PDA

View Full Version : boutjes speaker-montage 80s Marshall cabinet



Chris Winsemius
28 juli 2008, 13:26
Schaam me 'n beetje om dit te moeten vragen maar 't moet toch :)

Welk formaat bouten wordt er in jaren 80 Marshall kasten gebruikt om de speakers te monteren? M4 is te klein en M5 net te groot, vermoed dat het 'n engelse maat is maar ik kon geen 16 stuks vinden in m'n usa-bouten-voorraad...

bvD!!!

Frits van Mourik
28 juli 2008, 17:36
Goeie kans, dat het bouten met Whitworth-draad (British Standard) moeten zijn. Fabory levert ze.

Nielsje
28 juli 2008, 17:39
Dat denk ik ook wel ja. Als je een spoedmetertje hebt, kan je het zo opmeten, maar aangezien je het hier vraagt, zal je die wel niet hebben ;).

Dan kan je alsnog even de spoed proberen op te meten met een schuifmaat, even opzoeken in een tabel, en dan weet je ook welke maat het is.

Dan is de soort draad ook nog belangrijk, er zijn vele vormen schroefdraad.
En blablablablabla blablablablabla blablablablabla blablablablabla......



De werktuigbouwer komt los...

Chris Winsemius
28 juli 2008, 17:40
Thanks!

Vanavond zie ik twee verwerkingsbouwkundigen... zal ik "zo'n dingetje" meenemen en jullie zo'n "dingesmeter"?

Sorry, wel verstand van elektronica maar niet zo van dit :)

Nielsje
28 juli 2008, 17:41
Thanks!

Vanavond zie ik twee verwerkingsbouwkundigen... zal ik "zo'n dingetje" meenemen en jullie zo'n "dingesmeter"?

Sorry, wel verstand van elektronica maar niet zo van dit :)

Hey Chris,

dit is een draadmeter:

http://www.geocities.com/kevermotor/draadmaat.jpg

Ik heb er wel eentje, maar helaas niet hier in Delft, dus ik kan je vanavond helaas niet helpen..

Chris Winsemius
28 juli 2008, 18:04
No problem.

Waarschijnlijk zitten dezelfde bouten in de 2 x 65 Watt kast van Lex (?), als jullie tzt. daar de specs van hebben en/of 'n adres weten graag, bestel ik er gelijk extra.