PDA

View Full Version : Fender Concert schakelen, hoe?



zoon van Piet
24 juli 2008, 19:53
Ik heb een Fender Concert, de Rivera-era quasi-boogie combo..
fijn ding, voor de kleine sessiebands en repetities en zo.

Ik gebruik het cleane kanaal, omdat dat egwel super klinkt.. van het scheurkanaal ben ik (nog?) niet zo onder de indruk, dan lijk ik meteen Carlos Santana.
Maar misschien moet ik ermee o leren gaan. dat zal niet meevallen, want ik heb er geen voetschakelaar bij. Eentje met twee stereopluggen, zo te zien, want het combootje heeft een hoop schakelmogelijkheden.
Mij intereseert voorlopig alleen het kanaalschakelen. Hoe krijg ik dat voor mekaar op dit handzame, maar loeizware herrieschoppertje?

Nielsje
24 juli 2008, 19:59
Google:

http://music-electronics-forum.com/showthread.php?t=7978
http://www.geocities.com/princerev2a/footswitch.html

Link 2 geeft veel info over footswitches, ook over jou versterker als ik het zo goed lees (nou ja.. ff snel doorkijk..)

En anders is een footswitch niet echt moeilijk te maken.

zoon van Piet
24 juli 2008, 20:18
wat ben ik toch een lamme lul dat ik dat niet zelf zoek...

Dank je Nielsje!

en ja, ik maak m zelf - of bouw er een om, het ging me even om de schakleing.. dit gaat lukken!

Nielsje
24 juli 2008, 20:32
wat ben ik toch een lamme lul

Heerlijk als mensen zichzelf van het juiste etiket voorzien :D
succes ermee, en als het niet lukt, dan horen we het wel :)

keef
24 juli 2008, 22:50
Dat scheurkanaal blijft zonder modden niet echt goed bruikbaar. Ik heb m zelf, met een custom made footswitch die de vorige eigenaar in elkaar heeft geknutseld.

Clean kanaal is heel mooi - waarom daar niet n pedaaltje bij? Volgens mij doen de meeste Concert bezitters dat.

zjanke
24 juli 2008, 23:19
Misschien moet Zoon van Piet inderdaad eindelijk maar eens een pedaaltje aanschaffen. Ook hij zal er aan moeten geloven... :seriousf:

zoon van Piet
25 juli 2008, 00:31
Misschien moet Zoon van Piet inderdaad eindelijk maar eens een pedaaltje aanschaffen. Ook hij zal er aan moeten geloven... :seriousf:

Je bedoelt zo'n fuzzpendaal? Ik zal er eens over denken... ;)

@keef: tuurlijk gebruik ik clean + pedalen.. maar ja, dat hele scheurkanaal moet nog ontdekt worden. Ik heb m pas. ik wil er gewoon eeen beetje mee kloten. Duidelijk is wel dat deze drive het niet haalt bij dat magistrale clean..

Dude
25 juli 2008, 16:12
oeeeeeeehhh wat een ding is dat he ? ook een blauwe maandag gehad, waanzinnige cleans. en ZWAAR !! man... was kapot als ik dat ding naar de oefenruimte moest sjouwen !

zoon van Piet
25 juli 2008, 21:33
waanzinnige cleans. en ZWAAR !! sjouwen !
Absoluut! Dat was destijds de trend: klein en handzaam.. maar niet te tillen. Als je de tolex wegtrekt, zie je lood!
en deze is 2X10, dus nog net effe heavier...