PDA

View Full Version : Foo Fighters!



Foo_Fighters_Rocks!
28 juli 2008, 22:01
Hee allemaal!

Dit klinkt misschien als een beetje een rare vraag maar is er iemand die zo ongeveer de EQ settings van de versterkers van de foo's weet? Ik heb zelf een 3-band EQ en ik zou er graag een echte vette foo fighters sound uit halen. Maarja, ik ben nog niet zo ervaren en ja, dan raad je het al! Ik kom er zelf niet uit!
Alvast bedankt,
Mark :soul:

Vonk
29 juli 2008, 00:23
Om te leren hoe je moet zoeken: ik tikte in Google "Foo Fighter eq settings" in.

Enkele antwoorden:
http://grailtone.com/tone-settings/mesa-boogie/view-mark4-settings.html#
(zoek even waar de Foo Fighters staan, het helpt als je een MarkIV hebt...)

Dave Grohl of Foo Fighters
Distortion:8
Treble:7
Middle:5
Bass:3
Reverb:3 (room)

Niets vreemds dus, dit had ik wel verwacht.

Het is misschien beter om te vertellen wat voor spullen jij hebt.

GibsUn
29 juli 2008, 10:58
PM Ieme ff, ik d8 dat die daar ook het een en ander van af weet. ;)

Foo_Fighters_Rocks!
29 juli 2008, 20:23
Oooeeps! Nog helemaal niet aan gedacht. Sorry daarvoor, ik heb niets gevraagd!
Ik speel trouwnes op een ibanez grg170DX en een kustom arrow 15DFX versterker;)
Ik heb je settings uit geprobeerd en ze klinken meer foo fighters dan dat wat ik zelf had uitgevogeld. Dankjewel!

Squier4ever
29 juli 2008, 20:45
Oooeeps! Nog helemaal niet aan gedacht. Sorry daarvoor, ik heb niets gevraagd!
Ik speel trouwnes op een ibanez grg170DX en een kustom arrow 15DFX versterker;)
Ik heb je settings uit geprobeerd en ze klinken meer foo fighters dan dat wat ik zelf had uitgevogeld. Dankjewel!

daar zit je probleem. ibbies klinken gewoon veel te dun voor foo's, naar mijn mening. ook die kustom is nou niet wat je noemt een lekkere versterker, jammer maar helaas.

overigens zul je dit denk ik wel waarderen:
http://video.msn.com/?mkt=nl-nl&vid=898e546b-a342-40fb-855b-b5bf1f71c467

hendrix_appendix
29 juli 2008, 23:53
Het is trouwens Foo Fighters Rock, niet Rocks.

En gewoon sparen voor een vette rig, met deze set-up kom je niet in de buurt, maar daarvoor is het ook een starter set.

Foo_Fighters_Rocks!
30 juli 2008, 16:28
daar zit je probleem. ibbies klinken gewoon veel te dun voor foo's, naar mijn mening. ook die kustom is nou niet wat je noemt een lekkere versterker, jammer maar helaas.

overigens zul je dit denk ik wel waarderen:
http://video.msn.com/?mkt=nl-nl&vid=898e546b-a342-40fb-855b-b5bf1f71c467

Welke versterkers zijn beter geschikt voor deze sound dan?
De kustom heb ik vooral gekocht omdat deze als enige in deze prijsklasse een celestion speakertje heeft, klonk veel beter dan een marshall of wat dan ook eigenlijk. Maar het blijft goedkoop spul daar heb je gelijk in;)
Heeft er toevallig iemand een heel goed betaald baantje over want ik moet nodig nieuwe spullen kopen:P Hhaha

Foo_Fighters_Rocks!
30 juli 2008, 16:33
Het is trouwens Foo Fighters Rock, niet Rocks.

En gewoon sparen voor een vette rig, met deze set-up kom je niet in de buurt, maar daarvoor is het ook een starter set.

Oja, stom maarja. Het is mijn naam maar;)

Ik heb gekozen voor de prijsklasse net boven de starter sets, dat hoor je ook wel. Maar je hoort ook meteen dat het niet echt wat je zegt professioneel is. Wat bedoel je met 'vette rig' trouwens?

