PDA

View Full Version : Weekendje Keulen: nieuwe amp!



Me_bigboy
26 juli 2008, 22:39
Hallo vriendjes en vriendinnetjes!

Een goede week geleden met de vriendin eens een weekendje naar Keulen.
Na daar wat rond te lopen kon ik het niet laten om toch even Musicstore binnen te gaan en wat amps te testen.

Begonnen met de Engl Blackmore:

Distortion ingesteld en met mond viel open, het is mss de signature amp van Richie, maar daar kan je toch wel hele mooie trash geluiden uitkrijgen!
Zowel de distortion als de clean zijn goed te pruimen. Een gedeelde eq maar dat is niet zo erg, na high gain in te stellen naar wens even overschakelen naar clean en die staat zelf al goed. Hele simpele, harde, veelzijdige maar toch strakke versterker.

Daarna de Engl Fireball.

Deze is ietsje goedkoper maar heeft wel iets strakkere bastonen. Maar hier is het op het eerste moment: ofwel clean ofwel high gain, en niets ertussenin.
Ook tamelijk veel ruis in vergelijking met de blackmore...
Maar hij doet goed waar hij voor gemaakt is: Heavy riffkes!

De powerball ook eens getest.

Deze heb ik niet zo lang getest, is duurder, meer opties, maar veel te veel knopjes en kon men sound niet direct vinden... en dat wil ik net: een amp die standaard al goed bij mijn sound past zonder al te veel knopjes en frutseltjes.

Ook nog een paar andere amps getest maar die zijn niet zo benoemenswaardig.


Uiteindelijk heb ik voor de Blackmore gekozen.
Heeft iets meer een vintage toon en combineert veelzijdigheid met goede tone in een simpele verpakking.

Geen nieuwe versterker topic zonder foto's:

http://i36.tinypic.com/drb14p.jpg

http://i38.tinypic.com/15yytlu.jpg

Bl44t44p
26 juli 2008, 22:49
Gefeliciteerd! Leuk ding inderdaad.

Maar je liep toevallig even binnen en toevallig met een nieuwe amp naar buiten? :D Of toch wel eerder al iets van plan ;)?

MattellicA
26 juli 2008, 22:58
Congrats! :hippie: Hoe bevalt die Vintage 30 je?

Hoe doe je dat trouwens? Ff een paar ampjes testen en dan direct kiezen, ik ben al 2 maanden aan het zoeken voor een goede amp (voor mij dan) ... Ik dacht het te weten, maar daarstraks nog een paar getest en nu zie ik door de bomen het bos weer niet meer :mad:

Me_bigboy
27 juli 2008, 01:12
was inderdaad al eerder iets van plan hoor!Ben al enkele maanden op zoek, veel lezen, testen,...

pannekoek
27 juli 2008, 01:20
was inderdaad al eerder iets van plan hoor!Ben al enkele maanden op zoek, veel lezen, testen,...

en natuurlijk dan gewoon kopen ^^

een hele toffe amp!!!!

a darker shade of grey
27 juli 2008, 11:02
Gefeliciflapstaart! Mooi ding om te zien ook, dat is toch ook een amp die ik nog ff moet testen voordat ik verder jaag op mijn powerball :P Engl zijn echt fantastische amps!

ennuh.......soundsamples? :sssh:

EpiCenturiesAWAy
27 juli 2008, 11:33
Congrats man! Heb die RB ook nog eventjes gehad, en dat is echt een superzalige bak! Alles kan je daar uithalen, van een superclean, tot mega scheur!

proficiat!

caliban
27 juli 2008, 13:39
Proficiat man, persoonlijk zou ik voor de fireball hebben gekozen.

ieme
28 juli 2008, 20:10
Proficiat man, persoonlijk zou ik niet voor de blackmore hebben gekozen. maar heel veel plezier er mee!

humbucker
28 juli 2008, 20:13
Gefeli !! :dance:

Arvoitus
28 juli 2008, 22:11
Leuke versterker!

Ik heb zelf nooit naar de ENGL Blackmore gekeken omdat het een signature was, maar daar zal ik binnenkort dus even verandering in brengen.