PDA

View Full Version : Versterker gezocht bij semi akoustiche



steph
28 juli 2008, 14:00
Ik heb een Marshall TSL 60 combo, opgeleukt met V30's en andere buizen. Nu sinds de aankoop van m'n semi akoustische Gibson, merk ik dat dat open karakter er niet doorheen komt, met andere woorden, de versterker kan de klank van de gitaar niet reproduceren. Bij verschillende instellingen merk ik nu ook dat m'n Les Paul eigenlijk ook niet bijster klinkt hierdoor.

Ik wil dus een andere versterker, maar ook een lichtere, want met flightcase weegt die bak zo'n 40kg! Dus een amp van rond de 20 kg zou fijn zijn!

Een aantal jaren terug had ik een Fender Vibrolux waar ik zeer tevreden over was, met trapdozen, alleen die trok het volume weer vaak niet, maar wel dat open geluid met ballen.

Suggesties??? Of ervaringen?

bass blom
28 juli 2008, 14:05
grappig, ik heb de 60 watt top, 4 V30's en ik kwam het zelfde tegen.
alleen werd dat bij mij veroorzaakt door een SG met P90's en sindsdien heeft mijn les paul P94's en ben ik helemaal happy met de TSL.

onlangs met een oude vriend een grondig vergelijkend onderzoek gedaan met een koch mutlitone en we kwamen beiden op de conclusie, nauwelijks verschil.

hij vond vooral het clean van de TSL erg lekker, deed hem verlangen naar vroegah toen hij nog niet in een top 100 band speelde..

Rormo
28 juli 2008, 15:54
Tsja, als je zulke goede ervaring hebt gehad met Fender, waarom dan niet een keertje naar de winkel en een paar Fender amps testen? Je lijkt heel goed te weten wat je wilt, dus ga eens testen. Vox is misschien ook wel wat voor je. Maar een Vox AC30 is niet bepaald licht...

Dude
28 juli 2008, 16:07
Je gitaar heeft een vrij specifieke gitaarsound neem ik aan ? En die sound heb je zelf gezocht of gehoord van iemand anders ? in het 2e geval kan je checken welke amp die gebruikt ?

Je hebt voor je band ook een bepaald geluid nodig right ? heb je de gitaar speciaal daarvoor uitgezocht ? misschien goed dan te checken welke gear de gitaristen gebruiken van de bands waar je het werk van speelt ?

misschien de bekende weg hoor...

steph
28 juli 2008, 16:07
Tsja, als je zulke goede ervaring hebt gehad met Fender, waarom dan niet een keertje naar de winkel en een paar Fender amps testen? Je lijkt heel goed te weten wat je wilt, dus ga eens testen. Vox is misschien ook wel wat voor je. Maar een Vox AC30 is niet bepaald licht...
Tja, het probleem is, een hot rod deluxe is denk ik net niet wat ik zoek, maar heeft verder wel de specs. Met net niet bedoel ik de sound. Kijk een CS deluxe heeft maar 12 watt, een reis.65 deluxe 22watt, een vibrolux 35-40 watt (vervormd), maar hebben wel een heel eind de sound. En dan komt de twin die weer veel te zwaar is, net zoals vox etc.

Iemand anders ervaring met een Marble clubreverb 45 watt, of iets dergelijks?

matto
28 juli 2008, 16:44
Wat dacht je van een Twin met twee eindbuizen er uit en de speakers vervangen door 16 Ohm exemplaren.
Dan heb je een 50 watt combo die van wanten weet.

robert-gitarist
28 juli 2008, 16:45
Mja volgens mij is dat ook nog niet zo licht hoor ;)

steph
28 juli 2008, 16:57
Wat dacht je van een Twin met twee eindbuizen er uit en de speakers vervangen door 16 Ohm exemplaren.
Dan heb je een 50 watt combo die van wanten weet.
Weet je wat een Twin weegt????

zjanke
28 juli 2008, 17:25
Losse top met een 2x12? Allemaal wat handzamer en dan zijn er hele leuke fenders te vinden.












Als het een combo moet zijn weet ik ook nog wel een alternatief..

Rormo
28 juli 2008, 18:07
Tja, het probleem is, een hot rod deluxe is denk ik net niet wat ik zoek, maar heeft verder wel de specs. Met net niet bedoel ik de sound. Kijk een CS deluxe heeft maar 12 watt, een reis.65 deluxe 22watt, een vibrolux 35-40 watt (vervormd), maar hebben wel een heel eind de sound. En dan komt de twin die weer veel te zwaar is, net zoals vox etc.

Iemand anders ervaring met een Marble clubreverb 45 watt, of iets dergelijks?

Misschien een Fender blues serie amp?

Ik denk dat je met zo'n 22watter nog een heel eind komt trouwens. Fenders hebben toch wel de reputatie om rete hard te gaan.

steph
29 juli 2008, 10:16
Als het een combo moet zijn weet ik ook nog wel een alternatief..
Vertellllll....

zjanke
29 juli 2008, 11:02
Klik maar op 'laatste kans' uit mijn sig. Ik woon niet zo ver uit de buurt, dus ik kan vanavond wel langskomen om hem te laten uitproberen, wil ik wel even je HRF vasthouden :D

steph
29 juli 2008, 16:48
Klik maar op 'laatste kans' uit mijn sig. Ik woon niet zo ver uit de buurt, dus ik kan vanavond wel langskomen om hem te laten uitproberen, wil ik wel even je HRF vasthouden :D
Vanavond ben ik niet thuis helaas, maar je mag 'm altijd proberen hoor!
Hoeveel watt heeft die Mesa eigenlijk?

zjanke
29 juli 2008, 19:15
Je hebt PM