PDA

View Full Version : 2de handse gitaar.



Mafia66
27 juli 2008, 23:04
Hoi, ik heb ergens een gitaar gevonden niet zo een goed merk maar ik kryg daar een gitaarstandaard en kustom versterker by, de tremolo arm is er gebroken en de dunste snaar kapot ik kryg dit voor 40 euro is dit een goed deal? :P Of is de gitaar nutteloos en de gitaar is voor de rest in orde volgens de eigenaar.

Wat raden jullie mij aan?

Of kan het zijn dan het niet te repareren valt de snaar? of is het erg dat de tremolo is afgebroken, ik wil het toch niet gebruiken.. maja??

frankpaul1
27 juli 2008, 23:09
Je hebt toch al een gitaar? Waarom denk je dat je de snaar niet kan vervangen? De tremolo is misschien een probleem, maar hoeft niet ernstig te zijn.

Mafia66
27 juli 2008, 23:13
Ja maar ik dacht hiermee kan ik EGTT kloten of anders doorverkopen en geld maken. Maar kan het zo zijn dat er iets ook stuk is en dat daardoor de snaar kapot is gegaan of dat je de snaar niet kan maken?

Mr.Fingers
27 juli 2008, 23:15
Als de snaar kapot is, moet je onherroepelijk de gitaar richting prullenmand verwijzen. :seriousf: (grapje dus)


snaar gewoon vervangen, en is de arm kapot, of is de arm in het blok gewrongen?

en welk merk is het?

MattellicA
27 juli 2008, 23:15
Je kan er gewoon nieuwe snaren opleggen hoor, kost maar een tientje...

Mafia66
27 juli 2008, 23:18
Ja maar ik dacht misschien zijn de stemmechanieken stuk ofso of kan dat niet zo zijn?

Mafia66
27 juli 2008, 23:25
wacht dit is de link

Link weggehaalt, ik ben duivels (6)

Gearjunkie
27 juli 2008, 23:27
Ik zou het gewoon kopen. De arm is afgebroken, maar die haal je zo een nieuwe bij elke gitaarboer. De snaren wil je toch vervangen neem ik aan?

Mafia66
27 juli 2008, 23:29
ja maar ik bedoel als de snaar kapot is, kan er iets zijn waardoor het niet is gemaakt dat het niet gemakt kan worden doordat iets anders kapot is en dat hy verzweigd of kan dat niet?

robert-gitarist
27 juli 2008, 23:32
Mwah niet duur, 40 euro. Als je dan toch beetje wil klooien met een gitaar..bedoel als je die standaard en versterker eraf trekt heb je de gitaar voor een pikkie en prikkie ;) En ja, snaar kun je vervangen geen probleem. Losse E snaar (0.09, de dunste zeg maar) kosten los rond de 1,50 en als je alle snaren wilt vervangen ben je nog geen 10 euro kwijt voor een setje. Tremelo arm afgebroken? Geen probleem. Zeker niet als je de tremelo verder toch niet van plan bent om te gaan gebruiken. Als het afgebroken deel nog in de tremelo zit kun je deze eruit boren maar als je daar geen ervaring mee hebt zou ik het laten doen of lekker erin laten zitten. Nieuw tremelo armpje kost iets van een kleine 10 euro. succes

Mafia66
27 juli 2008, 23:34
oke dank jullie wle met jullie reacties, als ik toevallig in amsterdam ben ga ik ehm halen ;)

robert-gitarist
27 juli 2008, 23:38
Dan zou ik die kerel/vrouw eerst maar eens ff mailen met het verzoek de gitaar te reserveren ;) Grote kans dat een beginner je straks voor is ;) (best leuke set namelijk om mee te starten)

Mafia66
27 juli 2008, 23:41
Ja ik heb al een ibanez gio waar ik mee ben begonnen laatst maar ik kan dit ook halen als extratje want het is zoo goedkoop :O

pannekoek
27 juli 2008, 23:42
Hoi, ik heb ergens een gitaar gevonden niet zo een goed merk maar ik kryg daar een gitaarstandaard en kustom versterker by, de tremolo arm is er gebroken en de dunste snaar kapot ik kryg dit voor 40 euro is dit een goed deal? :P Of is de gitaar nutteloos en de gitaar is voor de rest in orde volgens de eigenaar.

Wat raden jullie mij aan?

Of kan het zijn dan het niet te repareren valt de snaar? of is het erg dat de tremolo is afgebroken, ik wil het toch niet gebruiken.. maja??


snaar kan je vervangen, tremolo pookje ook, maar die gitaar is echt vreselijk kut, meest kutste gitaar ooit, een vriend van me heeft zo een zelfde setje, phoenix strat met kustom versterkertje, maarja t is maar 40 euro dus lekker helemaal openschroeven en weer dichtscroeven, kijken hoe alles eruit ziet en wat je er allemaal mee kan doen, versterkertje uit elkaar halen etc, goed om mee te lopen kloten!

hezz
27 juli 2008, 23:45
ja maar ik bedoel als de snaar kapot is, kan er iets zijn waardoor het niet is gemaakt dat het niet gemakt kan worden doordat iets anders kapot is en dat hy verzweigd of kan dat niet?

Shit, bijna een nieuwe sig tot ik de zin analyseerde. :satisfie:

Maargoed, voor €40 hoef je niet veel te verwachten maar is leuk om mee te kloten en kan eventueel ook een fijne player-gitaar worden.

Mafia66
28 juli 2008, 02:45
Shit, bijna een nieuwe sig tot ik de zin analyseerde. :satisfie:

Maargoed, voor €40 hoef je niet veel te verwachten maar is leuk om mee te kloten en kan eventueel ook een fijne player-gitaar worden.
viezerik wat nieuwe sig, i kill you... :P maarre ja je hebt gelyk ik ga ehm denk ik wanneer ik ehm heb maken en dan weer door verkopen. :D alleen de standaard houw ik xD