PDA

View Full Version : Eerste gitaar gekocht!



Mr Xen0
24 juli 2008, 23:21
Hallo allemaal!

Ik heb gisteren een Richwood gitaar gekocht, ik weet nou niet precies welk type het is maar dat is er eigenlijk helemaal bij ingeschoten bij het beluisteren / voelen. Deze gitaar paste binnen mijn budget en heeft mij 179 Euro gekost met een versterker van 49 Euro (10 Watt, GLX MG-10). Dus bij elkaar op 228 Euro. Ik wou vandaag eigenlijk foto's maken maar toen ik weer thuis was van een dagje pretpark was het te donker dus maak ik morgen in daglicht goeie foto's en ik zal ze zeker posten want ik ben trots op m'n eerste gitaartje.

Nou dat is mijn verhaaltje, nu had ik wat vragen.. Ik heb de cursus van deze site (als E-Book dus) http://www.leergitaarspelen.com/ , nu kan ik m'n eerste akkoordjes al alleen speel ik het op elektrische gitaar en niet akkoestisch! Dit is eigenlijk gewoon om een beginnetje voor mezelf te maken voor de lessen beginnen. Nu let ik uiteraard goed op hoe ik m'n hand hou, of ik niet krampachtig speel en hoe ik aansla maar ik ben niet perfect net zoals ieder ander mens dus pas ik mezelf steeds meer aan zoals het wordt getoond op de video's en het leesmateriaal.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring met deze site heeft?
Én ik vroeg me af.. Kan je "Lang zal hij leven" ook op de elektrische gitaar spelen? M'n broer is over ong. 2 weken 18 jaar oud en ik wou eigenlijk iets voor hem spelen op z'n verjaardag.

http://img70.imageshack.us/img70/4404/imgp0234hx7.png

Mvg,
MrXen0/Nick

macwilliams
24 juli 2008, 23:52
Welkom,

Lang zal je leven is op de gitaar te spelen en is heel makkelijk.

leer tabs lezen en speel dit:

Lang zal ze leven

F: [133211] of [xx3211]
C: [x32010]
C7: [x32310]
Bb: [x13331]


melodielijn:
F C
e-------------------------------------------------
B-------------------------------------------------
G-----------2-2-22---5-5-5h7-5-3-2-0-0-0----------
D-3-3-33-----------3------------------------------
A--------3----------------------------------------
E-------------------------------------------------

F Bb C F C7 F
e-------------------------------------------------
B-------------------------------------------------
G-5-3-2--3--5--7-3-2--0---------------------------
D------------------------3------------------------
A-------------------------------------------------
E-------------------------------------------------




F
lang zal ze leven, lang zal ze leven,
C
lang zal ze leven in de gloria,
F Bb C F C7 F
in de glo-ri-a, in de glo-ri-a

Hieperdepiep ...... Hoera! (evt. 3x)

Nielsje
24 juli 2008, 23:52
Welkom Nick!

gefeliciteerd met je aankoop, we zijn benieuwd naar de foto's. In het forum gedeelte 'Tablatuur' vind je veel muziek die te spelen is op de gitaar, in het gedeelte 'Speeltechnieken' vind je bijna alles hoe je speeltechnieken moet aanpakken.

Bijna alles is te spelen op de electrische gitaar, ook lang zal hij leven.

Nu heb ik hem even voor je opgezocht: klik hier maar (http://www.tabsrus.nl/Download/13849)

Maar heel veel dingen kan je zelf opzoeken. Dit had ik met google binnen een halve minuut. In het forum zit ook een uitgebreide zoekfunctie, die doet het ook erg goed.

Veel plezier hier, succes, en schrik niet van sommige reacties hier, de mensen hier zijn in't echt allemaal aardig ;)

macwilliams
24 juli 2008, 23:53
:rockon: en plaatjes van je gitaar posten :rockon: ...



... :seriousf:

Mr Xen0
25 juli 2008, 00:05
Plaatjes komen na een goede nachtrust, bedankt voor de tabs! Ik had me al behoorlijk georienteerd en kan ook al redelijk tabs lezen, in de cursus wordt lang zal hij leven op de akkoestische gespeeld dus dat klinkt weer heel anders! En daar wordt het eerste stukje tekst met het D akkoord gespeelt maar dat klonk ietswat vreemd, nu morgen maar is even met de geposte tabs proberen!

