PDA

View Full Version : Fender squier pro tone



bouf
27 juli 2008, 23:42
Zijn deze echt zo goed als ze vertellen of kan ik toch beter voor een andere gitaar gaan

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/10251415/Fender_squier_pro_tone_serie.html

RammerStein
27 juli 2008, 23:46
500 euro voor een squier? En beter dan usa fender? :???:

Ik zou hem eerst willen testen :satisfie:

cruncher
27 juli 2008, 23:51
Squier ProTone zijn inderdaad hele goede gitaren. Maar 500,00 euro is wel erg veel. Normaal tussen de 300,00 en 350,00 euro, mits hij in goede staat is en origineel is.

bouf
27 juli 2008, 23:54
Inderdaad een veel te hoge prijs, was feitelijk op zoek naar een 2dehands telecaster (fender). Maar het is moeilijk voor een linkshandige te vinden die dan ook nog goed en betaalbaar is:p

Moesten jullie ooit eens één tegenkomn, post maar:) :satisfie:

bouf
27 juli 2008, 23:55
http://www.2dehands.be/fender-squier-pro-tone-left-46424335.html?p=be-19

Hier dezelfde voor 400 met US elektronics zegt ie

robert-gitarist
28 juli 2008, 00:11
Mja van die 400 kun je misschien nog eens 50 euro aflullen ;)
Mooi plankje trouwens.

Nellyrocks
28 juli 2008, 09:30
Ik vind het nu al een duscutabel gitaartje. Zeker omdat hij een linkshandige gitaar rechtshandig wil verkopen als zijnde "hendrix" ding. Smart ass.

hansoonk
28 juli 2008, 11:11
Volgens mij zijn het twee verschillende gitaren. Die eerste van 500 is inderdaad een linkshandige gitaar die rechtshandig is gemaakt. Kijk maar even naar de verdeling van de snaren over de gitaar en de positie van de strap-houder. De tweede is gewoon een linkshandige gitaar met upgrades.

Ik ken zelf de protone-serie wel en dat zijn echt goede gitaren. Als linkshandige zou ik afblijven van die rechtshandig gemaakt, want ook de topkam moet opnieuw zijn ingevijld om die conversie mogelijk te maken. 350 Euro is wel een gangbaar bedrag voor zo'n Protone Strat (Protone Telecasters zijn zelfs nog iets waardevoller), dus als dit helemaal je ding is (zeker met die USA-slagplaat/PU's/pots erbij, die samen toch ook snel 100 Euro waard zijn), zou ik er gewoon voor gaan, ook als je die 50 Euro er niet meer van afkrijgt.

bouf
30 juli 2008, 00:21
Nu heb ik ook tweedehands een zwarte Mexicaanse fender stratocaster gevonden. Deze kost eveneens 400 euro.

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Zal de kwaliteit van de fender niet de beste zijn?

Orgasmocaster
30 juli 2008, 05:22
een gebruikte MIM zou je onder de 200 moeten kunnen krijgen, tenzij het een Classic Player is.. dan is 350-400 wel redelijk.

Orgasmocaster
30 juli 2008, 05:30
Nu heb ik ook tweedehands een zwarte Mexicaanse fender stratocaster gevonden. Deze kost eveneens 400 euro.

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Zal de kwaliteit van de fender niet de beste zijn?

over het algemeen geld voor fender dat de kwaliteit van hoog naar laag is:
USA > Japan > Mex > Korea > China > Indonesia

er zitten uiteraard uitzonderingen en uitschieters bij..:
heb zelf een fantastiese Koreaanse Squier gehad, maar heb ook walgelijk slecht afgewerkte Koraanse fenders (lite ash)gezien.
Er zitten slechte exemplaren bij de standaard mexicaantjes, maar ik heb een mexicaanse classic series strat gehad die beter was dan mijn USA Vintage RI

bouf
30 juli 2008, 09:35
nee het is een standard serie, dus een gewone zoals ie uit de winkel kwam, niks vervangen ofzo. Hij wil niet lager gaan dan 375 omdat er een gigbag, straplocks en een riem bijzit:p

pasqual
30 juli 2008, 10:13
nee het is een standard serie, dus een gewone zoals ie uit de winkel kwam, niks vervangen ofzo. Hij wil niet lager gaan dan 375 omdat er een gigbag, straplocks en een riem bijzit:p

ik heb in 1995 een nieuwe mex fender strat gekocht, gewoon een standaard, en daar heb ik toen 995,- GULDENS voor betaals dus vind ik 350 euro eigenlijk nog aan de hoge kant.

groeten Pasqual.

Heibel
30 juli 2008, 10:39
Bouf,

Kijk eens voor een 2e hands Squier Strat Japan uit de jaren '80. Orgasmocaster had het ook al over de kwaliteit van deze gitaren. Ik heb zelf een e- serie uit 1987, waar ik destijds zo'n 400 gulden voor heb betaald. Fantastische gitaar, echt vintage en onvergelijkbaar met de Koreanen van een paar jaar later. Kijk eens hier (http://www.21frets.com/) voor meer informatie over de geschiedenis van Fender/ Squier japan. Ik denk dat je 'n Japanse Squier wel voor zo'n € 350- 450 moet kunnen vinden, zeker de e- serie.

Succes