PDA

View Full Version : Gitaar binnen, foto's!



(>',')>
25 juli 2008, 10:09
Ik heb hem zojuist binnen gekregen! Hij is helemaal perfect speelt goed en klinkt goed (wat een heerlijke nek zeg). Dus ik heb geen slecht exemplaar gekregen gelukkig.

(>',')>
25 juli 2008, 10:10
...................

a darker shade of grey
25 juli 2008, 10:14
Het is toch echt een mooie gitaar voor de prijs hoor! Een witte ibanez, echt schitterend! Gefeliciteerd ermee!

Schoonmaken kan ik je niet bij helpen helaas, maar er zullen zat leden zijn die je daar verder mee kunnen helpen dan ik :)

Nogmaals proficiat! Prachtig dingetje!

edit: ik weet eindelijk aan wat (>'.')> me doet denken!!!!

http://www.arkeis.com/images/pokemonfactory/jigglypuff.png

JeroenSchaaf
25 juli 2008, 10:16
Ben geen Ibanez fan maar gaaf ding hoor!! wat had je er nou voor betaald?

(>',')>
25 juli 2008, 10:23
250 euro incl de koffer :D

JeroenSchaaf
25 juli 2008, 10:28
250 euro incl de koffer :D
Hele nette prijs!! veel plezier ervan man!

almarvk
25 juli 2008, 10:28
Damn, dat is een nette prijs. Vooral vanwege de koffer!

JeroenSchaaf
25 juli 2008, 10:29
Damn, dat is een nette prijs. Vooral vanwege de koffer!
Jah dat dacht ik ook al!

budje
25 juli 2008, 10:50
Typisch gevalletje van de kleur maakt de gitaar, ik vind ze meestal niet zo mooi van ibanez maar deze dus wel!

body schoonmaken tip gitaarpolish van bijv ghs of dr stringfellow (net wat ze in huis hebben, heb eigenlijk nog geen slechte gitaarpolish meegemaakt) wel ff goed schudden voor gebruik

en voor de hals geloof ik (kan t ff niet vinden hier) citroenolie?

beetje gitaarwinkel heeft t allemaal in huis, en met een droge doek inwrijven en uitpoetsen

dan ruikt en voelt ie net zo lekker als ie eruit ziet

veel plezier ermee!

pannekoek
25 juli 2008, 10:51
vette plank!!!!!!!!!!!!

bij de plaatselijke muziekwinkel zijn van allerlei schoonmaak producten te koop voor gitaren!

zelf gebruik ik eigenlijk alleen albert heijn vochtige schoonmaakdoekjes en een theedoek op me gibson. ik weet niet of dat wel helemaal goed is maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.

vuil eraf wrijven en dan snel een theedoek erover heen :hippie:

GibsUn
25 juli 2008, 11:05
Gefeliciteerd!! heb ik ooit ook nog op gegast, heel kort wel.. :satisfie:

Ik vind de pickguard nogal lelijk.

Hypz
25 juli 2008, 11:10
WOW Wat een vette gitaar zeg, die had ik ook zeker niet laten liggen voor dat geld.

macwilliams
25 juli 2008, 11:13
Hoi ^)(%(*^)>>

Voor de body (gelakte delen) auto was (geen polish)
Voor de ongelakte delen, alles wat bij jou dus niet wit is :) . citroenolie.

Mooie plank ibanez rulez

pannekoek
25 juli 2008, 11:16
Gefeliciteerd!! heb ik ooit ook nog op gegast, heel kort wel.. :satisfie:

Ik vind de pickguard nogal lelijk.

juist niet :D ik vind m heel vet :D

ik wil ook zo een slagplaat hebben als ik een stratmodel heb :D

Thundermane
25 juli 2008, 11:55
Ik ga als eerst de snaren maar vervangen (oh god). Maar dan krijg ik dus ook de kans om de gitaar even een grondige schoonmaak beurt te geven, maar met wat? Ik wil de lak niet beschadigen ofzo.

