PDA

View Full Version : Hulp bij keuze !



davidof
29 juli 2008, 00:29
Hey,

Ik ben al maaaanden op zoek naar een nieuwe gitaar maar ik geraak er maar niet uit.(budget: MAX. 600€)

Ik speel zowel thuis als in groep vooral Metallica covers(en binnenkort ook liedjes schrijven maar ook in dat genre), dus heb ik graag voldoende "output" of "gain" (en eventueel ook een GOEDE floyd rose). Maar we spelen ook wel af en toe ACDC of led zeppelin .. waarvoor ik clean ook wel een mooie klank nodig heb. Ook had ik graag 24 Frets gehad als het mogelijk is.

Ik heb ook redelijk graag een niet al te zware gitaar (ik ben Epi. g400 gewoon, dus graag ook een niet al te gewone vorm. Mag iets speciaal zijn)

De gitaren waarin ik intresse had/heb maar steeds weer iets hadden om ze toch maar niet te kopen zijn: JacksonRR3, Jackson dxmg dinky, Gibson flying V (2dehands dan), LTD kh-202, Epiphone flying-v korina(?), .. zo'n gitaren dus.

Nu, ik ken NIKS van Ibanez.. aangezienik ik mij heb laten vertellen dat het meer voor rustigere genre's is en je er dus niet genoeg gain uit krijgt. Maar ik vind er toch mooie reviews van. Zijn daar eventueel gitaren die voor mij in aanmerking komen?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik weet het, ik ben kieskeurig maar ik zou graag ineens een tijdje verder kunnen met deze gitaar ;) en niet meteen naar de winkel moeten omdat de floyd rose brak is ofzo ...

Groeten
David

Vonk
29 juli 2008, 00:56
Ik heb een Jackson DK2T. Die is licht, heeft Seymour Duncan JB in de brug (clean zit dus goed), 24 frets, en de afwerking is werkelijk perfect (ik kan geen schoonheidsfoutjes opnoemen) en bovendien die hals (heerlijk dat blote hout).

Je zou dan moeten kijken naar de FR-versie, en daar weet ik dan weer niets van af. Ik denk altijd dat een goede opstelling alle problemen met een FR kan oplossen, alhoewel je niets aan slijtage kunt doen... Probeer eens op het JCF-forum te zoeken naar gebruikerservaringen.

Oh ja, en hij is rond de 600 euro en je krijgt er sharkfins bij ;)

macwilliams
29 juli 2008, 05:57
http://www.godofthundermusic.com/images/guitars/BC%20RICH%20BICH%20SUPREME%20USA.jpg
Mooie trem er op en klaar!

joskedentweede
29 juli 2008, 06:40
Goh, die komt in aanmerking voor lelijkste gitaar ooit!

kijk ook eens naar een tweedehands Heartfield als je die kan vinden, die kunnen heel wat gain doorstaan, maar blijven ook clean mooi en ze hebben een goede Floyd.

macwilliams
29 juli 2008, 06:53
Zei hij en speelde verder op zijn TELECASTER!!!! :seriousf:

Rormo
29 juli 2008, 09:07
Hey,

Ik ben al maaaanden op zoek naar een nieuwe gitaar maar ik geraak er maar niet uit.(budget: MAX. 600€)

Ik speel zowel thuis als in groep vooral Metallica covers(en binnenkort ook liedjes schrijven maar ook in dat genre), dus heb ik graag voldoende "output" of "gain" (en eventueel ook een GOEDE floyd rose). Maar we spelen ook wel af en toe ACDC of led zeppelin .. waarvoor ik clean ook wel een mooie klank nodig heb. Ook had ik graag 24 Frets gehad als het mogelijk is.

Ik heb ook redelijk graag een niet al te zware gitaar (ik ben Epi. g400 gewoon, dus graag ook een niet al te gewone vorm. Mag iets speciaal zijn)

De gitaren waarin ik intresse had/heb maar steeds weer iets hadden om ze toch maar niet te kopen zijn: JacksonRR3, Jackson dxmg dinky, Gibson flying V (2dehands dan), LTD kh-202, Epiphone flying-v korina(?), .. zo'n gitaren dus.

