PDA

View Full Version : krakende H&K edition tube



rock 'n roll
28 juli 2008, 15:24
Ik was daarnet rustig aan het spelen als mij hughes & kettner edition tube inneens kuren kreeg.
De symptomen:
- Kraken
- Schommelingen in het volume

Ik dacht eerst dat het gewoon de kabel was waardoor hij kraakte, maar toen dan ook het volume wegviel en weer terugkwam en daarna begon te schommelen kreeg ik echt schrik. Het is op beide kanalen het geval.

Zou iemand kunnen zeggen welke ziekte mijn dierbaar ampje heeft?

Ik ga de amp zelf niet openmaken in verband met garantie en dergelijke, heb een beetje schrik dat die vervalt als ik hem zelf openmaak.

Ik ga ook meteen een mail sturen naar de winkel waar ik hem gekocht maar die is dicht vandaag dus daar verwacht ik niet direct antwoord van.

guitartub
28 juli 2008, 18:20
Was die versterker nieuw of tweedehands? Het komt mij een beetje voor als een buizenprobleempje maar wellicht zit ik er helemaal naast.

rock 'n roll
28 juli 2008, 19:04
Nieuw gekocht. Heb al wat aan het lezen geweest en kwam dikwijls terug bij ene defecte eindbuis kan dit kloppen?
Ik was daarstraks nog eens aan spelen en toen deed ie normaal :???:

guitartub
28 juli 2008, 19:13
Okay, indien nieuw gekocht gebruik maken van de garantiebepalingen (niet zelf aan klooien dus) en terug naar de winkel ermee.

crapton
28 juli 2008, 20:50
Ik heb een H&K Statesman waarbij ik ook (nieuwe) amp tot tweemaal toe kuren heb gehad:
1. brom in de reverb - niet reparabel dus nieuwe amp onder garantie
2. tijdens repetitie (met deze tweede nieuwe (!!) amp) werd het geluid ineens sterk vervormd en zachter, twee eindbuizen gloeiden helderrood - bleek kwaliteits probleem met printplaat - niet reparabel dus nieuwe print erin en eindbuizen, ge-rebiased want dat stond origineel ook niet goed

Waarom deze opmerkingen? Ik denk dat H&K af en toe wat kwaliteits probleempjes heeft, dat kan ook bij jouw amp het geval zijn (ed tube & statesman zijn verwant). Ik zou zeker eens kijken of je buizen niet lekker rood staan te gloeien... zitten ze nog goed vast in de voetjes? Kan ook intern een losse verbinding zijn, soldeerfoutje...

Overigens heeft importeur Wils voor mij goed d'r best gedaan een oplossing te vinden. Hoop dat ik nu van de problemen af ben...

rock 'n roll
28 juli 2008, 23:16
Ik ga dus maar eerst mail van de winkel afwachten.
Maar gewoon voor de nieuwsgierigheid, als ik de amp openmaak om te zien of de buizen gloeien kunnen ze dan moeilijk doen over de garantie?

crapton
29 juli 2008, 09:33
Ik ga dus maar eerst mail van de winkel afwachten.
Maar gewoon voor de nieuwsgierigheid, als ik de amp openmaak om te zien of de buizen gloeien kunnen ze dan moeilijk doen over de garantie?

Als je versterker dit elke keer doet als je m aanzet (daarbij alle kabels los en weer opnieuw alles aansluiten) dan meenemen naar den winkel en laten zien dat ie t niet goed doet. Als het maar incidenteel gekraak is dan wordt het lastig... je moet dus goed weten onder welke condities de amp kraakt.

Als ze gaan repareren en ze weten niet hoe lang t duurt beding dan wel een ruil-amp - dit soort dingen kan LANG duren...

Als je de buizen niet kan zien zonder m open te maken zou ik er lekker afblijven... kunnen ze daar niet over zeiken...

rock 'n roll
29 juli 2008, 09:38
Net nog eens gespeeld en deed ie perfect normaal. Dusjah word inderdaad lastig om nu mee terug naar de winkel te gaan.
Tijdje zien dus of hij het nog heeft en wanneer juist en dan kan hij eventueel terug naar de winkel.