PDA

View Full Version : Hoi Allemaal!



carnivore666
27 juli 2008, 00:14
Zal me ook effen voorstellen,

Ben bram 28j en na lang gestopt te zijn met spelen de draad weer en beetje opgepakt.Ik was gestopt destijds omdat er toen ik jonger was nog niet iedereen op internet zat en leuke deathmetal tabs te krijgen waren ook had ik geen zin meer om slayer nummers te leren als ik van te voren al wist dat de solo`s toch niet gingen lukken.Heb tijd geleden wat boekjes van gitaar leraar opengeslagen en gekeken of het me nou lukt om snelle metal solo`s te ontleden maar ging hier geloof ik te ver in.Ik probeer dan alles in mijn hoofd te tellen terwijl dat op volle snelheid toch niet meer lukt en vandaag maar ens en metronoom?aangeschaft maar ben het nog een beetje aan het uitzoeken hoe het werkt.Vind hem eigenlijk te zacht en koptelefoon kun je er geloof ik niet op aansluiten maar dit hoort niet in dit topic thuis.Ik luister van Heavy-Metal tot Death Metal dus van Randy rhoads/Iron maiden tot Slayer/Death/Cannibal corpse en meer natuurlijk heb ook respect voor klassieke muziek.Ik speel op en Jackson Soloist uit Japan en en Jackson Randy rhoads uit Korea.versterker Marshall valvestate s80 en moet nog eens uitzoeken hoe ik mijn Marshall JCM900 SL-X versterker in combi met JCM900
LEAD-1960 box moet aansluiten.klonk tien jaar geleden op mijn soloist met EMG81 element geweldig als ik slayer speelde.Heb er zo een powerbrake op zodat je hem hard kan zetten zodat de buisen optimaal geluid geven en vervolgens hiermee op kamersterkte kan brengen als ik het goed zeg.Hoop dat het nog te lezen is is niet zo mijn sterke punt.
Gr bram.

glennshred
27 juli 2008, 23:56
Stop stoop .. word er duizelig van!!! :stop:

Hahahahaha welkom hier bram
k'ga even een pilletje halen..

grapjeu
groeten
glenn

cruncher
28 juli 2008, 00:01
ik een shotje

carnivore666
28 juli 2008, 22:45
De groeten terug zal ik dan maar zeggen,en nu maar es kijken of ik wat wijzer word uit die metronoom. :???:

Gr bram.

Kris Haex
29 juli 2008, 03:12
Welkom hier!

carnivore666
20 augustus 2008, 20:49
Hallo mensen,

Dacht dat ik de beschrijving van mijn speaker en versterker op zolder had liggen,maar is helaas met verhuizingen spoorloos geraakt.Wie kan mij helpen met het aansluiten ervan,ik kom er niet uit en bang dat ik na tien jaar stil staan nou iets kapot maak.Ik wil er ook graag en powerbrake tussen zetten.
In mijn voorstel topic staat over welke gear het gaat :nervous:
Of moet ik gewoon effen googlen.

M.v.gr

bram.

Tiessie
21 augustus 2008, 19:54
Ik wilde je nog even welkom heten dus bij deze !!

gitaarvrouwtje
21 augustus 2008, 20:04
welkom bram

carnivore666
21 augustus 2008, 20:31
Ja dank jullie!

Henri H
21 augustus 2008, 21:40
Hallo mensen,

Dacht dat ik de beschrijving van mijn speaker en versterker op zolder had liggen,maar is helaas met verhuizingen spoorloos geraakt.Wie kan mij helpen met het aansluiten ervan,ik kom er niet uit en bang dat ik na tien jaar stil staan nou iets kapot maak.Ik wil er ook graag en powerbrake tussen zetten.
In mijn voorstel topic staat over welke gear het gaat :nervous:
Of moet ik gewoon effen googlen.

M.v.gr

bram.Hoi Bram, wat mij betreft: welkom! ;)
Wat is er zo moeilijk bij het aansluiten van je JCM 900's?
Kwestie van je top op je cab zetten, speakersnoer (geen signaalkabel maar een tweelingsnoer; zo heet dat volgens mij) van top naar powerbrake en dan naar je cab.
Let hierbij even op de impedantie. Deze staat vaak achter op de cab aangegeven in Ohm.
De top heeft een draaiknop/schakelaar op de achterkant.
Deze moet je op die waarde instellen.
Doe dat alleen als de versterker uitstaat!
Verder lijkt het me niet zo moeilijk....

carnivore666
21 augustus 2008, 23:12
Hoi Bram, wat mij betreft: welkom! ;)
Wat is er zo moeilijk bij het aansluiten van je JCM 900's?
Kwestie van je top op je cab zetten, speakersnoer (geen signaalkabel maar een tweelingsnoer; zo heet dat volgens mij) van top naar powerbrake en dan naar je cab.
Let hierbij even op de impedantie. Deze staat vaak achter op de cab aangegeven in Ohm.
De top heeft een draaiknop/schakelaar op de achterkant.
Deze moet je op die waarde instellen.
Doe dat alleen als de versterker uitstaat!
Verder lijkt het me niet zo moeilijk....

Die speakersnoer zal wel die korte zijn die ik erbij heb,maar heb ik maar eentje van dus effen direct geprobeerd naar speakers maar krijg er geen normaal geluid uit.Oke dat het en beetje veel kraakt naar tien jaar niet gebruikt begrijp ik wel maar het is zo zacht.Gitaar kabel naar input top,speaker kabel van line output(direct)naar speaker.Alles staat op 8ohm.
Hoop niet dat ik al iets kapot gemaakt heb of is dit verkeerde aansluiting?

Gr bram.

Henri H
21 augustus 2008, 23:20
....speaker kabel van line output(direct)naar speaker.....hmmmm, hoop idd niet dat er iets kapot is gegaan.
Volgens mij moet je iig niet de line output hebben.
Die is nl. bedoelt om je versterker op een mengtafel o.i.d. aan te sluiten.

Kijk hier 's naar: http://www.bellawaya.com/jcm900_slx/P1000380.JPG

Ik denk dat je die moet hebben.... succes.

carnivore666
21 augustus 2008, 23:33
Ups..

Hoop het ook niet.
Bedankt voor de foto zal het uitproberen.
Helpt ook niet krijg er nou en fluit geluid uit terwijl ik over de snaren ga en niet eens voorbij de 1 ga van de volume knop,ook is het geluid weer niet hard.

Gr bram.