Ik ga morgen gelijk even proberen of ik er wat uit kan halen, maar wel met rust voor m'n vingertjes haha!

Ps. Gitaarspelen is eigenlijk na m'n vervolgopleiding ICT het eerste wat ik echt door wil zetten! Dus jullie zullen vast en zeker nog regelmatig van me lezen op het forum. :D

GibsUn
25 juli 2008, 08:32
gefeliciteerd met je gitaar.!

opstaan nu! :D

RammerStein
25 juli 2008, 08:38
gefeliciteerd met je gitaar.!

opstaan nu! :D

idd, hier sluit ik mij volledig bij aan. :satisfie:

JeroenSchaaf
25 juli 2008, 08:41
Gefeliciteerd met je eerste gitaar! Mooi man!

En ben benieuwd naar de foto's!

Hypz
25 juli 2008, 09:50
Gefeliciteerd met je gitaar, ik ben benieuwd naar de plaatjes. Ik zou idd gewoon tabs gaan leren lezen en dan gewoon tabs opzoeken van nummers die niet al te moeilijk zijn. Die cursussen zijn vaak erg saai, en stopte ik ook zeer snel weer mee eigenlijk.

Kijk ook eens naar het programma Guitar pro, is erg mooi programma om mee te oefenen, je kan nummers ook langzamer later afspelen en het tempo langzaam opbouwen etc. Ik oefen er erg vaak mee iig, en je hebt direct een beetje een backing track erbij eigenlijk als je het volume van de gitaar daarin uitzet zeg maar :)

Verder zijn er op youtube ook talloze "Guitar lessons" te vinden. Verder gewoon veel gaan spelen, gewoon elke keer als je ff niks anders moet doen ofzo gewoon lekker je gitaar pakken.

GibsUn
25 juli 2008, 09:54
wow :o geregistreerd sinds Jan2004 en slechts 2 posts :p

hehe.. :D

RammerStein
25 juli 2008, 09:58
wow :o geregistreerd sinds Jan2004 en slechts 2 posts :p

hehe.. :D

hij moest eerst nog leren typen :satisfie:

calfie
25 juli 2008, 12:47
Is het dan belangrijk dat je veel post?
Of mag de persoon dat zelf bepalen.

GibsUn
25 juli 2008, 12:49
Het was maar een opmerking, geen verwijt .. :confused:

jimihattricks
25 juli 2008, 13:41
Is het dan belangrijk dat je veel post?
Of mag de persoon dat zelf bepalen.

komisch dat jij dat net moet zeggen... :)

iedereen moet zelf weten wat hij doet idd, beter eerst lid worden en een half jaar rondkijken dan meteen met allerlei n00b vragen het forum infecteren :satisfie:

Mr Xen0
25 juli 2008, 14:02
http://img70.imageshack.us/img70/4404/imgp0234hx7.png

Foto van de algehele gitaar!
Nu eerst even een bakkie koffie om wakker te worden dan akkoordjes oefenen en dan zal ik de foto van de kop resizen. :D

inteDes
25 juli 2008, 14:09
Wakker worden om 14u!?

In ieder geval gefeliciteerd en geniet ervan!!

hezz
25 juli 2008, 14:22
Gefeliciteerd! Ik weet zeker dat je iemand hier op het forum heel blij maakt met deze post. :p

Leuke kleurtjes ook! Is de gitaar ook een beetje goed afgesteld?

GibsUn
25 juli 2008, 14:23
Mooie gitaar!! maar euh,, zijn die tuners nu van plastic? :chicken:

Mr Xen0
25 juli 2008, 14:39
Wakker worden om 14u!?

In ieder geval gefeliciteerd en geniet ervan!!
Eigenlijk wat eerder, rond 13u, maar had gister behoorlijk moeizame dag.. Met een klein zusje van 8 door een pretpark is net zo erg als met leeftijdsgenoten, ze willen overal in, en het liefst willen ze eerst in de achterste attractie, dan in de voorste, enz.


