PDA

View Full Version : wiring 2 humbuckers met 3-weg switch en 1 volume pod



wizzie1982
25 juli 2008, 15:25
Hoi,

sorry voor het zoveelste wiring topic, maar mijn vraag is net weer even anders dan die ik kon vinden, en ik blijf liever uit iemand anders z'n topic wat dat betreft, anders gaat het door elkaar lopen..

ik heb zojuist een Dimarzio Evolution 7 binnengekregen van Thomann en ben deze in m'n gitaar aan het solderen. Ik had hem gelukkig voor het aanschaffen al ff kunnen testen want m'n vriendin had hem gekocht voor haar gitaar en ze was zo lief om hem mij eerst even in mijn gitaar te laten solderen voor ik hem in haar gitaar zette..

Nu is het probleem; volgens verschillende schakelingen moet ik hem als volgt solderen:

zwart + groen samenpakken en naar de ground afleiden.
aarde + wit op de min van de jack
rood op de pu-switch

In de praktijk zou dit neerkomen op zwart + groen + aarde + wit op de aarde en rood op de pu-switch.. Klopt dit?? Naar mijn idee sluit je dan gewoon 1 spoel kort..

Bij het andere element dat er al in zit heb ik zwart+groen gewoon bij elkaar gepakt en weggetaped ipv op de ground aangesloten, maar als ik dat bij de evo7 doe krijg ik niet de gewenste high output waar ik hem voor gekocht had.. Als ik hem zo aansluit zoals ik hierboven omschrijf is de output veel hoger, maar is het dan nog wel een humbucker?

pasqual
25 juli 2008, 16:50
dit kan onmogelijk kloppen. bij dimarzio is het volgens mij zo: wit en zwart met elkaar doorverbinden en af-tapen, groen en bare ( ongeïsoleerd ) op de massa ( ergens een massapunt zoeken, volumepot ofzo... ) en rood op je keuzeschakelaar ( hot output ).
anders kijk voor de zekerheid ff op www.dimarzio.com

groeten Pasqual.

wizzie1982
25 juli 2008, 17:02
hey je hebt gelijk.. dit zie ik nu pas in de manual van de pickup staan.. de standaard ibanez elementen worden anders gesoldeerd zag ik in mijn andere gitaar, maar misschien dat de kleuren van de draden daar anders zijn.. ik ga het even proberen, be right back ;)

aaronstonebeat
25 juli 2008, 17:07
Of bekijk dit eens:

http://www.stewmac.com/freeinfo/pickups/images/dimarzio-1.gif

Pasqual heeft gelijk (en elke fabrikant gebruik weer een eigen kleurcode); en jij ook: zoals het eerst zat, hou je nog maar één spoel over.

wizzie1982
25 juli 2008, 17:40
wat een verschil! ik heb hem nu inderdaad zo aangesloten (zwart en wit samen weggeplakt, rood op de schakelaar en groen/aarde op de ground)

Hij klinkt nu echt moddervet! Had eerst groen en zwart samen weggeplakt, rood op de schakelaar en wit/aarde op de ground.. is hij dan uit fase ofzo? (zoiets heb ik ook ergens gelezen)

in ieder geval bedankt voor de hulp! geloof dat ik vanavond m'n vriendin d'r gitaar ook nog ff open moet schroeven ;)