PDA

View Full Version : marktplaats probleem ( koch multitone)



bagheera
26 juli 2008, 23:35
hallo iedereen,

sommige hier weten het al: ik ben opzoek naar een nieuwe amp.
joepie ik heb hem gevonden.
Een koch multitone met een koch 4x12 cab

Nu het addertje onder het gras:

De amp is gelocaliseerd in elspeet ( gelderland)
ik ben van België tegen brussel elspeet is voor mij 265 km rijden zo'n 2,5 uur.
Ik zou het er misschien wel voor over hebben maar zijn er andere manieren om die amp in mijn bezit te krijgen.
Ik had al gedacht van elk een deel van de weg af te leggen en mekaar ergens in het midden te treffen ik zou de vervoerskosten dan ook wel voor mijn rekening nemen maar dat leek de verkoper toch niet zo een goed idee te vinden

ik had ook al gedacht aan betalen en laten leveren maar hoe doe je dat dan weer op een veilige en gemakkelijke manier

heeft iemand andere gedachten of ziet iemand andere mogelijkheden?

Help mij aub :chicken:

Mitch
26 juli 2008, 23:45
Gewoon wachten op de volgende die te koop staat?
O ja, stom! GAS staat natuurlijk niet alleen voor Gear Acquisition maar ook voor Geduld Afwezig :D

bagheera
26 juli 2008, 23:49
dit is echt een koopje, wil ik echt niet laten gaan als het echt moet rij ik wel tot daar hoor alleen hoop ik op een andere manier

Mitch
26 juli 2008, 23:52
Verzenden van een top is tot daar aan toe, maar en 4x12? Het is een particulier hè, geen bedrijf dat verpakkingsmateriaal tot zijn beschikking heeft. Ik zou zeggen: even slikken en het stuk rijden.

Bernd Veenema
26 juli 2008, 23:53
Ik heb voor mijn VHT veel verder moeten reizen. Van Groningen tot Zuid-Limburg. Meer dan 650 km. Was het achteraf dubbel en dwars waard.

Bl44t44p
26 juli 2008, 23:55
Tja, versturen lijkt me met top+4x12 toch niet zo slim, en zeker niet als het over de grens moet.

Misschien dat je kunt afspreken op een voor jou beter bereikbare plek vanuit Belgie? Dus niet tegemoet rijden ofzo, maar Elspeet is waarschijnlijk zo'n moeilijk bereikbaar gat waar je ook wat tijd aan kwijt zult zijn. Bijvoorbeeld dat je afspreekt vlak voor Utrecht of Nijmegen, iets wat voor jou makkelijk bereikbaar is per snelweg, scheelt toch wat tijd en kilometers denk ik.

Volgens mij heb je verder niet zoveel (lees: geen) opties.

zjanke
27 juli 2008, 00:01
Wat is nou 265 kilometer als je het plezier van een nieuwe versterker in het vooruitzicht hebt. De hele reis daar naar toe jezelf verkneukelen over hoe mooi, leuk en goed dat ding gaat zijn....
















Andere optie: klik effe op buy now uit mijn sig, dan haal ik meteen effe die koch op in Elspeet. :hippie:

Lexvandoef
27 juli 2008, 02:59
Als je echt per se die amp wilt hebben omdat het een koopje is moet je toch maar dat end rijden. Ik heb mijn versterker bv ook in Friesland op moeten halen, maar dat is het wel heel erg waard geweest.

Saf
27 juli 2008, 03:40
650 kilometer van groningen tot zuid limburg dat is dan wel echt van uiterste punt naar uiterste punt toch?

Samder
27 juli 2008, 09:20
Verzenden van een top is tot daar aan toe, maar en 4x12? Het is een particulier hè, geen bedrijf dat verpakkingsmateriaal tot zijn beschikking heeft. Ik zou zeggen: even slikken en het stuk rijden.

Ik zal de top JUIST niet laten verzenden ivm de buizen etc.

