PDA

View Full Version : Highway one tele pickup.



Ewoud Kuijt
28 juli 2008, 19:38
Even een vraagje voor de de Fender mensen op het Forum.

Ik heb zojuist een halselement uit een highway one telecaster gewonnen op ebay. Nou hebben die dingen een greasebucket circuit. Betekent dit dat het element ook anders in elkaar zit of zit 'm dat in de rest van de electronica. Oftewel: kan ik dit element ook in mijn "gewone" telecaster zetten?

Mr.Fingers
28 juli 2008, 20:06
Greasebucket is gewoon een extra weerstandje op de tonepot. De elementen zijn gewoon hetzelfde hoor ;)

no 1 hops
28 juli 2008, 20:06
Even een vraagje voor de de Fender mensen op het Forum.

Ik heb zojuist een halselement uit een highway one telecaster gewonnen op ebay. Nou hebben die dingen een greasebucket circuit. Betekent dit dat het element ook anders in elkaar zit of zit 'm dat in de rest van de electronica. Oftewel: kan ik dit element ook in mijn "gewone" telecaster zetten?kan je gewoon als tele pup gebruiken
de grease bucket is een aanpassing aan een tonepotmeter (gebruik hem zelf veel) die hoog weghaald maar geen bas toevoegt.
heft niks met welke pup dan ook te maken

Ewoud Kuijt
28 juli 2008, 21:09
Gelukkig maar, al sinds de middelbare school denk ik stukjes tekst goed gelezen te hebben maar achteraf...

Ik dacht even een miskoop te hebben gedaan. Ook al omdat ik het element voor 26 dollar gescoord heb wat volgens mij niet veel geld is.

Bedankt voor de snelle reactie.

no 1 hops
28 juli 2008, 21:36
Gelukkig maar, al sinds de middelbare school denk ik stukjes tekst goed gelezen te hebben maar achteraf...

Ik dacht even een miskoop te hebben gedaan. Ook al omdat ik het element voor 26 dollar gescoord heb wat volgens mij niet veel geld is.

Bedankt voor de snelle reactie.als het gaat om iets met de S1 switch moet je oppassen.
werken wel als normale pups maar die switch is niet los verkrijgbaar