PDA

View Full Version : Blue Bossa



449
26 juli 2008, 20:46
Hoewel er al zeer veel versie van blue bossa te vinden zijn op internet toch ook maar mijn versie geplaasts.
In tegenstelling tot de meeste versie die ik gehoord heb is hierbij alles zelf gespeeld. Geen percusie o.i.d. uit een doosje.

Bij het opnemen had ik wel wat problemen met synchronisatie van Cubase.
De nieuw opgenomen track stond een fractie later. Dit heb ik verholpen door deze weer iets te verschuiven.
Is dit een bekend probleem bij Cubase, en weet iemand wat je hieraan kunt doen?
Ik neem op via Alesis USB-mixer en speel al via geluidskaart.

Benieuwd wat jullie er van vinden.

Blue Bossa (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=689710&songID=6727210)

meul
27 juli 2008, 01:00
erg mooie versie vind ik zelf, lekker dat hang tempo dat je gekozen hebt.
ook i.d.d. leuk dat je de hele meuk zelf hebt ingespeeld, dat heb je ook meteen goed gedaan.

het cubase probleem ken ik ook, ik heb (niet altijd) maar toch vaak, problemen na de export in cubase. als ik dan importeer in adobe loopt de geexporteerde track niet in sync ondanks het instellen van tempotrack in cubase, heel irritant, dan moet je gaan hakken en schuiven. ook ik zoek naar een oplossing, kom hem op internet niet zo snel vinden en op de forums werd het probleem niet herkend.

Voidhead
27 juli 2008, 13:30
Mooi gespeeld, en goede kwaliteit ook!

Naar mijn smaak had je gaandeweg wel iets meer uit mogen pakken, wat meer van die gypsy achtige runs. Maar het luisterd verder lekker weg :)

VHsologitarist
28 juli 2008, 13:47
erg mooie versie ! zelf heb ik de versie van rosenberg trio veel beluisterd vind die nog wel een van de mooiste. De versie van jou is meer relaxed. Hou ik ook wel erg van!

Ik heb een vraagje aan zowel jou als meul,
klopt het dat wanneer je alleen audio opneemt op verschillende tracks in cubase de synchronisatie altijd klopt? Ik doel hierop dat er soms alleen een verschuiving optreedt als je gebruik maakt van midi?
Als dit antwoord ja is, dan weet ik hoe dit komt en hoe dit op te lossen is.
Als dit antwoord nee is, dan vind ik het een raar verhaal en kan ik helaas geen oplossing vinden.

gr
fer

meul
28 juli 2008, 16:56
erg mooie versie ! zelf heb ik de versie van rosenberg trio veel beluisterd vind die nog wel een van de mooiste. De versie van jou is meer relaxed. Hou ik ook wel erg van!

Ik heb een vraagje aan zowel jou als meul,
klopt het dat wanneer je alleen audio opneemt op verschillende tracks in cubase de synchronisatie altijd klopt? Ik doel hierop dat er soms alleen een verschuiving optreedt als je gebruik maakt van midi?
Als dit antwoord ja is, dan weet ik hoe dit komt en hoe dit op te lossen is.
Als dit antwoord nee is, dan vind ik het een raar verhaal en kan ik helaas geen oplossing vinden.

gr
fer

Hai Fer,

mijn situatie is weer net ff ander. ik schrijf mijn blazers partijtes in midi in cubase. ik doe dit terwijl mijn eigen (Audio) basis backtrack meeloopt. alles klopt dan nog. als ik dan de blazers exporteer als wav's en daarna importeer in adobe lopen de zaken langs elkaar heen, het verloopt langzaam, eerste minuut is nog oke en bij 2 minuten moet ik echt onder elkaar gaan schuiven.

EuroCinema
28 juli 2008, 17:15
Heerlijk relaxte versie met een mooie, beheerste solo!