Nu, ik ken NIKS van Ibanez.. aangezienik ik mij heb laten vertellen dat het meer voor rustigere genre's is en je er dus niet genoeg gain uit krijgt. Maar ik vind er toch mooie reviews van. Zijn daar eventueel gitaren die voor mij in aanmerking komen?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik weet het, ik ben kieskeurig maar ik zou graag ineens een tijdje verder kunnen met deze gitaar ;) en niet meteen naar de winkel moeten omdat de floyd rose brak is ofzo ...

Groeten
David


Ibanez heeft wel degelijk hele mooie gitaartjes hoor. En daar kun je zeker wel genoeg gain uit halen. Ze spelen erg lekker met een snelle hals. Maar ik zou persoonlijk het eerder bij ESP/LTD zoeken. Dat is gewoon topspul en die gasten van Metallica spelen niet voor niets zelf veel op ESP.

davidof
29 juli 2008, 14:57
Thx, allemaal :) ideeën blijven welkom ;)

Groeten

M Kactus
29 juli 2008, 16:06
Je hebt de RG's van Ibanez. Dat is zo'n beetje de superstrat à la jackson. De gitaren krijgen cijfers als naam. De RG3xx, de RG5xx. Een gitaar met een hoger honderdtal komt uit de hogere prijsklasse. Staat er een duizendtal, dan gaat het om een zgn. prestige. De tientallen duiden op de pickupconfiguratie, dus dat zie je ook wel.
De Jems zijn de gitaren van Steve Vai, eigenlijk een gemodde RG. Je betaalt ook minder voor een mooie RG dan voor een mooie Jem. Over het algemeen worden Ibanez-gitaren gezien als shred-gitaren. Dunne halsjes enzo.
Maar er zijn ook meer "rockier" gitaren, zoals de SZ. Da's een mahonieplank met twee humbuckers. Punt.

ESP/LTD zijn ook aanraders om eens te testen, maar PRS misschien ook wel ? Niet te zware rockgitaar ? Lijkt me wel, als je iets vindt binnen je budget.

hezz
29 juli 2008, 18:04
Is het sowieso ook niet een kwestie van de juiste elementen hebben?


Zei hij en speelde verder op zijn TELECASTER!!!! :seriousf:

Ik denk niet dat dat een succesvol tegen argument zou zijn :satisfie:

joskedentweede
29 juli 2008, 21:14
Zei hij en speelde verder op zijn TELECASTER!!!! :seriousf:

Ja, wat doet dat er nu weer toe :p

Die Heartfield is echt wel een degelijke gitaar, ok, niet helemaal mijn genre, vooral de vorm, maar de klank die ik eruit haal kan mij wel bekoren...

maar ja, je moet ze vinden he

;)

davidof
29 juli 2008, 23:18
Ik ben aan het denken om een ltd kh-202 te kopen .. maar deze is veeeel goedkoper dan de 206 .. wat is(/zijn) dan juist het verschil(len) tussen deze 2 gitaren ?

Groeten

Thundermane
29 juli 2008, 23:31
zover ik weet bestaat de 206 niet, je bedoelt eigenlijk de KH 602?
En deze is wel degelijk beter:
Neck-through-body wat betekent, speelt makkelijk en je kan makkelijker bij de 24 fret komen.
En belangrijkste verschil: er zitten echte EMG pickups in wat inhoud, vette, goede sound.
(a.u.b geen discussie over EMG nu :p)
KH 202 heeft niet zo'n goede proffesionele bridge als de KH 602.
KH 602 heeft dan ook weer alder body in plaats van basswood body.
Dit schijnt ook de sound te verbeteren.

Maarja ik denk dat je voor jou prijsklasse de Jackson RR3 ook moet overwegen!
Is een prima gitaar en waarschijnlijk beter dan de LTD/ESP gitaren die je voor de zelfde prijsklasse krijgt.
(En dat zeg ik niet graag gezien ik een fan ben van LTD/ESP)
Maar het is naar mijn idee de harde waarheid.

