PDA

View Full Version : Langere dunnere hals?



heiditjj
28 juli 2008, 09:11
Hallo gitaarnetters!

Ik ben al een heel poosje opzoek naar een beetje een redelijke gitaar om op door te gaan na een pauze van heel wat jaartjes. Het enige probleem waar ik mee zit is dat ik vrijwel alle gitaren die ik tot nu toe geprobeerd heb (dat zijn er heel wat) voor mijn gevoel een te korte en te dikke hals hebben. Ik heb eens op de bas van mijn vriend "gespeeld" en die heeft een heerlijke lange dunne hals, maar ik wil geen bas spelen. Zijn er ook elektrische gitaren met een wat langere en/of dunnere hals? Zou je die eens kunnen noemen zodat ik dat ook eens kan proberen? Ik snap dat een elektrische gitaar niet zo is als een bas gitaar.

Bedankt alvast ;)

flappie
28 juli 2008, 09:16
je zou een ibanez met een wizard neck kunnen proberen,
ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ze schijnen erg snel te zijn
suc6

Speulert
28 juli 2008, 09:22
+1 pobeer een wizard prestige neck.Als je die te dik vind,dan word het toch bas spelen ;)

En een bas moet nou eenmaal een langere neck dan een gitaar hebben anders krijg je flabber snaren

heiditjj
28 juli 2008, 09:30
Ik snap et ;)

Ik zal er eens naar gaan kijken! In ieder geval bedankt alvast voor de reactie's. En tsja, anders word het misschien toch een bas.

Speulert
28 juli 2008, 09:40
Ik snap et ;)

Ik zal er eens naar gaan kijken! In ieder geval bedankt alvast voor de reactie's. En tsja, anders word het misschien toch een bas.

NEE JOH!! gewoon gitaar.
Als het echt zo'n punt is zou je ook eens wat gitaren van hamer kunnen proberen.De Hamer virtuoso bijvoorbeeld .Dat is dacht ik een 36 fretter met een langere scale length dan andere gitaren.Ik weet alleen niet waar in nederland die je zou kunnen testen

EuroCinema
28 juli 2008, 10:07
Rickenbackers zijn populair bij gitaarspelende dames, ik heb gehoord dat dat komt vanwege de relatief dunne hals.

Tin
28 juli 2008, 10:15
Ibanez met wizard prestige (dure serie) of wizard 2.
De wizard prestige is op dit moment de dunste hals die ze bij ibanez aanbieden.
De wizard 2 is 1 of 2mm dikker.
Ik zou niet weten hoe de wizard prestige speelt maar een oude wizard hals speelt heerlijk en een wizard 2 hals tja eigenlijk ook niks over te klagen.

Je kan ook nog naar jackson kijken die heeft ook aardig dunne/platte halzen.

Zamalan
28 juli 2008, 10:43
Misschien kraam ik nu dikke onzin uit maar: Een bariton gitaar?

Mr.Fingers
28 juli 2008, 10:54
Rickenbackers zijn populair bij gitaarspelende dames, ik heb gehoord dat dat komt vanwege de relatief dunne hals.

laat die relatief er maar af ;)

Rickenbackers hebben een normale hals (ergens tussen de 24.75" en 25.5") qua lengte, maar zijn ontzettend, maar dan ook ontzettend dun. Ik heb er moeilijkheden mee er zuiver op te spelen.

Ik weet niet hoeveel geld de topicstartster ter beschikking heeft, maar ze kosten iets van een 1000 tot 2000€

yhcmarc
28 juli 2008, 11:00
Misschien kraam ik nu dikke onzin uit maar: Een bariton gitaar?

Juist, daar zat ik ook aan te denken, of zo een fender bass VI (http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_VI) (gitaar met langere mensuur, en een octaaf lager)

RammerStein
28 juli 2008, 11:00
hebben esp's\ltd's ook geen dunne hals?

Speulert
28 juli 2008, 11:07
Ja genoeg dunne halsen zijn er,maar de topicstarter vraagt ook om een lange hals.Baritongitaar is dus wel een goede tip lijkt me. want langer dan de 36 fretter die ik poste word moeilijk te vinden op en normale gitaar.

heiditjj
28 juli 2008, 11:30
Ik lees het al :P jullie hebben me genoeg stof tot onderzoek gegeven ;)

Ik zoek en spaar net zolang tot ik een gitaar heb gevonden die mij lekker in m'n handen ligt. Ik ga zeker eens op zoek!

Liquid_Metal
28 juli 2008, 11:42
Ik heb zelf een Ibanez met Wizard nek en IK WIL NIET MEER ANDERS. Voor blues, rock, jazz, begeleiden en solo's onder het octaaf is een gewone hals prima, maar voor metal is de Wizard supergeschikt. Ik speel mijn riffs nu veel sneller en mijn hoge leads pers ik er ook veel vlotter uit. Het is echt weer wennen aan een normale hals als ik daar op speel.
Voor zover ik weet speelt iedereen sneller op zo'n Wizard, dus als dat je ding is, is ie echt aan te raden :D.

t Is overigens uiteraard een 24 fretnek en idd redelijk lang.