PDA

View Full Version : SG special Walnut



Daan_B
28 juli 2008, 16:20
SG specials, ze zien er goed uit en zijn tegenwoordig erg betaalbaar.
Vond alleen de faded finish wat goedkoop ogen voor een Gibson, en de Ebony vond ik te saai.
Vandaag op Ebay stond er een SG faded in walnut finish. (http://cgi.ebay.com/2000-Gibson-SG-Special-Rare-Walnut-USA-w-Gigbag_W0QQitemZ140252402670QQcategoryZ0QQcmdZView ItemQQ_trksidZp3286.m221QQ_trkparmsZalgo%3DDLSKWL% 26its%3DK%252BD%26itu%3DMBMS%252BUCK%26otn%3D9%26p s%3D47)


Ik ben al tijden aan het kijken voor een goedkoop SGtje voor erbij en deze vind ik echt schitterend!
Geld om deze te kopen is er nog niet dus zou ik eerst moeten sparen.
Mijn vraag is: zijn er veel SG's faded met deze finish en/of worden ze nog gemaakt?

Mijn 2e vraag (misschien een wat rare): zou het mogelijk zijn om een normale worn brown van zijn olielaag te ontdoen en er gewone lak op aanbrengen om hetzelfde effect te krijgen?

Alvast bedankt en proost! ;)

GibsUn
28 juli 2008, 16:23
Mijn 2e vraag (misschien een wat rare): zou het mogelijk zijn om een normale worn brown van zijn olielaag te ontdoen en er gewone lak op aanbrengen om hetzelfde effect te krijgen?

Alvast bedankt en proost! ;)

ALLES kan.!













..maar ik weet niet hoe :nervous:

Daan_B
29 juli 2008, 12:13
Bedankt voor de toffe reactie man....









:angry:

JeanPaul du Vinnie
29 juli 2008, 14:01
Wat 'n mooi ding! :o

Orpheo
29 juli 2008, 15:31
SG specials, ze zien er goed uit en zijn tegenwoordig erg betaalbaar.
Vond alleen de faded finish wat goedkoop ogen voor een Gibson, en de Ebony vond ik te saai.
Vandaag op Ebay stond er een SG faded in walnut finish. (http://cgi.ebay.com/2000-Gibson-SG-Special-Rare-Walnut-USA-w-Gigbag_W0QQitemZ140252402670QQcategoryZ0QQcmdZView ItemQQ_trksidZp3286.m221QQ_trkparmsZalgo%3DDLSKWL% 26its%3DK%252BD%26itu%3DMBMS%252BUCK%26otn%3D9%26p s%3D47)


Ik ben al tijden aan het kijken voor een goedkoop SGtje voor erbij en deze vind ik echt schitterend!
Geld om deze te kopen is er nog niet dus zou ik eerst moeten sparen.
Mijn vraag is: zijn er veel SG's faded met deze finish en/of worden ze nog gemaakt?

Mijn 2e vraag (misschien een wat rare): zou het mogelijk zijn om een normale worn brown van zijn olielaag te ontdoen en er gewone lak op aanbrengen om hetzelfde effect te krijgen?

Alvast bedankt en proost! ;)

OLIELAAG?! man, gibson lakt alleen maar in nitrocelulose. het ís dus al gewone lak. en ja, ze worden nog steeds gemaakt. in NL voor 570 tot 650 euro. die gitaar is 't verschepen niet waard. 650 dollar voor de gitaar 120$ voor verschepen. das dan 530 euro. daarop komt dan nog 23% belasting: 650 euro. kan je 'm net zo goed in nederland halen.

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1209

hier is ie duur. bij feedback en rockpalace in den haag was ie veeeeel goedkoper, maar goed.

t zijn mijn centen niet.

Gitaar4LifeDude
29 juli 2008, 16:56
en zijne ook niet want 't geld is er nog niet. ik vind die walnut wel een sexy gitaartje alleen zou ik liever even doorsparen voor een echte sg.

Daan_B
29 juli 2008, 18:31
een echte sg.

verklaar je nader..

hadv
29 juli 2008, 19:39
en hij verstuurt alleen binnen de US...........................

drap
29 juli 2008, 19:43
Ben ik nou gek, of is dat gewoon een doodordinaire Gibson SG Special Fade Worn Brown? Walnut finish, uhu... Vind het een hele toffe gitaar en in de toekomst ga ik me er ook nog eentje aanschaffen waarschijnlijk, maar om dat ding nou via Ebay uit Amerika te laten komen, dan ben je echt raar bezig hoor. Ze hangen bij zo'n beetje elke grotere gitaarzaak voor nog geen €700,- en je ziet ze regelmatig op de tweedehands sites langskomen voor nog veel goedkoper.

JeanPaul du Vinnie
29 juli 2008, 19:55
Ik heb de indruk dat deze Walnut veel donkerder is dan de gewone Worn Brown...

drap
29 juli 2008, 20:02
Maar dan is het in dat geval ook geen Faded, maar een gewone Special. Kan het mis hebben, maar dat is wat ik denk.

Daan_B
29 juli 2008, 23:22
Ik wil hem eigenlijk ook niet importeren maar omdat ik deze finish voor het eerst zie en het is in Amerika kwam dit ter sprake.
Weet iemand iets meer te vertellen over deze gitaar met deze finish?
Dat je hem mooi of lelijk vind, of het dom vind om te importeren kan me niet zo veel (lees geen ene ruk) schelen :satisfie: ..

Orpheo
30 juli 2008, 12:28
Ik wil hem eigenlijk ook niet importeren maar omdat ik deze finish voor het eerst zie en het is in Amerika kwam dit ter sprake.
Weet iemand iets meer te vertellen over deze gitaar met deze finish?
Dat je hem mooi of lelijk vind, of het dom vind om te importeren kan me niet zo veel (lees geen ene ruk) schelen :satisfie: ..

dude, je kan 'm in NL voor even veel kopen, en nog testen ook. straks heb je d'r een die klinkt als een natte krant! wat voor gibson niet uitzonderlijk is.

Daan_B
30 juli 2008, 12:38
dude, je kan 'm in NL voor even veel kopen, en nog testen ook. straks heb je d'r een die klinkt als een natte krant! wat voor gibson niet uitzonderlijk is.

Kijk dit is nuttige info.
Ik zal eens rond gaan kijken waar ze hem hebben beginnen met testen :) .

Orpheo
30 juli 2008, 12:48
Kijk dit is nuttige info.
Ik zal eens rond gaan kijken waar ze hem hebben beginnen met testen :) .

http://www.arar93.dsl.pipex.com/mds975/Images/homer_simpson_doh_02.gif

héb ik al gezegd!

Daan_B
30 juli 2008, 19:03
Ja dat ze bij feedback en Max te koop zijn wist ik ook wel, maar dat is de normale faded.
Ik ben opzoek naar een SG special in Walnut finish en zover ik weet is die niet of nauwelijks in Nederland te krijgen...

JeanPaul du Vinnie
31 juli 2008, 13:04
Mail anders eens naar een paar muziekwinkels in jouw buurt met de vraag of ze er zo geentje voor jou kunnen bestellen? Kan nooit kwaad.

Daan_B
31 juli 2008, 17:27
Mail anders eens naar een paar muziekwinkels in jouw buurt met de vraag of ze er zo geentje voor jou kunnen bestellen? Kan nooit kwaad.

Dat was ik al van plan, maar dan is het wel handig om te weten of die dingen nog te krijgen zijn.
Als dit niet zo is hoef ik ook niet bij muziekwinkels te gaan vragen.