Squier4ever
30 juli 2008, 16:50
Welke versterkers zijn beter geschikt voor deze sound dan?
De kustom heb ik vooral gekocht omdat deze als enige in deze prijsklasse een celestion speakertje heeft, klonk veel beter dan een marshall of wat dan ook eigenlijk. Maar het blijft goedkoop spul daar heb je gelijk in;)
Heeft er toevallig iemand een heel goed betaald baantje over want ik moet nodig nieuwe spullen kopen:P Hhaha

probleem 1: het is een 10 of zelfs 8 inch speaker en die klinken een stuk minder vol dan 12", celestion of niet.
probleem 2: je hebt niet echt een volle sound in die amps.

kijk eens naar een vox AD30VT, die hoeft ook niet hard, maar heeft wel een 12" speaker en modelleert een aantal versterkers en goed. Ook een Roland Cube en Line6 Spider doen dit.
die hebben gewoon een stuk bruikbaardere sounds, ook al is het maar een kleine upgrade.

ieme
30 juli 2008, 19:11
tja, hoe wil je klinken? huidige livesound van dave of chris? mesa roadking door een 4x12 oversize met V30's. Gibson DG-335 ofzo... de meeste gibsons will do the trick...

pedalboardje chris met een EVH phaser, EB volume korg tuner en een DL4 delay. verder Lehle A/B switch en Kingcontroller
pedalboardje dave met een mxr 90 phase, boss delay, tu2 tuner

Foo_Fighters_Rocks!
4 augustus 2008, 14:19
probleem 1: het is een 10 of zelfs 8 inch speaker en die klinken een stuk minder vol dan 12", celestion of niet.
probleem 2: je hebt niet echt een volle sound in die amps.

kijk eens naar een vox AD30VT, die hoeft ook niet hard, maar heeft wel een 12" speaker en modelleert een aantal versterkers en goed. Ook een Roland Cube en Line6 Spider doen dit.
die hebben gewoon een stuk bruikbaardere sounds, ook al is het maar een kleine upgrade.

Hmm.. Ja ik heb daar nog niet echt verstand van. Maar dit komt toch behoorlijk geloofwaardig over. Ik heb op Marktplaats een leuke Vox Vr-30 gezien. 250 euro. Pfff.. Dat wordt nog flink werken!
De gitaar ben ik trouwens uit denk ik. Als hij lekker speelt tenminste.
De westone XE-10 die ook op deze site te vinden is, bij dat gitaren onder 250 euro dingetje. :satisfie:
Dure hobby dat gitaar spelen!


tja, hoe wil je klinken? huidige livesound van dave of chris? mesa roadking door een 4x12 oversize met V30's. Gibson DG-335 ofzo... de meeste gibsons will do the trick...

pedalboardje chris met een EVH phaser, EB volume korg tuner en een DL4 delay. verder Lehle A/B switch en Kingcontroller
pedalboardje dave met een mxr 90 phase, boss delay, tu2 tuner

... Jaaja ...
Dat klinkt allemaal veel te duur voor mij!:-P
Maar toch, bedankt voor de moeite:)

Mark

Vonk
4 augustus 2008, 15:06
Ik heb op Marktplaats een leuke Vox Vr-30 gezien. 250 euro. Pfff.. Dat wordt nog flink werken!

Welkom in de wereld van de muziek, 250 is helemaal niets joh. Dat is 5 dagen fulltime werken. Als je een baantje zoekt tijdens een vakantie heb je hem zo verdiend.
Koop liever meteen iets goeds, spaar wat langer door. Je kan ieder jaar wachten tot oma je verjaardagsgeld geeft, maar werken voor geld gaat veel sneller. En je hebt meer eer aan je apparatuur dan, je leert je spullen te waarderen.

Als ik naar mijn 5150 kijk, of naar mijn Jackson, dan weet ik weer waarom ik dat klotewerk bij het uitzendbureau heb aangenomen ;)

Wat voor mij hielp: wees tevreden met wat je hebt en probeer gewoon goed te worden in het spelen zelf. Je hebt pas echt goede apparatuur nodig als je gaat optreden of oefent met een band.

almarvk
4 augustus 2008, 15:29
Deze gaat naar Moderne Versterkers.

Jimwoud
4 augustus 2008, 16:16
overigens zul je dit denk ik wel waarderen:
http://video.msn.com/?mkt=nl-nl&vid=898e546b-a342-40fb-855b-b5bf1f71c467
Tenx, die kan ik ook wel waarderen!

JeanPaul du Vinnie
4 augustus 2008, 20:25
Roland Cube
Zoek je zo eentje, alles boven de Microcube is goed. Daar zal je enorm content mee zijn en ze kosten zo goed als niks.

