PDA

View Full Version : Vox AC15



Dries44
24 juli 2008, 22:56
Na lang vergelijken van versterkers dacht ik gekozen te hebben voor een Vox AC15. Ik koos vooral voor deze amp omdat hij een mooi clean heeft, maar ik zit nog met 1 probleem, ik weet niet of de versterker wel veelzijdig genoeg is, ik speel namelijk ook eens graag smerige rock zoals Black Rebel Motorcycle Club en The Blackbox Revelation, heb wel al de Ibanez TS-808. Heeft iemand een idee?

Greets

ColourofFire
24 juli 2008, 23:01
Voor BRMC is een fuzz wel een goed idee. Hoeft geen hele speciale te zijn, ik denk dat je met een big muff al een eind komt. Ik denk dat de drive uit de tubescreamer iets te dik is voor BRMC achtige sounds.

cruncher
24 juli 2008, 23:01
Hoi Dries,

Ik begrijp niet uit je tekst of je de amp wel of niet gekocht heb. Kun je wat duidelijker zijn?

Dries44
24 juli 2008, 23:06
Heb hem nog niet gekocht, maar wel getest en vaak vergeleken met andere amps zoals peavey classic, fender hot rod, laney VC-30,.... Maar ik heb hem nooit met een effect pedaal erbij getest.

Axelll
24 juli 2008, 23:09
Voor BRMC is een fuzz wel een goed idee. Hoeft geen hele speciale te zijn, ik denk dat je met een big muff al een eind komt. Ik denk dat de drive uit de tubescreamer iets te dik is voor BRMC achtige sounds.

En dat terwijl BRMC gewoon TSen stacked. Vox ac15 gaat prima hoor, BRMC bijvoorbeeld heeft meer te maken met een aparte manier van stemmen en spelen.

Dries44
24 juli 2008, 23:11
Dankjewel voor de snelle reacties.

cruncher
24 juli 2008, 23:12
Heb hem nog niet gekocht, maar wel getest en vaak vergeleken met andere amps zoals peavey classic, fender hot rod, laney VC-30,.... Maar ik heb hem nooit met een effect pedaal erbij getest.

Ik heb een Peavey Classic 50Watt Tweed met 2x12 speakers. Ik ben er erg tevreden over omdat het cleane kanaal op hoge volumes clean blijft. Mijn advies is: zoek een cleane versterker met een goed pedaaltje ervoor. Ik weet niet hoeveel je er voor uit wil geven, maar een Peavey Classic 50 is 2ehands wel te koop voor 450,00.

Axelll
24 juli 2008, 23:14
Ik heb een Peavey Classic 50Watt Tweed met 2x12 speakers. Ik ben er erg tevreden over omdat het cleane kanaal op hoge volumes clean blijft. Mijn advies is: zoek een cleane versterker met een goed pedaaltje ervoor. Ik weet niet hoeveel je er voor uit wil geven, maar een Peavey Classic 50 is 2ehands wel te koop voor 450,00.

Maar die is niet smerig genoeg ben ik bang. Ik vind vox een prima oplossing, heb zelf een AC30 en ben ook niet vies van shoegaze-garagerock en het lukt er echt prima op.

cruncher
24 juli 2008, 23:22
Voordat ik mijn Peavey kocht heb ik de Vox AC15 uitgebreid getest. Het is niet mijn 'ding'. Hij ging mij te snel vervormen. Smaken verschillen.

elw
25 juli 2008, 15:14
Voordat ik mijn Peavey kocht heb ik de Vox AC15 uitgebreid getest. Het is niet mijn 'ding'. Hij ging mij te snel vervormen. Smaken verschillen.

De ac15 past anders perfect bij je naam :satisfie: