PDA

View Full Version : Welke strat?



Evil-Payasos
28 juli 2008, 16:25
Goeiemiddag,

Ik heb de zomer lekker wat bijverdient, en van dat geld wil ik een nieuwe gitaar kopen. Het moet een stratocaster zijn, en er moet dan ook een strat sound uitkomen, denk Mayer, SRV, de standaard namen. Ik had wat vraagjes.

In hoevere is er, in het geluid en bespeelbaarheid, een verschil te merken tussen de Mexico en de US Strats van Fender?

Ik ga ze sowieso bijde testen, maar ik zou graag wat meningen van jullie willen hebben, zodat ik me beter kan oriënteren.

Alvast bedankt!

faasie
28 juli 2008, 16:35
Ik merkte tijdens het uitproberen dat er toch wel verschillen inzitten. Ook tussen de verschillende modellen van mex onderling en van verschillende us modellen onderling.

Wat jij daarbij het lekkerst vind moet je zelf beslissen. Over het algemeen zeggen ze dat de US versie een betere afwerking heeft en wat betere hardware. Dit zou moeten resulteren in een betere bespeelbaarheid en beter geluid, maar of het voor jou ook zo is moet je zelf uitvinden.

fuchs
28 juli 2008, 16:56
Classic Player!!!!

Mr.Fingers
28 juli 2008, 16:57
of gewone classic:


http://www.gitaar.net/wiki/index.php/FAQ/TypenStratocasters

Aron Maiden
28 juli 2008, 23:34
De Classic Player is idd een optie, heb ik ook gehad. Ik heb nu een japanse '62 Reissue en die bevalt mij beter. Het is misschien een kwestie van smaak. Je kan dus ook zoeken naar een een strat uit japan. Gewoon testen dus! Ik weet ook niet wat je budget is, maar een vriend van mij heeft een americaanse vintage reissue en die is echt helemaal te gek! zijn nieuw wel rond de €1700 euro..

The Lo Lands
29 juli 2008, 11:22
Ik weet ook niet wat je budget is, maar een vriend van mij heeft een americaanse vintage reissue en die is echt helemaal te gek! zijn nieuw wel rond de €1700 euro..Heb ik ook net een twee maanden geleden aangeschaft, 1690 euro om precies te zijn! Een echte topgitaar! Zelf heb ik er toen zo'n 6 (strats) uitgeprobeerd in de prijsklasse van 1000 euro tot daarboven. De '57 vintage Hot Rod had een snelle hals en qua electronica ook wat meer geschikt voor het zwaardere werk. Of er qua speelgemak veel verschil tussen de Amerikaanse of een Mexicaansee versies zitten durf ik niet stellig te zeggen maar dat er verschillen zijn is wel zeker. Persoonlijk zou ik wel vanaf 800 euro kijken, alles hieronder moet je geluk mee hebben. Succes.