AART
4 augustus 2008, 21:04
Welkom in de wereld van de muziek, 250 is helemaal niets joh. Dat is 5 dagen fulltime werken. Als je een baantje zoekt tijdens een vakantie heb je hem zo verdiend.
Koop liever meteen iets goeds, spaar wat langer door. Je kan ieder jaar wachten tot oma je verjaardagsgeld geeft, maar werken voor geld gaat veel sneller. En je hebt meer eer aan je apparatuur dan, je leert je spullen te waarderen.

Als ik naar mijn 5150 kijk, of naar mijn Jackson, dan weet ik weer waarom ik dat klotewerk bij het uitzendbureau heb aangenomen ;)

Wat voor mij hielp: wees tevreden met wat je hebt en probeer gewoon goed te worden in het spelen zelf. Je hebt pas echt goede apparatuur nodig als je gaat optreden of oefent met een band.

Juistem.

Werken en studiefinanciering!

E aan zijn instellingen op een roadking heb je niks op een andere amp.
Laat staan de instellingen van een Mark IV, die hebben beiden een totaal andere tonestack dan jouw startersampje en een hele andere sound.

En Ieme's uitleg van zijn rig klopt helemaal, hij heeft nooit een Mark IV gebruikt afaik. (anders had ieme er ook wel een gehad denk ik..)

ieme
6 augustus 2008, 12:44
En Ieme's uitleg van zijn rig klopt helemaal, hij heeft nooit een Mark IV gebruikt afaik. (anders had ieme er ook wel een gehad denk ik..)

nee, dat niet, de heren gebruiken ook mesa cabs en ik bogner cabs...

maar k zit wel zwaar te gassen op zo'n DG335!

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 13:16
nee, dat niet, de heren gebruiken ook mesa cabs en ik bogner cabs...

maar k zit wel zwaar te gassen op zo'n DG335!
Whaha ik ken er nog een..!

ieme
6 augustus 2008, 14:11
Whaha ik ken er nog een..!


wil je een zwarte of eem blauwe? ik kan zwarte krijgen voor zo'n 1500 euro p st.

caliban
6 augustus 2008, 18:52
Juistem.

Werken en studiefinanciering!

E aan zijn instellingen op een roadking heb je niks op een andere amp.
Laat staan de instellingen van een Mark IV, die hebben beiden een totaal andere tonestack dan jouw startersampje en een hele andere sound.

En Ieme's uitleg van zijn rig klopt helemaal, hij heeft nooit een Mark IV gebruikt afaik. (anders had ieme er ook wel een gehad denk ik..)
Ik herinner me u een van die artist clips op de mesa/boogie site dat een of alletwee de gitaristen vroeger een mesa mark III gebruikt hebben.

Foo_Fighters_Rocks!
8 augustus 2008, 14:11
Welkom in de wereld van de muziek, 250 is helemaal niets joh. Dat is 5 dagen fulltime werken. Als je een baantje zoekt tijdens een vakantie heb je hem zo verdiend.
Koop liever meteen iets goeds, spaar wat langer door. Je kan ieder jaar wachten tot oma je verjaardagsgeld geeft, maar werken voor geld gaat veel sneller. En je hebt meer eer aan je apparatuur dan, je leert je spullen te waarderen.

Als ik naar mijn 5150 kijk, of naar mijn Jackson, dan weet ik weer waarom ik dat klotewerk bij het uitzendbureau heb aangenomen ;)

Wat voor mij hielp: wees tevreden met wat je hebt en probeer gewoon goed te worden in het spelen zelf. Je hebt pas echt goede apparatuur nodig als je gaat optreden of oefent met een band.

Hhaha, 5 dagen fulltime is voor mij nog wat te weinig denk ik zo.. Ik verdien wel 3,20 per uur! Hahah!
Dat zeggen meer mensen ja, dat je beter langer door kan werken/sparen en dan meteen iets goeds koopt. Ik ben het wel met ze eens hoor;) Ik ga maar gewoon sparen tot ik een nieuwe gitaar + versterker kan kopen, en daarna maar meteen doorwerken voor nieuwe bas-spulletjes te kopen:P
Bedankt voor jullie advies allemaal:)

Mark

caliban
8 augustus 2008, 20:39
En een andere job??

Luke-wannabe
13 augustus 2008, 21:18
wil je een zwarte of eem blauwe? ik kan zwarte krijgen voor zo'n 1500 euro p st.
Whaha nee niet ik, Rick!

rickert
13 augustus 2008, 23:07
Klopt als een tet!!!!

