Mitch
31 juli 2008, 20:33
De DT10 is toch niet breder dan een TU2 met aan de zijkant twee jacks aangesloten?
O en succes met je amp man, onbegrijpelijk dat die bakken niet populairder zijn.

zjanke
31 juli 2008, 20:39
De DT10 is toch niet breder dan een TU2 met aan de zijkant twee jacks aangesloten?
Dat dacht ik dus ook, maar het past gewoon niet...


O en succes met je amp man, onbegrijpelijk dat die bakken niet populairder zijn.

Als een van die 15 volgers nou eens een bod wil doen...
Ik ga de laatste minuut wel kijken, hopen dat ze over elkaar heen buitelen of allemaal in de laatste 5 seconden hetzelfde bod doen. Zijn er toch 14 die naast de pot piesen :satisfie:

dml
2 augustus 2008, 11:39
Pitchblack in de praktijk
Gisterenmiddag door de pakketdienst bezorgd, vanaf MusicStore. Spitzenklasse!! En gisterenavond gelijk ermee opgetreden. Begin van de avond was het nog vrij licht, de Pitchblack bleek prima af te lezen en 's avonds natuurlijk helemaal. Zeker, de DT-10 is duidelijker maar het niet af kunnen lezen van de Pitchblack, zoals enkele voorgangers claimden, daarin kan ik niet meegaan. Natuurlijk, als je toevallig naar de zon toe staat te spelen, dan kan ik me voorstellen dat de duidelijkheid te wensen over laat.
De Pitchblack met aan beide zijden een haakse Neutrik plug is overigens breder dan een DT-10. True Bypass wordt geregeld middels een relais, dus geen 3PDT-switch o.i.d. De footswitch zelf is hetzelfde als in de DT-10, dus het metalen deel drukt op een veer en die veer drukt weer op een microswitch. De bodemplaat van de Pitchblack is van plastic en de schroefjes waarmee de bodemplaat aan het pedaal is bevestigd, zitten ietwat verzonken. Daardoor is het niet mogelijk het pedaal m.b.v. fietskettingschakels aan je board te bevestigen.
Het stemdisplay, die dus aangeeft of en hoeveel je out of tune bent, "verloopt" ook zoals een DT-10. Dus de ledjes "vloeien" aan en uit. Als extraatje vind je onder dit display ook nog twee driehoekjes, aan beide zijden eentje. Deze verlichte driehoekjes zijn ook te vinden op bijv. de Boss TU-12 en ook op de TU-2, dus deze geven ook nog extra aan dat je in tune bent. Daarmee wordt de "onduidelijkheid" van het display ook weer een beetje gecompenseerd. Overigens heeft de DT-10 deze driehoekjes niet. Al met al een prima tuner.

MjS
2 augustus 2008, 12:02
Pitchblack in de praktijk
Gisterenmiddag door de pakketdienst bezorgd, vanaf MusicStore. Spitzenklasse!! En gisterenavond gelijk ermee opgetreden. Begin van de avond was het nog vrij licht, de Pitchblack bleek prima af te lezen en 's avonds natuurlijk helemaal. Zeker, de DT-10 is duidelijker maar het niet af kunnen lezen van de Pitchblack, zoals enkele voorgangers claimden, daarin kan ik niet meegaan. Natuurlijk, als je toevallig naar de zon toe staat te spelen, dan kan ik me voorstellen dat de duidelijkheid te wensen over laat.
De Pitchblack met aan beide zijden een haakse Neutrik plug is overigens breder dan een DT-10. True Bypass wordt geregeld middels een relais, dus geen 3PDT-switch o.i.d. De footswitch zelf is hetzelfde als in de DT-10, dus het metalen deel drukt op een veer en die veer drukt weer op een microswitch. De bodemplaat van de Pitchblack is van plastic en de schroefjes waarmee de bodemplaat aan het pedaal is bevestigd, zitten ietwat verzonken. Daardoor is het niet mogelijk het pedaal m.b.v. fietskettingschakels aan je board te bevestigen.
Het stemdisplay, die dus aangeeft of en hoeveel je out of tune bent, "verloopt" ook zoals een DT-10. Dus de ledjes "vloeien" aan en uit. Als extraatje vind je onder dit display ook nog twee driehoekjes, aan beide zijden eentje. Deze verlichte driehoekjes zijn ook te vinden op bijv. de Boss TU-12 en ook op de TU-2, dus deze geven ook nog extra aan dat je in tune bent. Daarmee wordt de "onduidelijkheid" van het display ook weer een beetje gecompenseerd. Overigens heeft de DT-10 deze driehoekjes niet. Al met al een prima tuner.

Kan niet anders zeggen dan dat ik het er volledig mee eens ben! Heb zelf een maandje of 2, 3 een Pitchblack en ben er zeer tevreden over. Had daarvoor de Planet Waves maar die vond ik het nét niet. De PB heeft gewoon dat vloeien van de LEDjes en heb nog nooit last gehad van slechte leesbaarheid.

Mitch
2 augustus 2008, 12:09
Dan kan het bijna niet anders dat we een slecht exemplaar hadden. Misschien pakte de voeding niet goed en liep hij op zijn halflege batterij of zo, da's het eerste wat me te binnen schiet, want de lampjes waren flets en vloeiden niet. Tenminste, twee man sterk die het niet zag... lijkt me stug dat we allebei niet op zaten te letten.
Thanx voor de aanvulling!

Kim Wilson
2 augustus 2008, 12:23
Ja, de Pitchblack vloeide wel hoor. Ik vond alleen dat er een erg grote marge zat op het groene lampje. Ik kon vrij ver heen en weer draaien voordat ie van het groene lampje afliep.

dml
2 augustus 2008, 12:33
Ja, de Pitchblack vloeide wel hoor. Ik vond alleen dat er een erg grote marge zat op het groene lampje. Ik kon vrij ver heen en weer draaien voordat ie van het groene lampje afliep.

Maar één van de gele verlichte driehoekjes gaat echt direct uit als je ook maar iets afwijkt. Ik snap het wel, als je eenmaal de DT-10 gewend bent, dan lijkt de Pitchblack als snel een "stap terug".

Kim Wilson
2 augustus 2008, 12:37
Ja, maar die lampjes zitten er toch niet voor niks? Ik let helemaal niet op die driehoekjes, ook niet op de TU-2. Ik stem op de ledjes, niet op de driehoekjes. Anders moet je op twee dingen gaan letten.

dml
2 augustus 2008, 12:56
Je zal er maar moe van worden ;)
Die driehoekjes zitten er ook niet voor niets. Ik heb ook nog nooit iemand horen klagen over die driehoekjes bij een TU-12, wat toch één van de meest verkochte tuners is (en veel gebruikt door de pro's, for what it's worth). Ik neem aan dat jij vast wel in staat bent in één oogopslag te kunnen zien wat er zich op een oppervlakje van ong. 5 cm2 afspeelt en ernaar kan handelen. Maar goed, ieder z'n meug, zoals gezegd heb ik ook een DT-10, maar met de PB kan ik me ook prima redden.

Kim Wilson
2 augustus 2008, 14:30
Nou, ik zal je vertellen dat ik er op mijn TU-2 nog nooit op gelet heb. En toen we de pedalen hebben getest, is het me niet eens opgevallen dat ze op de DT-10 niet zitten, terwijl ik de TU-2 gewend ben. Ik ga uit van de lampjes, en dat moet voor mij goed zijn. Maar iedereen heeft zijn eigen eisen natuurlijk, dus echt objectief kun je zo'n test natuurlijk nooit uitvoeren.

Tristan
2 augustus 2008, 14:37
Ik heb mijn DT10 dus geruild met Zjanke voor zijn TU2 en ik ben echt heel erg blij, het niet vloeien van de ledjes in combinatie met de driehoekjes is voor mij echt ideaal, bovendien is de TU2 op het podium nog een pak beter af te lezen dan de TU12H die ik ook nog heb...

Kim Wilson
2 augustus 2008, 17:16
Grappig om te zien dat wat de één als nadeel ervaart een groot voordeel kan zijn voor een ander. :)

robert-gitarist
2 augustus 2008, 17:23
Smaken verschillen Hans ;)

Maar nu ik dit allemaal weer lees ga ik weer twijfelen tussen de PB en de DT10 :angry: :satisfie:

FruscianteFan
2 augustus 2008, 18:14
Vanmiddag geruild en nu past ie niet op mijn board :chicken:

Een DT10 is dus net te breed. Ik had gedacht dat ie zou passen omdat de aansluitingen achterop zitten ipv aan de zijkant, maar dat is dus niet zo....
Effe mijn board gaan aanpassen, dat wilde ik toch al als ik mijn nieuwe amp heb, maar de noodzaak wordt nu wat groter.Op zich wel logisch, want jacks zitten niet altijd in de weg. Zeker niet als-ie op het randje van je plank ligt.

Ik ben zeer tevreden over de DT10, hoewel hij misschien wel iets te nauwkeurig is.

Kim Wilson
2 augustus 2008, 19:52
Té nauwkeurig? :???:

FruscianteFan
2 augustus 2008, 20:11
Als je zo lomp speelt als ik, wil het nog wel eens zo zijn dat wanneer je aanslaat de toon net iets hoger is, en dat na een fractie van een seconde de toon alweer lager is. Met de tuner in de boss ME50 had ik hier nooit last van. Nu heb ik er ook niet echt last van, maar het resulteert wel in dat zenuwachtige.

Mitch
2 augustus 2008, 20:11
Ik begin het geloof ik wel te begrijpen. De TU2 en dergelijke blijven langer stilstaan als een noot even zuiver is. Dat komt 'rustiger' over. Met de DT10 zie je iedere beweging boven of onder de noot. Je meot dus ook niet verwachten dat als je een snaar aanslaat dat de snaar, als -ie al zuiver genoeg is, lang perfect op het midden blijft staan. Ik heb het vermoeden dat mensen dat van andere tuners gewend zijn en dan moeilijk wennen aan de DT10.

FruscianteFan
2 augustus 2008, 20:16
Ik begin het geloof ik wel te begrijpen. De TU2 en dergelijke blijven langer stilstaan als een noot even zuiver is. Dat komt 'rustiger' over. Met de DT10 zie je iedere beweging boven of onder de noot. Je meot dus ook niet verwachten dat als je een snaar aanslaat dat de snaar, als -ie al zuiver genoeg is, lang perfect op het midden blijft staan. Ik heb het vermoeden dat mensen dat van andere tuners gewend zijn en dan moeilijk wennen aan de DT10.Dat is het, ja. Nu moet ik zeggen dat de DT-10 wel went. Het wekt ook wel vertrouwen als je elke kleine fluctuatie in toonhoogte terugziet op het scherm. Da's ook nog eens hartstikke leuk als je een snaar opdrukt :D

Misery Signals
2 augustus 2008, 21:21
Ik heb ook een paar weken terug mijn TU2 weggedaan en staat er een zwarte DT10 op mijn pedalenboard te pronken.

Ik stem altijd door een "flageolet" (heet dat zo?) te nemen op 12de fret, mijn gitaren zijn natuurlijk perfect geïntoneerd anders moet je dat niet doen :)

Die DT10 is echt vele beter dan zo'n TU2, minder onrustig, geleidelijker, stabieler.

Ik heb hem ook niet in de keten staan (a/b). Top tunertje!

MS

FruscianteFan
2 augustus 2008, 22:16
Ik heb ook een paar weken terug mijn TU2 weggedaan en staat er een zwarte DT10 op mijn pedalenboard te pronken.

Ik stem altijd door een "flageolet" (heet dat zo?) te nemen op 12de fret, mijn gitaren zijn natuurlijk perfect geïntoneerd anders moet je dat niet doen :)

Die DT10 is echt vele beter dan zo'n TU2, minder onrustig, geleidelijker, stabieler.

Ik heb hem ook niet in de keten staan (a/b). Top tunertje!

MSIk lees dat wel vaker, maar ik blijf het vreemd vinden. De flageolet op de 12e is per definitie een octaaf. Daarvoor hoeft je gitaar niet geïntoneerd te zijn, toch?

Tristan
2 augustus 2008, 22:25
Ik denk dat je de koe bij de horens hebt Mitch... :)
Dat 'fluctueren' van de DT10 wekt bij mij gewoon niet genoeg vertrouwen dat mijn gitaar echt gestemd staat en dan blijf ik maar stemmen...
Het heeft er ook zeker mee te maken dat je op het podium vaak zonder geluid stemt, dan wil je gewoon op de een of andere manier zeker zijn dat je gitaar gestemd staat...

Ik ben in ieder geval ontzettend blij met de TU2, twee outputs waar bij de ene uitgang je signaal gebypasst en bij de andere uitgang het signaal juist doorgelaten wordt als je gaat stemmen, ideaal voor als ik geen volumepedaal heb (bij sommige stemmingen is het namelijk makkelijker om dat even zo op gehoor te doen, bijvoorbeeld als je alleen een drop D wil stemmen ofzo)...
Daarnaast vind ik het menu van de TU2 om verschillende stemmingen te kiezen ook makkelijker in het gebruik, alhoewel de DT10 natuurlijk wel meer mogelijkheden heeft...

Mitch
2 augustus 2008, 22:32
@FruscianteFan: precies omgekeerd. Als de intonatie niet goed is, heb je geen perfecte octaaf meer.`Daarom is het ok zo belangrijk om goed te intoneren.

@Tristan: mede door onze eigen bevindingen en jouw problemen ermee begreep ik ineens het punt. Ik heb nooit een TU2 gehad dus ik heb er ook geen last van; ik verwacht niet van mijn tuner dat -ie keurig stil blijft staan :D

pol
2 augustus 2008, 22:33
Ik lees dat wel vaker, maar ik blijf het vreemd vinden. De flageolet op de 12e is per definitie een octaaf. Daarvoor hoeft je gitaar niet geïntoneerd te zijn, toch?

idd, lijkt me onzin om de flageolet op de 12 fret te gaan stemmen, dit is toch altijd exact een octaaf hoger dan de losse snaar en heeft helemaal niks met intonatie te maken.

verder gerbruik ik ook al jaren de tu-2, iedereen in de band bij ons trouwens, en dat werkt prima.

denk ook dat het beste is als je in 1 band allemaal hetzelfde model tuner gebruikt, want verschillende merken stemmen niet helemaal hetzelfde heb ik de indruk.

Tristan
2 augustus 2008, 22:42
@FruscianteFan: precies omgekeerd. Als de intonatie niet goed is, heb je geen perfecte octaaf meer.`Daarom is het ok zo belangrijk om goed te intoneren.

@Tristan: mede door onze eigen bevindingen en jouw problemen ermee begreep ik ineens het punt. Ik heb nooit een TU2 gehad dus ik heb er ook geen last van; ik verwacht niet van mijn tuner dat -ie keurig stil blijft staan :D

Haha, en ik maar gefrustreerd stemmen tot ik een ons weeg, waarbij de andere bandleden lichtelijk geirriteerd mij aankijken zo van "sjongejonge, wat doet die gast er weer lang over om te stemmen zeg"... :seriousf:

Misery Signals
2 augustus 2008, 23:11
idd, lijkt me onzin om de flageolet op de 12 fret te gaan stemmen, dit is toch altijd exact een octaaf hoger dan de losse snaar en heeft helemaal niks met intonatie te maken.

verder gerbruik ik ook al jaren de tu-2, iedereen in de band bij ons trouwens, en dat werkt prima.

denk ook dat het beste is als je in 1 band allemaal hetzelfde model tuner gebruikt, want verschillende merken stemmen niet helemaal hetzelfde heb ik de indruk.
Als je in drop C speelt is dat niet zo gek... Een flageolet is veel duidelijker en strakker dan als je een snaar los aanslaat... Het is ook een toon die de tuner veel beter oppakt dan een losse snaar...

En pardon altijd 't zelfde? Als je gitaar niet goed geïntoneerd is klinkt je 12de fret vals tov de losse snaar als je deze indrukt of er een flageolet op doet...

Probeer maar eens, veel beter om te stemmen...

MS

FruscianteFan
2 augustus 2008, 23:19
Als je in drop C speelt is dat niet zo gek... Een flageolet is veel duidelijker en strakker dan als je een snaar los aanslaat... Het is ook een toon die de tuner veel beter oppakt dan een losse snaar...

En pardon altijd 't zelfde? Als je gitaar niet goed geïntoneerd is klinkt je 12de fret vals tov de losse snaar als je deze indrukt of er een flageolet op doet...

Probeer maar eens, veel beter om te stemmen...

MS
Ook @ Mitch: het gaat om stemmen op het flageolet boven de 12e fret. Deze is per definitie een zuiver octaaf boven de open snaar, omdat de knoop precies in het midden zit. Hoe de gitaar ook geïntoneerd of gestemd is, de verhouding tussen de open snaar en de flageolet is altijd hetzelfde.

Als je intoneert, zorg je dat de snaar gefret op de 12e fret hetzelfde is als de bijbehorende flageolet. Maar dat heeft met stemmen verder niets te maken.

Misery Signals
2 augustus 2008, 23:40
Oh, dan heb ik dat altijd fout gedacht, mijn excuses...

In alle geval, dan kan ik beter bij een goed geintoneerde gitaar de 12de fret indrukken, hogere tonen zijn stabieler en een ingedrukte snaar zwabbert minder en is makkelijker om te stemmen...

dank je voor de verduidelijking!

MS

Mitch
3 augustus 2008, 00:06
Ook @ Mitch: het gaat om stemmen op het flageolet boven de 12e fret. Deze is per definitie een zuiver octaaf boven de open snaar, omdat de knoop precies in het midden zit. Hoe de gitaar ook geïntoneerd of gestemd is, de verhouding tussen de open snaar en de flageolet is altijd hetzelfde.

Als je intoneert, zorg je dat de snaar gefret op de 12e fret hetzelfde is als de bijbehorende flageolet. Maar dat heeft met stemmen verder niets te maken.
Sorry, ik zit te slapen. Deze materie is me prima bekend, maar ik was tegelijk met heel andere dingen bezig. Dat als man zijnde... gedoemd te mislukken.

grayfink
3 augustus 2008, 07:01
Ik stem op het gehoor.

http://www.youtube.com/watch?v=KT_Bt2flIHw&feature=user

dml
3 augustus 2008, 09:04
Ik stem op het gehoor.

http://www.youtube.com/watch?v=KT_Bt2flIHw&feature=user

Stemgeluid is eigenlijk wel prima!! Eén ding moet je ze nageven, ze zijn wel consequent!!

pol
3 augustus 2008, 10:15
om te intoneren gebruik ik dit stukje software, even precies als de strobotuners :)

http://www.jhc-software.com/gtune.htm

Bernd Veenema
4 augustus 2008, 11:10
Zo, heb mn Korg DT10 van het weekend even op mn pedalboard gezet en getest en ik ben tevreden! Je kunt erg nauwkeurig stemmen.

S.Clause
4 augustus 2008, 15:59
Wou hierover geen nieuwe topic beginnen dus vraag ik het rap hier;
Waarom kost een DT-10 Silver bij thomann 20EUR meer dan een black? Als het alleen door de kleur is dan weet ik al dewelke ik ga kiezen.

dml
4 augustus 2008, 16:12
Kan zijn dat ze de Silver duurder hebben ingekocht dan de Black? Dollarkoers? Of ze hebben de Black met grotere hoeveelheden ingekocht? Zeg het maar. Jouw keus lijkt me duidelijk.

FruscianteFan
4 augustus 2008, 17:14
Wou hierover geen nieuwe topic beginnen dus vraag ik het rap hier;
Waarom kost een DT-10 Silver bij thomann 20EUR meer dan een black? Als het alleen door de kleur is dan weet ik al dewelke ik ga kiezen.Ik heb ze hier een tijdje terug over gemaild. Antwoord: "The black one is a special price, that's all". Geen idee hoe het kan, maar geniet ervan. Vandaar ook dat er een zwarte op mijn plank staat...

Kim Wilson
4 augustus 2008, 20:13
Kutzooi, help je de Nederlandse economie en muziekwinkel ook een keer. Wat kostte die zwarte bij Thomann?

dml
4 augustus 2008, 20:25
Te lui om even zelf te zoeken? ;)

FruscianteFan
4 augustus 2008, 20:55
Kutzooi, help je de Nederlandse economie en muziekwinkel ook een keer. Wat kostte die zwarte bij Thomann?€68. €8 erbij voor verzending, dan scheelt het nog welgeteld €3 met DT-10 bij Feedback. En voor dat bedrag heb je dan uitgebreid 5 stemapparaten (en een paar vox amps) kunnen uitproberen.

