PDA

View Full Version : Versterker huren?



Giels
28 juli 2008, 17:53
Beste meneren en mevrouwen van het gitaarforum,
Ik moet voor het opnemen met mijn band een versterker hebben want mijn eigen staat bij de reparateur. Nu ben ik op zoek naar een bedrijf waar je voor niet zo heel veel euro's een degelijke versterker kan huren, het liefst een AC30.
Iemand suggesties?

Rormo
28 juli 2008, 18:07
http://justfuckinggoogleit.com/

Mr.Bluesbreaker
28 juli 2008, 18:14
Kijk eens jongen:

http://www.purplegroup.nl/backline/

In Utrecht, bij je in de buurt, en hebben ook nog eens VOX AC30.
En nu snel jezelf schamen.

-er vanuit gaande dat je niet bekend bent met de term 'backline': zo duidt een verhuurbedrijf spullen als gitaarversterkers, basversterkers en andere reut aan.

Giels
28 juli 2008, 18:16
@Rormo: Ik vraag het hier omdat ik niets kon vinden, knuppel.

On-Topic: Het liefst iets in de buurt van Hilversum/Utrecht.

Giels
28 juli 2008, 18:20
Kijk eens jongen:

http://www.purplegroup.nl/backline/

In Utrecht, bij je in de buurt, en hebben ook nog eens VOX AC30.
En nu snel jezelf schamen.

-er vanuit gaande dat je niet bekend bent met de term 'backline': zo duidt een verhuurbedrijf spullen als gitaarversterkers, basversterkers en andere reut aan.

Ik ben wel bekend met de term 'backline', maar ben vergeten deze te gebruiken bij het zoeken ^^.
Mja, dankjewel enzo, ik ga me nu wel schamen.

Edit: Die PurpleGroup van jouw verhuurt alleen backline in combinatie met lichtdingen enzo, voor de backline wordt je doorverwezen naar een bedrijf in Venlo, dat is niet echt in de buurt.

Rormo
28 juli 2008, 18:54
Tsja, je zou ook hier de zoekfunctie kunnen gebruiken. Je bent de eerste niet die het vraagt. Enne, zullen we de scheldwoorden maar achterwegen laten? Kom je verder mee in het leven.

Giels
28 juli 2008, 19:23
Hmjeh, die had ik ook al geprobeert. Maar weetje, ik kom zegmaar ook niet verder met zo'n antwoord als dat van jou.
'Knuppel' zei ik trouwens omdat ik het een fijn woord vind, het was niet de bedoeling om je te beledigen oid.

Baker
28 juli 2008, 21:29
ja hallo, zo kom je met elke belediging weg natuurlijk....

Baker
28 juli 2008, 21:30
even weer on topic, volgens mij als je naar de betere gitaarwinkel gaat kunnen ze vast wel iets voor je betekenen. Heb je daar al gevraagd?

caliban
28 juli 2008, 22:13
http://justfuckinggoogleit.com/
Ik vind dit echt zo geen domme vraag. Hier aan de kanten van Leuven-Aarschot zou er ook iets dergelijks moeten zijn waar veel voor Rock Werchter gehuurd wordt. Heb het nog nooit gevonden en heb op internet al vaak gezocht.
In een gitaarwinkel is wat moeilijker denk ik, die hebben altijd maar bepaalde merken, en kunnen je goed serieus afzetten voor even te huren.

ieme
28 juli 2008, 22:24
PURPLE:
Deze service is alleen van toepassing wanneer backline in combinatie met licht en geluid gehuurd wordt, puur en alleen als onderdeel van een totaalproduct om kosten en producties te vergemakkelijken en te beheersen.

Giels
28 juli 2008, 23:20
even weer on topic, volgens mij als je naar de betere gitaarwinkel gaat kunnen ze vast wel iets voor je betekenen. Heb je daar al gevraagd?
Jawel, maar daar kon het niet. De enige service die ze kenden rekende volgens hun "astronomische bedragen" van 60 euro per dag.

Rormo
28 juli 2008, 23:21
Alle verhuur bedrijven die ik ken rekenen ook zo'n prijs. Ik denk niet dat je het goedkoper gaat vinden.