Gefeliciteerd! Ik weet zeker dat je iemand hier op het forum heel blij maakt met deze post. :p

Leuke kleurtjes ook! Is de gitaar ook een beetje goed afgesteld?
De man uit de winkel had 'm nog afgesteld, en hij zei dat staalsnarig behoorlijk lang goed bleef. Heb 'm ook al even vergeleken met zo'n stem tool op het internet (KLIK! (http://www.leerelektrischegitaarspelen.com/stemmen.html)) en dat klonk hetzelfde.


Mooie gitaar!! maar euh,, zijn die tuners nu van plastic? :chicken:

Ja, heeft dat nog veel verschil? Moet je wel rekening houden dat dit binnen mijn budget past, de gitaar kostte 169,- Euro.

GibsUn
25 juli 2008, 14:51
ja, voor de prijs moet je inderdaad niet meer verwachten, maar het lijkt me écht onhandig :confused:

misschien zit dat gewoon in het kopje,..

Mr Xen0
25 juli 2008, 14:55
Ik ga even de domste opmerking ooit maken, lach me maar uit.

Met de tuners bedoel je de Volume en de 2 Tone knoppen toch? Die draaien perfect en blijven goed op hun plaats.

Thundermane
25 juli 2008, 14:56
Ik ga even de domste opmerking ooit maken, lach me maar uit.

Met de tuners bedoel je de Volume en de 2 Tone knoppen toch? Die draaien perfect en blijven goed op hun plaats.
Nee het zijn de stemknoppen op de headstock van je gitaar, waar je de gitaar mee stemt/tuned.
En sorry het is heel naar maar: HAHAHAHAHA :seriousf:

Speulert
25 juli 2008, 14:58
Mooie gitaar,En ach als die tuners niet bevallen kun je er altijd nog betere opzetten.

HuMon
25 juli 2008, 14:58
Ik heb ruim een jaar geleden de cursus http://www.leergitaarspelen.com/ doorlopen. Zelf vond ik het in ieder geval een aardige basis, en handig dat je er filmpjes bij kon bekijken.
Alleen de laatste lessen waren af en toe niet helemaal duidelijk... Dan zit je tig keer de filmpjes te bekijken hoe iets gespeeld moet worden.

TIP: Ook op Youtube vind je diverse cursussen!

Succes!


Hallo allemaal!
Nou dat is mijn verhaaltje, nu had ik wat vragen.. Ik heb de cursus van deze site (als E-Book dus) http://www.leergitaarspelen.com/ , nu kan ik m'n eerste akkoordjes al alleen speel ik het op elektrische gitaar en niet akkoestisch! Dit is eigenlijk gewoon om een beginnetje voor mezelf te maken voor de lessen beginnen. Nu let ik uiteraard goed op hoe ik m'n hand hou, of ik niet krampachtig speel en hoe ik aansla maar ik ben niet perfect net zoals ieder ander mens dus pas ik mezelf steeds meer aan zoals het wordt getoond op de video's en het leesmateriaal.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring met deze site heeft?
Én ik vroeg me af.. Kan je "Lang zal hij leven" ook op de elektrische gitaar spelen? M'n broer is over ong. 2 weken 18 jaar oud en ik wou eigenlijk iets voor hem spelen op z'n verjaardag.

snaarplukker
25 juli 2008, 15:03
Mooie gitaar!! maar euh,, zijn die tuners nu van plastic? :chicken:
Het lijkt me beter dit als een domme vraag te beschouwen. ;)

GibsUn
25 juli 2008, 15:08
Waarom? :p

mag ik dat raar vinden..

Mr Xen0
25 juli 2008, 15:10
Ik heb ruim een jaar geleden de cursus http://www.leergitaarspelen.com/ doorlopen. Zelf vond ik het in ieder geval een aardige basis, en handig dat je er filmpjes bij kon bekijken.
Alleen de laatste lessen waren af en toe niet helemaal duidelijk... Dan zit je tig keer de filmpjes te bekijken hoe iets gespeeld moet worden.

TIP: Ook op Youtube vind je diverse cursussen!

Succes!

Gaaf! Bedankt voor je antwoord, heb nu alleen nog de eerste les gedaan maar ik vind het tot nu toe nog duidelijk, overigens ga ik vanmiddag bellen voor een aantal echte les adressen.


