PDA

View Full Version : GallienKrueger 1001RB defect



klikokarma
26 juli 2008, 14:08
De bassist van mijn band speelt over een GK1001RB die na een hapering in het lichtnet opeens verdacht stil was. Mijn amp zat op gezelfde groep, en daarvan was de hoofdzekering geklapt, maar in de GK is de zekering ok.
Totaan de FX-send is er ook gewoon signaal, het probleem zit 'm dus in de eindtrap.
Probleem is dat het hele ding een grote printplaat is, en er absoluut niets verdachts aan te zien is.
Lijkt mij niet iets dat ik zelf kan fixen, dus ik zoek een goede amp doctor. Ken er zelf wel een paar maar die rennen weg zodra het om solid state gaat, en al helemaal bij printplaten. Wie o wie kan ons helpen?

caliban
26 juli 2008, 18:02
Als je een multimeter hebt kan je zelf proberen door te meten, best dat je dan wel een schema hebt.

klikokarma
26 juli 2008, 18:21
Ja, maar dan zie ik het nog steeds niet zo zitten om aan die printplaat te gaan frotten...

caliban
26 juli 2008, 23:27
Ja, maar dan zie ik het nog steeds niet zo zitten om aan die printplaat te gaan frotten...
Frotten moet je ook niet doen, gewoon losmaken en kijken. En heel voorzichtig zijn.

guitartub
27 juli 2008, 20:06
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik had vroeger een GK gitaarcombo met soortgelijke problemen die voor mij steeds professorisch gefixt werden door een techneut, totdat... het ding een keer pal voor een optreden in de hens stond (optreden begon letterlijk met vuurwerk). Ik heb t ding toen in de Noordzee moeten dumpen nadat ik het speakergedeelte eraf heb kunnen schroeven. In die Kruger zat een 12" Electro Voice waar ik iig nog steeds plezier van heb! Iig NIET zelf aan klooien!

klikokarma
28 juli 2008, 20:17
Nou, dat idee had ik inderdaad al. Maar weet iemand waar je zo'n ding zou kunnen laten fixen (d.w.z. een techneut in Nederland, zodat het ding niet maanden weg is)?

guitartub
28 juli 2008, 20:46
Mss kun je eens kontakt opnemen met Kees Dee in Apeldoorn, wellicht heeft of weet hij een techneut die hem voor je kan nakijken. En anders Feedback Apeldoorn. Lijkt mij dat er bij jou in de buurt best wel een te vinden is. Hoop voor je dat het gaat lukken want die G&K's klinken best wel goed!!

Hier in Den Haag zit A-design, weet het tel nr niet uit mijn hoofd maar moet te vinden zijn, ze doen nl ook geluidstechniek en -verhuur. Als je hier uit de buurt zou komen zou ik je hen aanbevelen.

klikokarma
28 juli 2008, 21:40
Thx! Feedback is niet echt een optie, heb daar in het verleden met reparaties vaak maanden moeten wachten. Kees Dee (Amersfoort toch?) is mss wel een goed idee idd. Maar ben erg mobiel (hele grote rolator) dus Den Haag is geen punt... Dank voor de tips in elk geval

guitartub
28 juli 2008, 21:47
Kees Dee is Amersfoort idd, ik twijfelde al. Maar als rijden geen probleem is moet er zeker iets te vinden zijn.