PDA

View Full Version : Toch ongelofelijk? Een nieuwe Gibson voor 349 euro!



E-J
25 juli 2008, 13:06
Ik kreeg net het krantje binnen van Thomann. Met op de voorkant... een Gibson Melody Maker nieuw voor 349 euro!

Voor diegenen die het niet geloven (http://www.thomann.de/de/gibson_melody_maker_vs.htm)

Wie had dat vroeger ooit gedacht, een Gibson voor een Epiphone prijs... :o

Herman
25 juli 2008, 13:10
Nou wou ik na een stratocaster eigenlijk nog wel een keer een leuk ragplankje.. zie je dit:chicken:.

Gewoon vol op rock'n'roll zo'n plank! 1 Element en een volume/tone knop!

Jorikjet
25 juli 2008, 13:15
boah vet, ook om als pruts plankje te gebruiken, andere elementen etc etc

barno
25 juli 2008, 13:22
ziet er naar uit dat Gibson toch wat schrik krijgt met die exclusieve deal die ze de shops willen aansmeren en dus alvast ook goedkopere gitaren met gibson logo willen aanbieden ...

Nielsje
25 juli 2008, 13:46
Dus nu hebben we een goedkope plank met een Gibson logo. Leuk zo'n logo, maar is de gitaar ook goed? Ik laat me niet verleiden door zo'n 'hype'. Eerst maar eens proberen. Ik ben ergens bang dat het een pruts plank is, met een relatief te duur logo er op..

Kaboemba
25 juli 2008, 13:51
Dus nu hebben we een goedkope plank met een Gibson logo. Leuk zo'n logo, maar is de gitaar ook goed? Ik laat me niet verleiden door zo'n 'hype'. Eerst maar eens proberen. Ik ben ergens bang dat het een pruts plank is, met een relatief te duur logo er op..

Wat mij betreft gaat datop voor De merken en dan maakt het niet uit wat de prijs is, je betaalt daar altijd te veel.

Ibanez666
25 juli 2008, 13:59
Ik vraag me af welk percentage van dat bedrag is gereserveerd voor alleen de naam..

hezz
25 juli 2008, 14:24
Waar wordt dit ding gemaakt? Ik moet zeggen dat het er wel heel leuk uitziet, toffe finish ook. Maar of het wat is zal nog even moeten blijken.

grayfink
25 juli 2008, 14:38
Een paar maand geleden was hij zelfs maar 333 euro bij Thomann. Maar het is maar een heel basic plankie hoor. Ik heb toen een LP studio voor 648 luttele euries aangeschaft.:rockon:

Thundermane
25 juli 2008, 14:58
Ja Thomann heeft wel scherpe prijzen hea?
Misschien moet ik ook maar overwegen wat te kopen daar!

hezz
25 juli 2008, 15:18
"Maar dan gaat je locale gitaar-shop eraan!" ;)

Rutger
25 juli 2008, 15:20
Moet ie ook maar een webshop openen ;)

Ze staan/stonden ook bij Maxguitar in Den Haag, maar k heb er nog niet op gespeeld

Mr.Fingers
25 juli 2008, 16:09
Vet design, zeer 1959 :D (alleen die headstock). Gitaar is Made in USA, maar ik denk dat je niet wil weten welk hout ze ervoor gebruiken :confused:

Rormo
25 juli 2008, 18:40
Ben toch wel heel benieuwd hoeveel bang for bucks dit plankje heeft...

robert-gitarist
25 juli 2008, 18:44
Oei oei oei verleidelijk!
Maar inderdaad, eerst maar eens kijken hoe die speeld en klinkt. Ergens denk ik dat de kwaliteit best okee is. Bedoel ik denk niet dat Gibson zijn naam zou "beschadigen" door hun logo/merk op een gitaar te plakken die echt ruk speeld en nergens na klinkt.

pannekoek
26 juli 2008, 00:36
Oei oei oei verleidelijk!
Maar inderdaad, eerst maar eens kijken hoe die speeld en klinkt. Ergens denk ik dat de kwaliteit best okee is. Bedoel ik denk niet dat Gibson zijn naam zou "beschadigen" door hun logo/merk op een gitaar te plakken die echt ruk speeld en nergens na klinkt.

alsof ze dat eerder heeft afgeschrikt om hun naam eventueel te beschadigen toen ze een nieuw idee hadden? :satisfie:

vulvasonic
26 juli 2008, 01:50
De Melody Maker werd door Gibson in 1960 voor het eerst op de markt gezet. Er zijn meerdere varianten geweest, waaronder een double cut model. De gitaar was bedoeld als een goedkoop alternatief voor de Gibson liefhebber met een (te) kleine beurs en werd gezien als een 'beginnersgitaar', ofschoon het ding best in te zetten was voor wat serieuzer werk.

Een origineel exemplaar uit 1960, of wat jonger, is al te scoren voor een bedrag vanaf 1000 euro, afhankelijk van de staat waarin het verkeert en de originaliteit. Best een leuk alternatief voor mensen die altijd al gedroomd hadden van een echte, originele oude Gibson, maar daar nooit het geld voor hadden. :)

Nocki
26 juli 2008, 08:00
Dit is neit bijzonder. Het is al meer dan een jaar bekend dat deze eraan kwam. De eerste batch is voornamelijk in de us gebleven en nu zien we ze hier ook. Dit is gewoon een heel goedkope gitaar om te bouwen...

Niks geen stunts van Gibson maar gewoon weer opnieuw een uitgave van een goedkope gitaar...

macwilliams
26 juli 2008, 08:24
Dus gewoon een platte broodplank met niet te intoneren snaren? Ik zie namelijk geen brug!
en die top is dus plat?

Maar ja het is een gibson, dus speeltie alle klonen de naden uit de broek?

RobertoL
26 juli 2008, 09:39
Volgens mij zetten ze m voor twee tientjes in elkaar en maken ze er vette winst mee omdat ze er 'Gibson' op zetten. Hebben ze toch een gibson.

M Kactus
26 juli 2008, 10:00
Dus gewoon een platte broodplank met niet te intoneren snaren? Ik zie namelijk geen brug!
en die top is dus plat?

Maar ja het is een gibson, dus speeltie alle klonen de naden uit de broek?

Huh ? Ik zie toch echt een wrap-around. En inderdaad een platte top. Op zich heeft dat ook wel wat, maar de gitaar spreekt me nu wel helemaal niet aan. Toch liever een merkloze die beter is...

macwilliams
26 juli 2008, 10:08
Huh ? Ik zie toch echt een wrap-around. En inderdaad een platte top. Op zich heeft dat ook wel wat, maar de gitaar spreekt me nu wel helemaal niet aan. Toch liever een merkloze die beter is...
Ja die zie ik ook, maar het intoneren dan? Koop je zelf van die dure dingen op je gitaar en sta je je een breuk af te stellen en dit doet er dus eigenlijk niet toe? Waarom dan intoneren? Ik bedoel dit niet sarcastisch, het is een vraag!!

M Kactus
26 juli 2008, 10:42
Ja die zie ik ook, maar het intoneren dan? Koop je zelf van die dure dingen op je gitaar en sta je je een breuk af te stellen en dit doet er dus eigenlijk niet toe? Waarom dan intoneren? Ik bedoel dit niet sarcastisch, het is een vraag!!

Op een wraparound zitten meestal schroefjes naast de studs om de brug voor- en achterwaarts te verschuiven (tov de neck). Zo kan je intoneren. Niet bijzonder nauwkeurig, maar it does the job.

macwilliams
26 juli 2008, 10:47
Op een wraparound zitten meestal schroefjes naast de studs om de brug voor- en achterwaarts te verschuiven (tov de neck). Zo kan je intoneren. Niet bijzonder nauwkeurig, maar it does the job.
OK weer wat geleerd, thnx. :rockon:

Bram+
26 juli 2008, 10:50
Gibson, goedkope troep is het :D

Kim Wilson
26 juli 2008, 11:16
Ziet er wel lekker uit, moet ik zeggen. P90's en verder no-nonsense. Even afwachten hoe hij klinkt en aanvoelt, though.

