PDA

View Full Version : Eerste gitaar kopen...



L7Lynx
27 juli 2008, 20:00
Ik ben een beginnende gitarist en ik zou een elektrische gitaar willen kopen, maar ik heb maar 150-200€ ter beschikking.

Wat raden jullie mij aan?

thx

Jeroen_TRC
27 juli 2008, 20:02
Squier beginnerssetje, zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111742

Liever nog doorsparen maar goed, ik ken het.
Geen geld maar toch gitaar willen spelen ;)

*edit*

Zie ook:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944

pannekoek
27 juli 2008, 20:03
Ik ben een beginnende gitarist en ik zou een elektrische gitaar willen kopen, maar ik heb maar 150-200€ ter beschikking.

Wat raden jullie mij aan?

thx


probeer de stickie bovenaan het forum eens, beginnersgitaren tot 200 euro, je hebt niet veel keus dus ga naar je gitaar winkel en dat zal er niet veel keus over blijven...

orange crunch 10 , roland microcube, squier affinity stratocaster

Jeroen_TRC
27 juli 2008, 20:05
Juist. Koop alleen vooral GEEN stagg!
Echt waar. Koop liever een London City of Squier. :)

Rormo
27 juli 2008, 21:11
Waarom wordt hier nou weer een Squier Affinity aangeraden? Je kunt je geld net zo goed gelijk in de open haard mieteren. Koop op z'n minst een standard Squier, maar geen affinity. Dat is gewoon troep. Liever nog spaar je iets meer en koop je voor 225-250 een London City Comet of Spitfire. Dean maakt ook leuke gitaartjes voor weinig geld. Ibanez trouwens ook.

Lynx, check iig de sticky en vooral ook, gebruik de zoekfunctie. Er zijn ongeveer 3 personen zoals jij per dag die dezelfde vraag stellen. Er zijn dus genoeg antwoorden te vinden.

Ook zou het handig zijn als je je muziekstijl/interesse vermeldt.

L7Lynx
28 juli 2008, 12:50
Srry wask vergeten te schrijven...
Muziekstijl is Rock-Punkrock-Hardrock
à la My Chemical Romance, Foo Fighters

Mr.Fingers
28 juli 2008, 13:27
Dean Evo. met een strat ga je waarschijnlijk weinig kunnen doen (klinkt eigenlijk wat te dun voor het stevigere genre)

Rormo
28 juli 2008, 13:39
Vergeet dan het hele Squier verhaal maar. Idd zoals mister Fingers zegt zoek het bij Dean. Of pak een goedkope Ibanez. Ik zou beiden testen (laten testen) als ik jou was. Gewoon kijken welke jou het beste bevalt.