PDA

View Full Version : seymour duncan blackouts in epiphone les paul



pannekoek
25 juli 2008, 22:36
hey mensen, ik heb dus laatst een topic geopend over de keuze tussen blackouts in me epiphone les paul custom zakk wylde (omdat ik de pups nu vreselijk kut vind klinken) of toch dan mijn gibson les paul studio een upgrade geven met de blackouts (die overigens heel erg gaaf vind klinken met de orginele pups erin, precies de sound die ik eigenlijk zoek voor veel nummers icm met me marshall jvm410h)

ik ga dus de pups in me epi doen maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het zal klinken, heeft iemand wat soundsamples of ervaring? ik heb al op internet lopen zoeken maar ik kan de combinatie

epiphone les paul custom zakk wylde + seymour duncan blackouts nergens vinden. zowieso de combinatie les paul + blackouts niet.

daar komt nog bij dat me epi iets anders is dan een standaard les paul, maple neck en toets!

iig ga ik morgen wel de pups bestellen maar ben dus toch wel heel erg benieuwd erna!

heeft iemand dus ervaring en kan iemand mij het geluid goed beschrijven of laten horen icm met een les paul (het liefst dus een epi custom zakk wylde???


groeten, pannekoek

Squier4ever
25 juli 2008, 23:03
als ik me niet vergis heeft macwilliams een LP met blackouts....

JeanPaul du Vinnie
26 juli 2008, 10:31
Gooi die Blackouts maar in je Epiphone. Als je je studio zo goed vind klinken, moet je er niet aan beginnen prutsen, terwijl een upgrade van je Epiphone sowieso wel een beter resultaat zal geven. Succes en laat 's weten wat het geeft :)

macwilliams
26 juli 2008, 10:46
als ik me niet vergis heeft macwilliams een LP met blackouts....

Jep, heb ik. Nu heb ik 2 gibsons maar die epi met blackouts geeft toch wat speciaals aan het geluid. Ik zit er serieus over te denken om ze of in mn custom of in mn studio te proppen. Waarschijnlijk de studio en in de custom SD custom 5 elementen.

Iceman
26 juli 2008, 12:40
@Mac.

Ik heb SD Custom 5 in m'n groene iceman en Ronnie heeft de Custom 5 net in z'n Burny Les paul Custom gezet.

Dus als je wilt vergelijken.....

macwilliams
26 juli 2008, 12:52
@Mac.

Ik heb SD Custom 5 in m'n groene iceman en Ronnie heeft de Custom 5 net in z'n Burny Les paul Custom gezet.

Dus als je wilt vergelijken.....
Graag zelfs. Maar waar? waar oefenen jullie tegenwoordig?

Arvoitus
26 juli 2008, 19:20
Deze gast heeft een ESP Eclipse custom (mahonie) met SD blackouts:
http://nl.youtube.com/watch?v=9lqAnzIBPvU&feature=related

pannekoek
26 juli 2008, 21:53
in de ochtend heb ik dus de blackouts besteld, ze zijn er als het goed is binnen 10 werkdagen, monteren word gedaan voor me ^^

kan eigenlijk niet w8n :D

ik zal nog wel een vergelijkingsclipje maken tussen mijn huidige emg-hz en de seymour duncan blackouts

Thundermane
26 juli 2008, 21:57
Haha die blackouts zullen waarschijnlijk de EMG-hz wegblazen :D
Anyway, alvast gefeliciteerd, blackouts zijn denk ik een mooie investering.

macwilliams
26 juli 2008, 22:36
Die blackouts geven meer "volume "aan je geluid. Mijn ervaring is dat het strakker klinkt met meer body. Dus geen ongenuanceerd plat hakke hakke.
Als je voor je versterker nog een pedaal hebt hangen zoals ik de tube screamer kun je de drive en level voor 50% dicht draaien. Je houd toch meer als voldoende distortion over en eventueel ruis is weg. Ik kan nu zelfs zonder noise gate spelen zonder achterlijke bijgeluiden te produceren...

Ik ben benieuwd wat ze in m'n studio gaan doen als ik ze overzet. :blast:

Thundermane
26 juli 2008, 22:40
Die blackouts geven meer "volume "aan je geluid. Mijn ervaring is dat het strakker klinkt met meer body. Dus geen ongenuanceerd plat hakke hakke.
Als je voor je versterker nog een pedaal hebt hangen zoals ik de tube screamer kun je de drive en level voor 50% dicht draaien. Je houd toch meer als voldoende distortion over en eventueel ruis is weg. Ik kan nu zelfs zonder noise gate spelen zonder achterlijke bijgeluiden te produceren...

Ik ben benieuwd wat ze in m'n studio gaan doen als ik ze overzet. :blast:
Ja dat maakt goede pickups inderdaad goede pickups.
De sound heeft een vollere tone-kleur-spectrum en dus kun je meer spelen met volume enz.
Als je pickups niet goed zijn, zet je al snel alles voluit, en als ze dus goed zijn, kun je meer richten op je ideale sound :D

pannekoek
26 juli 2008, 23:01
Die blackouts geven meer "volume "aan je geluid. Mijn ervaring is dat het strakker klinkt met meer body. Dus geen ongenuanceerd plat hakke hakke.
Als je voor je versterker nog een pedaal hebt hangen zoals ik de tube screamer kun je de drive en level voor 50% dicht draaien. Je houd toch meer als voldoende distortion over en eventueel ruis is weg. Ik kan nu zelfs zonder noise gate spelen zonder achterlijke bijgeluiden te produceren...