Maar ik wacht hierbij dan nog op mening van anderen.
Een jackson of een ltd, anyone?

davidof
30 juli 2008, 00:45
Ja, die jackson rr3 was mijn eerste keuze :) en nog steeds vind ik hem aardig .. maar ik heb enkele reviews gelezen. Dat de floyd rose niet fantastisch is. En ik wil allesbehalve een gitaar die voor het minst uit tune is, heeft iemand hier positieve/negatieve ervaring met de rr3 ? qua look is het helemaal mijn ding ..

Groeten

Bram+
30 juli 2008, 07:21
Je hebt de RG's van Ibanez. Dat is zo'n beetje de superstrat à la jackson. De gitaren krijgen cijfers als naam. De RG3xx, de RG5xx. Een gitaar met een hoger honderdtal komt uit de hogere prijsklasse. Staat er een duizendtal, dan gaat het om een zgn. prestige. De tientallen duiden op de pickupconfiguratie, dus dat zie je ook wel.
De Jems zijn de gitaren van Steve Vai, eigenlijk een gemodde RG. Je betaalt ook minder voor een mooie RG dan voor een mooie Jem. Over het algemeen worden Ibanez-gitaren gezien als shred-gitaren. Dunne halsjes enzo.
Maar er zijn ook meer "rockier" gitaren, zoals de SZ. Da's een mahonieplank met twee humbuckers. Punt.
Kleine aanvulling op dit: de RG is natuurlijk niet een metalplank op zich, maar er zijn wel een aantal exemplaren die min of meer specifiek voor dat genre zijn, te herkennen aan het toevoegsel 'EX' (van 'Extreme').

Een mooie exemplaar is de RGT6EX: RG-model, neck-thru (voor bakken sustain en zo), mahogany wings met een setje EMGs (81 en 85). Enige kanttekening is dat hij een Edge III heeft, wat niet de meest fantastische Ibanez-brug is, maar in die prijsklasse die je noemt, kom je dat bij vrijwel alle merken tegen. Om dat te omzeilen kun je ook kiezen voor de versie met vaste brug van deze gitaar, de RGT6EXFX. Zitten allebei wel iets boven de 600 euro geloof ik, maar het overwegen waard.

http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/RGT6EX2_IPT_1M_03.gif
(RGT6EX IPT)

Een andere optie is een gitaar uit de S-serie. Geen 24 frets (althans, niet die in je prijsklasse), wel een erg goede tremolo. Is ook een EX-versie van, maar in feite zou je iedere S kunnen nemen en naar believen de pickups kunnen vervangen om het geluid te krijgen dat jij wil (EMG-setje voor een meer metal geluid, etc.). Dat geldt eigenlijk voor alle gitaren natuurlijk, hoewel de basis wel goed moet zijn.

http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/S670FM_ATF_1M_01.gif
(S670FM ATF)

Dat was het wel zo'n beetje wat betreft superstrats.

(kleine historische noot: de Jem is natuurlijk geen gemodde RG, de RG zoals wij die nu kennen is tegelijk geintroduceerd als een 'niet-signature'-versie van de JEM (je zou bijna zeggen 'budgetversie')

Quadrifoglio
30 juli 2008, 08:42
600 euri gitaren blijven altijd een paar opmerkingen houden. De EPS/LTD's en de low budget Ibbi's komen uit landen waar niet zo heel nauw op houtkeuzes en montage wordt gelet. Paul Reed is bijvoorbeeld zelf naar Indonesie moeten gaan om ze te laten zien hoe eea werkt.

Zelf zou ik mijn RG320FMAM graag ruilen tegen een ESP/LTD dingetje. Zo'n rode met flamed maple top, reversed headstock en doorlopende hals die ik hier laatst eens gezien heb... maar da's puur gebasseerd op specs en niet op ervaringen

Thundermane
30 juli 2008, 09:54
600 euri gitaren blijven altijd een paar opmerkingen houden. De EPS/LTD's en de low budget Ibbi's komen uit landen waar niet zo heel nauw op houtkeuzes en montage wordt gelet. Paul Reed is bijvoorbeeld zelf naar Indonesie moeten gaan om ze te laten zien hoe eea werkt.

Zelf zou ik mijn RG320FMAM graag ruilen tegen een ESP/LTD dingetje. Zo'n rode met flamed maple top, reversed headstock en doorlopende hals die ik hier laatst eens gezien heb... maar da's puur gebasseerd op specs en niet op ervaringen
Klinkt wel goed hoor die ESP/LTD die je daar noemt :D

Anyway ontopic: de Jackson RR3 heeft zover ik weet wel goede seymour duncans er in zitten, klinkt echt lekker naar mijn idee.
Mijn enige minpunt toen ik de RR3 zag was de bolt-on hals en misschien 22 frets.
22 frets vind ik persoonlijk te weinig, maar in FEITE gebruikt men natuurlijk zelden de 23 en 24 frets.
En nouja, er zijn ook verschillende meningen over bolt-on halzen, maar ik hou vooral van doorlopende halzen.

davidof
30 juli 2008, 12:22
Nuja, die Ibanez die je daar noemt is wel lekker, maar is mij net iets te duur :( . Het is wel lastig dat ik geen enkele gitaar kan testen, aangezien ik deze bij thomann/musicstore bestel. Dus moet ik zeker zijn dat de gitaar naar mijn eisen voldoet. De rr3 zegt mij wel heel wat, alleen wat is het verschil tussen die nek ? tegenover die van een gibson/esp ofzo ...

Groeten

macwilliams
30 juli 2008, 12:57
Is het sowieso ook niet een kwestie van de juiste elementen hebben?



Ik denk niet dat dat een succesvol tegen argument zou zijn :satisfie:



Ja, wat doet dat er nu weer toe :p

Die Heartfield is echt wel een degelijke gitaar, ok, niet helemaal mijn genre, vooral de vorm, maar de klank die ik eruit haal kan mij wel bekoren...

maar ja, je moet ze vinden he

;)



Dit was mijn reply op zijn post. Hij vind die bc niet mooi terwijl topicstarter niet op afgezaagde modellen zit te wachten.
Dit wordt anders een smaken veschillen topic, dus laat verder maar. Ik dacht dat het wel duidelijk was over smaken. Het was misschien smakeloos om telecaster in dit verband erbij te halen. Met het was ter bekrachtiging het geen ik zei! PEACE?? :hippie:

Die RG modellen van ibanez kan ik ook achter staan die zijn gewoon erg mooi. Niet bijzonder qua vorm maar je krijgt voor je centen enorm veel gitaar. Daarom heb ik er zelf ook een gekocht. Helemaal goed, zelfs die edge 3 trem is heel goed!

M Kactus
30 juli 2008, 14:01
Nuja, die Ibanez die je daar noemt is wel lekker, maar is mij net iets te duur :( . Het is wel lastig dat ik geen enkele gitaar kan testen, aangezien ik deze bij thomann/musicstore bestel. Dus moet ik zeker zijn dat de gitaar naar mijn eisen voldoet. De rr3 zegt mij wel heel wat, alleen wat is het verschil tussen die nek ? tegenover die van een gibson/esp ofzo ...

Groeten

Er zijn RG's S'en en SZ's in verschillende prijsklassen, hoor. Maar ik zou je toch aanraden van je gitaar te kopen in een gitaarwinkel. Hoewel sommige merken een gelijke kwaliteit afleveren, zijn er altijd uitschieters naar boven en naar beneden. Bij geen enkele gitaar weet je het dus zéker. Behalve als je gaat testen.

davidof
30 juli 2008, 14:08
Er zijn RG's S'en en SZ's in verschillende prijsklassen, hoor. Maar ik zou je toch aanraden van je gitaar te kopen in een gitaarwinkel. Hoewel sommige merken een gelijke kwaliteit afleveren, zijn er altijd uitschieters naar boven en naar beneden. Bij geen enkele gitaar weet je het dus zéker. Behalve als je gaat testen.

