PDA

View Full Version : Gypsy gitaar - waso swing (paulus schafer)



WICKED
28 juli 2008, 17:45
He,

Tijd geleden dat ik iets gepost heb. Ik heb dit jaar niet echt veel aan gitaar gedaan en ben daarom weer zoveel mogelijk aan het oefenen. Ik ben de laatste tijd bezig met gypsy muziek. Echt niet normaal wat al die gasten kunnen. Ik heb dit stuk op gehoor uitgezocht, er zijn geen tabs zover ik weet. Helaas heb ik maar een klein deel opgenomen maar ik ben van plan als ik nieuwe opname apparatuur heb om alles op te gaan nemen. Ik ben nu gewoon even benieuwd wat jullie hier van vinden:)?

LINK: http://www.youtube.com/watch?v=Fx3UjR-Lz-k

Groetjes,

Wicked

jaspie
28 juli 2008, 20:08
wow klinkt goed hoor

glennshred
28 juli 2008, 21:11
Echt niet normaal wat jullie kunnen, heb een paar van jullie video's
gezien op youtube ook woow hier hahaha!

Die gypsy muziek klinkt wel lekker maar lijkt niet al te gemakkelijk om
spelen, wou dat ik het ook kon :)

hendrix2
29 juli 2008, 13:30
Cool hé die Gypsy muziek. Ik ben er ook vollédig weg van. Niet normaal gewoon... geniaal!

Leuk gespeeld hoor, ik ben wel benieuwd om wat meer te horen!

gitaarvrouwtje
29 juli 2008, 16:48
heerlijke zonnig muziek en prachtig gespeeld :)

WICKED
29 juli 2008, 17:53
Bedankt voor de leuke reacties:)!! Ik ga binnenkort een akoestische gitaar kopen en een nieuwe computer en dan kan ik meer en beter opnemen. Hier in de woonkamer stoor ik nog al:p Ik weet alleen niet of die gypsy muziek klinkt met stalen snaren. margoed

VHsologitarist
31 juli 2008, 16:08
hey menneke,

haha ja had m al gehoord he ;) klinkt lekker!
Wat voor gitaar ga je halen? En wat wil je eigenlijk leren, ik bedoel akoestisch gitaar is een breed begrip!

En om zigeuner jazz te spelen moet je stalen snaren hebben (3 onderste, 3 bovenste zijn altijd gewikkeld), alhoewel bij 'gypsy gitaren' de bovenste 4 snaren gewikkeld zijn.

gr
Ferreke

WICKED
31 juli 2008, 19:51
hey menneke,

haha ja had m al gehoord he ;) klinkt lekker!
Wat voor gitaar ga je halen? En wat wil je eigenlijk leren, ik bedoel akoestisch gitaar is een breed begrip!

En om zigeuner jazz te spelen moet je stalen snaren hebben (3 onderste, 3 bovenste zijn altijd gewikkeld), alhoewel bij 'gypsy gitaren' de bovenste 4 snaren gewikkeld zijn.

gr
Ferreke

He man:)

Haha nogmaals bedankt;)

Eh ik wil miss een parkwood gitaar kopen:

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/CORT+PW+520NAT.JPG

Had er op gespeeld en hij speelt erg lekker en klinkt ook goed in het laag (overstemt niet). Iets wat iemand al zei op het forum maar zo was hij ook. Hij is rond 600 euro. Ik wil tommy emmanuel gaan spelen, popliedjes (slag gitaar) en dan ook nog gypsy gitaar. Dus hij moet wel veelzijdig zijn, wel lastig. Ik ga nog eens langs casa benelly denk ik. Ik wil er ook mee optreden en weet nog niet wat de beste manier is om door te versterken. Heb jij nog tips?

VHsologitarist
31 juli 2008, 20:56
Bij casa benelly ben je in goede handen ;)
Maar geloof dat je teveel wilt.... Het is zomaar niet geleerd (tommy emanuel en a la rosenberg trio zijn twee verschillende werelden).

Ikzelf persoonlijk zou voor een gitaar kiezen welk genre ik zou kiezen. Voor flamenco moet je immers ook een flamenco gitaar hebben, al deed manolo sanlucar dat niet.. Maar ik ben van mening dat je alleen goed kunt worden door ook gemotiveerd te worden door de sound ervan.

Maar je wilt allround zijn dan is een parkwoord (gemaakt van een bankstel uit een park?) een goede keuze.

Ben benieuwd... ;) Laat me weten hoe t is gegaan!
Ik had bijna een staalsnarige kleine gitaar gekocht (speelde lekker en koste niet veel), het was een ongelakte kleine gitaar (vorm van een klassieke gitaar) maar met stale snaren...Als ik jou was zou ik naar deze gitaar vragen bij casa benelly (je moet het alleen wel vragen op de omschrijving die ik ervan gaf, want ben het merk vergeten).

gr
Fer

Samder
1 augustus 2008, 07:39
Je moet naar zo'n ding zoeken http://www.whitstableguitars.co.uk/Harmsworth&Willis%20Django%20(1).JPG

!

Cool gespeeld trouwens man

WICKED
1 augustus 2008, 12:46
he ja maar daar gaat tommy emmanuel niet echt op lukken:p

VHsologitarist
2 augustus 2008, 00:59
he ja maar daar gaat tommy emmanuel niet echt op lukken:p

Wrm ni? .

WICKED
2 augustus 2008, 12:21
tja.. misschien ook wel.. ik ging er niet vanuit dat die gitaar daar echt geschikt voor is. En dan nog ga ik veel pop nummers spelen (band). En het lijkt me eenbeetje raar om op een gypsy gitaar te staan raggen:p

Samder
8 augustus 2008, 12:48
tuurlijk wel. Raggen op welke gitaar dan ook is altijd goed :D

VHsologitarist
8 augustus 2008, 23:36
hey wick,

jij speelt jimmy er zo uit man.. ;)

WICKED
9 augustus 2008, 00:10
hey wick,

jij speelt jimmy er zo uit man.. ;)

hahaha dankje maar daar geloof ik niks van:) trouwens ik ben met tommy emmanuel bezig en dat gaat redelijk goed met me basis van piano en klassieke gitaar, dat ge - "boom-chick" vond ik eerst nog een beetje boeren muziek maar vind het toch gaaf, vooral bij bluesy dingen zoals die house of the rising sun versie van tommy . Ik kan niet wachten om een akoestische gitaar te kopen:)

VHsologitarist
10 augustus 2008, 22:25
haha ;) dat zal...
Zonde van je geld... vroeg of laat raak je besmet met het flamenco virus en had je een flamenco gitaar kunnen kopen ;)

nee grapje...

WICKED
10 augustus 2008, 23:16
haha:p ik heb al 2 klassieke gitaren kan ook gerust flamenco op vind ik:)

WICKED
17 augustus 2008, 00:28
http://www.youtube.com/watch?v=dOMr2B1wGTc

mijn god tommy emmanuel ook aan de gypsy