Mitch
27 juli 2008, 09:34
Je hebt nog nooit buizen verstuurd? In het ergste geval verstuur je ze apart, ben je 6 euro meer kwijt...
Nee, beide apparaten zijn gewoon tricky. Een Multitone top is best zwaar om goed veilig te verpakken en een 4x12 is gewoon lastig om te verpakken, moet je echt materiaal voor gaan kopen om dat veilig te doen of uitbesteden aan de carrier. Te bewerkelijk voor de verkoper.

Liquid_Metal
27 juli 2008, 09:36
Ik moet binnenkort van Almere naar België en da's ongeveer hetzelfde eind. Ik wil het allemaal eerst inspecteren en dan pas besluiten tot een koop over te gaan (of niet). Bovendien is een 4x12 vrij onmogelijk om te versturen ben ik bang.
Gewoon een gezellig dagje uit van maken, dat ga ik ook doen ;)!

Bernd Veenema
27 juli 2008, 10:02
650 kilometer van groningen tot zuid limburg dat is dan wel echt van uiterste punt naar uiterste punt toch?

650 km over de hele dag he. Dus 325 km enkele reis.

Solidkick
27 juli 2008, 10:34
Komkommer topic. :roll:

Kaboemba
27 juli 2008, 10:47
Rij dat stukkie toch, voor de kosten hoef je het niet te laten.
Het worden twee pakketten, da's al minimaal 67 euro en met een beetje pech is 1 of 2 van die pakektten zwaarder dan 30 kg heb je helemaal een probleem.

Heb ik het nog niet eens over het testen en bekijken van dat spul.

Saf
27 juli 2008, 10:49
@Bernd: Ik dacht al.

Maar i kzou hem gewoon op gaan halen en gewoon zien als een dacht uit, nog even kijken misschien is er in de buurt waardie versterker staat nog wel wat leuks te doen, te zien of te beleven wat je mooi kunt combineren.

Luctor
27 juli 2008, 16:14
Let wel op dat als je dat hele eind gaat rijden je wel objectief gaat testen en je niet laten verleiden door de gedachte dat je dat hele eind voor niks heb gereden. (part of the game) Probeer zo neutraal mogelijk te blijven.
Hoewel de verleiding wel groot is. Ik heb dat gisteren ook ondervonden maar ik ben zeer tevreden over mijn Fender Blues Junior. Echter is het op de zolderkamer te heet om te gaan spelen.

Luctor
27 juli 2008, 16:21
Als ik de versterker zo zie op MP en het bedrag zou ik geen seconde twijfelen: auto voltanken en rijden met die hap.

Mr.Fingers
27 juli 2008, 16:59
U moest verdorie al onderweg zijn!!!

Ik ben mijn Fender Musicmaster Bass toenertijd ook in Engeland gaan halen, en heb er ineens een "weekendje" van gemaakt.

Luctor
27 juli 2008, 17:15
Go,go,go!!

the sure thing
27 juli 2008, 19:12
Nou Bagheera, weet je al wat je gaat doen :)

Kellet
27 juli 2008, 19:36
Ah joh, gewoon rijden. Even een dagje ervoor vrij maken.

Ik moest iets meer dan 2 uur rijden om mijn versterker op te halen. Zag ik ook tegen op. Gedaan, en geen spijt gehad. Ga gewoon samen met iemand en dan heb je iemand om mee te babbelen onderweg.

yhcmarc
27 juli 2008, 22:24
265 is heen en terug samen? Dat is toch een peuleschilletje man? Ik rijd soms ruim 200 heen en weer terug voor een oefensessie .. no sweat. In nederland is niets ver ;)

Lexvandoef
27 juli 2008, 22:25
265 is heen en terug samen? Dat is toch een peuleschilletje man? Ik rijd soms ruim 200 heen en weer terug voor een oefensessie .. no sweat. In nederland is niets ver ;)

Dat is dan wel weer vrij ver hoor, 200 km voor een repetitie. :chicken:

yhcmarc
27 juli 2008, 22:31
Dat is dan wel weer vrij ver hoor, 200 km voor een repetitie. :chicken:

tussen de 4 en 500 totaal .. achja, soms moet het he ... als je in een band zit met leden uit beverwijk, utrecht, nijmegen en groningen, beetje geven en nemen ;)

Lexvandoef
27 juli 2008, 22:35
tussen de 4 en 500 totaal .. achja, soms moet het he ... als je in een band zit met leden uit beverwijk, utrecht, nijmegen en groningen, beetje geven en nemen ;)

pff, ik kies ze gewoon in de buurt hoor ;)

casper innosence
27 juli 2008, 22:36
tussen de 4 en 500 totaal .. achja, soms moet het he ... als je in een band zit met leden uit beverwijk, utrecht, nijmegen en groningen, beetje geven en nemen ;)

met omission vroeger zal t ook wel wat geweest zijn kwa repeteren toch?

Maar goed, ik zou t er ook wel voor over hebben. Vorig jaar mn Rectifier verkocht aan een kerel uit de buurt van Ieper, kwamen 2 en half uur enkele reis naar me toe gereden. Samen een bakkie koffie gedaan en de amp getest en verkocht.

yhcmarc
27 juli 2008, 22:49
met omission vroeger zal t ook wel wat geweest zijn kwa repeteren toch?


Idd, maar we oefenen niet elke week, van alle nummers zijn opnames dus we kunnen ook thuis oefenen, en als we oefenen proberen we het iets langer te doen dan 3 uurtjes ...

AART
28 juli 2008, 00:10
Mijn Mark IV komt ook uit Alkmaar, das ook een eind rijden, maar met dit soort amps moet je dat er voor over hebben.

Zolang het binnen een straal van 200 km enkele reis zit vind ik het goed te doen. Daarboven moet het wel iets speciaals zijn.

Daarnaast rij ik graag dus ik vind grote afstanden sowieso geen probleem.

robert-gitarist
28 juli 2008, 00:13
Ga nou maar snel dr na toe, Elspeet is hier heel dichtbij....






:D ;)



Gewoon voor gaan. Die kilometers overleef je wel. Zo kun je de amp ook nog even bekijken etc voor je hem koopt. Ziet er overgens erg netjes uit!
Pleur die tank vol met brandstof en er voor gaan!

Bernd Veenema
28 juli 2008, 00:20
Ik ga morgen zelfs 500 km rijden voor een Sovtek en een Minimeeting!

Kim Wilson
28 juli 2008, 09:01
Ik heb mijn versterker destijds uit Nederweert gehaald, was ook 400 kilometer totaal. En als ik jou was zou ik ook gewoon de auto voltanken en naar Elspeet scheuren. Kun je hem gelijk testen en kijken of ie goed is, en of je hem lekker vindt klinken. Ik zou zoiets zeker niet op laten sturen.

EpiCenturiesAWAy
28 juli 2008, 10:05
Ik ga morgen zelfs 500 km rijden voor een Sovtek en een Minimeeting!

ja, maar sovteks RULEN! net een mig 60 gekocht, damn wat een brute mofo!

levi
29 juli 2008, 14:14
Misschien kan je hem onder rembours verzenden? Of gewoon rijden moest voor mijn lieve kochje twintone ook ongeveer zo ver rijden was het heel erg waard.

wiegersma
29 juli 2008, 14:19
Stap in de auto, rij naar Elspeet en haal die Koch op. Dan kun je 'm tenminste ook nog uitproberen. En schiet een beetje op, want anders wordt 'ie aan een ander verkocht. Wanneer je 'm binnen hebt, dan willen we foto's en geluidsfragmenten horen.

guitarkid
30 juli 2008, 19:00
Rij dat stukkie toch, voor de kosten hoef je het niet te laten.
Het worden twee pakketten, da's al minimaal 67 euro en met een beetje pech is 1 of 2 van die pakektten zwaarder dan 30 kg heb je helemaal een probleem.

Heb ik het nog niet eens over het testen en bekijken van dat spul.

Kijk, da's nou de enige goede reaktie! Want hoe wil jij e.e.a. langs de snelweg uitproberen? Generatortje? En voor de verzendkosten rijd je ook heen en weer!
En in de afdeling "het kan altijd erger": ik ben voor mijn Gibson Les Paul Standard van Oost-Groningen (lees:bijna Duitsland...(-; ) naar Zierikzee gereden. Geen spijt van gehad. Dus als je zeker weet dat de versterker er nog staat als jij daar aankomt..., gaan!! En heel veel plezier en sucses!

Dude
30 juli 2008, 19:29
En in de afdeling "het kan altijd erger": ik ben voor mijn Gibson Les Paul Standard van Oost-Groningen (lees:bijna Duitsland...(-; ) naar Zierikzee gereden. Geen spijt van gehad. Dus als je zeker weet dat de versterker er nog staat als jij daar aankomt..., gaan!! En heel veel plezier en sucses!

Same here, van vlaardingen naar boven in drente voor een les paul.

En voor mn 74er jazzmaster op een ochtend naar osnabruck heen en weer. 290 km heen, en 290 terug. In een volvo van 40 jaar oud op lpg met vrijwel de hele weg 140 km/h, kon gelijk kleppen stellen toen ik terug kwam. Maar ik was wel voor ik moest gaan werken weer thuis ! met jazzmaster....

Een keer in een ouwe eend naar onderin limburg voor een fender versterkertje, snapte de ballen van gitaarspelen toen en de hele dag onderweg geweest.

Als je iets graag wilt hebben, en je voelt dat het goed zit... gewoon gaan.

Bernd Veenema
30 juli 2008, 19:55
ja, maar sovteks RULEN! net een mig 60 gekocht, damn wat een brute mofo!

Beetje offtopic maar je hebt gelijk!
Ik heb de Tube midget opgehaald en hij rockt als een gek.
Review volgt nog wel eens.

bagheera
2 augustus 2008, 10:17
ik ben hem gaan halen
niet eens degene die ik eerst op het oog had maar een andere ook uit nederland nog verder weg.
Het was in Zwolle
a small price to pay for an amp like that.

De rit was het waard ik heb nu wel nog geen cabinet dus ik ben er nog niets mee eigenlijk.

maar ik moet wel zeggen jullie ( de mensen die gereageerd hebben ) hebben mij die aanzet gegeven.
bedankt he gasten

JeroenSchaaf
2 augustus 2008, 10:18
ik ben hem gaan halen
niet eens degene die ik eerst op het oog had maar een andere ook uit nederland nog verder weg.
Het was in Zwolle
a small price to pay for an amp like that.

De rit was het waard ik heb nu wel nog geen cabinet dus ik ben er nog niets mee eigenlijk.

maar ik moet wel zeggen jullie ( de mensen die gereageerd hebben ) hebben mij die aanzet gegeven.
bedankt he gasten
Ik zie nog geen foto ;)

Gefelciteerd!

Jimwoud
2 augustus 2008, 12:32
Beetje offtopic maar je hebt gelijk!
Ik heb de Tube midget opgehaald en hij rockt als een gek.
Review volgt nog wel eens.
Hey Bernd, ben benieuwd naar je review. Ik heb er ook één. Zijn echt te gekke amps en lekker handzaam, hehe.

robert-gitarist
2 augustus 2008, 14:07
ik ben hem gaan halen
niet eens degene die ik eerst op het oog had maar een andere ook uit nederland nog verder weg.
Het was in Zwolle
a small price to pay for an amp like that.