Baker
29 juli 2008, 00:01
Alle verhuur bedrijven die ik ken rekenen ook zo'n prijs. Ik denk niet dat je het goedkoper gaat vinden.

sterker nog, ik vind het best wel een redelijke prijs......

Giels
29 juli 2008, 01:07
Mja, de kerel die er verstand van hoort te hebben vertelde mij van dat het duur was. Dan weet ik het ook niet meer :).

boss
29 juli 2008, 02:21
Alle verhuur bedrijven die ik ken rekenen ook zo'n prijs. Ik denk niet dat je het goedkoper gaat vinden.Toch wel: http://www.backlineservice.nl/

MattellicA
29 juli 2008, 03:17
Toch wel: http://www.backlineservice.nl/

Maar geen Vox... en ik denk dat je met een Marshall niet in de buurt zult kome :seriousf:

Marc Oblivian
29 juli 2008, 09:04
Oefenruimtes willen nog wel eens amps verhuren. Even de oefenruimtes in de buurt van Utrecht nagaan. Wellicht dat die wat hebben staan.

Rormo
29 juli 2008, 09:09
Toch wel: http://www.backlineservice.nl/

Dat is een prijs zonder cabinet he... Huur er een cabinet bij en je zit nog steeds boven de 50 euro.

ieme
29 juli 2008, 09:50
Je mag wel een versterker bij mij huren:

Mesa boogie dual rectifier (2 kanaals oud model)
Mesa boogie triple rectifier ( 3 kanaals limited edition)
Marshall JCM800 2205
Marshall JCM800 2210

Harry
29 juli 2008, 10:27
ik zou mijn versterker niet aan een vreemde meegeven voor 60 euro per dag.

caliban
29 juli 2008, 15:20
ik zou mijn versterker niet aan een vreemde meegeven voor 60 euro per dag.
Ik zou ook redelijk terughoudend zijn, maar is het niet mogelijk een soort contract op te stellen voor als er wat mis mee is.

Rormo
29 juli 2008, 18:05
Lijkt me wel. Contractje maken, kopie van de ID kaart er bij zodat je z'n gegevens hebt mocht hij het ding stelen.... Maar ik ga er niet van uit dat er hier oplichtend tuig op het forum zit, maar je moet toch voorzichtig zijn.

caliban
29 juli 2008, 19:20
Lijkt me wel. Contractje maken, kopie van de ID kaart er bij zodat je z'n gegevens hebt mocht hij het ding stelen.... Maar ik ga er niet van uit dat er hier oplichtend tuig op het forum zit, maar je moet toch voorzichtig zijn.
Ik zou er ook van uitgaan, maar iedereen kan zich in principe aanmelden hè. Vals emailadres, valse naam, en hij is weg met je dure amp.
Ik heb het nu niet over de topicstarter, maar algemeen dat het mogelijk is.

Harry
30 juli 2008, 14:29
haha, dat zou je denken. Ik noem 1 naam; Eric Reeuwijk, op dit forum bekend als Glacius.


....................... Maar ik ga er niet van uit dat er hier oplichtend tuig op het forum zit, maar je moet toch voorzichtig zijn.

Roel#1
30 juli 2008, 15:01
Doet Feedback Utrecht niet aan verhuur?
In Feedback Rotterdam heb ik wel eens e.e.a. gehuurd.
Tis maar een suggestie.

caliban
30 juli 2008, 15:34
haha, dat zou je denken. Ik noem 1 naam; Eric Reeuwijk, op dit forum bekend als Glacius.
Wat heeft hij je ooit geflikt, is misschien interessant dat niemand anders er ooit nog intrapt.

Rormo
30 juli 2008, 15:50
haha, dat zou je denken. Ik noem 1 naam; Eric Reeuwijk, op dit forum bekend als Glacius.


Ik ben wel bekend met de persoon Glacius hier op het forum, maar niet echt met de situatie waar je naar verwijst. Enige toelichting?

GibsUn
30 juli 2008, 16:09
Glacius is toch die gast/kerel van die coole loterij, die uiteindelijk niet helemaal volgens plan afliep?

of was dat een andere?