M Kactus
26 juli 2008, 11:23
Ziet er wel lekker uit, moet ik zeggen. P90's en verder no-nonsense. Even afwachten hoe hij klinkt en aanvoelt, though.

Dacht ik eerst ook, maar het blijkt toch geen P90 te zijn. Een gewone singlecoil met een grote slagplaat. En maar eentje... Is toch een bummer :)

Kim Wilson
26 juli 2008, 11:25
Nee idd, gewoon SC's. Wel twee trouwens, tegen de hals zit er nog eentje.

Maar goed, niet echt interessant...

episua
26 juli 2008, 11:28
Nee idd, gewoon SC's. Wel twee trouwens, tegen de hals zit er nog eentje.

Maar goed, niet echt interessant...

Nee maar ééntje, lijkt net of er bij de hals nog een zit, maar daar staat gewoon 'melody maker'.

Kim Wilson
26 juli 2008, 11:31
Nee maar ééntje, lijkt net of er bij de hals nog een zit, maar daar staat gewoon 'melody maker'.
Ik zie het ja. Wat een nepding...

Maar, je kunt hier natuurlijk wel lekker zelf P90's opschroeven. Ik neem aan dat de plank en de hals wel goed zijn, dus een leuke basis om er wat moois van te maken. Kost geen drol, dus je hoeft zeker niet bang te zijn voor kapitaalvernietiging. :)

Squier4ever
26 juli 2008, 11:39
ik heb een dvd van thin lizzy (met gary moore nog) waar hij op een melody maker speelt waar een humbucker in genageld is. vette shit!

E-J
26 juli 2008, 11:57
ik heb een dvd van thin lizzy (met gary moore nog) waar hij op een melody maker speelt waar een humbucker in genageld is. vette shit!

Squierman, hier een Gary Moore gitaarsolo te Sydney met de destreffende gitaar ;) (http://www.youtube.com/watch?v=C0cuwDyQyIA)

Squier4ever
26 juli 2008, 12:12
Squierman, hier een Gary Moore gitaarsolo te Sydney met de destreffende gitaar ;) (http://www.youtube.com/watch?v=C0cuwDyQyIA)

dat concert heb ik op dvd. had nog niet op jouwbuis gekeken.

grayfink
26 juli 2008, 12:36
Ja die zie ik ook, maar het intoneren dan? Koop je zelf van die dure dingen op je gitaar en sta je je een breuk af te stellen en dit doet er dus eigenlijk niet toe? Waarom dan intoneren? Ik bedoel dit niet sarcastisch, het is een vraag!!

PRS heeft ook veel modellen met een dergelijke voorgeïntoneerde brug.
Mits nauwkeurig gemonteerd en gebruikt met de juiste snaren een perfecte oplossing. Ik vermoed wel dat het een probleem is als je er 008 of 013 snaren op zet, terwijl hij op 010 is afgesteld, maar ik spreek niet uit ervaring.
Kijk hier maar eens naar: http://www.thomann.de/nl/prs_mccarty_hollowbody_i_dc.htm
Niet echt een budgetplankje :confused: . Ik denk trouwens dat een heleboel gitaristen spelen op een goed intoneerbare gitaar, die toch slechter is afgesteld dan de gemiddelde vaste brug is. Het heeft jaren geduurd voor ik het intonatieverhaal een beetje op waarde schatte. (Langzaam begint tot me door te dringen dat ik soms wat traag van begrip ben.)




Ik zie het ja. Wat een nepding...

