PDA

View Full Version : Peavey Classic 30 meer gain?



DaTa
28 juli 2008, 20:19
Hee gasten,

Ik wil mijn peavey classic 30 top op het cleane kanaal iets meer gain geven. Hij blijft nu heel lang clean, maar ik wil dat ie wat eerder openbreekt. Nu zat ik te denken aan andere voorbuizen, maar heb ff geen idee welke ik erin zal zetten. Hebben jullie tips?

zjanke
28 juli 2008, 20:29
Er zitten standaard 12AX7 buizen in, dus daar valt niet heel veel te winnen. Waarom wil je juist je clean kanaal eerder laten opbreken? Kun je niet beter iets van een tubescreamer of een digitech bad monkey er voor zetten?

MattellicA
28 juli 2008, 20:32
Idd, zet er een TS voor of als het kan zo'n RealTubeScreamer geval van D_H/guitarnijboer :cheerup: Of iets van een clean boost of dergelijke?

caliban
28 juli 2008, 20:36
Een merk dat 12AX7's maakt met meer versterking. Op tubetown staat er een documentje met alle gainfactoren van wat ze verkopen als ik me niet vergis.

MarkV
28 juli 2008, 20:39
Je kan even met eurotubes of soort gelijks mailen. Dan kunnen ze je voorbuizen leveren die meer gain opleveren en aanwijzen welke waar geplaatst moet worden.

DaTa
29 juli 2008, 09:10
Bedankt voor jullie reacties.

Ik gebruik nu op het cleane kanaal een Bad Monkey, maar ben daar nog niet helemaal tevreden over. Het is 'm net niet. Voor m'n gevoel drukt ie de boel iets te veel dicht. Ik heb de gain redelijk laag en het volume halverwege. Natuurlijk speel ik met de toon-regeling, die dan wel weer goed werkt, maar het geluid is iets te direct. Het is alsof het geluid als een muur uit de versterker komt. It probably makes no sense to you, maar dat is mijn ervaring. De cab die ik gebruik is overigens een VOX 2x12 half open, met standaard vox speakers.
Ik zat net te denken dat een andere optie is om wat te veranderen in het tweede (overdrive) kanaal. Die klinkt nu heel gecompressed en niet open, helemaal op wat lagere gain-settings is erg gecompressed. Iemand een ideetje voor een wat minder gecompressede buis of zoiets.

Kim Wilson
29 juli 2008, 09:30
Kun je niet beter een mastervolume laten inbouwen?

'66 special
29 juli 2008, 10:30
Bedankt voor jullie reacties.

Ik gebruik nu op het cleane kanaal een Bad Monkey, maar ben daar nog niet helemaal tevreden over. Het is 'm net niet. Voor m'n gevoel drukt ie de boel iets te veel dicht. Ik heb de gain redelijk laag en het volume halverwege. Natuurlijk speel ik met de toon-regeling, die dan wel weer goed werkt, maar het geluid is iets te direct. Het is alsof het geluid als een muur uit de versterker komt. It probably makes no sense to you, maar dat is mijn ervaring. De cab die ik gebruik is overigens een VOX 2x12 half open, met standaard vox speakers.
Ik zat net te denken dat een andere optie is om wat te veranderen in het tweede (overdrive) kanaal. Die klinkt nu heel gecompressed en niet open, helemaal op wat lagere gain-settings is erg gecompressed. Iemand een ideetje voor een wat minder gecompressede buis of zoiets.
Je zou V2 kunnen vervangen door een 12AT7, misschien kanaal twee dan een bruikbaar geluid geeft.
Hier staan een aantal modificatie's waar je misschien wat aan hebt:
http://www.blueguitar.org/articles.htm
NB: als je geen verstand van electronica hebt, niet aan beginnen. Buizenversterkers hebben hoge voltage's (ook als ze enige tijd uit staan) en die kunnen dodelijk zijn.

DaTa
29 juli 2008, 12:39
NB: als je geen verstand van electronica hebt, niet aan beginnen. Buizenversterkers hebben hoge voltage's (ook als ze enige tijd uit staan) en die kunnen dodelijk zijn.

Ik heb inderdaad de balluh verstand van electronica, dus begin er ook maar niet aan.

MV heb ik ook al aangedacht. Heb nu een Weber-mini mass in bestelling, 's kijken of dat wat is.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

MarkV
29 juli 2008, 13:11
Ik heb inderdaad de balluh verstand van electronica, dus begin er ook maar niet aan.

MV heb ik ook al aangedacht. Heb nu een Weber-mini mass in bestelling, 's kijken of dat wat is.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Sowieso, dus niet alleen voor dit specifieke probleem, heb ik altijd gevonden dat de C30 een master volume nodig had. Het cleane kanaal valt slecht te regelen, fatsoenlik gebruik maken van de fx loop werkt niet echt, etc

Met een mini mass los je alleen het volume probleem op (de versterker zo hard zetten op cleane kanaal dat ie een randje krijgt). Met een MV los je meer problemen op denk ik (fx loop, regelen volume verschil tussen kanalen, etc)