I know.. maar de enige winkel in de buurt hier is www.keymusic.be en daar is alles min. 100€ duurder dan op internet .. vb: mijn marshall MG100dfx heb ik daar gekocht voor 500€ en mijn epiphone g400 voor 420€ snap je ..

Groeten

M Kactus
30 juli 2008, 14:11
I know.. maar de enige winkel in de buurt hier is www.keymusic.be (http://www.keymusic.be) en daar is alles min. 100€ duurder dan op internet .. vb: mijn marshall MG100dfx heb ik daar gekocht voor 500€ en mijn epiphone g400 voor 420€ snap je ..

Groeten

Dat snap ik wel, maar in de Keymusic (in Sint Niklaas of in Gent?) wordt ik meestal redelijk goed geholpen... Een keer mindere ervaring, maar sindsdien erg goed ontvangen. De prijs die je op hun website vindt, is ook niet de prijs die je moet betalen als je hem gaat kopen. Je kan er gerust een percentje afpraten, hoor. Het zal natuurlijk altijd wel iets duurder zijn dan op het i'net, maar uiteindelijk ben je misschien goedkoper af (kijk maar naar het topic van Night_Fox) én dan weet je zeker van je gitaar omdat je ze zelf hebt kunnen uitkiezen... Op 400€ maakt 50€ ook niet zoveel, hè.

davidof
30 juli 2008, 14:18
Dat snap ik wel, maar in de Keymusic (in Sint Niklaas of in Gent?) wordt ik meestal redelijk goed geholpen... Een keer mindere ervaring, maar sindsdien erg goed ontvangen. De prijs die je op hun website vindt, is ook niet de prijs die je moet betalen als je hem gaat kopen. Je kan er gerust een percentje afpraten, hoor. Het zal natuurlijk altijd wel iets duurder zijn dan op het i'net, maar uiteindelijk ben je misschien goedkoper af (kijk maar naar het topic van Night_Fox) én dan weet je zeker van je gitaar omdat je ze zelf hebt kunnen uitkiezen... Op 400€ maakt 50€ ook niet zoveel, hè.
keymusic in sint-niklaas btw. Ze hebben daar ook niet zoveel verschillende modellen liggen. Ik heb bvb nog geen jackson rr gezien .. of gibson flying-v enz .. en die wil ik net testen. Ik heb gevraagd of als ze een gitaar voor mij bestellen dat ik ze mag testen en eventueel NIET kopen als deze tegenvalt, daarop zeiden ze dat ik dan wel een andere gitaar in dezelfde prijsklasse moet kopen ... :/

Grtz

M Kactus
30 juli 2008, 14:23
keymusic in sint-niklaas btw. Ze hebben daar ook niet zoveel verschillende modellen liggen. Ik heb bvb nog geen jackson rr gezien .. of gibson flying-v enz .. en die wil ik net testen. Ik heb gevraagd of als ze een gitaar voor mij bestellen dat ik ze mag testen en eventueel NIET kopen als deze tegenvalt, daarop zeiden ze dat ik dan wel een andere gitaar in dezelfde prijsklasse moet kopen ... :/

Grtz

Nee, da's niet netjes. Moet je een andere muziekwinkel opzoeken. Als je naar St-Niklaas gaat, is Antwerpen toch niet zo ver, hè ? De Musiek & Visie, de Strings & Things, de Beat Shop... in centrum A'pen. Ik verwacht ook niet dat ze daar een Jackson RR hebben (hoewel de Beat Shop wel een flying V heeft, dacht ik daarnet gezien te hebben), maar misschien kunnen zij ze wel bestellen ? De M&V heeft voor mij iig al 'n bas besteld zonder aankopverplichting.

