PDA

View Full Version : Fuzz Tool Paul Lenders



boss
25 juli 2008, 12:39
Weer een nieuw pedaaltje van Paul Lenders, de Fuzz Tool.
Nog geen uitgebreide info, maar de looks zijn geweldig!!
Van de website: http://www.paullenders.com/wordpress/
We are proud to announce that the FuzzTool Custom Shop is out!
Every unit is extensively tweaked and tested individually to reach the best quality there is.
It’s available in limited numbers.

http://www.paullenders.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/07/fuzztool_rgb-2.jpg

Ibanez666
25 juli 2008, 12:42
dat lijkt wel zon knop dat je bij fietspad -en voetgangerstoplichten ziet.

the sure thing
25 juli 2008, 12:47
Dat is een speciale PL true bypass switch. Ik vermoed/schat in dat dit pedaaltje boven de EUR 300 gaat uitkomen...

Ibanez666
25 juli 2008, 12:50
Dat is een speciale PL true bypass switch. Ik vermoed/schat in dat dit pedaaltje boven de EUR 300 gaat uitkomen...


dan heb je best kans dat je straks van die paaltjes ziet zonder die knoppen met al die do-it-yourselvers hier ;-)

Dweezman
25 juli 2008, 14:19
t.m.f.= the mother fucker?

edit: The Mate van Fervorming, natuurlijk. ;-)

Nielsje
25 juli 2008, 14:25
Ik ben benieuwd! Het pedaal ziet er goed uit, overzichtelijk en strak, en die switches schijnen (geen ervaring ermee) erg goed te zijn, waterdicht etc.

Verder zie ik dat je makkelijk je transistor combi kan kiezen, je kan je bias fijn regelen, ik zie een schakelbare buffer (dat neem ik aan dat dat het is) en een gaaf N.E.R.D. logo!

Ik hoop alleen dat het pedaal in de 'betaalbare' regio komt (dwz < 150 euro). 300 zou ik wel erg veel voor een fuzz vinden.. maar ja..

dml
25 juli 2008, 19:11
Joepie, weer een fuzz, alsof we daar nog niet genoeg van hebben......
Laat me raden, er komt binnen afzienbare tijd vast wel een PL Tube Screamer op de markt.

Mitch
25 juli 2008, 19:14
Dat het zeer degelijk, volledig uitgerust en doordacht is zie ik, dat dat meer gaat kosten dan een gemiddeld pedaal snap ik ook, ik ben alleen wel benieuwd of het nou gewoon een moderne fuzzface is. Daar lijkt het namelijk wel op en da's dan toch een beetje een gemiste kans.

dml
25 juli 2008, 19:16
Tja, je moet ook niet te vooruitstrevend zijn voor de gemiddelde gitarist. Dat het er gelikt uitziet, staat wel vast.

Dude
25 juli 2008, 19:20
tmf cultuur van tegenwoordig ! :stop:

Dirk_Hendrik
25 juli 2008, 20:50
Joepie, weer een fuzz, alsof we daar nog niet genoeg van hebben......


En bedankt. Dat wou ik ook zeggen :sneaky:

Nielsje
25 juli 2008, 22:57
Vreemd... D_H heeft volgens de index als laatste gepost, maar hij staat er niet bij. Misschien dat mijn post de zijne tevoorschijn tovert..

edit: en inderdaad, daaristiedan!

Dirk_Hendrik
26 juli 2008, 09:19
Boe!!!!!!!!!:rockon:

RobertoL
26 juli 2008, 09:58
dat lijkt wel zon knop dat je bij fietspad -en voetgangerstoplichten ziet.
Dat gevoel heb ik erook bij.

dml
26 juli 2008, 10:26
Misschien was de naam Fuzz Fiets dan beter geweest.

future2future
27 juli 2008, 15:34
Ik hoop alleen dat het pedaal in de 'betaalbare' regio komt (dwz < 150 euro). 300 zou ik wel erg veel voor een fuzz vinden.. maar ja..

Dit gebeurt zeker niet, topklasse qua bouwkwaliteit en veel ontwikkelingskosten van een klein bedrijf.

300 is ook niet heel vreemd als je kijkt naar andere fuzzes op de markt zoals die van fultone en z.vex

En PL kennende zal het wel een te gek pedaal zijn

Speeddemon
27 juli 2008, 20:50
...en veel ontwikkelingskosten van een klein bedrijf.
Niet als het zoals geopperd, een doorontwikkelde Fuzz Face is.



300 is ook niet heel vreemd als je kijkt naar andere fuzzes op de markt zoals die van fultone en z.vex

Die kosten nog steeds geen 300 euro (een uitzondering van een Lovepedal-hype daargelaten). Granted, PL betaalt zich mogelijk scheel aan die schakelaar, maar die behuizing (1590BB) en knoppen (Davies of Taiwanese copiën) zijn 'bog standard' en kosten geen drol. Believe me, I know. :satisfie:

Neemt niet weg dat Paul een prima kerel is (ook Burny-fanaat) en weet wat kwaliteit is.

