PDA

View Full Version : simpel wav's opnemen op een mac



hansli
29 juli 2008, 00:48
beste mensen

een kennis is macgebruiker, want grafisch ontwerper, weet dus niks van computers........

nu wil hij zij lp verzameling gaan opnemen, het lukte niet, en hi vroeg mijn advies, maar ik kan het niet oplossen, heb al even in wat macforumpjes gekeken, maar geen antwoord op de vraag:

als je de geluidsopties opent zie je dat het signaal mooi binnenkomt, de output staat ook op 100 % en de het geluidssysteem, 2 boxjes met subwoofer, werkt goed als je een youtubje of zo speelt, maar het binnenkomende signaal wordt niet weergegeven.......

Nu heb ik natuurlijk gezocht naar nog andere geluids-instelling-opties, zoals ze onder linux en windows gebruikelijk zijn, maar die kon ik niet vinden...........

iemand een idee?

en waarom heeft de mac niet standaard iets als een wav-recorder, hmmmmmm, daar zal ik een even over googelen :hippie:

hansli
29 juli 2008, 00:51
ah, recordpad, 3.2................

yhcmarc
29 juli 2008, 09:03
of dit misschien ;) http://www.firebox.com/product/1401/USB-Turntable?src_t=wnp

hansli
29 juli 2008, 15:53
nee, de speler komt binnen via een versterker, en er is ook signaal, kun je zien aan de uitslag in het geluidsoptiesvenster, dat is het punt niet, je hoort het geluid alleen niet....

Maar ik besef dat dit misschien een beetje OT is, het gaat immers niet over eigen muziek opnemen, en ook niet over garageband...

Soulflyhigh
30 juli 2008, 00:44
Check de iMic van griffin. Er handig apparaatje. Er zit ook software bij. Final Vinyl is voor het oppoetsen van je LP's. Verder kun je dan gewoon in Garageband opnemen en naar bijna elk gewenst audioformaat wegschrijven. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel

hansli
30 juli 2008, 03:10
Check de iMic van griffin. Er handig apparaatje. Er zit ook software bij. Final Vinyl is voor het oppoetsen van je LP's. Verder kun je dan gewoon in Garageband opnemen en naar bijna elk gewenst audioformaat wegschrijven. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel

eh, bedankt voor de reactie, maar je gaat me toch niet vertellen dat je voor het simpel opnemen van een lp die via een mooie thorens platenspeler naar een fijne nad versterker gaat, en dan via de tape-out-uitgang naar de mac nog een apart apparaatje nodig hebt?

ik bedoel: het signaal komt mooi binnen, we zien de vu-meter van de geluids-instellingen mooi signaal binnenkrijgen, maar we horen het niet :hippie: