PDA

View Full Version : kan dit kwaad?



MatthiasDR
24 juli 2008, 20:08
Ok dus ik ben het zat baterijen te gebruiken voor m'n boss ds-1 pedaaltje, en ik heb hier nog een adaptor liggen die past, 9V DC, maar hij is ipv 300mA (zoals de adaptor van thomann voor de ds-1), de mijne is 350mA, kan dit kwaad?
Matthias :hippie:

Vonk
24 juli 2008, 20:23
Dat maakt geen reet uit, om het even subtiel te zeggen. Teveel mA maakt nooit uit, te weinig (het aantal mA wat een pedaal verlangt om goed te werken) zorgt voor een slecht geluid.

Herman
24 juli 2008, 20:23
Zolang de adapter maar minstens net zo veel Ma kan leveren als het pedaal nodig is is er niks aan de hand. Als je pedaal dus 300Ma nodig zou hebben is er niks aan het handje als je daar een adapter van 350 op gooit. Minder is dan weer niet goed.

Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je boss pedaaltje ook geen 300 nodig is, dus je zou zelfs met deze adapter waarschijnlijk nog wel pedalen kunnen doorlussen als je zou willen.

Vonk
24 juli 2008, 20:25
Inderdaad, distortion en overdrive verlangen meestal minder dan 50 mA. Chorus en al die andere gekke geluidjes willen vaak wel meer te eten hebben.

no 1 hops
24 juli 2008, 21:23
als je er maar om denkt dat de plus en min goed op de plug staan ten opzichte van het pedaal.
bij ac maakt het niet uit bij dc wel