Kim Wilson
4 augustus 2008, 22:51
@DML: Ja, ik ben een luie flikker en laat anderen graag voor me werken. :satisfie:

@Frusciantefan: Thanks man, heb ik toch gewoon de goeie keus gemaakt. Voor drie euries een gitaar en een paar amps afbeulen, waar maak je dat nog mee? :D

dml
14 augustus 2008, 08:07
http://www.turbo-tuner.com/

http://www.turbo-tuner.com/images/st2-249h.jpg

ziet er wel heel erg aantrekkelijk uit, kijk eens naar de specs en het formaat! Ik ben benieuwd naar praktijk ervaringen, maar volgens mij heeft niemand in Nederland er eentje...



De TurboTuner is vanaf eind deze maand weer beschikbaar. Ben wel erg benieuwd.......

Mitch
14 augustus 2008, 15:15
Als ze op TGP massal zo'n ding bestellen op basis van specs heb ik altijd mijn reserves :D

dml
14 augustus 2008, 15:31
Precies, en daarom zelf eentje bestellen, dan weet je ook of de "hype" terecht is. Het lijkt mij een aardige StroboStomp-concurrent.

pol
14 augustus 2008, 15:53
niet te geloven daar, bijna 40 pagina's hebben ze volgeluld over zoiets banaal als een stemapparaat.


bende freaks daar, ik dacht dat het hier al erg was soms.

Kim Wilson
14 augustus 2008, 16:10
Tgp? :???:

dml
14 augustus 2008, 16:10
Ervan uitgaande dat TGP hoofdzakelijk door Amerikanen wordt "bemand", dan zijn wij relatief gezien toch een heel stuk banaler!!

Vonk
14 augustus 2008, 17:43
Tgp? :???:

The Gear Page, ook een forum waar mensen meer lullen over apparaat dan ermee te spelen :)

Tristan
14 augustus 2008, 18:11
Ervan uitgaande dat TGP hoofdzakelijk door Amerikanen wordt "bemand", dan zijn wij relatief gezien toch een heel stuk banaler!!

Euh, Nee...

Chris Winsemius
14 augustus 2008, 18:44
Tgp? :???:

Te Gereformeerde Pagina.

(reformatorische geargeneuzel site)

:D

Arjan12
18 augustus 2008, 15:26
Hoe zit het met de breedte van de PB tov de DT-10? Ik weet dat de DT-10 breder is, maar is dat ook nog zo als je ze in hebt geplugd, omdat de PB de in- en output aan de zijkanten heeft...

dml
18 augustus 2008, 16:07
PB met haakse Neutrik pluggen is breder dan de DT-10. Maar je kan het wel wat smaller krijgen als je de naastliggende pedalen t.o.v. elkaars aansluitingen wat laat verspringen.

dml
5 september 2008, 05:11
Turbo Tuner incoming!!

Mitch
5 september 2008, 08:14
Meeloper :seriousf:

dml
5 september 2008, 09:25
En ik schaam me er ook niet voor :stop:

maestro_nl
5 september 2008, 12:57
Ik heb de demo bekeken van de turbo-tuner en erger me er nu al aan...

dml
5 september 2008, 14:57
Wat een pedaal al niet kan doen!! ;)

hugo123
6 september 2008, 10:51
kan elke chromatisch tuner drop d aan? Of niet? dat is toch DADGBD of niet?
Of is er een site waar dat op staat net zoals er sites zijn waar eadgbe op staat

pol
6 september 2008, 11:00
drop D is enkel de laagste E tot D droppen.

DADGBD is double drop D

hugo123
6 september 2008, 11:15
Oh oke, bedankt! MAar ik heb geen chromatische tuner, is er ee programmatje ofzo waar dit is te horen en dat je zo gelijk kunt stemmen? En kun je dan gewoon normale akkoorden spelen die dan dus anders klinken?

drap
6 september 2008, 11:26
Draai de lage E naar beneden, terwijl je tegelijkertijd, samen met deze snaar, de A en D snaar aanslaat, net zo lang tot je een kloppend accoord hoort. Zo simpel is het.

Arjan12
6 september 2008, 13:53
Ik heb de Pitchblack gekocht, en ik ben er erg tevreden mee. Waarschijnlijk was de batterij bijna leeg bij jullie test, deze leds hebben wel degelijk verschillende gradaties van felheid. Je ziet dus goed hoe ver je er naast zit. Bovendien vind ik 'm helemaal niet slecht zichtbaar overdag.

Conclusie: de Pitchblack is vrijwel hetzelfde en dus net zo goed als de DT-10, alleen heeft 'ie een ander uiterlijk en formaat. Erg goede tuner!

Nielsje
6 september 2008, 14:10
Ik heb de Pitchblack gekocht, en ik ben er erg tevreden mee. Waarschijnlijk was de batterij bijna leeg bij jullie test, deze leds hebben wel degelijk verschillende gradaties van felheid. Je ziet dus goed hoe ver je er naast zit. Bovendien vind ik 'm helemaal niet slecht zichtbaar overdag.

Conclusie: de Pitchblack is vrijwel hetzelfde en dus net zo goed als de DT-10, alleen heeft 'ie een ander uiterlijk en formaat. Erg goede tuner!

Volgens mij maak je nu twee fouten:

1: de tuners waren aangesloten op een adapter


Heb je ze trouwens met een voeding of batterijg getest?

Beide, overal zaten batterijen in en we hadden ook nog een adapter.

2: je zegt dat de PB vrijwel hetzelfde en net zo goed is al een DT-10, maar is de onderbouwing voor deze bewering?

Arjan12
6 september 2008, 14:42
1. Ok, overheen gelezen. Dan was er wat mis met het testpedaal, want ik zie hier toch echt verschillende gradaties van felheid.

2. Laat ik het anders formuleren, wat de DT-10 kan, kan de pitchblack ook (zelfde range, zelfde idee wat betreft leds, stevige behuizing, nauwkeurig etc.) en op de pitchblack zitten ook nog eens meer opties: 4 verschillende opties (full strobe, half strobe, mirror en meter), de PB gaat tot 436 hz, de DT-10 doet 438 (hoewel mij dat niet veel uitmaakt, daar maak ik toch geen gebruik van). Bovendien is de PB ook nog eens true bypass.

Wat betreft opties biedt de PB meer, maar het is voor een groot deel gewoon een kwestie van smaak. Voor mij ontlopen deze tuners elkaar niet veel, ik maak toch geen gebruik van de strobe functies en de buffer van de DT-10 is ook goed.

Arjan12
6 september 2008, 14:47
Ik lees trouwens in het nieuwste aanwinst-topic dat je 'm nooit zou kopen. Why not?

Nielsje
6 september 2008, 14:48
Ah oke. heb je de Pitchblack + ook nog geprobeerd?

Arjan12
6 september 2008, 14:50
Nee, niet geprobeerd.

Kim Wilson
7 september 2008, 21:57
1. Ok, overheen gelezen. Dan was er wat mis met het testpedaal, want ik zie hier toch echt verschillende gradaties van felheid.

2. Laat ik het anders formuleren, wat de DT-10 kan, kan de pitchblack ook (zelfde range, zelfde idee wat betreft leds, stevige behuizen, nauwkeurig etc.) en op de pitchblack zitten ook nog eens meer opties: 4 verschillende opties (full strobe, half strobe, mirror en meter), de PB gaat tot 436 hz, de DT-10 doet 438 (hoewel mij dat niet veel uitmaakt, daar maak ik toch geen gebruik van). Bovendien is de PB ook nog eens true bypass.


Ja, er zijn idd verschillende gradaties, maar de lampjes zijn gewoon lang niet zo fel als de DT-10, en dat gaat je bij zonnig weer of veel spiegeling opbreken.

En hoeveel opties ga je in de praktijk gebruiken? En true bypass, is dat nou echt een voordeel?

tillens
7 september 2008, 21:58
anders post je een review van die geweldige nieuwe amp van je die je op de kop hebt getikt!

Arjan12
7 september 2008, 22:13
Ja, er zijn idd verschillende gradaties, maar de lampjes zijn gewoon lang niet zo fel als de DT-10, en dat gaat je bij zonnig weer of veel spiegeling opbreken.

En hoeveel opties ga je in de praktijk gebruiken? En true bypass, is dat nou echt een voordeel?


Wat betreft opties biedt de PB meer, maar het is voor een groot deel gewoon een kwestie van smaak. Voor mij ontlopen deze tuners elkaar niet veel, ik maak toch geen gebruik van de strobe functies en de buffer van de DT-10 is ook goed.

:satisfie: .

Ik heb er geen last van dat de lampjes niet vel genoeg zijn, en ik heb 'm ook in vol zonlicht gebruikt. Wellicht een kwestie van smaak, of het ligt aan het feit dat ik nog jonge ogen heb.

jaine
7 september 2008, 22:46
Even totaal iets anders, ik was gisteren op een (belgisch) rockconcert en zag daar meerdere groepen gebruik maken van de behringer (!) TU 300 tuner, ik zie hem ook nergens in reviews terugkomen, is hij dan zo slecht? Waarom maken deze toch helemaal niet slechte groepen er gebruik van? Ik heb hem namelijk ook in een bui gekocht en ben er niet ontevreden van.

Het gaat oa over de gitarist van thé lau, en de gitarist/bassist van Gorki, 2 toch niet kleine groepen... Ik zag hem eerder ook al gebruikt door een gitarist van Tim Vanhamel...

Mitch
7 september 2008, 22:48
Die paupers hebben geen geld te makken omdat ze hun gage opzuipen.
Tenminste, een betere reden kan ik niet verzinnen.

Jimwoud
7 september 2008, 22:54
Die paupers hebben geen geld te makken omdat ze hun gage opzuipen.
Tenminste, een betere reden kan ik niet verzinnen.
Opzich geen verkeerde reden.

Arjan12
7 september 2008, 22:57
Die paupers hebben geen geld te makken omdat ze hun gage opzuipen.
Tenminste, een betere reden kan ik niet verzinnen.

Waarom is 'ie dan zo slecht ;).

Mitch
7 september 2008, 23:04
Zo goedkoop :D

Arjan12
8 september 2008, 00:02
Ah.


+10 tekens

hugo123
5 oktober 2008, 22:59
Zijn er ook tuners die bijv ook lagere stemmingen kunnen stemmen dat je dan op een knopje drukt, en dan past hij zich aan in lagere stemminegn, kan zo'n behringer tuner dat, das wel zo fijn voor mijn portomone.

Nielsje
5 oktober 2008, 23:17
Zijn er ook tuners die bijv ook lagere stemmingen kunnen stemmen dat je dan op een knopje drukt, en dan past hij zich aan in lagere stemminegn, kan zo'n behringer tuner dat, das wel zo fijn voor mijn portomone.

Hoe bedoel je dat precies? Je kan er prima je basgitaar mee stemmen, dus lage tonen geen probleem. En op een tuner wil je niet bezuinigen ;)

artnaz
5 oktober 2008, 23:29
Volgens mij bedoelt hij alternatieve stemmingen (meestal wat lager). Met een chromatische tuner hoef je nergens op te drukken, hij stemt alle semitonen!

mario88
5 oktober 2008, 23:32
Ik denk dat hij bedoeld of je er ook drop tuning mee kan stemmen.
Lijkt mij dat dit gewoon kan aangezien ze chromatic zijn, dus gewoon de toon hoogte aangeven waar de snaar op gestemd staat en niet iets van snaar 1 hoge e, snaar 2 b ect. ect.
weet alleen niet of zit zo een super uitleg is, maar k heb t geprobeerd

pol
5 oktober 2008, 23:41
ik snap eigenlijk niet dat er nog tuner gemaakt worden die niet chromatisch zijn.

vroeger had ik er nog eentje waarbij je per snaar nog een knop moest verzetten, zen-on justina heette dat ding.

xommen
5 oktober 2008, 23:47
Voor diegenen die toch iets anders zoeken wat betreft bijvoorbeeld prijs is de Ibanez LU20 misschien een goede optie, ik ben er zelf erg blij mee, maar had me niet gerealiseerd dat hij zo breed is ;-).

http://www.thomann.de/nl/ibanez_lu20.htm

Hij is er ook in zwart voor dezelfde prijs van 44 euries.

http://images7.thomann.de/pics/prod/108941.jpg

HaroldA
5 oktober 2008, 23:56
ik ben er zelf erg blij mee, maar had me niet gerealiseerd dat hij zo breed is ;-).z
En daar komen de pluggen nog bij! Als die nou eens aan de achterkant zouden zitten...

Chroxy
17 november 2008, 15:21
ik zit nog met een vraag; betreffende de Korg DT-10..

Momenteel zit de DT-10 uit mijn signaalpad, dmv een ABC switch. Wegens uitbreiding heb ik geen plaats meer voor deze ABC switch en wil ik de DT-10 in mijn signaalpad plaatsen.

Ik hoor goede verhalen over de buffer die erin zit, en laat ik nu net in mijn setup geen buffer hebben. (setup is zoals in mijn sig)..

zou het (voor mijn setup, geen hi-end, truebypass pedalen dus) een goed plan zijn om de DT-10 in mijn signaal pad te gaan zetten of niet (en dan toch voor een aparte/kleinre ab switch gaan)?

*mijn setup ligt thuis, ik raak het alleen in het weekend tijdens optredens aan, vandaar de vraag*

the sure thing
17 november 2008, 15:49
ik zit nog met een vraag; betreffende de Korg DT-10..

Momenteel zit de DT-10 uit mijn signaalpad, dmv een ABC switch. IK heb hier echter geen plaats meer voor, dus wil ik hem eruit halen. Nu is de vraag, aparte switch? Of niet?

Ik hoor goede verhalen over de buffer die erin zit, en laat ik nu net in mijn setup gene buffer hebben. (setup is zoals in mijn sig)..

zou het (voor mijn setup) een goed plan zijn om de DT-10 in mijn signaal pad te gaan zetten of niet?

*mijn setup ligt thuis, ik raak het alleen in het weekend tijdens optredens aan, vandaar de vraag*Ja hoor, dat is een goed idee. Zet m zo "vroeg" mogelijk in je signaalketen, dus het liefste als eerste pedaaltje waar je gitaarsignaal mee in aanraking komt.

Chroxy
17 november 2008, 17:14
jah! Ik zou het graag even uitproberen, maar ben dus pas over 1,5 week weer bij mijn spulletjes.

Mocht ik hem dus in het signaalpad zetten, dan het liefst als eerste pedaal (voor mn crybaby nog), zodat de buffer zn werk kan doen, bedankt! Iemand anders nog opmerkingen om toe te voegen? :)

Mitch
17 november 2008, 22:50
Poeh, zitten een paar flinke (potentiële) tonesuckers tussen hoor! Probeer 'm sowieso vooraan maar experimenteer ook eens met 'm bijvoorbeeld vóór de DL4, zou zo maa rkunnen dat ie daar beter klinkt. Je hebt al aardig wat matige buffers op een rijtje met die Iba's, Boss, DL4... Ik weet niet of die Muff al TB is, maar je zou kunnen overwegen om de wah, muff en MXR TB te maken/laten maken, dan komt het buffer van de DT10 een stuk beter uit dan wanneer er nog een reeks matige buffers achteraan komt.
Believe me: been there, done that...

Chroxy
17 november 2008, 23:17
Precies, een flink aantal tonesucker! Vandaar dat het me slimmer leek om hem in mijn signaal pad te gaan zetten.

De Wah is al truebypass gemaakt, de Big Muff is ene moderne in little behuizing (tb?) en mxr is ook een moderne variant (niet tb).. m.a.w. ik ben nog niet ZO slecht af!

In ieder geval ga ik zsm experimenteren met de plaatsing!

Mitch
17 november 2008, 23:20
Ja, de LBM is ook true bypass. Oké, dat scheelt alweer.

pauld
18 november 2008, 18:00
http://www.youtube.com/watch?v=8bY9H7ec6_0


Al gezien ?

HaroldA
18 november 2008, 20:12
Al gezien ?

Net gekeken!

Ik heb een TU-2, dus ik ben eigenlijk al voorzien van een goede tuner, maar dit is wel erg cool!

Check ook de andere filmpjes van de turbo tuner. (gas?)

dml
18 november 2008, 20:58
Grappig om te zien dat hij minstens zo nauwkeurig is als de Strobostomp maar veel sneller reageert op de gespeelde noot. En hij is ook nog eens een stuk goedkoper en compacter dan de Strobostomp. Ik heb er na aftrek van de belasting ongeveer € 110,- voor betaald. Voor de "gewone consument" kost 'ie incl. invoerrechten enz. € 137,-. En je kan natuurlijk net het geluk hebben dat hij langs de douane glipt.

pauld
18 november 2008, 22:03
Ik heb zelf de Strobostomp II. De display vind ik duidelijker. Verder gemerkt dat de tracking snelheid afhankelijk is van de manier van aanslaan (zacht ipv hard) en of je brug of hals pu gebruikt. Wellicht te maken met de boventonen. De snelheid is voor mij in ieder geval snel genoeg.

Don Olivier
18 november 2008, 22:52
En ook nog eens true bypass!

Persoonlijk vind ik de TU-2 prima hoor, maar heb er wel een True Bypass boxie bij om em uit m'n signaal keten te halen...da's dan wel weer jammer!

peter_heijnen
19 november 2008, 09:18
(gas?)
Best wel. Te gek ding die turbotuner, die gaat mijn tu12 vervangen, is er nog geen europese dealer?

dml
19 november 2008, 09:27
Best wel. Te gek ding die turbotuner, die gaat mijn tu12 vervangen, is er nog geen europese dealer?

Nope. Gewoon online bestellen. Toen ik 'm bestelde, waren ze nog niet op voorraad, maar ze hielden mij regelmatig op de hoogte van de status.

HaroldA
19 november 2008, 09:50
Forum post behorende bij het filmpje: http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=463501

TimmU
19 november 2008, 10:04
Even totaal iets anders, ik was gisteren op een (belgisch) rockconcert en zag daar meerdere groepen gebruik maken van de behringer (!) TU 300 tuner, ik zie hem ook nergens in reviews terugkomen, is hij dan zo slecht? Waarom maken deze toch helemaal niet slechte groepen er gebruik van? Ik heb hem namelijk ook in een bui gekocht en ben er niet ontevreden van.

Het gaat oa over de gitarist van thé lau, en de gitarist/bassist van Gorki, 2 toch niet kleine groepen... Ik zag hem eerder ook al gebruikt door een gitarist van Tim Vanhamel...

Ik heb dat ding ook , niets mis mee.

HaroldA
19 november 2008, 10:20
Ik heb dat ding ook , niets mis mee.

Is 'ie true bypass?

Verder heb ik gehoord dat hij een beetje traag en onnauwkeurig is, maar de naam zit ook al niet mee dus dat kan net zo goed een fabel zijn.

Mitch
19 november 2008, 11:09
De eerste true bypass Behringer moet nog gemaakt worden.

idno
19 november 2008, 11:11
Ik heb sinds vrijdag de Korg Pitchblack. Ben er erg tevreden over (is alleen even wennen als je een simpele Qwik tuner gewend ben, dit is echt stukken nauwkeuriger)

marc_o
19 november 2008, 11:13
De eerste true bypass Behringer moet nog gemaakt worden.



Winkel ligt er vol mee, ik pass ze allemaal by in het langslopen....sucken ze ook geen toon.

the sure thing
19 november 2008, 11:43
Winkel ligt er vol mee, ik pass ze allemaal by in het langslopen....sucken ze ook geen toon.Ik kan mij niet voorstellen dat beroepsgitaristen een Behringer pedaaltje op hun plank hebben liggen. Foto's als bewijs!!

peter_heijnen
19 november 2008, 11:49
Nope. Gewoon online bestellen. Toen ik 'm bestelde, waren ze nog niet op voorraad, maar ze hielden mij regelmatig op de hoogte van de status.
Heb je hem al binnen?

Ik zit nog met een dingetje eigenlijk, schakelt ie stil of heeft ie de bekende tb-plop. Ik meen te begrijpen dat de pitchblack van korg wel stil schakelt, voor mij is dat het laatste punt van overweging tussen die twee.

TimmU
19 november 2008, 11:56
Is 'ie true bypass?

Verder heb ik gehoord dat hij een beetje traag en onnauwkeurig is, maar de naam zit ook al niet mee dus dat kan net zo goed een fabel zijn.

Ik moet eerlijk bekennen dat er niets mis mee is. Als je heftig hi-gain speelt dan maakt ie een raar zacht geluidje als je stemt in de mutestand, maar verder niet.Dat doe ik dan ook nooit. Laatst nog door gemeten met mijn Korg Tuner, als vergelijking, en ze gaven exact hetzelfde aan.

Ik ben geen type om 90 euro uit te geven voor een stemapparaat, dat gaat me een beetje te ver eigenlijk.Ik kon deze dan ook voor een heule gunstige prijs scoren.

Kim Wilson
19 november 2008, 12:06
Ik ben geen type om 90 euro uit te geven voor een stemapparaat, dat gaat me een beetje te ver eigenlijk.Ik kon deze dan ook voor een heule gunstige prijs scoren.
Dat vind ik gek. Met een goeie tuner kun je een leven lang doen (het is niet iets wat je wegdoet "omdat het je geluid niet is), maar daar wil je geen 9 tientjes aan uitgeven, terwijl je duizenden euro's in gitaren en amps steekt.

Mitch
19 november 2008, 12:10
Ik denk dat je nu een paar mensen door elkaar haalt... Maar goed, iedereen bepaalt toch zelf wat -ie ergens voor over heeft? Maar dat een goed functinerende tuner een must is, is een feit.

TimmU
19 november 2008, 12:19
Nou ik geef ook wel duizenden euro's uit aan gear hoor, daar gaat het niet om .

Kim Wilson
19 november 2008, 12:21
Nou, dan vind ik het gek dat je geen 90 eu over hebt voor ongeveer het belangrijkste apparaat in je hele keten. Maar goed, wat Mitch al zei, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. :)

Mitch
19 november 2008, 12:55
Nou ik geef ook wel duizenden euro's uit aan gear hoor, daar gaat het niet om .In dat geval neem ik mijn woorden terug en moet je, zodra die Behringer in elkaar stort gewoon jezelf een goede tuner gunnen :D

TimmU
19 november 2008, 13:04
Dat zal ik misschien ook wel doen.Punt blijft, dat je het wel relatief moet zijn. 90 euro voor iets wat aangeeft of je gestemd bent of niet.Vind ik aan de prijs!en deze doet het net zo goed.

Nielsje
19 november 2008, 13:15
Dat zal ik misschien ook wel doen.Punt blijft, dat je het wel relatief moet zijn. 90 euro voor iets wat aangeeft of je gestemd bent of niet.Vind ik aan de prijs!en deze doet het net zo goed.

Hm... ik heb liever een gitaar die zuiver is met een overdrive van 40 euro, dan een valse gitaar met een OCD...

Kim Wilson
19 november 2008, 13:16
Dat zal ik misschien ook wel doen.Punt blijft, dat je het wel relatief moet zijn. 90 euro voor iets wat aangeeft of je gestemd bent of niet.Vind ik aan de prijs!en deze doet het net zo goed.
Maar, een juiste stemming is het belangrijkste van alles. En ik moet zeggen dat ik de Behringer niet getest heb, maar er zit wel degelijk verschil tussen de diverse tuners. Ik wil het risico zelf niet lopen, het moet gewoon goed zijn.

Ik zou trouwens graag eens die Behringer 1 op 1 willen testen met mijn DT-10, kijken of ie idd net zo goed is.

JeroenSchaaf
19 november 2008, 13:19
Voor me nieuwe pedalboardje direct een Boss tu2 opgehaald, omdat ik het gewoon belangerijk vind.

maar als een Behringer net zo goed voor jou werkt klaar toch!

Alleen ik vind het zonde! wat kosten die dingen nieuw? 40 eu? gooi daar een beetje bij en je hebt een Korg dt10 of een tu2?

dml
19 november 2008, 13:35
Even wat spec's op een rijtje, wat betreft de nauwkeurigheid:
Boss TU-2: +/- 3 cent
Korg DT-10: +/- 1 cent
Korg Pitchblack: +/- 1 cent
Korg Pitchblack+: +/- 0,1 cent
Peterson Strobostomp: +/- 0,1 cent
Sonic Research TurboTuner: +/- 0,2 cent
Behringer TU-300: kan ik niets over vinden, maar aangezien ze technologie van anderen jatten, neem ik die van de TU-2 over, dus +/- 3 cent. Wat een USP bij de Strobo als de Turbo kan zijn, is de "Sweetened tunings" functie.

Wie zal er horen dat zijn/ haar gitaar met een nauwkeurigheid van 1 of 3 cent is gestemd, om nog maar te zwijgen over het verschillen tussen 0,1 en 0,2 cent.

Het is natuurlijk wel handig om te weten of een A bij bijv. een Behringer ook daadwerkelijk 440 Hz is. Als de referentiefreq. maar okay is.

HaroldA
19 november 2008, 13:38
Even wat spec's op een rijtje, wat betreft de nauwkeurigheid:
Boss TU-2: +/- 3 cent
Korg DT-10: +/- 1 cent
Korg Pitchblack: +/- 1 cent
Korg Pitchblack+: +/- 0,1 cent
Peterson Strobostomp: +/- 0,1 cent
Sonic Research TurboTuner: +/- 0,2 cent


FYI, the Pitchblack is +/- 1.0 cent, the StroboStomp is +/- 0.1 cents, and the Turbo Tuner is +/- .02 cents. Just throwing that out there before the numbers get all confused.

Wat is het nou?

http://www.thegearpage.net/board/showpost.php?p=5014539&postcount=17

peter_heijnen
19 november 2008, 13:38
De turbotuner doet +/- 0,02 cent.

Nielsje
19 november 2008, 13:40
Mjah, ach.. stemmen..

Als je open zuiver stemt, dan is het natuurlijk altijd lastig om een gefret akkoord alsnog zuiver te krijgen ( lengte van de snaar veranderd, spanning in de snaar veranderd, diameter snaar veranderd, hoe hard fret je een akkoord, zijn je fretjes mooi rond of al ietwat versleten, etc).

Op een gegeven moment heeft het geen zin meer om zuiverder te gaan stemmen, je kan namelijk zelf niet zuiverder spelen..

peter_heijnen
19 november 2008, 13:48
Op een gegeven moment heeft het geen zin meer om zuiverder te gaan stemmen, je kan namelijk zelf niet zuiverder spelen..
Een zuiver gestemde gitaar is een startpunt, vanaf daar ligt het in je eigen handen. Hoe beter de gitaar gestemd en geintoneerd is des te minder moeite zal het kosten zuiver te spelen. Hoe zuiverder gestemd des te beter, vermits je er mee om kunt gaan.

Nielsje
19 november 2008, 13:52
Een zuiver gestemde gitaar is een startpunt, vanaf daar ligt het in je eigen handen. Hoe beter de gitaar gestemd en geintoneerd is des te minder moeite zal het kosten zuiver te spelen. Hoe zuiverder gestemd des te beter, vermits je er mee om kunt gaan.

Uiteraard mijn waarde: Maar ik bedoelde te zeggen dat op een bepaald moment het niet veel uitmaakt als je nóg zuiverder gaat stemmen. Of producten gaat maken die ipv 0.01 zuiver naar 0.005 gaan o.i.d.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd wel les pauls: Stem je de g snaar (open) zuiver, dan klinkt het een stuk minder als je een akkoord fret. Meestal stem ik hem dan ook iets lager.

Ik vergeet iedere keer weer wat nou het probleem was met die g-snaar, maar volgens mij had het wat te maken met zuivere stemming oid. Moet dat toch eens iets beter in m'n kop stampen.

peter_heijnen
19 november 2008, 13:59
Uiteraard mijn waarde: Maar ik bedoelde te zeggen dat op een bepaald moment het niet veel uitmaakt als je nóg zuiverder gaat stemmen.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd wel les pauls: Stem je de g snaar (open) zuiver, dan klinkt het een stuk minder als je een akkoord fret. Meestal stem ik hem dan ook iets lager.

Ik vergeet iedere keer weer wat nou het probleem was met die g-snaar, maar volgens mij had het wat te maken met zuivere stemming oid. Moet dat toch eens iets beter in m'n kop stampen.
En toch beweer ik dat dat juist wel uitmaakt.

Op mijn les paul zit het buzz feiten kammetje geinstalleerd en dat geeft al veel minder problemen. Maar hoe dan ook, je zult altijd tijdens het spelen moeten blijven intoneren, dat is nou eenmaal een nadeel maar daarbijh toch zeker ook het mooie van de gitaar? Je kunt er alle kanten mee op, en hoe zuiverder daarbij de beginopstelling oftewel stemming, des te makkelijker zul je de door jou beoogde toonhoogte weten te raken.

Nielsje
19 november 2008, 14:04
Mjah,

ik snap je wel, maar goed :)
Ik denk (vind) gewoon dat op een bepaald moment het niets meer uitmaakt. De invloed van de overige componenten (temperatuur, ongelijk versleten frets, roestig snaartje, whatever) maken die extra toegevoegde precisie gewoon ongedaan.

Maar dat moet een ieder gewoon voor zichzelf bepalen. Met m'n DT-10 krijg ik m'n gitaren naar mijn mening, zuiver genoeg. Overigens fysieke kwaliteit ook voor mij belangrijk, maar dat is een heel ander verhaal.

TimmU
19 november 2008, 14:05
Voor me nieuwe pedalboardje direct een Boss tu2 opgehaald, omdat ik het gewoon belangerijk vind.

maar als een Behringer net zo goed voor jou werkt klaar toch!

Alleen ik vind het zonde! wat kosten die dingen nieuw? 40 eu? gooi daar een beetje bij en je hebt een Korg dt10 of een tu2?

Welnee joh , ik heb hem 2dehands met een onespot en een os-2 gekocht.dan kost ie opeens maar 15 euro.

Kim Wilson
19 november 2008, 14:07
Voor mij is het belangrijk dat, wanneer ik na het stemmen een open G en open D accoord speel, dat ie dan zuiver klinkt. Dat lukte met de meeste pedalen uit de test in één keer, maar er waren ook waarbij een tweede stemronde nodig was. Een beetje op-goed-geluk-gevoel. En dat moet ik niet hebben. De DT-10 was trouwens nauwkeurig genoeg.

peter_heijnen
19 november 2008, 14:12
Ik denk (vind) gewoon dat op een bepaald moment het niets meer uitmaakt. De invloed van de overige componenten (temperatuur, ongelijk versleten frets, roestig snaartje, whatever) maken die extra toegevoegde precisie gewoon ongedaan.
.
Het is ook juist de invloed van omgeving en componenten waarom ik een nauwkeurige tuner wil. Op een goede dag maakt het eigenlijk ook niet zo veel uit, maar op een slechte dag wil ik graag geholpen worden door een goede tuner.

En of 0.1ct tov 0.02ct hoorbaar is weet ik ook niet, maar schaden zal het zeker ook niet denk ik dan. Die turbotuner lijkt mij te gek, niet direct vanwege zijn 0,02ct nauwkeurigheid, maar vanwege zijn directheid en duidelijkheid en het feit dat het een echte strobotuner is ipv een 'virtual'.

Nielsje
19 november 2008, 14:26
Het is ook juist de invloed van omgeving en componenten waarom ik een nauwkeurige tuner wil. Op een goede dag maakt het eigenlijk ook niet zo veel uit, maar op een slechte dag wil ik graag geholpen worden door een goede tuner.

En of 0.1ct tov 0.02ct hoorbaar is weet ik ook niet, maar schaden zal het zeker ook niet denk ik dan. Die turbotuner lijkt mij te gek, niet direct vanwege zijn 0,02ct nauwkeurigheid, maar vanwege zijn directheid en duidelijkheid en het feit dat het een echte strobotuner is ipv een 'virtual'.

Nee, het schaadt zeker niet om een nauwkeurige tuner te hebben. Ik vind ook gewoon dat mensen die dingen moeten kopen, zelfs ik vind de Korg af en toe wat te langzaam. Maar het was ook meer bedoelt als een 'beide benen op de grond' opmerking, het moet hier geen gear page worden ;).
Goeie tuners zijn heerlijk, maar een goeie tuner wil niet zeggen dat je gitaar zuiverder wordt, je moet de rest ook in acht nemen :)

peter_heijnen
19 november 2008, 14:38
Maar het was ook meer bedoelt als een 'beide benen op de grond' opmerking, het moet hier geen gear page worden ;).
Nee zeker niet, en gelukkig sta ik nog vijf keer per week met beide beentjes op het podium. :)

dml
19 november 2008, 14:42
En of 0.1ct tov 0.02ct hoorbaar is weet ik ook niet, maar schaden zal het zeker ook niet denk ik dan. Die turbotuner lijkt mij te gek, niet direct vanwege zijn 0,02ct nauwkeurigheid, maar vanwege zijn directheid en duidelijkheid en het feit dat het een echte strobotuner is ipv een 'virtual'.

Dat verschil ga je echt niet horen. Het was ook zeker niet de reden tot aanschaf. Maar het ding is bijna de helft goedkoper dan een Strobostomp. En compacter. Ik heb versie 1 van de SS gehad en daarvan vond ik de in- en output nogal goedkoop, deze zaten in principe alleen vast aan de print en niet geborgd aan de behuizing. Voor het oog lijkt het wel zo maar het bleken losse plastic ringetjes. Ik weet niet of ze bij versie 2 nu die ringetjes hebben vervangen door moertjes. Ook liet op een gegeven moment het plastic schermpje (dus niet de LCD zelf) aan één zijde los, wat ongetwijfeld exemplarisch is.
En natuurlijk was ik erg benieuwd of die Halleluja-stemming op TGP terecht was, Amerikanen overdrijven graag. Dus als echte Hollander kan ik niet anders zeggen dat de TT een prima ding is dat goed zijn werk doet, snel, helder en accuraat.

peter_heijnen
19 november 2008, 15:06
Dus als echte Hollander kan ik niet anders zeggen dat de TT een prima ding is dat goed zijn werk doet, snel, helder en accuraat.
Ok, maar de beroemde tb-schakelplop heeft ie daar nou wel of geen last van?

Ik had vanwege de buzz feiten tuning ook al naar de ss gekeken, maar ik begrijp dat die zeer onbetrouwbaar is en daarom voor mij niet aan de orde.

Tristan
19 november 2008, 15:09
Ik vind mijn TU2 in ieder geval niet echt zuiver genoeg, dus toch maar aan de Turbo Tuner dan misschien, het is ook fijn dat 'ie zo snel reageert...

Don Olivier
19 november 2008, 15:13
Die TT lijkt me ook een gaaf ding, maar de TU-2 is toch ook prima?
Ik zou een beetje tureluurs worden van die cirkeltjes.....

Quink
19 november 2008, 15:27
Ook liet op een gegeven moment het plastic schermpje (dus niet de LCD zelf) aan één zijde los, wat ongetwijfeld exemplarisch is.

Helaas niet, zo kwam hij bij mij uit de verpakking. :mad:

Vastgedrukt, 2 dagen vast, floep, los. Vastgedrukt, 2 dagen vast, floep los, en dat dan een week of wat. En ineens bleef hij wel plakken, zit nu al een jaar vast. :???:

Tristan
19 november 2008, 16:00
Die TT lijkt me ook een gaaf ding, maar de TU-2 is toch ook prima?
Ik zou een beetje tureluurs worden van die cirkeltjes.....

Ja, inderdaad wel weer jammer dat het zo'n raar strobocirkel geval is, tsja, ik weet het niet...
Ik vind mijn gitaar toch altijd net niet lekker gestemd als ik 'm zonder geluid direct op de TU2 stem, maar dat had ik met de DT10 ook hoor, de Strobostomp is wat dat betreft wel duidelijk zuiverder...

dml
19 november 2008, 17:16
Ok, maar de beroemde tb-schakelplop heeft ie daar nou wel of geen last van?


Geen last van, voor zover ik 'm op die manier aangesloten heb en dat was maar even.
Ik heb 'm nu aangesloten op de XLR-output van m'n zender dus hij zit sowieso niet in m'n signaalketen.

Michael AE
19 november 2008, 17:43
Ik vind mijn TU2 in ieder geval niet echt zuiver genoeg, dus toch maar aan de Turbo Tuner dan misschien, het is ook fijn dat 'ie zo snel reageert...

Ja ben ik het wel mee eens, maar ik stem toch meestal op gehoor. Vond zelfs de strobostomp niet lekker genoeg, alhoewel jij ook wel weet hoe slecht ik ben met dat stomme ding. :D

HaroldA
19 november 2008, 17:48
Ja ben ik het wel mee eens, maar ik stem toch meestal op gehoor. Vond zelfs de strobostomp niet lekker genoeg, alhoewel jij ook wel weet hoe slecht ik ben met dat stomme ding. :D

Ik stem vaak 'na' op gehoor als ik net met mijn TU-2 gestemd heb. Maar ik speel ook in D-drop-C met .10-60, dus da's sowieso wat moeilijker goed te krijgen.

Nielsje
19 november 2008, 17:55
Maar ik speel ook in D-drop-C met .10-60, dus da's sowieso wat moeilijker goed te krijgen.

Nou ja, dat hoeft niet uit te maken natuurlijk. Het zooitje moet gewoon in evenwicht zijn. Dus ook met D-drop-C met bepaalde snaar dikte moet je gewoon een strakke stemming kunnen krijgen, je hals moet natuurlijk wel genoeg koppel terug kunnen geven.

Maar als je vaak van stemming wisselt, dan is het wel lastig, hout doet er wat langer over om zicht 'te zetten'.

HaroldA
20 november 2008, 00:01
Nou ja, dat hoeft niet uit te maken natuurlijk. Het zooitje moet gewoon in evenwicht zijn.

Klopt, maar als je je dikke C snaar hard aanslaat, stijgt de toonhoogte al een beetje, dus ik stem altijd net ietjes te laag...

Vandaag weer met m'n TU-2 gerepeteerd en hoe blij ik er vroeger ook mee was, ik denk toch dat GAS gaat overwinnen...


(natuurlijk nog niet tegen de TU-2 gezegd! :sssh:)

Tristan
20 november 2008, 00:13
Ja ben ik het wel mee eens, maar ik stem toch meestal op gehoor. Vond zelfs de strobostomp niet lekker genoeg, alhoewel jij ook wel weet hoe slecht ik ben met dat stomme ding. :D

Haha, uiteindelijk niet veel slechter dan ik ermee was vrees ik, helemaal gek werd ik van dat ding... :seriousf:
Als ik de gitaar dan eindelijk gestemd kreeg met die SS'er, was 'ie ook in tune, dat moet ik wel zeggen... :D


HaroldArling:
Niet doen hoor, het is al een vals kreng en als ze 't hoort wordt ze waarschijnlijk alleen maar valser... :D

dml
20 november 2008, 06:36
Gisteren ook gerepeteerd, met een andere band. Ik had geen tuner bij me, de andere gitarist heeft een TU-2. Wel grappig om te merken dat je heel snel aan een bepaalde tuner went. Ik heb vroegah ook een TU-2 gehad maar gisteren vond ik het een onding. Beetje te vergelijken met DTR-1 vs. DT-1 pro.

peter_heijnen
21 november 2008, 08:09
Ik ben om! Je kunt op de tt met die custompresets dus ook zelf settings programmeren zoals bijv de bfts offset. De tt heeft in mijn ogen alleen maar voordelen, ik heb hem dus maar alvast besteld... :)

peter_heijnen
10 december 2008, 11:11
Hij is binnen en wat een geweldig ding. Het stemt heel intuitief met die strobe, als ie naar rechts draait ben je te hoog en andersom te laag -duh-.

Prima investering! :)

HaroldA
10 december 2008, 11:18
Hij is binnen en wat een geweldig ding. Het stemt heel intuitief met die strobe, als ie naar rechts draait ben je te hoog en andersom te laag -duh-.

Prima investering! :)

Helaas dwingen de kerstinkopen mij er toe even geen geld uit te geven aan gear... Volgend jaar beter!

Jan Buurman
23 december 2008, 12:45
.........., dan komt het buffer van de DT10 een stuk beter uit dan wanneer er nog een reeks matige buffers achteraan komt.
Believe me: been there, done that...

Hoe kom je erbij dat de DT-10 een buffer heeft?
Ik hoorde een verhaal dat een buffer voor je wah de wah minder laat klinken.Ik heb mijn DT-10 voor mijn wah staan dus ik dacht erover om die twee om te wisselen. Maar voordat ik dit wil doen ging ik even googlelen. Maar ik kom nergens tegen dat die DT-10 een buffer in zich heeft....

Mocht de DT-10 inderdaad een buffer hebben, loont het dan de moeite om mijn wah voor de DT-10 te zetten?

WillemdaGuide
23 december 2008, 12:54
DT-10 is bufferd bypass, dus ja, hij heeft wel degelijk een buffer.
Of en hoe hij klinkt met een wah ervoor/achter is ene kwestie vna proberen denk ik zo, ik heb zelf in ieder geval de wah voor mijn buffer.

Chroxy
24 december 2008, 20:48
kort vraagje!

Ik heb mijn pedalenkist qua volgorde iets omgegooid. Eerst gebruikte ik de DT-10 in een ABC - switch.. Nu staat hij als eerste pedaal in mijn keten. Echter, als ik hem nu intrap en wil tunen. Bromt mijn versterker wanneer mijn DT-10 een noot oppakt.. iemand bekend hiermee? en wat doe ik ertegen?

Nielsje
24 december 2008, 21:09
kort vraagje!

Ik heb mijn pedalenkist qua volgorde iets omgegooid. Eerst gebruikte ik de DT-10 in een ABC - switch.. Nu staat hij als eerste pedaal in mijn keten. Echter, als ik hem nu intrap en wil tunen. Bromt mijn versterker wanneer mijn DT-10 een noot oppakt.. iemand bekend hiermee? en wat doe ik ertegen?

Hoe heb je het geheel aangesloten, voedingstechnische gezien?
Wellicht heb je een combinatie met een daisychain die nèt niet goed werkt, dat is mogelijk. Van de DT-10 is bekend dat 'ie af en toe een beetje 'fluit' in silent-mode, maar brommen hoort hij niet te doen.

Chroxy
24 december 2008, 21:15
tjah; ik heb 1 daisychain waarop mn wah, ts-9, ab7switch, phasers en delay zit. Werkte altijd prima en in die volgorde heb ik ook weer alles aangelosnte, alleen nu de tuner voorop (ivm buffer). Brommen doet hij dus wanneer hij een noot oppakt, totdat hij de noot nie meer 'hoort', dan stopt het.

Nielsje
24 december 2008, 21:16
Hm.. typisch, herken het probleem niet.
Als je hem met een batterij voedt, heb je het probleem dan ook?

Mitch
24 december 2008, 21:51
kort vraagje!

Ik heb mijn pedalenkist qua volgorde iets omgegooid. Eerst gebruikte ik de DT-10 in een ABC - switch.. Nu staat hij als eerste pedaal in mijn keten. Echter, als ik hem nu intrap en wil tunen. Bromt mijn versterker wanneer mijn DT-10 een noot oppakt.. iemand bekend hiermee? en wat doe ik ertegen?

Ja, dat staat hier al talloze keren beschreven. Ik heb het meerdere DT10s horen doen, maar gen van allen hinderlijk of zo. Het is du vrij normaal voor dit pedaal.

Chroxy
26 december 2008, 00:32
ah, excuses. Ik kon in de snelheid dat ik het topic had doorgenomen hier niets over lezen.

Het is inderdaad niet hinderlijk, de brom is zo licht aanwezig (en dus alleen wanneer je stemt) dat live niemand het ooit zal horen. Wel blijf ik her raar vinden, iemand dit probleem toevallig opgelost?

Jan Buurman
26 december 2008, 10:09
Ik heb mijn DT-10 aan een Cioks Big John hangen en bij mij is hij geruisloos...

Don Olivier
28 januari 2009, 15:50
Wie weet of de Turbo Tuner in Europa te krijgen is? Beter nog; in NL?

Of is ie alleen via het net uit de USA te bestellen?

HaroldA
28 januari 2009, 15:57
Wie weet of de Turbo Tuner in Europa te krijgen is? Beter nog; in NL?

Of is ie alleen via het net uit de USA te bestellen?

Ik zie het probleem niet? :???:

Zelf importeren is vaak veel goedkoper dan die 'boutique' zaakjes als gtrgear en dergelijke. Daar hanteren ze echt belachelijke prijzen, IMHO.

Don Olivier
28 januari 2009, 16:51
Nou, als ie in NL te koop is scheelt dat wellicht verzendkosten en anders wel douane kosten...

Kim Wilson
28 januari 2009, 16:52
Nou, als ie in NL te koop is scheelt dat wellicht verzendkosten en anders wel douane kosten...
En jij denkt dat je dat bij een winkel in NL er niet bijbetaalt? Die moeten het net zo goed invoeren.

Don Olivier
28 januari 2009, 16:55
Ja, daar heb je wellicht gelijk in....Maar, bij de douane is het gewoon een kwestie van geluk of pech hebben. Maar goed, zijn ze hier uberhaupt te krijgen ja of nee, dat scheelt weer een hele discussie ;)

Waar zijn ze eigenlijk het goedkoopst en snelst met verzenden?

HaroldA
28 januari 2009, 16:56
Nou, als ie in NL te koop is scheelt dat wellicht verzendkosten en anders wel douane kosten...

En binnen de EU heb je geen import en/of BTW heffing...

Je betaalt wel BTW voor bedragen hoger dan 22 credits:

Op 1 december 2008 is de belastingvrijstelling voor de import van goederen van buiten de Europese Unie verhoogd. Voorheen was er sprake van een gezamenlijke vrijstelling van goederen met een waarde tot 175 euro. De nieuwe vrijstelling bedraagt 430 euro.

De vrijstelling geldt voor invoerrechten en btw. Wie in de Verenigde Staten belastingvrij een iPhone koopt mag deze vanaf nu gewoon door de groene zone van de douane mee naar huis nemen.

Let op: vrijstelling geldt niet voor goederen die via internet gekocht worden of voor goederen die opgestuurd dienen te worden. Deze blijven voor de btw tot een waarde van 22 euro belastingvrij. Daarnaast gelden voor het invoeren van drank en sigaretten andere regels.

Nielsje
28 januari 2009, 17:00
En binnen de EU heb je geen import en/of BTW heffing...

Je betaalt wel BTW voor bedragen hoger dan 22 credits:

Hm... Oké, dus tot 22 euro belastingsvrij. Maar betaal je dan nog wel inklaringskosten, of ook niet meer?

HaroldA
28 januari 2009, 17:05
Hm... Oké, dus tot 22 euro belangsvrij. Maar betaal je dan nog wel inklaringskosten, of ook niet meer?

Lezen is ook een vak ;)


De nieuwe vrijstelling bedraagt 430 euro.

Nielsje
28 januari 2009, 17:07
Hè? Nee, ik had het over ingevoerde goederen, dus meuk van ebay kopen.
Dan staat er dat er tot 22 euro geen belastingheffing plaatsvindt, maar er staat niets over inklaringskosten...

Of ben ik nou per abuis?

Fuhgawz
28 januari 2009, 18:12
Er staat dat die vrijstelling NIET geldt voor goederen die via internet gekocht worden en opgestuurd dienen te worden. Wat is dan het verschil tussen dat en importeren?

Mitch
28 januari 2009, 18:58
[cranky mode]
Had je al een search gedaan op Turbo Tuner? Er is hier namelijk al minstens drie keer gepost dat ze alleen factory-direct te koop zijn maar dat de snelheid van verzenden en prijs prima zijn. En hoeveel moeite is het om even op de site van die gasten zelf te kijken of ze al aan dealers doen....:stop:
[/cranky mode]

Bernd Veenema
28 januari 2009, 19:06
Hè? Nee, ik had het over ingevoerde goederen, dus meuk van ebay kopen.
Dan staat er dat er tot 22 euro geen belastingheffing plaatsvindt, maar er staat niets over inklaringskosten...

Of ben ik nou per abuis?

Rechtstreeks van de website van de douane (www.douane.nl)

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)
Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren

Goederen ontvangen van particulieren buiten de Europese Unie
Ontvangt u in Nederland goederen verzonden door een particulier buiten de Europese Unie. Dan hoeft geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde niet meer is dan € 45. Deze vrijstelling van belastingen is niet gewijzigd.

Nielsje
28 januari 2009, 23:43
Bernd, dank je wel. Excuus, ik had dat natuurlijk ook zelf kunnen vinden bij douane.nl.. :)
Alle nederlandse dealers met hun waardeloze email afhandeling kunnen m'n volgende aankoop op hun buik schrijven! De MC-8 gaat lekker vanuit de states komen.

Sorry voor het offtopic gedeelte ;)

M@rtijn
18 februari 2009, 11:58
Ik heb even een vraag over de DT-10. Deze heb ik nu een tijd maar het viel me op dat ik sinds ik deze heb een vervelende brom in mijn pedalboard heb. Nu ben ik erachter gekomen dat het door de DT-10 komt.

Ik heb toen even een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb eerst alleen de DT-10 aan een adapter gehangen (Boss PSC-230) en kreeg weer de vervelende brom. Toen heb ik een paar andere pedalen apart eraan gehangen en bij geen van allen last gehad van brom.

Nu heb ik gemerkt dat als ik de behuizing van de DT-10 aanraak dat de brom gelijk weg is. Nu vermoed ik dus ook dat het probleem bij de DT-10 ligt en niet bij de stroombron. Ik heb het nog niet kunnen testen met een batterij omdat ik die hier zo even niet heb liggen.

Zal het inderdaad aan de DT-10 zelf liggen of moet ik het toch nog even testen met een andere adapter en/of een batterij? En als het aan de DT-10 ligt, hoe los ik het dan op?

iWishmaster
18 februari 2009, 12:53
Ik heb even een vraag over de DT-10. Deze heb ik nu een tijd maar het viel me op dat ik sinds ik deze heb een vervelende brom in mijn pedalboard heb. Nu ben ik erachter gekomen dat het door de DT-10 komt.

Ik heb toen even een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb eerst alleen de DT-10 aan een adapter gehangen (Boss PSC-230) en kreeg weer de vervelende brom. Toen heb ik een paar andere pedalen apart eraan gehangen en bij geen van allen last gehad van brom.

Nu heb ik gemerkt dat als ik de behuizing van de DT-10 aanraak dat de brom gelijk weg is. Nu vermoed ik dus ook dat het probleem bij de DT-10 ligt en niet bij de stroombron. Ik heb het nog niet kunnen testen met een batterij omdat ik die hier zo even niet heb liggen.

Zal het inderdaad aan de DT-10 zelf liggen of moet ik het toch nog even testen met een andere adapter en/of een batterij? En als het aan de DT-10 ligt, hoe los ik het dan op?

Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.

HaroldA
18 februari 2009, 12:58
Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.

Is er eigenlijk een mogelijke oplossing voor? (middels een modificatie)

M@rtijn
18 februari 2009, 13:21
Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.

Het enige wat ik tegenkom hier op het forum is dat de DT-10 soms last heeft van brom bij het tunen dus in mute mode... hier heb ik juist geen last van... als ik hem in mute zet, dus aan het tunen ben, is hij juist wel stil en is de brom weg.

Izegrim
18 februari 2009, 13:52
Was bij mij weg toen ik een andere, aparte adapter voor de DT-10 ging gebruiken.

Rick trodat
18 februari 2009, 14:51
Wat maakt het uit dat ie een brom geeft als ie aan het tunen is. Als je speelt zet je em toch weer uit

EuroCinema
18 februari 2009, 14:56
Het is een stagetuner, he? Ik stem graag even bij tijdens stukjes waar ik niets speel. Een zacht piano-intro bijvoorbeeld. Beetje lullig als je het er dan door hoort brommen (Ik weet niet hoe hard die brom is, maar als je versterker hard genoeg staat en/of gemic'd is...)