Ten eerste: gefeliciteerd :D cool ding
Maar, ik weet niet of het slim is de snaren er af te halen als ze het nog doen.
Het is en blijft een rotklus om snaren te vervangen met een Floyd systeem, moet je ook kijken dat je geen onderdeeltjes kwijt raakt, met name met een Edge III.
Ik zag sowieso al op de FOTOSSSS!!!! dat de vorige eigenaar ONTIEGELIJK veels te veel windingen heeft gemaakt met de snaren om de tuners... het ziet er gewoon ronduit laks uit, wat hij er mee heeft gedaan.
Waarschijnlijk wist je vorige eigenaar ook niet veel van snaren zetten :p
Wat overigens denk ik niet veel kwaad kan is de bal van de snaren door de tuners steken, zou ik zelf niet doen.
Wat ik altijd deed, en dat werkte altijd goed, de baleinden afknippen en deze steken in je brug, vergrendelen met dat mooie systeempje :) en dan de rest van de snaar naar je tuners (van de headstock uiteraard) hooguit 2 a 3 windingen om de tuner, en dan zo dicht mogelijk bij de tuners afknippen, dat voorkomt ook dat je jezelf toekomstig openhaald aan je snaren, want die uiteindes blijven scherp.
Maar schoonmaken zou ik als volgt doen:
Op de lak niks geen spulletjes gebruiken, gewoon een vezeldoekje pakken en poetsen.
Op je fretboard zou ik fastfret en/of wat natuurazijn, dat spul is cheap en werkt enorm!

Mocht je nog wat extra toelichting nodig hebben, gewoon vragen!

Dweezman
25 juli 2008, 12:07
@Beesje: mooi ding! Mooi prijsje ook!

(>',')>
25 juli 2008, 12:08
De snaren vind ik er inderdaad ook erg achterlijk opgezet! Was ook een van de redenen waarom ik de snaren wou vervangen.. Fastfret dus? Kan ik daar ook de hals mee schoonmaken? Wat een verdeelde meningen trouwens over het schoonmaken. Ik zal wel eens kijken bij de gitaarboer en waar zou ik eventueel van die lemonoil kunnen krijgen? Ook bij de gitaar winkel?

Verder heb ik ook een zwarte strap (gs1000t) gekregen (http://www.ibanez.co.jp/products/images/acce2008/straps_other.gif). Maar ik hou totaal niet van tribals. Heeft er iemand nog een andere liggen die hem wilt ruilen?

pannekoek
25 juli 2008, 12:08
Ten eerste: gefeliciteerd :D cool ding
Maar, ik weet niet of het slim is de snaren er af te halen als ze het nog doen.
Het is en blijft een rotklus om snaren te vervangen met een Floyd systeem, moet je ook kijken dat je geen onderdeeltjes kwijt raakt, met name met een Edge III.
Ik zag sowieso al op de FOTOSSSS!!!! dat de vorige eigenaar ONTIEGELIJK veels te veel windingen heeft gemaakt met de snaren om de tuners... het ziet er gewoon ronduit laks uit, wat hij er mee heeft gedaan.
Waarschijnlijk wist je vorige eigenaar ook niet veel van snaren zetten :p
Wat overigens denk ik niet veel kwaad kan is de bal van de snaren door de tuners steken, zou ik zelf niet doen.
Wat ik altijd deed, en dat werkte altijd goed, de baleinden afknippen en deze steken in je brug, vergrendelen met dat mooie systeempje :) en dan de rest van de snaar naar je tuners (van de headstock uiteraard) hooguit 2 a 3 windingen om de tuner, en dan zo dicht mogelijk bij de tuners afknippen, dat voorkomt ook dat je jezelf toekomstig openhaald aan je snaren, want die uiteindes blijven scherp.
Maar schoonmaken zou ik als volgt doen:
Op de lak niks geen spulletjes gebruiken, gewoon een vezeldoekje pakken en poetsen.
Op je fretboard zou ik fastfret en/of wat natuurazijn, dat spul is cheap en werkt enorm!

Mocht je nog wat extra toelichting nodig hebben, gewoon vragen!

gewoon een beetje prutsen met je floyd,

wat ik altijd deed is iets onder mijn floyd leggen (een klein blokje hout of plastic of whatever zodat je floyd niet naar achter buigt als je de snaren verwijdert!)
dan laat ik jhet balletje er gewoon aan de snaar zitten en dan ga ik door de tuner naar de floyd toe.

zet de snaar eraan vast (met imbusje) en draai aan je tuner!, liever niet meer dan 3 omwentelingen bij de dikke snaren ivm met eventuele ontstemmingen maar met locking tune systeem met floyd rose heb je daar toch geen last van omdat het vast zit bij je ''topkam''

beetje kloten met stemmen eventueel veren beetje in of uit de body draaien (die zitten dus aan de achterkant van je gitaar onder het kapje in het midden)

stemmen, stemmen , stemmen, stemmen, fijn stemmen


en klaar :D

Thundermane
25 juli 2008, 12:11
De snaren vind ik er inderdaad ook erg achterlijk opgezet! Was ook een van de redenen waarom ik de snaren wou vervangen.. Fastfret dus? Kan ik daar ook de hals mee schoonmaken? Wat een verdeelde meningen trouwens over het schoonmaken. Ik zal wel eens kijken bij de gitaarboer en waar zou ik eventueel van die lemonoil kunnen krijgen? Ook bij de gitaar winkel?

Verder heb ik ook een zwarte strap (gs1000t) gekregen (http://www.ibanez.co.jp/products/images/acce2008/straps_other.gif). Maar ik hou totaal niet van tribals. Heeft er iemand nog een andere liggen die hem wilt ruilen?
Zoals ik al zei, ik heb nu fastfret maar is relatief duur voor het misschien wel betere alternatief:
Natuurazijn, dan heb je 1 liter voor gemiddeld 30 cent dan kan je lang mee :D

Thundermane
25 juli 2008, 12:14
gewoon een beetje prutsen met je floyd,

wat ik altijd deed is iets onder mijn floyd leggen (een klein blokje hout of plastic of whatever zodat je floyd niet naar achter buigt als je de snaren verwijdert!)
dan laat ik jhet balletje er gewoon aan de snaar zitten en dan ga ik door de tuner naar de floyd toe.

zet de snaar eraan vast (met imbusje) en draai aan je tuner!, liever niet meer dan 3 omwentelingen bij de dikke snaren ivm met eventuele ontstemmingen maar met locking tune systeem met floyd rose heb je daar toch geen last van omdat het vast zit bij je ''topkam''

beetje kloten met stemmen eventueel veren beetje in of uit de body draaien (die zitten dus aan de achterkant van je gitaar onder het kapje in het midden)

stemmen, stemmen , stemmen, stemmen, fijn stemmen


en klaar :D
Mijn manier vind ik toch wat netter :) en daar is de gemiddelde floyd ook voor bedoeld.
Maarja ieder zo z'n eigen manier, maar je kan beter mensen de officiële manier aanleren.

(Edit) trouwens wat betreft dat stemmen, stemmen, stemmen, stemmen, fijn stemmen heb je gelijk xD stemmen is het meest langdurige gedeelte.

Bram+
25 juli 2008, 12:18
Had de vorige eigenaar er niet zo'n Vai-sticker op zitten? Dan lijkt ie natuurlijk stukken meer op een JEM:D Die heb je er dan gelukkig netjes afgekregen, op de foto's is er althans weinig van te zien. Veel plezier ermee!

(>',')>
25 juli 2008, 12:24
Natuurazijn dus? Verder niet schadelijk ofzo en daarmee kan ik dus de nek schoonmaken? thanks :hippie:

Thundermane
25 juli 2008, 12:31
Natuurazijn dus? Verder niet schadelijk ofzo en daarmee kan ik dus de nek schoonmaken? thanks :hippie:
Alleen ietwat schadelijk voor nieuwe snaren, maar moet je gewoon de restjes wegpoetsen.
En ja het is wondermiddel voor de nek!!!

R.J
25 juli 2008, 12:38
Het is toch echt een mooie gitaar voor de prijs hoor! Een witte ibanez, echt schitterend! Gefeliciteerd ermee!

Schoonmaken kan ik je niet bij helpen helaas, maar er zullen zat leden zijn die je daar verder mee kunnen helpen dan ik :)

Nogmaals proficiat! Prachtig dingetje!

edit: ik weet eindelijk aan wat (>'.')> me doet denken!!!!

http://www.arkeis.com/images/pokemonfactory/jigglypuff.png
en toch is het kirby :P

En ook ik vind dat geen geld voor die set :chicken: gefeliciteerd :hippie:

Zit zelf ook aan een hsh te denken, ik dacht eerst van lekker, 2 humbuckers tegen elkaar open, maar dat doe ik dus eigenlijk nooit.... (ik heb een rg320)

Danieldg
25 juli 2008, 12:44
Met een vochtig washandje je body poetsen, en daarna meteen weer afdrogen met een katoenen doek, of een zachte handdoek. Dit werkt voor mij het beste. Op de toets citroenolie doen, laten intrekken en toets proper vegen.

Prachtige gitaar btw! Echt een beauty :)




Met al die windingen ontstemmen je snaren de hele tijd lijkt me. (ik heb max 2 windingen xd)

Thundermane
25 juli 2008, 12:49
Met een vochtig washandje je body poetsen, en daarna meteen weer afdrogen met een katoenen doek, of een zachte handdoek. Dit werkt voor mij het beste. Op de toets citroenolie doen, laten intrekken en toets proper vegen.

Is denk ik wat de meesten doen, is inderdaad ook goed, maar gewoon flink poetsen met een vezeldoekje kan genoeg zijn.
En natuurazijn werkt denk k bijna hetzelfde als citroenolie

Bram+
25 juli 2008, 12:50
Met al die windingen ontstemmen je snaren de hele tijd lijkt me. (ik heb max 2 windingen xd)
Bij een double locking systeem zoals op deze gitaar heb je daar niet (zoveel) last van, je klemt de snaar immers vast bij de topkam. Kan bijna niet slippen.

GibsUn
25 juli 2008, 12:51
Ik gebruik Dunlop n°65 ofzoiets,, ook gewoon op basis van het een of ander citroen ding.. Werkt perfect.

((geen reclame)) -- niet kopen.! :chicken:

Thundermane
25 juli 2008, 12:57
Bij een double locking systeem zoals op deze gitaar heb je daar niet (zoveel) last van, je klemt de snaar immers vast bij de topkam. Kan bijna niet slippen.
Dan kies ik toch liever voor zo min mogelijk windingen :p
Is toch wat meer solide dan (wat was het op beesje's foto?) iets van 10 windingen?!
Staat ook mooier!

(Edit) maak daar maar 7 windingen van, maar toch!

(>',')>
25 juli 2008, 15:17
Had de vorige eigenaar er niet zo'n Vai-sticker op zitten? Dan lijkt ie natuurlijk stukken meer op een JEM:D Die heb je er dan gelukkig netjes afgekregen, op de foto's is er althans weinig van te zien. Veel plezier ermee!

Die sticker heb ik er gelukkig afgekregen zonder enige residue.. Op de achterkant zat dezelfde sticker maar dan in het goud. :stop: En nog een sticker met een oog erop, echt afschuwelijk. En een jem zou ik inderdaad nog wel een keertje willen! Daar zitten gelukkig ook niet van die afschuwelijke stickers op.

Ben nu helaas op m'n werk (stiekem internetten 8-)) dus ik heb nog niet de kans om de gitaar verder op te knappen. Ik ben denk ik toch van plan om de snaren te vervangen (heb liever een schoon setje :chicken:)

RobertoL
26 juli 2008, 09:35
Wat een gitaar! Ook de mooiste kleur voor een ibanez strat.

brianxtr
27 juli 2008, 11:40
doet me toch wat denken aan de ibanez universe pwh.....en een beetje op de witte jem natuurlijk.erg gave gitaar.ik wens je er veel plezier mee..

Bram+
27 juli 2008, 15:23
Het RG-model is natuurlijk ook gebaseerd op het model van de Jem (en de Universe ook). Zo'n witte RG met perloid slagplaat krijgt al snel een 'Jem-flair'.

Jeroen76
27 juli 2008, 15:33
DIE WIL, NEE MOET IK HEBBEN !!!!!!

Wat een mooie plank zeg, ik ben niet zo'n RG liefhebber, maar deze zou ik best in m'n kamer willen hebben staan. Krijgt tie zelfs een afgestofte gitaarsteun en een kussentje ;-)

Wauw en congrats
Jeroen