PDA

View Full Version : welk pedaal?



leroylafontaine
27 juli 2008, 22:17
Hallo daar, ik speel sinds kort gitaar en ik wil graag een of meerdere pedalen kopen om de benodigde effecten te krijgen. Ik ben echter nog niet echt bekend om dit gebied en er is een ontzettend groot aanbod in pedalen dat je door de bomen het bos niet ziet.

Mijn voornaamste muziek stijlen zijn rock en metal. Mijn grote voorbeeld is Matthew Bellamy van de band Muse en ik wil graag zoveel mogelijk liedjes van hun kunnen spelen. Graag zou ik willen weten welke pedalen/merken goed zijn om Matt's effecten te kunnen krijgen. Hij gebruikt in bijna ieder nummer een FuzzFactory en die heb ik al. Wat heb ik echter nog meer nodig?

Leroy

Mitch
27 juli 2008, 23:08
Leroy, er staat nog een ander topic van je open. Het zou wel zo beleefd zijn daar nog even in te reageren, er heben behoorlijk wat mensen adviezen gegeven.

robert-gitarist
28 juli 2008, 00:27
Als ik jou was zou ik me eerst eens goed in effecten gaan verdiepen voor ik iets nieuws zou gaan kopen ;) Bedoel als je nu al problemen met die Fuzz Factory hebt...;)
Of nog beter, spaar voor een betere versterker. Dit is echt een hele belangrijke basis voor je geluid. Je kunt nog zulke goede pedalen hebben en een goede plank hebben maar als je een waardeloze amp hebt blijft het geluid gewoon ruk. Zodra je een leuke versterker hebt, worden pedalen pas écht interessant.
Just my 2 cents;)

leroylafontaine
28 juli 2008, 01:37
Als ik jou was zou ik me eerst eens goed in effecten gaan verdiepen voor ik iets nieuws zou gaan kopen ;) Bedoel als je nu al problemen met die Fuzz Factory hebt...;)
Of nog beter, spaar voor een betere versterker. Dit is echt een hele belangrijke basis voor je geluid. Je kunt nog zulke goede pedalen hebben en een goede plank hebben maar als je een waardeloze amp hebt blijft het geluid gewoon ruk. Zodra je een leuke versterker hebt, worden pedalen pas écht interessant.
Just my 2 cents;)

Dan komt natuurlijk mijn volgende vraag ;): wat zijn goede versterkers voor een niet al te hoge prijs? Ik heb al even rondgekeken maar ik ben nog niet helemaal thuis in de verschillende merken

robert-gitarist
28 juli 2008, 10:31
Dan verwijs ik je door naar het forum "moderne versterkers" en de zoekfunctie ;) Daar kun je ook je vraag stellen.

the sure thing
28 juli 2008, 10:43
Lees gewoon eens een groot aantal bestaande topics door....