Harry
30 juli 2008, 17:31
dat is dezelfde, ik weet niks van die veiling, maar hij heeft wat spullen gekocht zonder te betalen. Om vervolgens te 'verdwijnen'.
Dus het is beter om hem niks te verkopen of uit te lenen. Ik ben wat voorzichtiger geworden, ook met forumleden.

Rormo
30 juli 2008, 18:03
Ja, die veiling eindigde met rellen omdat de winnaar z'n telefoon niet oppakte en vervolgens de gitaar aan de nummer 2 is gegeven. Daarover was nummer 1 niet erg te spreken omdat hij niet op de hoogte was van het feit dat hij bereikbaar moest zijn om te kunnen winnen ofzo... Dat is wat ik me kan herinneren.

Verder een rare boel...

Giels
31 juli 2008, 01:56
Ik denk dat dit topic wel dicht kan, want sinds gisteren is mijn eigen amp weer terug van de maakmeneer. Precies op tijd :).

Toch nog maar dankjulliewel enzo!

Dude
31 juli 2008, 11:22
dat is dezelfde, ik weet niks van die veiling, maar hij heeft wat spullen gekocht zonder te betalen. Om vervolgens te 'verdwijnen'.
Dus het is beter om hem niks te verkopen of uit te lenen. Ik ben wat voorzichtiger geworden, ook met forumleden.


is dit echt waar ?

stonerdaf
1 augustus 2008, 09:07
Hier aan de kanten van Leuven-Aarschot zou er ook iets dergelijks moeten zijn waar veel voor Rock Werchter gehuurd wordt. Heb het nog nooit gevonden en heb op internet al vaak gezocht.

Bedoel je deze (http://www.kick.be/) ?

Harry
1 augustus 2008, 09:23
echt waar.... helaas.
is dit echt waar ?

caliban
1 augustus 2008, 11:53
Bedoel je deze (http://www.kick.be/) ?
Ja zou goed kunnen, ze hebben best wel wat staan.

Dude
1 augustus 2008, 12:30
echt waar.... helaas.


joh bizar zeg, en nu ? mensen hier krijgen nog geld van hem maar hij is onvindbaar zie ik als snel wat ouwe meuk doorlees. Maar ik zie in zijn eigen posts daarover geen enkele reactie ?

is het zo lastig hem op te sporen dan ? en evt aangifte te doen ?

Harry
1 augustus 2008, 13:26
hij is toen (noodgedwongen) verhuisd en heeft zijn telefoonnummer meteen veranderd. Dus wat dat betreft is het lastig om hem te traceren. Aangifte doen vind ik net iets te ver gaan, ik hoop er nog steeds op dat hij zich een keer achter de oren krabt en over de brug komt. Maar dat is tegen beter weten in.
Het gaat bij mij om niet zo'n groot bedrag, maar iemand anders van dit forum is voor meer de boot in gegaan.

Dude
1 augustus 2008, 17:23
Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar zelfs al is het een tientje is het oplichting en zou ik meteen aangifte doen.

Sterker nog, als jullie beide dat doen sta je heel sterk hoor... maar goed, zelf weten right ;)

om welke bedragen gaat het als ik vragen mag ? en heeft hij zelf nooit actie ondernomen om gewoon te betalen ?

Rormo
1 augustus 2008, 18:26
Ik ben het met Dude eens. Alleen al uit principe zou ik aangifte doen. Je hebt z'n volledige naam. Politie heeft hem zo gevonden als je er een zaak van maakt. Zeker als je inderdaad met meer dan 1 persoon en meer dan 1 geval te maken hebt. Ik weet niet of je nog meer bewijzen hebt zoals e-mails oid, maar oplichters moeten hard aangepakt worden.

Harry
2 augustus 2008, 10:49
bij mij gaat het om 100 euro, bij dat andere forumlid over wel wat meer. Ik zal hem een pm sturen of hij verder nog iets wilt ondernemen.

caliban
2 augustus 2008, 12:45
Als je zijn naam weet kan het geen probleem zijn, ik zou zeker ook iets ondernemen.