PDA

View Full Version : Mijn gloednieuwe bas!



ACSlater
25 juli 2008, 14:07
Ik wilde al een tijd een basgitaar kopen om thuis wat te pingelen en ik heb van de week eindelijk het pakket per post gekregen:
Een Jack & Danny PBJ! Voor het lieve sommetje van €111,- een precision bas met een jazzbas element bij de brug. Omdat ik al een vaag vermoeden had hoe de standaard elementen zouden klinken meteen een setje Seymour duncans erbij besteld (die samen net zoveel kosten als de bas zelf ) Ben nog van plan om voor de elementen ruil wat geluidsfragmenten op te nemen en met dezelfde settings met de SD's op te nemen maar dat zien we nog wel. Eerst maar wat crappy foto's (met de mobiel gemaakt..)

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/IMAGE_006.jpg

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/IMAGE_023.jpg

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/IMAGE_024.jpg

en de Duncans die erin komen:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/IMAGE_025.jpg

Over het algemeen een mooi afgewerkte bas. Niet te zwaar en goeie stemmechanieken. Het is een elzenhouten body uit een stuk of 5 delen want er moet toch ergens op bespaard worden. Misschien dat ik nog soundclips ga posten maar dat hangt van het resultaat af.

hezz
25 juli 2008, 14:43
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit!

DeiDRagonas
25 juli 2008, 14:46
Jaaa!! Please doe dat joh.. ff voor en na samples! Want ik wil puur voor thuis wat te pielen ook een bass kopen nog en zit ook te denken aan een el cheapo van ongeveer die prijs.

Hoe speelt en klinkt ie nou?

Gefeliciteerd, veel plezier ermee.

Grt Roy.

ACSlater
25 juli 2008, 19:02
Zoals ik al zei; hangt een beetje van het resultaat af of ik clips ga posten. Moet het opnemen met een Line6 Toneport en ik ben niet echt onder de indruk van Gearbox. Het gaat uiteindelijk om het verschil tussen de SD's en de stock elementen. Zou wel lachwekkend zijn (en enorm zonde van het geld) als de stock elementen beter klinken!
Hoe die speelt kan ik niet zo heel veel over zeggen. Het is mijn eerste bas en ik ben normaal gesproken gitarist dus het is al enorm wennen met die enorme snaren en fretafstanden :) De afwerking is in ieder geval prima en maakt een goeie indruk.

olyoung
9 augustus 2008, 21:05
Ziet er best wel aardig uit moet ik zeggen, alleen zou ik pyn in m'n rug krygen als ik zo op de bank moest liggen. Maar veel plezier ermee en met die Seymor Duncans er in zal het best wel klinken. Ik heb ze zelf ook in m'n strat. zitten en wil hem niet meer kwyt.

Wabbie
9 augustus 2008, 23:13
wow, dat ziet er heel wat beter uit dan mijn beginners PJ-bass ( een multiplexe Vantage).

Fender75
10 augustus 2008, 10:38
Mooi ding! Maar die elementen had ik niet verwisseld, als het voor thuis op de bank pielen is...Of stoor je je dan zo aan?

ACSlater
10 augustus 2008, 15:37
Mooi ding! Maar die elementen had ik niet verwisseld, als het voor thuis op de bank pielen is...Of stoor je je dan zo aan?

Ik neem af en toe ook wat op dus het moet ook wel wat klinken. De standaard elementen missen nogal wat karakter en klinken vrij vlak. Met de SD's til je de bas van een beginnersinstrument naar een redelijk klinkende bas.

kornico
10 augustus 2008, 17:41
ziet er mooi uit! speelt ie lekker?

HANNESSTINKT
11 augustus 2008, 15:26
mooi dingetje. Zeg welke seymour duncan's zijn dat ?

ACSlater
11 augustus 2008, 15:30
mooi dingetje. Zeg welke seymour duncan's zijn dat ?

SPB-2 hot pickup for Precision Bass en de SJB-2b(ridge) Hot pickup for Jazz Bass. Ik hou wel van wat pit wat gitaar/bas betreft.

HANNESSTINKT
11 augustus 2008, 16:02
SPB-2 hot pickup for Precision Bass en de SJB-2b(ridge) Hot pickup for Jazz Bass. Ik hou wel van wat pit wat gitaar/bas betreft.

Dat zijn een paar mooie magneetjes inderdaad. ik zat er over te denken die ook in een bass te stopen die ik op het oog had maar ik heb later tog maar een andere bass gekocht maar anders waren die er ook in gegaan ja :)

Nordaro
12 augustus 2008, 00:54
Ziet er goed uit, gefeliciteerd!

vincent136
12 augustus 2008, 10:11
Misschien pleur ik ze ook nog wel eens in mijn Vintage jazz bass. De Wilkinson elementen die er nu in liggen klinken overigens ook erg fijn