Henri H
14 augustus 2008, 22:49
Klopt als een tet!!!!hehe, het is:

loopt als een tiet
en klopt als een zwerende vinger/bus
Een tiet klopt niet volgens mij LOL

don marco
14 augustus 2008, 23:02
een zwerende tiet.. maar daar willen we liever niet aan denken e ;) :)

caliban
14 augustus 2008, 23:08
Hoe zit het met de topicstarter. Beslist dat hij gearslut een dure hobby vindt?

rickert
14 augustus 2008, 23:19
hehe, het is:

loopt als een tiet
en klopt als een zwerende vinger/bus
Een tiet klopt niet volgens mij LOL
Dat maak ik godverdomme zelf wel uit.

Henri H
14 augustus 2008, 23:31
Heb je weer gelijk in :D

Chris Winsemius
14 augustus 2008, 23:32
Dat maak ik godverdomme zelf wel uit.

Hey, niet vloeken, je lijkt Kim Wilson wel!

rickert
15 augustus 2008, 02:18
Hey, niet vloeken, je lijkt Kim Wilson wel!
:D Ik liet me even gaan.

rickert
16 augustus 2008, 02:56
wil je een zwarte of eem blauwe? ik kan zwarte krijgen voor zo'n 1500 euro p st.
Dude, reageer eens op PM ofzo:D

Foo_Fighters_Rocks!
19 augustus 2008, 18:19
Hoe zit het met de topicstarter. Beslist dat hij gearslut een dure hobby vindt?

Hahah, ja het is idd wel een heel dure hobby. Maar ik ben wat op marktplaats gaan kijken. En ik heb me toch wat leuks gevonden! Een leuke Marshall valvestate VS65R voor 200 euro!! Dus ik denk dat ik eerst maar eens ga kijken of ik die te pakken kan krijgen (natuurlijk eerst uitproberen) En dan kijk ik later wel voor een nieuwe gitaar.
Dit is de link; http://link.marktplaats.nl/187202282
Hopelijk werkt ie want anders snap ik het niet:P
Oja, over die zwerende tiet... Ehm.. Geen commentaar:P

caliban
19 augustus 2008, 18:22
Die valvestates zijn niet slecht voor die prijs, mooie in between oplossing.

Foo_Fighters_Rocks!
30 augustus 2008, 22:50
Okee iedereen, hou je vast!

Ik heb hem gekocht! Ik ben nu de trotse bezitter van een dikke Marshall VS65R! Voor slechts 165 euries:D
Niet slecht toch:P

Ik zal later was foto's op dit topic uploaden als het wil lukken!
Mijn probleem is ook meteen voor een groot deel opgelost, die foo fighters sound krijg ik hier zeker uit! Dank voor jullie hulp :hippie:

caliban
31 augustus 2008, 12:41
Inderdaad geen slechte prijs, plezier ermee.

LazyLefty
31 augustus 2008, 22:08
heuj

goede keus man ook voor een leuke prijs

rock on :soul:


grt. lazylefty

Foo_Fighters_Rocks!
10 september 2008, 20:34
Sorry iedereen, ik kom er echt niet uit hoe ik een foto moet posten. Weet iemand hoe het moet? Dan probeer ik het later nog een keer!

Steven Otto
10 september 2008, 20:42
Als je een account aanmaakt op bijvoorbeeld www.Photobucket.com kan je daar je fotos van je computer eerst uploaden. Op de site van photobucket zie je dan al je fotos en staat er een linkje bij. Dat linkje kan je dan hier weer neerzetten

Henri H
11 september 2008, 10:08
Sorry iedereen, ik kom er echt niet uit hoe ik een foto moet posten. Weet iemand hoe het moet? Dan probeer ik het later nog een keer!http://www.gitaarnet.nl/forum/misc.php?do=bbcode#imgcode

Foo_Fighters_Rocks!
11 september 2008, 16:59
http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=photo&l3=show&media_id=344309398&media_secret=fPDu

Ik doe het maar even zo dan :) Als je de link volgt kom je bij een foto;)
Dat is 'm dus! Het eerste probleem ermee is alweer binnen, de reverb is kapot. Dus ik naar zo'n leuke gitaarbouwer toe, moet dat dingetje besteld worden! Nu zit ik al vanaf zaterdag zonder mijn schatje! Hopelijk bellen ze snel dat hij klaar is! Verder zei hij trouwens dat alles in orde was;) Hij had hem zelf voor 300 euro in de winkel gezet en dan zou hij hem nog makkelijk kwijtraken! Een hele goede koop dus!