Maar, je kunt hier natuurlijk wel lekker zelf P90's opschroeven. Ik neem aan dat de plank en de hals wel goed zijn, dus een leuke basis om er wat moois van te maken. Kost geen drol, dus je hoeft zeker niet bang te zijn voor kapitaalvernietiging. :)
Ik denk juist dat ze bij Gibson voor hun goedkoopste model hun goedkoopste batch hout gebruiken en dat je met een Epiphone LP standard met een paar nieuwe elementen beter af bent. 350€ (bijna 800 gulden) zou ik trouwens niet "geen drol" noemen. Maar uiteraard kun je zo'n plank gauw weer verkopen voor 300€ of zo, wat dat betreft loop je natuurlijk geen heel groot risico.:satisfie:

bass blom
26 juli 2008, 13:48
350€ (bijna 800 gulden) zou ik trouwens niet "geen drol" noemen.

nee ik ook niet, toch nog steeds het euro effect?

ik moet er een dag voor werken :sneaky:

grayfink
26 juli 2008, 13:52
Begin jaren 80 had ik een prachtige Tokai Les Paul ("Love Rock") Goldtop, die heb ik toen ingeruild voor een Ibanez roadstar omdat de gitaar altijd op een open D akkoord vals was. Daar kreeg ik toen 300 gulden voor weer. Godverdegodver.:chicken:

grayfink
26 juli 2008, 13:56
nee ik ook niet, toch nog steeds het euro effect?

ik moet er een dag voor werken :sneaky:

Ik wel vier.:nervous:
.

bass blom
26 juli 2008, 14:54
Ik wel vier.:nervous:
.

turfsteken zeker? :seriousf:

GeofJackon
26 juli 2008, 15:17
daarvoor moet ik een hele week gaan.

Soundscape
26 juli 2008, 20:00
Wat betreft kwaliteit is Gibson niet bepaald de meest consistente gitaarfabrikant, daarom verwacht ik zelf niet teveel van deze gitaar. Aan de andere kant is het een slimme zet, omdat veel (jonge) gitaristen voor relatief weinig geld een echte Gibson kunnen kopen. Waarschijnlijk gebruiken ze gewoon restpartijen o.i.d. voor de hardware, schroeven het even in elkaar en iedereen weer blij (als het goed is). Als je een goed exemplaar treft, heb je natuurlijk een spotgoedkope, leuke, nieuwe Gibson te pakken. :)
Hoe het ook zij, de meeste gitaristen zullen toch een 'gewone' LP of SG willen, dus dit zal waarschijnlijk puur een niche model blijven.

2e rocker
1 augustus 2008, 19:52
Ik kreeg net het krantje binnen van Thomann. Met op de voorkant... een Gibson Melody Maker nieuw voor 349 euro!

Voor diegenen die het niet geloven (http://www.thomann.de/de/gibson_melody_maker_vs.htm)

Wie had dat vroeger ooit gedacht, een Gibson voor een Epiphone prijs... :o

er zijn duizend van deze topics
gibsons worden te ''duur'' voor de winkels en daarom zijn ze in de uitverkoop.
en zijn er mischien later niet meer

P.S. Ook zelf deze fout gemaakt

bass blom
1 augustus 2008, 19:54
oh, zit dat zo? :chicken:
fijn, weer wat geleerd.

BamBuFan1
1 augustus 2008, 20:12
turfsteken zeker? :seriousf:

Bilspleten van bouwvakkers waxen... http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/banana.gif

pannekoek
1 augustus 2008, 20:15
er zijn duizend van deze topics
gibsons worden te ''duur'' voor de winkels en daarom zijn ze in de uitverkoop.
en zijn er mischien later niet meer

P.S. Ook zelf deze fout gemaakt


gast waar heb jij het over dat gibsons te duur worden voor de winkels???

gibson is absoluut niet het duurste gitaarmerk hoor...

bass blom
1 augustus 2008, 20:22
Bilspleten van bouwvakkers waxen... http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/banana.gif

gatver :seriousf:

grayfink
1 augustus 2008, 20:36
Contactlenzen maken FIY.:stop:

En die Variax voor Bass Blom is ineens een stuk duurder geworden.:sneaky:

bass blom
1 augustus 2008, 20:37
Contactlenzen maken FIY.:stop:

En die Variax voor Bass Blom is ineens een stuk duurder geworden.:sneaky:

whahahaa :D