PDA

View Full Version : Grootste bouwer ter wereld?



Electrical Storm
26 februari 2003, 12:15
Dit stond in een advertentie van Guitarcenter (Wierden):

Samick Skn 650
Electric Solid Body
te koop
De grootste bouwer ter wereld levert keer op keer kwaliteit voor een zeer lage prijs.
Prijs: € 349.00

Ik dacht altijd dat Fender/Squier de meeste gitaren per jaar produceerde...

skabouter
26 februari 2003, 12:25
tja...of ibanez of yamaha,

MAAR ZEKER GEEN SAMICK, hoor

vulvasonic
26 februari 2003, 12:43
De grootste gitaarbouwer is ongetwijfeld David Holmer uit New York. Die vent meet 2,12 meter!
;]

Semafoor
26 februari 2003, 12:50
Er staat geen gitaarbouwer :wink:, samick maakt ook piano's, versterkers, blokfluiten enz. beetje het yamaha idee. maar dat hoeft nog steeds niet te zeggen dat het klopt.

Dirk_Hendrik
26 februari 2003, 12:58
Los daarvan levert Samick extreem veel onderdelen als halffabrikaat (body's en halzen enzo voor anderen waaronder Fender, Yamaha, en Ibanez

urezna
26 februari 2003, 13:15
De grootste bouwer bouwen gebouwen toch?

of frauderen......

telecastermaster
26 februari 2003, 13:27
Ik vermoed dat Samick gitaren bouwt voor anderen en ze op de markt zet onder een andere merknaam.

Marc Oblivian
26 februari 2003, 14:04
Ja, dat laatste klopt...produceert versch. merken geloof ik...
Het is wel degelijk de grootste bouwer.
Leukere vraag is misschien: Wie is de grootste sloper van gitaren?
Nou, weet iemand het? Of sloopt die vent ook gitaren Vulvasonic? :wink:

FragDaddy
26 februari 2003, 18:02
in korea/japan zijn 2 grote fabrikanten, namelijk Samick en Cort (die laatste ben ik niet zeker van) en deze twee fabrikanten maken zo'n beetje alle gitaren die uit korea/japan komen. dus ja samick is inderdaad ERG GROOT (maakt bijvoorbeeld alle epiphones)

ook maakt samick inderdaad ook veel andere instrumenten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-02-26 18:04 ]</font>

Patrick M.
26 februari 2003, 18:14
Ik heb 'ns gelezen dat de helft van alle gitaren per jaar uit de Samick fabriek komt.

Neals
26 februari 2003, 18:27
de ibanez Gio's , en de 0xx, 1xx, 2xx en 3xx series komen uit japan, hoewel er nu ook series worden overgenomen door indonesie = ?

Ach, tis allemaal een pot nat tegenwoordig... USA jacksons komen toch ook uit de fenderfabrieken :grin:

Noctiis
26 februari 2003, 18:30
de BC Rich bronze en platinum zijn ook Samick... de NJ weet ik niet zeker...

Neals
26 februari 2003, 18:45
NJ is ook made in korea geloof ik.

Maar komen de indonesie low-ends jacksons niet uit de zelfde fabriek als de low end yamaha's???
Want daar wil de type wel eens afhangen van welke fabriek de gitaar komt.