VHsologitarist
28 juli 2008, 17:47
Hai Fer,

mijn situatie is weer net ff ander. ik schrijf mijn blazers partijtes in midi in cubase. ik doe dit terwijl mijn eigen (Audio) basis backtrack meeloopt. alles klopt dan nog. als ik dan de blazers exporteer als wav's en daarna importeer in adobe lopen de zaken langs elkaar heen, het verloopt langzaam, eerste minuut is nog oke en bij 2 minuten moet ik echt onder elkaar gaan schuiven.


hmmm.. ik zou niet de vinger kunnen leggen op het probleem, maar zoals jij het aangeeft: op begin wel synchroom en later niet ... dat je computer mogelijk moeite heeft met het analyseren van beide handelingen waardoor de CPU overbelast wordt... weet niet of dat dit het geval is.. maar beetje raar dat hij op het begin synchroom loopt en later weer niet. Misschien moet je toch gebruik maken van een midi-joke als midikanaal en de samplerate wat omlaag schroeven om dat recht te trekken. Wanneer je hem gaat exporteren kun je de samplerate weer omhoog gooien.

gr
Fer

meul
28 juli 2008, 22:24
hmmm.. ik zou niet de vinger kunnen leggen op het probleem, maar zoals jij het aangeeft: op begin wel synchroom en later niet ... dat je computer mogelijk moeite heeft met het analyseren van beide handelingen waardoor de CPU overbelast wordt... weet niet of dat dit het geval is.. maar beetje raar dat hij op het begin synchroom loopt en later weer niet. Misschien moet je toch gebruik maken van een midi-joke als midikanaal en de samplerate wat omlaag schroeven om dat recht te trekken. Wanneer je hem gaat exporteren kun je de samplerate weer omhoog gooien.

gr
Fer

Ik denk dat cpu troubles al te horen zouden zijn geweest tijdens het afspelen van midi en audio tegelijkertijd, er gaat duidelijk iets mis tijdens de export van de bestandjes. ik heb verschillende setupjes in cubase waar meteen alle instrumenten worden geladen, sommige setupjes zijn gemaakt in een oudere versie van cubase. ik heb en beetje het idee dat mijn inmiddels nieuwere versie van cubase een beetje rot omgaat met de projecten uit oudere versies.

maar, ik heb mijn draai hier al wel een beetje in gevonden, misschien moeten we dit topic ff schoonhouden voor reakties op 449's muziekje. anders ff verder via pm ofzo. erg bedankt jouw insteek!

gr,
jan

449
29 juli 2008, 20:56
Bedankt voor de positieve reacties.
Het had inderdaad aan het eind iets meer mogen uitpakken.
Ik ben helaas niet zo'n virtuoos en speel daar misschien te weinig voor.
Maar goed om volgende keer aan te denken en dit wel te proberen.

Wat het Cubase probleem betreft, ik werk niet met midi.
Het verschuiven doet zich voor met audio tracks onderling en het probleem lijkt zich willekeurig voor te doen.
Tot nu toe kan ik me er mee behelpen, een echte oplossing had handig geweest.

VHsologitarist
30 juli 2008, 19:04
jow ;) ik vind het lekker gespeeld 449, maar dat wist je al..

piet elektron
31 juli 2008, 01:33
Ja mooi! lekker dat slome...Ik was net voor het eerst ezig met dit nummer, dank :)

Falconer67
31 juli 2008, 11:22
Klinkt goed,mooi gitaargeluid en lekker gespeeld,is niet mijn muziek smaak maar vind het leuk gedaan!

Ik heb ook wel eens last van de verschuivingen waar je het over hebt,en denk toch dat het te maken heeft met de cpu/geheugen.
Tegenwoordig sluit ik alle andere programma's af en draai alleen Cubase en Gearbox,nu geen problemen meer.

harrie-beton
1 augustus 2008, 10:43
Mooi lounge liedje, knap met alles zelf gespeeld mr mike oldfield :-)

In de afdeling recording is veel te vinden over die vertraging. Dat komt bijna altijd doordat de geluidskaart niet snel genoeg met de pc communiceert (=latency). Duurdere geluidskaarten voor professionele muziek (vanaf 100 euro) hebben ASIO drivers en deze nemen veel beter op.

Andere reden is een trage pc of een pc die te druk is met andere dingen zoals Spyware, msn, Sidebars en Aero enzo.

VHsologitarist
1 augustus 2008, 14:19
Mooi lounge liedje, knap met alles zelf gespeeld mr mike oldfield :-)

In de afdeling recording is veel te vinden over die vertraging. Dat komt bijna altijd doordat de geluidskaart niet snel genoeg met de pc communiceert (=latency). Duurdere geluidskaarten voor professionele muziek (vanaf 100 euro) hebben ASIO drivers en deze nemen veel beter op.

Andere reden is een trage pc of een pc die te druk is met andere dingen zoals Spyware, msn, Sidebars en Aero enzo.


klopt, maar ook daarvoor zijn truckjes zoals ASIO4ALL drivers. Maar dan is de latency altijd overal hetzelfde en dat is niet wat onze heren hier hebben. Dat gebeurd willekeurig, dus dat is het probleem niet..

Ach ja.... misschien een andere versie proberen cubase, dan weet je of het door de export komt.
Maar laten we ontopic blijven ;)

meul
1 augustus 2008, 18:24
Maar laten we ontopic blijven ;)

cynisch? :)

VHsologitarist
2 augustus 2008, 00:58
cynisch? :)

Absoluut niet!
cynisch is een houding die voortkomt uit wantrouwen, dat doe ik nooit ;) uhum...

Ben trouwens volledig met je eens;
De topic starter verdient welverdiende feedback i.p.v. de informatie die nu wordt verstrekt.

harrie-beton
2 augustus 2008, 12:29
asio4all is een tussenliggende driver en daarmee kan nog steeds vertraging ontstaan, de geluidskaart die volledige asio ondersteund is
sneller omdat een aantal processen door de geluidskaart worden overgenomen van de cpu.

meul
2 augustus 2008, 13:06
Absoluut niet!
cynisch is een houding die voortkomt uit wantrouwen, dat doe ik nooit ;) uhum...

Ben trouwens volledig met je eens;
De topic starter verdient welverdiende feedback i.p.v. de informatie die nu wordt verstrekt.

Oke, ik vind het achteraf nog steeds correct maar ook wel een beetje braaf :-) , twijfelde dus ff aan mijzelf ;-)

gr,
j

VHsologitarist
3 augustus 2008, 13:04
asio4all is een tussenliggende driver en daarmee kan nog steeds vertraging ontstaan, de geluidskaart die volledige asio ondersteund is
sneller omdat een aantal processen door de geluidskaart worden overgenomen van de cpu.

De vertraging van de goedkopere geluidskaart ontstaat namelijk door de sample bitrate die softwarematig verwerkt moet worden. De geluidskaart die ASIO ondersteunt verwerken dit hardware matig en zijn dus sneller zoals je omschreef. Maar de ASIO4ALL kun je de sample rate instellen. Ik heb hier ook gebruik van gemaakt, bij het opnemen stel je een lage sample rate in zodat hij realtime is (realtime bestaat niet, er vind echter altijd een minimale delay plaats). Wanneer je de boel exporteert zet je de sample rate terug naar een gewenste sample rate. Op deze manier heb je geen last van latency.
De asio4all driver is de beste geschikte software matige oplossing voor het voorkomen van latency. Als je ermee kan werken ontstaat er geen latency.
Maar ben er wel mee eens, een geluidskaart die ASIO ondersteunt of een dergelijk protocol is beter aan te raden. Ik typ dit berichtje met als doel voor al die mensen die niet in het bezit zijn van een dure geluidskaart die ASIO ondersteunt. Zij zijn gebaat met de ASIO4ALL driver.

gr
fer

p.s. sorry 449 ;) moest dit ff uitleggen

beruk
3 augustus 2008, 13:24
Ik vind het een mooie uitvoering, je hebt een hele mooie toon. Ik zou het ietsjes sneller nog mooier vinden, het ritme werk zou in combinatie met het iets hogere tempo en iets meer staccato wat pittiger worden, zodat het contrast tussen de ritmegitaar en de sologitaar groter word.

449
5 augustus 2008, 12:44
Ik vind het een mooie uitvoering, je hebt een hele mooie toon. Ik zou het ietsjes sneller nog mooier vinden, het ritme werk zou in combinatie met het iets hogere tempo en iets meer staccato wat pittiger worden, zodat het contrast tussen de ritmegitaar en de sologitaar groter word.
Bedankt voor het compliment.
Het tempo is heel bewust gekozen, bij een hoger tempo zou het karakter anders worden denk ik, vandaar mijn keus.
De meeste uitvoeringen die ik gehoord heb hebben inderdaad wel een hoger tempo.