PDA

View Full Version : Goede winkel gezocht voor mandolines ed.



pvanlenteren
27 juli 2008, 21:15
LS,

Wil een mandoline aanschaffen, dat kan allemaal best via internet, maar ik wil er eerst even aanzitten. Mijn eigen muziekwinkel heeft drie mandolines (Richwood), maar ik zou er wel méér in mijn handen willen hebben voor ik mijn keus maak. Iemand een advies? Ik woon in regio Den Haag maar ben bereid om er voor te reizen als er niets in de buurt is.

Dank!

Pjotr

-Yves-
16 augustus 2008, 11:00
Hebben ze bij Casa Bennelly in Den Haag geen mandolines van een redelijke kwaliteit?
Wat zoek je precies want er bestaan veel modellen. En wat wil je er aan uitgeven. Mandolines met wat redelijke sound en projectie ga je moeilijk vinden onder de €1000.
Als je echt wil reizen...
Je zoekt naar een last minute ticket New York en je gaat voor een weekendje mandoline shoppen. Op Staten Island zit Mandoline Brothers. Daar hebben ze zeker wat je zoekt. Gezien de zwakke dollar ga je inclusief ticket nog steeds een zaak doen. Maar dan enekel voor de high end spullen.

Ik hoor het wel.

hendrix2
16 augustus 2008, 13:04
Wil je een echt goede mandoline, dan moet je rekenen op 700-800 euro (voor een A model). Wil je een F-model, dan wordt het al wat duurder. Al moet ik zeggen dat de F-modellen van Kentucky ook erg goed zijn voor minder dan 1000 euro. Ik heb zelf een Fender Fm53s, en die is ook redelijk, maar in vergelijking met de betere mandolines, is de sound toch niet alles (maarja, ik heb nu eenmaal niet zoveel geld ;)).

Ik zou inderdaad even naar Casa Benelly gaan, daar hebben ze zeker kentucky en eastman. Eastman is toch een van dé betere mandoline merken in de betaalbare prijsklasse. En ze zien er buitengewoon prachtig uit. Mijn volgende mandoline wordt ongetwijfeld een eastman!

Maar zoals yves hierboven al aangeeft... wil je echt testen en vergelijken, dan zul je toch echt naar de VS moeten.

-Yves-
17 augustus 2008, 13:53
Er is nog een heel goede bouwer in Czech Republic. Hij maakt de Lebeda mandolines. Prima spul maar ik vrees ondertussen ook prijzig. http://www.lebedainstruments.com/lebedamandolins.html

Kentucky is goed maar er zitten er ook mindere tussen. Misschien gewoon op ebay een Flatiron zoeken. Die dingen zijn betaalbaar en enorm goed.

Hij kan je zeker meer info geven waar je in Nederland prima spullen kan vinden. Speelt zelf bijzonder goed en geeft nog les ook.
http://www.paulvanvlodrop.nl/home/1
Doe hem maar de groeten ;-)

Veel succes.

hendrix2
18 augustus 2008, 11:55
Goeie tip die tsjechische bouwer!

Die F-4 mandoline is erg mooi (om nog maar te zwijgen van de F4 mandocello :o )

-Yves-
18 augustus 2008, 13:20
Zo komt die mandocello toch nog binnen bereik... :o
Watertand, watertand, ...

Tristan
18 augustus 2008, 15:15
Palm Guitars in Amsterdam: www.palmguitars.nl

-Yves-
18 augustus 2008, 21:19
Ik kwam ook deze nog tegen. Dealer voor Saga instruments en dus ook Kentucky. Weet niet wat die man allemaal in stock heeft maar misschien wel een bezoekje waard.
http://www.hboetzkes.com/index.php?option=com_phpshop&page=shop.browse&category_id=523ab4f4cc4a707ad266f88c793412df

Oude Drummer
1 oktober 2008, 00:35
Hob Goblin in Londen.
Dols in Delft heeft ook een aardige collectie.

guitartub
1 oktober 2008, 09:35
In de regio Den Haag moet je zeker eens bij Casa BenElly binnenstappen, die heeft een ruime collectie op dat gebied.
Rock palace heeft er een paar (niet zoveel als BenElly), en ik meen dat Vox Humana in Vlaardingen ze ook wel heeft.