davidof
30 juli 2008, 14:28
Nee, da's niet netjes. Moet je een andere muziekwinkel opzoeken. Als je naar St-Niklaas gaat, is Antwerpen toch niet zo ver, hè ? De Musiek & Visie, de Strings & Things, de Beat Shop... in centrum A'pen. Ik verwacht ook niet dat ze daar een Jackson RR hebben (hoewel de Beat Shop wel een flying V heeft, dacht ik daarnet gezien te hebben), maar misschien kunnen zij ze wel bestellen ? De M&V heeft voor mij iig al 'n bas besteld zonder aankopverplichting.
i know, Antwerpen is een halfuurtje met de bus denk ik. Het enige probleem is dat ik daar nooit kom, ik weet dus echt niks zijn qua plaatsnamen fzo ^^ . als ik in antwerpen moet zijn ga ik meestal niet verder dan linkeroever ..

M Kactus
30 juli 2008, 14:33
i know, Antwerpen is een halfuurtje met de bus denk ik. Het enige probleem is dat ik daar nooit kom, ik weet dus echt niks zijn qua plaatsnamen fzo ^^ . als ik in antwerpen moet zijn ga ik meestal niet verder dan linkeroever ..

Da's niet Antwerpen ;) Je kan altijd eens bellen om te horen of ze ev. zouden willen bestellen... En volgens mij kun je wel al wat spelen, maar als je je nog te groen vindt om te bepalen of een gitaar goed is of niet, vind je misschien wel iemand die wil meekomen ?

davidof
30 juli 2008, 14:36
Da's niet Antwerpen ;) Je kan altijd eens bellen om te horen of ze ev. zouden willen bestellen... En volgens mij kun je wel al wat spelen, maar als je je nog te groen vindt om te bepalen of een gitaar goed is of niet, vind je misschien wel iemand die wil meekomen ?

Ja, testen zal zelf wel lukken hoor :p al neem ik liever iemand mee, maar da zie ik dan wel;) mijn grootste zorg is dat ik het gwn niet vind :D

M Kactus
30 juli 2008, 14:46
Ja, testen zal zelf wel lukken hoor :p al neem ik liever iemand mee, maar da zie ik dan wel;) mijn grootste zorg is dat ik het gwn niet vind :D

Dan biedt mappy de uitkomst, niet ? En als je een gedetailleerdere route zoekt, PM je me maar ;). Ik zeg niet dat je moét gaan, maar er zijn zoveel voordelen aan kopen in de winkel...

Thundermane
30 juli 2008, 14:52
I know.. maar de enige winkel in de buurt hier is www.keymusic.be en daar is alles min. 100€ duurder dan op internet .. vb: mijn marshall MG100dfx heb ik daar gekocht voor 500€ en mijn epiphone g400 voor 420€ snap je ..

Groeten
Ik denk sowieso voor jou prijsklasse kun je denk ik nog het best voor die RR3 gaan.
Vind het erg moeilijk om te kiezen voor jou.
Daarom NOG STEEDS mijn vraag aan alle anderen wat zij vinden, ik zou voor de RR3 gaan, wat jullie?
(Let wel op kwaliteit en prijsklasse, ga niet komen met dingen waar hij niet om vraagt)

Rormo
30 juli 2008, 15:33
Misschien moet je er gewoon een dagje uit van maken en naar Duitsland gaan. Musik produktiv en Musicstore zitten allebei vrij dicht bij de grens, hoewel het uit Belgie nog wel iets verder is dan uit Nederland. Maar dan kom je ook wel in een klein paradijsje daar.

joskedentweede
31 juli 2008, 16:02
Als ik even iets mag zeggen over de Beatshop in Antwerpen.
Als je er de eerste keer komt laat die kerel je nooit iets testen, laat ik zeggen dat ik vaste klant ben en met moeite een Jazzmaster in mijn handen krijg (oversterkt dan nog).
Beatshop is geen aanrader voor een nieuweling :stop: Daar moet je zeker eerst 2 keer iets kopen voor die kerel je gaat vertrouwen.
sorry als ik hier mensen tegen de borst mee stoot, maar het is de waarheid.

Je kan beter naar de Muziek en Visie gaan als je die vindt, veeeel betere service.

