PDA

View Full Version : Epi pickups



barno
28 juli 2008, 11:29
voor een zelfbouw heb ik wat humbuckers tweedehands gekocht. 2 setjes: eentje dat komt van een een epi sheraton en eentje dat komt van een epi LP

Nu komen er in de zelfbouw uiteindelijk pafs van gibson, maar voorlopig is de kassa even leeg, dus ik ga er een van die twee setjes ingooien.

Iemand enig idee wat het verschil zou zijn tussen deze twee pups? De zelfbouwgitaar heeft alle specs van een LP (maar in andere vorm) maar omdat ik weet dat sheratons hele goede gitaren voor the buck zijn, ben ik geneigd deze te kiezen.

robert-gitarist
28 juli 2008, 12:04
Ik weet niet zo gauw of er verschil in zit. Ik heb hier beide gitaren staan en moet zeggen dat de Sheraton iets doffer klinkt naar mijn idee. Ik zou zeggen probeer het allebei uit en kies welke je zelf mooier vind.

MarkV
28 juli 2008, 12:16
Hangt er een beetje vanaf uit welke LP ze komen. De Shreaton heeft standaard Epi humbuckers, de meeste LP's hebben standaard Alnico's, maar sommige LP's hebben betere HB's (SD's en Gibsons)

Er vanuit gaande dat het gewoon de standaards zijn, zal er weinig verschil in zitten.

Kakihara
28 juli 2008, 12:20
De pickup uit de LP zal waarschijnlijk een AlNiCo-humbucker zijn. De pup uit de Sheraton vermoedelijk een '57 humbucker, die ook in de AlleyKat wordt gebruikt.

barno
28 juli 2008, 13:06
zal ze idd allebei wel es monteren

hier de setjes, links sheraton, rechts LP
poles sheraton iets grotere diameter
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/epipups.jpg

robert-gitarist
28 juli 2008, 13:15
Tsja blijft moeilijk te zeggen.Het is en blijft een kwestie van smaak, keuze van elementen ;) Beste is gewoon zoals ik zei, allebei keer monteren en aansluiten en kijken welke jij het fijnst vind klinken.