PDA

View Full Version : welk zang effect is dit?



B_2_the_a
25 juli 2008, 00:00
kane - catwalk criminal
vanaf 0:43 tot het einde (teveel dat wel)

het klinkt als te veel gain/verrote speaker..
Maar is dit ook op een vriendelijke manier te realiseren live? (altijd leuk met bridges enzo)

Probleem is, de zanger waarmee ik werk heeft al een enorme strot van zichzelf, als ik die ook nog flink ga gainen op het moment dat ik dat effect wil gebruiken dan gaat het fout op het podium (monitoren gaan dan rondzingen, omdat de monitoren gelijk ook harder gaan, nog niet de luxe gehad om een apparte monitor tafel te hebben).

misschien met een overdrive paralel aan de gewone zang?

hansli
25 juli 2008, 01:38
een gigantische aardappel in die enorme strot douwen, en dan een kleine condensator microfoon op zijn tongpiercing monteren, en het weer laten geven door een verrotte buizencombo?.................

B_2_the_a
25 juli 2008, 01:45
neh
iets subtieler als het kan!

en die aardappel is goed te immiteren

El Capitain
25 juli 2008, 02:44
Ik kan het nummer even niet helemaal voor me halen, maar je kan het met EQ proberen: alles onder 1k en boven 3k weghalen, dan krijg je zo'n telefoonstem effect. Als je het niet constant wil gebruiken, dan kun je ervoor kiezen om het via bijv. een engine van de M-ONE te doen, daar zit ook een EQ functie op, dan heb je het effect op een aparte fader.

El Capitain
25 juli 2008, 02:45
of de zanger zo'n green bullet laten gebruiken (evt. via een versterkertje en daar een mic voor)....

guhlenn
25 juli 2008, 08:59
Niet op een podium, dat gaat snel mis voor zang

Han S
25 juli 2008, 10:46
Wat een kutnummer, maar goed, je wilt weten welk effect je hoort. Het is een distortion effect en dat heeft altijd een berg compressie. Dat zorgt er voor dat als je dat live probeert dat je dan onmiddelijk in een fluitconcert van feedback terecht komt. Het gaat dus alleen goed in de studio als je het effect in de mix toepast.

Roman
25 juli 2008, 10:51
Kain is ook Kut, soms geil.

budje
25 juli 2008, 10:52
gewoon bij de speelgoedwinkel zo'n kindermegafoontje halen voor een paar euro, en dat voor de mic, zit je een heel eind in de buurt maar heel goedkoop!!

Dekkz0r
25 juli 2008, 11:49
Zoiets? (1.30) (http://www.youtube.com/watch?v=sri5Cra5tdY)

budje
25 juli 2008, 11:54
inderdaad, komt toch aardig in de buurt? en heel goedkoop, zei de zeeuw

B_2_the_a
25 juli 2008, 13:23
Wat een kutnummer, maar goed, je wilt weten welk effect je hoort. Het is een distortion effect en dat heeft altijd een berg compressie. Dat zorgt er voor dat als je dat live probeert dat je dan onmiddelijk in een fluitconcert van feedback terecht komt. Het gaat dus alleen goed in de studio als je het effect in de mix toepast.

het nummer zelf is indd kut, maar het is een leuk effectom af en toe toe te passen.

live hebben ze het geluid overigens ook. Maar ze spelen allemaal met In-ear dus dat scheelt al een hoop feedback gevoeligheid.

Ik ga het toch maar eens met een lichte overdrive erbij gemixed proberen :)



Ik kan het nummer even niet helemaal voor me halen, maar je kan het met EQ proberen: alles onder 1k en boven 3k weghalen, dan krijg je zo'n telefoonstem effect. Als je het niet constant wil gebruiken, dan kun je ervoor kiezen om het via bijv. een engine van de M-ONE te doen, daar zit ook een EQ functie op, dan heb je het effect op een aparte fader.

zoiets kan ook, geeft een ander effect maar is erg grappig :)

cardinal
5 augustus 2008, 20:55
In de eq's in cubase (en diverse andere vst eq's) hebben ze standaard dit soort instellingen.

Dus met wat eq werk en een lichte distortion erover kom je redelijk in de buurt.

Volgens mij moet het ook wel lukken met iets als quitarrig of amplitude etc.

Dit alles is natuurlijk wel gebaseerd op de computer.

Live is het ook prima mogelijk en die feedback erbij maakt het juist nog wat vunziger, hehehe. Maar dit krijg je ook wel weer weg als je echt wil (met een gate ofzo).

Die gasten van velvet revolver doen het met een megafoon, ook wel een leuke gimmick live. Alhoewel die zanger nu wel exit is.
Iets teveel drankjes en andere zaken door zijn megafoon gegoten. Wok and woll.

B_2_the_a
5 augustus 2008, 20:59
megafoon gaat niet: zanger/gitarist
en feedback gevoeliger wil ik niet op het podium, want de zang staat al pleuris hard op de monitoren

pol
6 augustus 2008, 08:26
zet de zang dan stiller in de monitoren, is toch nergens voor nodig dat die zo hard gaat ?

Roman
6 augustus 2008, 09:01
zet de zang dan stiller in de monitoren, is toch nergens voor nodig dat die zo hard gaat ?
Ja, als die gitaren dan wat zachter kunnen en de drummer een volume knop krijgt DAN is dat een optie ja.

een opmerking van niets natuurlijk.

pol
6 augustus 2008, 09:18
er zit misschien ook teveel in de monitors ?
bij ons vragen we er enkel zang door, niks anders, buiten misschien nog wat drum als een groot podium is en we te ver van de drum afstaan.

gitaarcabs niet knal op de zanger richten helpt ook natuurlijk...

is ook nog een verschil tussen jezelf duidelijk genoeg horen om deftig te kunnen zingen, of er vollebak boven uitsteken...

B_2_the_a
6 augustus 2008, 10:32
uhm
die monitor staat met een reden zo hard ;)
het is puur zijn eigen zang... op grote podia wat gitaar


ik weet niet of je zang ervaring hebt, maar als je zelf met kracht zingt, klappen je oren dicht... dus moet je monitor harder..

daarnaast mept de drummer goed hard