PDA

View Full Version : Nieuwe Humbucker(s)



RoCkInToM
28 juli 2008, 20:15
Hallo iedereen!

Ja, ik weet het, ik ben een hele tijd weg geweest, sorry daarvoor, drukke dagen enzo..
Ik de tussentijd heb ik wel voor de S470 gekeken, en besloten het niet te doen..

Maar dat doet er nu niet toe, ik heb een ander vraagje:

Ik ben op zoek naar nieuwe pick-ups voor mijn Caliber gitaar.
(Misschien handig om te weten, hij heeft een H-S-S opstelling)

In ieder geval wil ik een nieuwe brug humbucker.
Het liefst wil ik er eentje met een soort van 'dromerige' Satriani sound, maar die toch ook het meer stevigere werk (Metallica ed.) aan kan!

Dus kan iemand mij verder helpen?

Groeten, Tom

toon-
28 juli 2008, 20:40
Check de site van Seymour Duncan eens, daar kan je veel samples beluisteren van hun pickups. Ik weet niet welke elementen Satriani gebruikt, maar als je ook Metallica wilt spelen, neem je best iets met veel output.

almarvk
28 juli 2008, 20:43
Het plaatsen van een duur element in je gitaar is compleet nutteloos. Koop eerst 's een goede gitaar en kom dan 's terug...

robert-gitarist
28 juli 2008, 20:58
Waarom heb je niet voor de S470 gekozen dan?
Ja je kunt dure en betere elementen in je huidige gitaar steken maar het word er niet echt veel beter van. Almarvk heeft gelijk. Alleen hoef je wat mij betreft niet terug te komen als je een betere gitaar hebt maar gewoon hier lekker blijven ;) hehe

Ohja, als je toch nog kiest om dure elementen te gaan plaatsen, dan raad ik je de zoekfunctie hier van het forum aan. Dit soort topics zijn al duuzund keer voor bij gekomen ;)

RoCkInToM
29 juli 2008, 12:22
Nee, ik zeg ook niet dat ik geen nieuwe gitaar ga kopen, maar ik vind het geluid van de humbucker op deze gitaar gewoon te dunnetjes..

Ook vind ik de opmerking van almarvk een beetje ongepast, van, koop eerst eens wat goeds en daarna hoor je erbij, alleen wat wil je als je een 13 jarige jongen bent, die niet echt heel veel geld heeft? Maar dat terzijde..

@robert-gitarist:
Ik heb niet voor de S470 gekozen, omdat deze niet echt aan mijn eisen voldeed.
Ik vond het een beetje een "net niet" geval.

Maar jullie tip aan mij is dus niet een nieuw element te kopen, maar gewoon wachten tot ik een nieuwe gitaar ga kopen?

Gr, Tom

Vonk
29 juli 2008, 12:33
Pass je vraag eens door naar Guitarfetish. Die helpen je door een GFS pickup aan te raden. Ik weet zeker dat zo´n pickup je geluid beter maakt terwijl ze misschien 20 euro per stuk kosten.

M Kactus
29 juli 2008, 12:38
Nee, ik zeg ook niet dat ik geen nieuwe gitaar ga kopen, maar ik vind het geluid van de humbucker op deze gitaar gewoon te dunnetjes..

Ook vind ik de opmerking van almarvk een beetje ongepast, van, koop eerst eens wat goeds en daarna hoor je erbij, alleen wat wil je als je een 13 jarige jongen bent, die niet echt heel veel geld heeft? Maar dat terzijde..

@robert-gitarist:
Ik heb niet voor de S470 gekozen, omdat deze niet echt aan mijn eisen voldeed.
Ik vond het een beetje een "net niet" geval.

Maar jullie tip aan mij is dus niet een nieuw element te kopen, maar gewoon wachten tot ik een nieuwe gitaar ga kopen?

Gr, Tom

Zo moet je de post van Almar niet lezen... De elementen in je gitaar bepalen maar voor een klein deel het geluid ervan. Pas als je een goede basis hebt (dus een goede gitaar), moet je gaan "klooien in de marge" zoals het hier wel eens genoemd wordt. Je geeft al gauw 50-100€ uit aan een goed element en dan klinkt je gitaar ietsjes beter. Je kan beter die 100€ sparen en dan een goede basis kopen.

Maar als je denkt nog lang door te willen gaan met je Caliber en je wilt écht een nieuw element erin, kan ik je wel GFS-pickups (guitarfetish) aanraden. Die kosten heel wat minder en je gaat er nog op vooruit. Toch is het beste advies: Even sparen en een goede basis uitbouwen. En oefenen!

Squier4ever
29 juli 2008, 13:20
GFS zijn idd prima elementen, klinken gewoon echt goed. toch merk je wel dat goed hout een stuk meer aan je geluid doet. de pickups moet je zien als finishing touch, hoewel het vaak toch veel kan schelen.

RoCkInToM
29 juli 2008, 14:34
Bedankt voor de tips iedereen, en mijn excuses aan Almar, ik had je post verkeerd begrepen, excuses aanvaard? :satisfie:

Ik krijg binnenkort in ieder geval heel wat geld (dat is een lang verhaal, ook iets te persoonlijk, om hier te vertellen) en ik ben daarom ook aan het kijken naar een nieuwe gitaar.

Nogmaals, bedankt voor de tips.

wiegersma
29 juli 2008, 21:54
Ibanez S470 rules (op dit moment)!
Gooi EMG's in je gitaar, alleen zijn dan je singlecoils wel een stuk uit balans (dus kun je die ook voor EMG's vervangen).