De rit was het waard ik heb nu wel nog geen cabinet dus ik ben er nog niets mee eigenlijk.

maar ik moet wel zeggen jullie ( de mensen die gereageerd hebben ) hebben mij die aanzet gegeven.
bedankt he gasten

Mooi man gefeliciteerd! :)

Waarom ben je overgens niet voor die ene gegaan die je eerst op het oog had?

bagheera
2 augustus 2008, 16:39
Mooi man gefeliciteerd! :)

Waarom ben je overgens niet voor die ene gegaan die je eerst op het oog had?

die is de dag voor ik kon vertrekken naar nederland verkocht aan iemand die blijkbaar een dag eerder als ik daar kon zijn.
Mijn vriendin hield mijn hotmail in de gaten voor nieuws van de verkoper en heeft me het tragische nieuws gesms't
maar ik heb er nu dus toch nog een alleen nog geen cabinet :chicken:
weer even sparen en hopen dat ik er in de tussentijd een kan lenen van een familielid ofzo

foto's volgen vanavond

bagheera
2 augustus 2008, 20:08
Ik zie nog geen foto ;)


http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1652.jpg http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1667.jpg http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1675.jpg

ik denk dat dit de versterker wel laat zien vanuit de meeste hoekjes
toch een fijn ding hoor

greets
bagheera

bagheera
2 augustus 2008, 20:16
of toch nog een paar
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1674.jpg http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1640-1.jpg http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1677.jpg dat is het zo ongeveer wel of ik val in herhaling :)

boss
2 augustus 2008, 20:28
Nogmaals gefeliciteerd met je aankoop.
En welkom bij de Koch gebruikers ;)

Heb je trouwens op die top gespeeld toen je hem ging halen?
En zoja.... dat moet wel KNETTER hard zijn gegaan als ik zo naar die masters kijk!! :D

bagheera
3 augustus 2008, 10:59
tuurlijk heb ik erop gespeeld maar mijn broertje heeft een beetje aan de knopjes gedraaid toen ik hem liet kijken naar de amp.

Tijdens het testen stond hij gewoon kamer volume ( voor zover dat mogelijk is :D )

glad to be part of the Koch gebruikers :hippie:

JohnLord
3 augustus 2008, 11:26
Niet mijn geluid, maar mooi ding. Veel plezier ermee!

Luctor
3 augustus 2008, 11:58
Zo zeg!! Mooi ding. Heb je prettige buren????? :-)
Absoluut mooi. Ik weet niets van het Koch geluid. Nog nooit gehoord maar ik denk zomaar dat dat wel goed zit.

Gefeliciteerd hoor en veel plezier ermee!!

Bernd Veenema
3 augustus 2008, 12:29
Hey Bernd, ben benieuwd naar je review. Ik heb er ook één. Zijn echt te gekke amps en lekker handzaam, hehe.

Je hebt zeker gelijk. Ik vind het een geweldig ding. Moet alleen even naar een amptech. Heeft waarschijnlijk wat losse contacten. Hij knettert en kraakt wat. Zal vast geen groot probleem zijn.

arjanb01
3 augustus 2008, 15:37
Vet ding inderdaad ! Ik ben al jaren Koch gebruiker en ik krijg eind augustus/begin september mijn gloednieuwe multitone 2 binnen (in 6L6 uitvoering dus niet de gangbaardere EL34 eindrap), 100 watt dus dat gaat giga knetteren straks, in combinatie met mijn 2x12 kast van koch.
Speel nu nog met een studiotone van 20 watts, dus dat zal wennen worden -:)

bagheera
3 augustus 2008, 23:34
Vet ding inderdaad ! Ik ben al jaren Koch gebruiker en ik krijg eind augustus/begin september mijn gloednieuwe multitone 2 binnen (in 6L6 uitvoering dus niet de gangbaardere EL34 eindrap), 100 watt dus dat gaat giga knetteren straks, in combinatie met mijn 2x12 kast van koch.
Speel nu nog met een studiotone van 20 watts, dus dat zal wennen worden -:)

ja inderdaad dit is ook mijn eerste zware versterker ik had wel een 60Watt van fame maar dat is nu niet echt te vergelijken he.

en mijn buren:

ik ga hem instaleren in de kelder van mijn vriendin haar ouders die hebben niet echt buren en daar is goede isolatie thuis, man mijn ouders worden gek met zo'n ding in huis.

maar zolang ik nog geen cab heb zal hij stilletjes blijven hoor.
morgen de recording features proberen in de studio ( maar eerst handleiding goed lezen )

AART
3 augustus 2008, 23:39
ja inderdaad dit is ook mijn eerste zware versterker ik had wel een 60Watt van fame maar dat is nu niet echt te vergelijken he.

en mijn buren:

ik ga hem instaleren in de kelder van mijn vriendin haar ouders die hebben niet echt buren en daar is goede isolatie thuis, man mijn ouders worden gek met zo'n ding in huis.

maar zolang ik nog geen cab heb zal hij stilletjes blijven hoor.
morgen de recording features proberen in de studio ( maar eerst handleiding goed lezen )

Genruik hem NOOIT zonder een cab aan te sluiten, ook niet de recording out.
Dus als je geen cab hebt kan je ook niet recorden...

bagheera
3 augustus 2008, 23:44
Genruik hem NOOIT zonder een cab aan te sluiten, ook niet de recording out.
Dus als je geen cab hebt kan je ook niet recorden...

Wat heeft die gast mij dan wijs gemaakt
de man in de winkel ( niet de verkoper maar iemand bij wie ik ben gaan vragen stellen ) vertelde me ook al dat het ervoor gemaakt was.
Mede daarom had ik hem gekocht

ben je zeker ???

Bernd Veenema
4 augustus 2008, 01:01
Volgens mij kan de Koch het wel zonder cabinet hoor. Studiotone sowieso. Iig de handleiding voor de zekerheid even goed lezen idd.

boss
4 augustus 2008, 02:01
Genruik hem NOOIT zonder een cab aan te sluiten, ook niet de recording out.
Dus als je geen cab hebt kan je ook niet recorden...Wat AART hier ook al zegt:
Gebruik je Multitone NOOIT ZONDER EEN CAB!!
De recording out is een extra aansluiting waardoor je geen microfoon voor de speaker hoeft te plaatsen.
Hier nog een stuk uit de manual:
WARNING: Never play the MULTITONE II without a speaker connected.
This may cause serious damage to either the power tubes and/or the output transformer. Always use speaker cable.

bagheera
4 augustus 2008, 09:52
ja idd ik heb de handleiding nog eens goed doorgenomen en ik heb het ook zien staan.
goed dat jullie het zeggen

bedankt
is wel effe ambetant

Bernd Veenema
4 augustus 2008, 11:06
Tjong, dan zat ik er toch naast. Ik meende echt dat het bij de multitone wel kon.

Kim Wilson
4 augustus 2008, 11:19
Nee, bij een buizenamp moet er altijd een speaker of load aanhangen.

Al vraag ik me af hoe het werkt als je er een Koch Loadbox op aansluit. Fungeert zo'n ding ook niet als een dummy, of moet je daar ook echt een speaker aanhangen? Ik kan me herinneren dat er ook Kochs zijn met een ingebouwde Loadbox.

Bernd Veenema
4 augustus 2008, 11:32
Nee, bij een buizenamp moet er altijd een speaker of load aanhangen.

Al vraag ik me af hoe het werkt als je er een Koch Loadbox op aansluit. Fungeert zo'n ding ook niet als een dummy, of moet je daar ook echt een speaker aanhangen? Ik kan me herinneren dat er ook Kochs zijn met een ingebouwde Loadbox.

Bij de studiotone hoeft het niet. Daar zit een 25W dummy load op, zodat je de speaker kunt uitschakelen. Deze optie is erg makkelijk omdat er ook een recording output op zit met een speakersimulator.

ErikE
4 augustus 2008, 14:12
Geldt ook voor de Twintone trouwens...