Dirk_Hendrik
27 juli 2008, 21:48
Dit gebeurt zeker niet, topklasse qua bouwkwaliteit en veel ontwikkelingskosten van een klein bedrijf.

Ik sluit me even aan bij Speedy,
Ontwikkelingskosten zijn subjectief. Op het moment dat het circuit in essentie staat praat je alléén nog maar over het omzetten in een werkbaar produktiemodel en over het finetunen. Ervanuitgaande dat het apparaat seriematig geproduceerd kan worden praat je dan over ongeveer een werkweek aan tijd. Als die ontwerpfase langer duurt moet je je basisontwerp gaan hetzien. Te veel haken en ogen.

Ontwikkelingskosten is een factor die maar al te graag wordt aangedragen als argument maar vnl geld in het geval van vernieuwende technieken. Het feit dat Lenders germanium componenten gebruikt sluit vernieuwende technieken al uit.

Ik wens hem echter alle succes to met z'n Fuzz. En hoop idd dat het ding betaalbaar is. Met zijn (terechte) reputatie gaat hij er dan meer aan verdienen dan wanneer het een 300+ apparaat gaat zijn en dus alléén voor goedverdienende freaks betaalbaar.

Nellyrocks
28 juli 2008, 16:14
Tja... Misschien zou hij wat samples op zijn site kunnen zetten als ie hem wil verkopen. Is toch altijd handig.

jimihattricks
28 juli 2008, 17:38
dat lijkt wel zon knop dat je bij fietspad -en voetgangerstoplichten ziet.


Dat is een speciale PL true bypass switch. Ik vermoed/schat in dat dit pedaaltje boven de EUR 300 gaat uitkomen...

dus die fietslichten zijn TB geschakeld? weer wat geleerd...

jero
28 juli 2008, 19:05
En bedankt. Dat wou ik ook zeggen :sneaky:

ik ben hier toch stiekum best benieuwd naar hoor. Ik kan me niet voorstellen dat PL met tubescreamer en fuzz face klonen komt aanzetten, er zit vast wel meer in deze fuzz dan in de zoveelste FF kloon....

Ik kan trouwens nergens vinden dat ie 300 gaat kosten? Is dat een aanname of toch al ergens gecommuniceerd?

Dirk_Hendrik
28 juli 2008, 20:25
ik ben hier toch stiekum best benieuwd naar hoor. Ik kan me niet voorstellen dat PL met tubescreamer en fuzz face klonen komt aanzetten, er zit vast wel meer in deze fuzz dan in de zoveelste FF kloon....

En waarom zou PL dat doen doen en Zvex (fuzzfactory) en Fulltone (fulldrive) wel??

jero
28 juli 2008, 20:39
ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp?

the sure thing
28 juli 2008, 20:46
De EUR 300 is een aanname van mij. 100% subjectief en speculatief. Gebaseerd op zijn booster pedaaltje van EUR 269,-

Powerchordschuiver
28 juli 2008, 20:48
En waarom is dat TMF-knopje wit?

jero
28 juli 2008, 20:49
Gebaseerd op zijn booster pedaaltje van EUR 269,-
wow, dat is fors ja :)

Dirk_Hendrik
28 juli 2008, 21:16
ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp?

OK,
Waarom zou PL wél in een ontwerp vanaf de grond toe op te gaan zetten (waarvoor m'n respect) en is dat wél voor te stellen en doen een Vex en Fulltone (en vele anderen) dat niet terwijl ze met hun wereldwijde verkopen (Zvex, omzet over een miljoen in 2007) veel meer budget hebben voor R&D.

Nog wat voorbeelden van boeteekers mét budget en "niks nieuws onder de zon"? Analogman met z'n Marshall Bluesbreaker clone on de vorm van de "King of tone". Een clone dus.
Zvex met z'n wah variaties, seek wah, wah probe,, Morley powerwah adapts.
Fulltone had ik al genoemd, liever niet nog een keer.
Keeley met z'n comps, Ross clone.

to name a few,
Allemaal best, maar noem het niet vernieuwend (behalve de probe aanpassing van vex dan, da's een mooie gadget)

Maar paul is de wereldvernieuwende vent die een volledig nieuw ontwikkelde Fuzz in de markt zet? Ik kan het alléén maar hopen. Full credits. Vooralsnog geef ik het m'n twijfels.

Valoosj
28 juli 2008, 21:43
Dit smeekt om een gutshot om te zien of het een YAFFC is.

Dirk_Hendrik
28 juli 2008, 21:56
Dit smeekt om een gutshot om te zien of het een YAFFC is.

uhuh! ;)
+5 tekens

Speeddemon
28 juli 2008, 22:04
En waarom is dat TMF-knopje wit?
Ja idd. WTF? :???: Meestal zie je clips met 'zwarten' op TMF.