Het lijkt me beter dit als een domme vraag te beschouwen. ;)
Achjah, weet ik veel.


Nee het zijn de stemknoppen op de headstock van je gitaar, waar je de gitaar mee stemt/tuned.
En sorry het is heel naar maar: HAHAHAHAHA :seriousf:

Oke, nouja, die zijn van metaal (of whatever, geen plastic) dus dat zit wel snor dan.

rock 'n roll
25 juli 2008, 15:12
Mooi stukje hout hoor. Ik heb zelf ook een richwood en ben er nog altijd zeer over te spreken dus :)

hezz
25 juli 2008, 15:14
De man uit de winkel had 'm nog afgesteld, en hij zei dat staalsnarig behoorlijk lang goed bleef. Heb 'm ook al even vergeleken met zo'n stem tool op het internet (KLIK! (http://www.leerelektrischegitaarspelen.com/stemmen.html)) en dat klonk hetzelfde.

Mooi zo, niets is belangrijker dan een gitaar die degelijk is afgesteld. Speelt gewoon zoveel keer comfortabeler. Wat betreft tuning, op de PC gebruikte ik altijd AP Tuner (http://www.aptuner.com/cgi-bin/aptuner/apmain.html). Je moet alleen je gitaar even in je computer pluggen met een klein verloop-stukje, om van grote plug naar kleine plug over te kunnen gaan.

Mr Xen0
25 juli 2008, 15:27
Goeie tip, bedankt!

Moet binnenkort ook nog even een headset halen omdat m'n gepingel m'n ouders gek maakt, dan zal ik gelijk even kijken voor zo'n verloopstukje.

M Kactus
25 juli 2008, 15:29
Waarom? :p

mag ik dat raar vinden..

Omdat ik tuners nog nooit in plastic gezien heb. Kunnen best bestaan, maar ik heb ze nog nooit gezien.

GibsUn
25 juli 2008, 15:31
Ik ook niet,, daarom vroeg ik of dat plastic was, want zo leek het op de foto.
en voor 169 euro zou ik daar nog niet van verschieten.

Teleholic
25 juli 2008, 15:34
En heb je de goede nootjes van 'Lang zal hij leven' al te pakken?

Mr Xen0
25 juli 2008, 16:17
Het eerste akkoord al wel, dat probeer ik eerst maar eens op ritme te spelen maar het is tot nu toe best pittig!

Daarom vroeg ik me ook af of iemand weet wanneer je naar boven en/of naar beneden moet aanslaan? En aangezien het eerste akkoord voor de hele zin staat, wanneer je nou moet aanslaan. Dat zou al behoorlijk wat helpen!

hezz
25 juli 2008, 17:35
Je moet gewoon in een ritme spelen die goed aanvoelt. Niet geforceerd spelen of teveel denken om je bewegingen, gewoon lekker laten gaan.

Een vriend van me dacht altijd veel teveel aan zijn up & down strokes en zat altijd in de weer over hoe die de gitaar moest vasthouden en hoe die de snaar moest aanslaan, het heeft hem veel teveel afgeremd terwijl ik met m'n losse no-stress houding gewoon lekker doorging. Ik zeg nou niet dat je zoals hem bent hoor, maar ik geef je maar de tip dat je gewoon lekker relaxed moet spelen zonder er veel bij te denken.

Mr Xen0
25 juli 2008, 17:37
Oke, bedankt!

Ik probeer er alleen aan te denken om niet te krampachtig te spelen, voor de rest ga ik eigenlijk gewoon "los", alhoewel dat nou niet echt wil bij lang zal hij leven maar je snapt het idee, haha.

Megadeth_
25 juli 2008, 18:12
Ik ook niet,, daarom vroeg ik of dat plastic was, want zo leek het op de foto.
en voor 169 euro zou ik daar nog niet van verschieten.

Nee dat bestaat niet... En plastiek is niet noodzakelijk goedkoper, zeker als je het zo degelijk moet maken dat het de kracht van de snaren moet aankunnen.

Mr Xen0
25 juli 2008, 18:53
Het eerste lesadres waar ik had naar gebelt geeft alleen les in akoestisch.. Nu wachten tot 11 Augustus tot ik het Muzisch Centrum kan bellen.