PDA

View Full Version : Langere dunnere hals?



heiditjj
28 juli 2008, 09:11
Hallo gitaarnetters!

Ik ben al een heel poosje opzoek naar een beetje een redelijke gitaar om op door te gaan na een pauze van heel wat jaartjes. Het enige probleem waar ik mee zit is dat ik vrijwel alle gitaren die ik tot nu toe geprobeerd heb (dat zijn er heel wat) voor mijn gevoel een te korte en te dikke hals hebben. Ik heb eens op de bas van mijn vriend "gespeeld" en die heeft een heerlijke lange dunne hals, maar ik wil geen bas spelen. Zijn er ook elektrische gitaren met een wat langere en/of dunnere hals? Zou je die eens kunnen noemen zodat ik dat ook eens kan proberen? Ik snap dat een elektrische gitaar niet zo is als een bas gitaar.

Bedankt alvast ;)

flappie
28 juli 2008, 09:16
je zou een ibanez met een wizard neck kunnen proberen,
ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ze schijnen erg snel te zijn
suc6

Speulert
28 juli 2008, 09:22
+1 pobeer een wizard prestige neck.Als je die te dik vind,dan word het toch bas spelen ;)

En een bas moet nou eenmaal een langere neck dan een gitaar hebben anders krijg je flabber snaren

heiditjj
28 juli 2008, 09:30
Ik snap et ;)

Ik zal er eens naar gaan kijken! In ieder geval bedankt alvast voor de reactie's. En tsja, anders word het misschien toch een bas.

Speulert
28 juli 2008, 09:40
Ik snap et ;)

Ik zal er eens naar gaan kijken! In ieder geval bedankt alvast voor de reactie's. En tsja, anders word het misschien toch een bas.

NEE JOH!! gewoon gitaar.
Als het echt zo'n punt is zou je ook eens wat gitaren van hamer kunnen proberen.De Hamer virtuoso bijvoorbeeld .Dat is dacht ik een 36 fretter met een langere scale length dan andere gitaren.Ik weet alleen niet waar in nederland die je zou kunnen testen

EuroCinema
28 juli 2008, 10:07
Rickenbackers zijn populair bij gitaarspelende dames, ik heb gehoord dat dat komt vanwege de relatief dunne hals.

Tin
28 juli 2008, 10:15
Ibanez met wizard prestige (dure serie) of wizard 2.