PDA

View Full Version : Microfoon



niekrhcpniek
28 juli 2008, 21:45
Ik ben op zoek naar een redelijk goede microfoon, met laag budget (liefst 2e hands). Het hoeft geen professionele te zijn, als hij maar goed genoeg is om filmpjes op te nemen voor op youtube. Ik heb al vaker de zoekfunctie gebruikt voordat dat gezegd wordt, maar ik zie door de bomen het bos niet meer omdat er zoveel verschillende microfoons zijn en ik er zelf niet bepaald verstand van heb. Alvast bedankt :hippie:

yhcmarc
28 juli 2008, 21:50
shure sm57, kan je nooit fout mee gaan.

Roman
28 juli 2008, 21:54
en voor de rest dit forumgedeelte ff goed doorlezen, je bent de zoveelste met de zelfde vraag ;)

bass blom
28 juli 2008, 22:28
voor filmpjes opnemen?
dan is een SM57 met xlr niet echt handig.

ik neem aan dat je iets zoekt wat je op je camera aansluit dan?

dit schijnt een goeie te zijn..

http://www.2dehands.nl/sony-ecm-ds70p-stereo-microfoon-18067976.html

klote is alleen dat de meeste hobby cams het geluid alleen door een vette compressor heen opnemen die je niet uit kan zetten.

Han S
28 juli 2008, 22:36
Please remember to try a search first before starting any new thread.
You will help the community here by joining an existing thread with your unique related questions than starting a duplicate thread asking the SAME questions.

niekrhcpniek
28 juli 2008, 22:38
voor filmpjes opnemen?
dan is een SM57 met xlr niet echt handig.

ik neem aan dat je iets zoekt wat je op je camera aansluit dan?

dit schijnt een goeie te zijn..

http://www.2dehands.nl/sony-ecm-ds70p-stereo-microfoon-18067976.html

klote is alleen dat de meeste hobby cams het geluid alleen door een vette compressor heen opnemen die je niet uit kan zetten.

Voor de video gebruik ik gewoon een webcam. De microfoon wil ik gewoon kunnen aansluiten op de computer en dan met programma (ben ff naam kwijt) opnemen. Die op 2ehands.nl is me toch nog wat te duur. Mijn budget ligt toch echt lager.

Ik had deze wel nog gevonden: http://www.thomann.de/nl/cat.html?gf=microphones_for_amplifiers&oa=pra
Ik weet alleen niet of deze van goede kwaliteit zijn. Misschien iemand ervaringen? :???:

Frits van Mourik
29 juli 2008, 00:12
Please remember to try a search first before starting any new thread.
You will help the community here by joining an existing thread with your unique related questions than starting a duplicate thread asking the SAME questions.

Is je babylonvisje abuis??

:p

bert k
29 juli 2008, 00:18
Precies. Zo moet het:



Zich gelieve te herinneren om een onderzoek eerst te proberen alvorens om het even welke nieuwe draad te beginnen. U zult hier de gemeenschap door zich een bij bestaande draad met uw unieke verwante vragen aan te sluiten dan beginnend een dubbele draad de ZELFDE vragen te stellen helpen.

rjong999
29 juli 2008, 00:21
Precies. Zo moet het: :)
1010101010

Han S
29 juli 2008, 00:31
Is je babylonvisje abuis??

:p

Zo staat het boven de hoofdpagina van gearslutz, het drukste recordingforum waar alles tientallen keren opnieuw wordt gevraagd.

Als de TS de sticky's en de faq heeft doorgeworsteld en hij komt met gerichte vragen dan sta ik helemaal ter beschikking.

Alles kits Frits?

bert k
29 juli 2008, 00:49
Moet hij dan eerst op gearslutz gaan zoeken?

Han S
29 juli 2008, 00:52
Nee hoor, de sticky's en de faq op dit forum zijn al ff genoeg, staat ontzettend veel in.

Roman
29 juli 2008, 07:52
Precies.

Je ziet, helaas, dit soort ongein op elke forum... newbies die meteen vragen gaan posten zonder eerst te zoeken. Ik zoek ook altijd eerst, google me suf voordat ik ook maar iets ga vragen. yeah, google IS my friend indeed...

dus gasten, EERST ff de stickies lezen, dan het forum doorspitten, eventueel googlen en DAN pas je vraagies posten... :noob:

bert k
29 juli 2008, 14:16
Maar dan nog. Lees de eerste post nou eens, daar staat:




Ik heb al vaker de zoekfunctie gebruikt voordat dat gezegd wordt, maar ik zie door de bomen het bos niet meer omdat er zoveel verschillende microfoons zijn en ik er zelf niet bepaald verstand van heb



Wat is dan het probleem? Stelletje azijnpissers.

kevaho
29 juli 2008, 17:48
Wat is dan het probleem? Stelletje azijnpissers.

Ghehehehehe

Han S
29 juli 2008, 21:55
Maar dan nog. Lees de eerste post nou eens, daar staat:



Wat is dan het probleem? Stelletje azijnpissers.

Het probleem is dat als ik alles aan hem ga vertellen wat ik over microfoons weet dan snapt hij er nog minder van.

In de bovenste sticky kan hij deze (http://www.tweakheadz.com/microphones_for_the_home_studio.htm) link vinden en als hij die nou eens mooi gaat bestuderen komt hij vast wel met een specifieke vraag. Het is in het engels, maar ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die daar anno 2008 nog moeite mee hebben.