:nervous:
"Ja, dat zei ie WEL!" :seriousf:
(Een Nederlands antwoord op het Sex and the City-achtige "Oh no, you Di'int!" )

jero
28 juli 2008, 22:18
OK,
Waarom zou PL wél in een ontwerp vanaf de grond toe op te gaan zetten (waarvoor m'n respect) en is dat wél voor te stellen en doen een Vex en Fulltone (en vele anderen) dat niet terwijl ze met hun wereldwijde verkopen (Zvex, omzet over een miljoen in 2007) veel meer budget hebben voor R&D.

Nog wat voorbeelden van boeteekers mét budget en "niks nieuws onder de zon"? Analogman met z'n Marshall Bluesbreaker clone on de vorm van de "King of tone". Een clone dus.
Zvex met z'n wah variaties, seek wah, wah probe,, Morley powerwah adapts.
Fulltone had ik al genoemd, liever niet nog een keer.
Keeley met z'n comps, Ross clone.

to name a few,
Allemaal best, maar noem het niet vernieuwend (behalve de probe aanpassing van vex dan, da's een mooie gadget)

Maar paul is de wereldvernieuwende vent die een volledig nieuw ontwikkelde Fuzz in de markt zet? Ik kan het alléén maar hopen. Full credits. Vooralsnog geef ik het m'n twijfels.

Tsja, de discussie over het feit dat Fulltone en Analogman en consorten een dikke boterham verdienen aan goed gemarkete clones of modificaties van klassiekers, en dat dat op nogal wat kritiek van de heren technici en DIY'ers komt te staan ga ik echt niet oprakelen. http://www.thegearpage.net/board/images/smilies/stirthepot.gif

't Ging me er meer om dat de PL fuzz op basis van een plaatje van de buitenkant (!) al direct richting prullenbak wordt verwezen, omdat het de zoveelste fuzz zou zijn. Een kritische houding is altijd gezond, maar een open mind natuurlijk ook. ;)

the sure thing
28 juli 2008, 23:15
't Ging me er meer om dat de PL fuzz op basis van een plaatje van de buitenkant (!) al direct richting prullenbak wordt verwezen, omdat het de zoveelste fuzz zou zijn. Op basis van het plaatje verwijs ik m gelijk naar mijn pedalenbak :)

dml
29 juli 2008, 09:27
't Ging me er meer om dat de PL fuzz op basis van een plaatje van de buitenkant (!) al direct richting prullenbak wordt verwezen, omdat het de zoveelste fuzz zou zijn. Een kritische houding is altijd gezond, maar een open mind natuurlijk ook. ;)

De andere kant is dat alles waar PL op staat bij voorbaat al door velen heilig wordt verklaard. Of dat men spontaan ejaculeert van het roepen van Zijn naam. Dus ja, een kritische houding en een open mind zijn inderdaad beide gezond.

Nielsje
30 augustus 2008, 11:19
Naar aanleiding van een ander topic over 'wel of niet nieuwe pedalen:

Is hier al wat meer over bekend? De looks zijn nog steeds goed, alhoewel de behuizing wel erg groot is voor 5 componenten...

Chris Winsemius
30 augustus 2008, 12:40
Qua prijzen: wordt 'n beetje vermoeiend, prijzig misschien, maar als iets te duur is zou het amper/niet verkocht worden.

De hype/overdreven marketing is idd. irritant maar net als bij wasmiddelen, auto's, internet/telefoonaanbieders blijkbaar "nodig"....

Daarnaast: Behringer (met pendaaltjes van amper 2 tientjes winkelprijs) verdient beduidend meer dan zvex (met 'n omzet v/e miljoen is ie nog geen miljonair, ook hij moet spullen inkopen en personeel/huur betalen).
Ik zie hier bijvoorbeeld niemand posten over Fender Strat prijzen; half-fabrikaat Strat body wordt door Fender ingekocht voor $4... do the math!
Gillette scheermesjes: anyone?

OT: iemand dat pedaaltje al getest?

shredneck
30 augustus 2008, 20:27
Zijn TrebleTool is overigens wel erg goed en doordacht, een Rangemaster maar dan zonder de vervelende bijzaken. Ik vemoed dat deze Fuzz ook alles slikt en overal in de keten geplaatst kan worden, ik geef het ding zeker een kans.

Paul Lenders denkt goed over de zaken na alvorens ze in productie te nemen, als ik zie wat die man allemaal maakt, tja, dan ben ik zeker heel nieuwsgierig naar dit apparaat.

Einzeln
31 augustus 2008, 01:08
Dit draadje begint op die protonedraad te lijken.

Harm
31 augustus 2008, 10:12
Ik ga binnenkort bij hem langs... Zal ik het pedaal eens goed uit gaan proberen... Eerder wel even gehoord maar niet echt intensief, ben ook niet echt een fuzz man...

Misschien heeft Yoeri hem al intensief op z'n donder gegeven? :)

Harm