Rick trodat
18 februari 2009, 15:02
Het is een stagetuner, he? Ik stem graag even bij tijdens stukjes waar ik niets speel. Een zacht piano-intro bijvoorbeeld. Beetje lullig als je het er dan door hoort brommen (Ik weet niet hoe hard die brom is, maar als je versterker hard genoeg staat en/of gemic'd is...)

Ja daar zit weer iets in.

FruscianteFan
18 februari 2009, 15:25
Ja daar zit weer iets in.Maar zo erg is het dus niet (in mijn geval tenminste). Thuis hoor je het wel, als het verder echt stil is. Tijdens repetities hoor ik de brom alleen als er distortion aan staat, en dan kan die best storend zijn. Op het podium heb ik er nog geen last van gehad, maar ik heb er ook niet echt op gelet.

Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall.

Rick trodat
18 februari 2009, 15:58
Maar zo erg is het dus niet (in mijn geval tenminste). Thuis hoor je het wel, als het verder echt stil is. Tijdens repetities hoor ik de brom alleen als er distortion aan staat, en dan kan die best storend zijn. Op het podium heb ik er nog geen last van gehad, maar ik heb er ook niet echt op gelet.

Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall.

Alleen tijdens het stemmen?

the sure thing
18 februari 2009, 17:02
Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall. Je bedoelt een elektrische gitaar? Wat hebben sommige mensen toch goede oren op dit forum! Ze horen blindelings het verschil tussen verschillende buffers, true bypass en geen true bypass, en nu ook een electrische gitaar die uit staat op een groot podium?

FruscianteFan
18 februari 2009, 17:36
Je bedoelt een elektrische gitaar? Wat hebben sommige mensen toch goede oren op dit forum! Ze horen blindelings het verschil tussen verschillende buffers, true bypass en geen true bypass, en nu ook een electrische gitaar die uit staat op een groot podium?Zo bijzonder is het niet dat je dat hoort. Ook op een elektrische gitaar zitten snaren die daadwerkelijk trillen als je ze aanslaat. Als je op een luide gitaar hard aanslaat, krijg je een heel kenmerkend geluid. Da's heel wat anders dan wat jij nu roept.

Ik heb er niet op gelet of het tijdens het stemmen te horen is, ik weet wel dat het akoestische geluid (ging trouwens om thinline) te horen was toen het ook versterkt werd. Ik merk ook dat als ik zelf een gitaar sta te stemmen, het akoestische geluid goed te horen is.

Anyhow, mijn punt is dus dat als je echt stil wilt zijn, je ook niet kunt stemmen. Logisch, toch?

soup
23 juli 2009, 15:18
Korg DT10
Duidelijkheid van de ledjes is erg goed, fractie beter dan de TU2, display is iets duidelijker. Minpuntje is dat de # wordt weergegeven als een klein puntje en die is wel erg klein. Het grootste voordeel is de manier van reageren van de ledjes. Die gaan niet gewoon aan of uit, maar kunnen wat feller en minder fel branden. Gevoelsmatig kun je daardoor veel preciezer stemmen, al moet je er even aan wennen dat -ie niet zo makkelijk 'stabiel' staat. Maar heel mooi precies te stemmen. Door naar zijn jongste broertje:

Korg Pitchblack
Als je dan net de DT10 met zijn briljante afleesbaarheid hebt gehad vraag je je af wie het verzonnen heeft bij Korg dat ze nu maar eens lampjes moesten gebruiken die hooguit de helft zo sterk zijn! Echt té vaag gewoon. Prima in het donker, maar met een beetje licht erop: zwak. En ook het tweede voordeel van de in felheid variërende ledjes is hier afwezig. Waarom in vredesnaam? Oké, hij is true byepass, maar dat de buffer van de DT10 goed is had ik zelf al eens getest dus die ga ik van zijn lang-zal-ze-leven niet inruilen.
De strobe instellingen en dergelijke maken 'm niet beter, sneller of nauwkeuriger.




Ik heb even een vraag over de DT-10. Deze heb ik nu een tijd maar het viel me op dat ik sinds ik deze heb een vervelende brom in mijn pedalboard heb. Nu ben ik erachter gekomen dat het door de DT-10 komt.

Ik heb toen even een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb eerst alleen de DT-10 aan een adapter gehangen (Boss PSC-230) en kreeg weer de vervelende brom. Toen heb ik een paar andere pedalen apart eraan gehangen en bij geen van allen last gehad van brom.

Nu heb ik gemerkt dat als ik de behuizing van de DT-10 aanraak dat de brom gelijk weg is. Nu vermoed ik dus ook dat het probleem bij de DT-10 ligt en niet bij de stroombron. Ik heb het nog niet kunnen testen met een batterij omdat ik die hier zo even niet heb liggen.

Zal het inderdaad aan de DT-10 zelf liggen of moet ik het toch nog even testen met een andere adapter en/of een batterij? En als het aan de DT-10 ligt, hoe los ik het dan op?


Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.



Wat raden jullie aan?

Ik zie wel graag het verschil tussen bv. A en A# wat de DT-10 niet 'goed' doet. En dan lees ik nog de problemen in de 2de post die ik heb gequote waar ik liever niks mee te maken heb.

Maar de pitchblack zou dan zogezegd niet duidelijk genoeg zijn in sommige situaties.

Kim Wilson
23 juli 2009, 15:25
Nou, het stipje voor de # is klein, maar het is wel te zien hoor. Na deze tunertest heb ik de DT-10 gekocht, sindsdien helemaal tevreden. In de praktijk werkt ie voor mij echt veel prettiger dan de TU-2. Een brom heb ik nog nooit gemerkt.

De Pitchblack vond en vind ik nog steeds beroerd afleesbaar. Zwak oplichtende vlakjes vind ik echt heel erg veel minder goed afleesbaar dan gewone ledjes. De Pitchblack ziet er idd wel gelikt uit, maar praktisch een stuk minder prettig. De DT-10 was voor mij toen al de winnaar van het hele stel, en dat gevoel is alleen maar gegroeid sinds ik hem heb.

TimmU
23 juli 2009, 16:11
Maar zo erg is het dus niet (in mijn geval tenminste). Thuis hoor je het wel, als het verder echt stil is. Tijdens repetities hoor ik de brom alleen als er distortion aan staat, en dan kan die best storend zijn. Op het podium heb ik er nog geen last van gehad, maar ik heb er ook niet echt op gelet.

Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall.

Dat kan ook een bleed zijn uit zn stemapparaat hé.die gasten spelen redelijk hard.

HaroldA
23 juli 2009, 16:16
Dat kan ook een bleed zijn uit zn stemapparaat hé.die gasten spelen redelijk hard.

Onze bassist en voormalig gitarist hadden ook beiden last van die irritante brom. Heel erg vervelend... :stop:

Ik heb als vervanger van mijn TU-2 de ST-200 gekocht en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee!

iWishmaster
23 juli 2009, 16:22
Nou, het stipje voor de # is klein, maar het is wel te zien hoor. Na deze tunertest heb ik de DT-10 gekocht, sindsdien helemaal tevreden. In de praktijk werkt ie voor mij echt veel prettiger dan de TU-2. Een brom heb ik nog nooit gemerkt.

De Pitchblack vond en vind ik nog steeds beroerd afleesbaar. Zwak oplichtende vlakjes vind ik echt heel erg veel minder goed afleesbaar dan gewone ledjes. De Pitchblack ziet er idd wel gelikt uit, maar praktisch een stuk minder prettig. De DT-10 was voor mij toen al de winnaar van het hele stel, en dat gevoel is alleen maar gegroeid sinds ik hem heb.

Tja, ik vond de Pitchblack prima afleesbaar. Pas nog in onze (donker met een paar felle spots) oefenruimte langs de DT-10 van onze bassist gelegt en ik kan niet zeggen dat 1 van de twee beter is dan de andere qua afleesbaarheid (of op andere punten for that matter). De DT-10 is iets breder waardoor het bereik de valse kanten op groter is (of lijkt), aan de andere kant, de DT-10 is iets breder :chicken:.

Humedo
24 juli 2009, 08:58
Heb 2 DT-10's en ze brommen allebei tijdens het stemmen, vooral goed hoorbaar op je drive-kanaal. Ik heb echt het idee dat er een ontwikkelfout inzit.

Gebruik live inmiddels een Planet Waves, maar dat is ook niet alles, zeker niet bij buiten optredens, dan issie echt niet afleesbaar. Hij werkt wel lekker bij alle verschillende stemmingen die ik gebruik, kruizen zijn duidelijk te zien. Wat betreft spiegelingen, niet al teveel last van, zeker niet op "donkere" podia. In TL licht kan het wel erg zijn ja.

Il_Falco
24 juli 2009, 09:03
Hier de pitchblack. geen enkel afleesprobleem. wel: ik gebruik mode 4: strobe (denk ik) maar als je de adapter eruit neemt, springt hij terug naar standaard 1. En moet ik dat telkens terugzetten. Maar dat is dan ook het enigste probleem :)

JeroenSchaaf
24 juli 2009, 09:05
Tijdje de Tu-2 gehad ( lees 3 a 4 jaar ) Opzich niks mis mee, gewoon stemmen en gaan.

Maar als je dan een Korg Dt10 koopt merk je toch wel het verschil, werkt smoother, sneller!

Toch ben ik nog benieuwd naar de Pitchblack!

ar250artist
24 juli 2009, 13:59
Hier ook een pitchblack, sinds een jaar denk ik. Prima ding, afleesbaarheid is geen probleem.

Jan Buurman
24 juli 2009, 17:06
Hier nog een happy Pitchblack gebruiker!!:hippie:

Chris Winsemius
24 juli 2009, 17:41
en ik ben nog steeds zeer happy met m'n TurboTuner.

Compacter en duidelijker afleesbaar dan de Strobo-dings maar die heeft weer DI mogelijkheden en 'n extra 9V uitgang...

Swan
24 juli 2009, 18:15
De Pitchblack vond en vind ik nog steeds beroerd afleesbaar.

sorry maar wat een onzin, als je dat ding slecht afleesbaar vind heb je IMHO echt een brilletje nodig.

Kim Wilson
24 juli 2009, 18:22
sorry maar wat een onzin, als je dat ding slecht afleesbaar vind heb je IMHO echt een brilletje nodig.
In vergelijking met de DT-10 is ie wel slecht afleesbaar. Het was ook een vergelijkingstest. ;)

Rick trodat
24 juli 2009, 18:38
In vergelijking met de DT-10 is ie wel slecht afleesbaar. Het was ook een vergelijkingstest. ;)

Ik speel vaak in donkere cafes en daar is het geen probleem. Laatst buiten en toen was ie een stuk minder goed afleesbaar. Maar ik zag het wel.