Rormo
31 juli 2008, 17:00
Hoe kan zo'n winkel nog bestaan?

M Kactus
31 juli 2008, 17:16
Hoe kan zo'n winkel nog bestaan?

Tja, het komt altijd ter sprake als het gaat over de Beat Shop. Je mág er overigens wel testen, maar dat moet je uitdrukkelijk vragen. Hij zal het niet komen voorstellen. En dan nog is het erg terughoudend, maar zo zit die man gewoon in elkaar. Het is een brombeer, maar vriendelijk voor vaste klanten...

Rormo
31 juli 2008, 18:24
Ja, maar hoe krijg je vaste klanten als je je zo gedraagt? Als ik de eerste keer echt slecht/onvriendleijke geholpen word in een winkel zet ik er nooit meer een stap in.

RolandT
31 juli 2008, 18:44
Tja, het komt altijd ter sprake als het gaat over de Beat Shop. Je mág er overigens wel testen, maar dat moet je uitdrukkelijk vragen. Hij zal het niet komen voorstellen. En dan nog is het erg terughoudend, maar zo zit die man gewoon in elkaar. Het is een brombeer, maar vriendelijk voor vaste klanten...Ik heb daar ooit een Gibson LP Studio gekocht. Na veel aarzelen mocht ik de gitaar zelf eens vastnemen. Kerel kijkt idd altijd alsof je zijn zaak komt overvallen 8-)

davidof
1 augustus 2008, 00:44
Tja, het komt altijd ter sprake als het gaat over de Beat Shop. Je mág er overigens wel testen, maar dat moet je uitdrukkelijk vragen. Hij zal het niet komen voorstellen. En dan nog is het erg terughoudend, maar zo zit die man gewoon in elkaar. Het is een brombeer, maar vriendelijk voor vaste klanten...

Nét hetzelfde hier bij de www.keymusic.be in Sint-niklaas, Nadat ik mijn epiphone g400 en mijn Marshall mg100dfx daar had gehaald mocht ik ineens veel meer :) ik koop er allesinds niks meer ^^ sinds ik thomann & musicstore heb ontdekt

M Kactus
1 augustus 2008, 06:08
Nét hetzelfde hier bij de www.keymusic.be (http://www.keymusic.be) in Sint-niklaas, Nadat ik mijn epiphone g400 en mijn Marshall mg100dfx daar had gehaald mocht ik ineens veel meer :) ik koop er allesinds niks meer ^^ sinds ik thomann & musicstore heb ontdekt

Eerlijkheidshalve heeft het daar misschien wel mee te maken... Een gezonde achterdocht tegenover mensen die enkel komen testen bij hen om dan te kopen via internetwinkels... Maar die discussie is al vaker gevoerd.

En hoe kan die man overleven ? Ik weet het eigenlijk ook niet, maar het heeft vast iets te maken met die paar pareltjes van gitaartjes die hij heeft hangen.

3ss
5 augustus 2008, 15:10
Als ik even iets mag zeggen over de Beatshop in Antwerpen.
Als je er de eerste keer komt laat die kerel je nooit iets testen, laat ik zeggen dat ik vaste klant ben en met moeite een Jazzmaster in mijn handen krijg (oversterkt dan nog).
Beatshop is geen aanrader voor een nieuweling :stop: Daar moet je zeker eerst 2 keer iets kopen voor die kerel je gaat vertrouwen.
sorry als ik hier mensen tegen de borst mee stoot, maar het is de waarheid.

Je kan beter naar de Muziek en Visie gaan als je die vindt, veeeel betere service.

Die kerel is inderdaad panisch over zijn gitaren. Als je er een aanraakt komt hij achter met een votje om u eventuele vingerafdrukken af te vegen.

Theezakje
5 augustus 2008, 16:03
Helaas, koop en verkoop alleen via www.gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl).

Bert K, mod

Tin
5 augustus 2008, 16:09
Kijk naar 2dehands ibanez rg5xx of s5xx series.

Die staan ongeveer gelijk aan de prestige reeks van nu.
En zijn een stuk goedkoper.