Ik ben benieuwd wat ze in m'n studio gaan doen als ik ze overzet. :blast:

ik heb een ehx metal muff with top boost die ik gebruik als een soort van tubescreamer ^^

macwilliams
27 juli 2008, 00:35
ik heb een ehx metal muff with top boost die ik gebruik als een soort van tubescreamer ^^

Wat voor soort versterker heb je? Voledig buizen?
Zo ja dan kan denk ik dat effecpedaal wel helemaal weg.
Maar je zult het straks zelf beleven.

Maar pas op dat je dure kabels niet doorbranden door die heavy S-D's heh :chicken: :D

pannekoek
27 juli 2008, 00:39
Wat voor soort versterker heb je? Voledig buizen?
Zo ja dan kan denk ik dat effecpedaal wel helemaal weg.
Maar je zult het straks zelf beleven.

Maar pas op dat je dure kabels niet doorbranden door die heavy S-D's heh :chicken: :D

hahahahha :hippie:

metal muff gebruik ik bijna nooit thuis, slechts als extra boost soms, ik heb hem vooral gekocht voor in de jamruimte als we op een vreemde versterker spelen.

ja me versterker is volledig buizen, jvm410h

macwilliams
27 juli 2008, 00:56
hahahahha :hippie:
me versterker is volledig buizen, jvm410h
jij gaat nog wat beleven straks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Alvast veel plezier :satisfie:

pannekoek
27 juli 2008, 00:59
jij gaat nog wat beleven straks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Alvast veel plezier :satisfie:


ik ben bang dat jullie mijn iritante topics en posts gaan missen als ik verslaafd met mijn epiphone zit te spelen :hippie:

macwilliams
27 juli 2008, 07:01
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/no.gif

Iceman
27 juli 2008, 10:58
Graag zelfs. Maar waar? waar oefenen jullie tegenwoordig?


Popbelang, nog steeds.
Maar daar zijn we amper, nu bezig met cd.

We kunnen wel een keer bij mij thuis afspreken, dan wel op lager volume over de Diezel. Als je dan je Custom meeneemt weet ik zeker dat Ronnie ook komt.

macwilliams
27 juli 2008, 11:27
Popbelang, nog steeds.
Maar daar zijn we amper, nu bezig met cd.

We kunnen wel een keer bij mij thuis afspreken, dan wel op lager volume over de Diezel. Als je dan je Custom meeneemt weet ik zeker dat Ronnie ook komt.

heheheh, een custom werkt op ronnie als feromonen op een appelluis.
Dat lijkt mij een prima plan. Laat maar weten wanneer het je schikt.

pannekoek
10 augustus 2008, 22:24
hey mensen

sinds gisterochtend dus blackouts in me epiphone les paul zakk wylde.

ook potmeters vervangen (die zaten er bijgelevert dus voor de zekerheid toch maar mee gesoldeerd)

jezus! wat een verbetering zeg!
een wereld ging voor me open, het geluid werd meteen een stuk strakker, helderder, meer output, meer dynamiek kracht etc etc.

meteen na het solderen en afstellen ingeplugt,

ik sloeg een akkoord aan en hij bleef maar doorklinken, en doorklinken, en doorklinken, en doorklinken, oneindige sustain en wat een gebrul zeg!
het klinkt echt heel retevet.

reageert ook zeer goed op me volume knop, van een lekker crunchy geluid tot schreeuwende lead met 1 draai.
als ik een extra gitaar erbij heb (tja... gas houd nooit op), stop ik nog een set blackouts in me gibson les paul studio.

in mijn oren veel beter dan emg 81/85, die zijn veel platter van geluid.

Speeddemon
11 augustus 2008, 00:30
heheheh, een custom werkt op ronnie als feromonen op een appelluis.

Yes, I can attest to that! :lp:

Iceman, ik neem aan dat een zekere Tobacco Burst Custom ook op de CD wordt gebruikt? :cooler:

macwilliams
12 augustus 2008, 09:17
hey mensenHey pancake,


sinds gisterochtend dus blackouts in me epiphone les paul zakk wylde.Maak me gek goser


ook potmeters vervangen (die zaten er bijgelevert dus voor de zekerheid toch maar mee gesoldeerd)Dat is verstandig want die hebben een heel andere waarde als die er in zaten.


jezus! wat een verbetering zeg!
een wereld ging voor me open, het geluid werd meteen een stuk strakker, helderder, meer output, meer dynamiek kracht etc etc. :D U was gewaarschuuwd.


meteen na het solderen en afstellen ingeplugt,

ik sloeg een akkoord aan en hij bleef maar doorklinken, en doorklinken, en doorklinken, en doorklinken, oneindige sustain en wat een gebrul zeg!
het klinkt echt heel retevet.

reageert ook zeer goed op me volume knop, van een lekker crunchy geluid tot schreeuwende lead met 1 draai.
als ik een extra gitaar erbij heb (tja... gas houd nooit op), stop ik nog een set blackouts in me gibson les paul studio.

in mijn oren veel beter dan emg 81/85, die zijn veel platter van geluid.

:cooler: