PDA

View Full Version : plastic folie en cellulose lak?



jan jansen
24 juli 2008, 09:54
Ik overweeg een afbeelding op mijn body te zetten gesneden uit een soort platicfolie en ook de tekst op de hals van hetzelfde materiaal te maken.
Zou dit spul reageren met cellulose lak?Enzoja hoe zou ik daar snel achter kunnen komen>?

JJ

Mr.Fingers
24 juli 2008, 10:26
Als het begint papperig te worden, te bruisen,... dan reageert het. Het is de bedoeling eerst de sticker te plaatsen, en dan te overlakken?

rinaldo
24 juli 2008, 11:19
eerst eens proberen op een stukje afval zou ik zeggen. btw ik heb het eens geprobeerd met van die speciale stickers die ze ook gebruiken voor belettering op autos ed. maar ik vond het niet echt mooi, het ligt er teveel boven op zeg maar.

de beste manier is met van dat speciale decal folie wat je bij modelbouw winkels kunt krijgen, kun je zo in je printer stoppen en printen maar.

alleen het opbrengen van die decals is een heel gepiel, maar met een beetje geduld moet het lukken.

jan jansen
24 juli 2008, 12:29
eerst eens proberen op een stukje afval zou ik zeggen. btw ik heb het eens geprobeerd met van die speciale stickers die ze ook gebruiken voor belettering op autos ed. maar ik vond het niet echt mooi, het ligt er teveel boven op zeg maar.

de beste manier is met van dat speciale decal folie wat je bij modelbouw winkels kunt krijgen, kun je zo in je printer stoppen en printen maar.

alleen het opbrengen van die decals is een heel gepiel, maar met een beetje geduld moet het lukken.


idd het is van die folie die je oa gebruikt voor autobelettering.Dat decal folie snap ik zover t/m het printen...maar dan moet je het uitknippen of snijden?wordt nooit wat met letter en afbeeldingen van 3 cm hoog...Dan is het volgens mij nog makkelijker om een sjabloon te maken en met verf te spuiten...zwart op witte achtergrond moet goed te doen zijn denk ik...,

http://www.statusquo.co.uk/records/quoalbums2.htm

en dan het hello embleem/opdruk...
JJ

Mr.Fingers
24 juli 2008, 12:33
Een decal aanbrengen is echt niet zo moeilijk hoor. Misschien heb je wel modelbouwers in je kennissenkring, die gebruiken die dingen ook om belettering/details/emblemen op hun voertuigen te plakken. Van die autofolie is veeeeeeel te dik, dat ga je na tig laklagen nog merken, dat er ineens een verdikking inzit

rinaldo
24 juli 2008, 14:43
ja ik zou ook voor decals kiezen, gewoon een paar van die velletjes kopen en proberen, er staat een uitgebreide handleiding op, en idd het is een heel gepiel, maar met een beetje geduld moet het lukken.

een andere optie is airbrushen, maar dan moet je wel iemand kennen die dat kan, of je moet het zelf proberen natuurlijk.

mischien gaat het wel zo goed, en word je de nieuwe fred dons :p

Saf
24 juli 2008, 17:14
je kunt die autobeletterings folie ook als mal gebruiken door het logo eruit te laten snijden en dan te spuiten nog beter zou zijn speciale "low tac" mallenfolie die laat geen lijmsporen achter.

Je merkt dan de lichte verdikking van je verf maar daar lak je wel overheen.

Zo heb ik het gedaan, nog niet overheen gelakt overigs. Kleur is metaalic baluw vandaar het licht effect met de flitser, logo is ons bandlogo) Ik heb op deze manier ook al eens een speakercabinet voorzien van een ons logo en ook gitaarkoffers etc is geen probleem.

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/DSC02653.jpg

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/DSC02654.jpg

Ben zelf beletteraar/zeefdrukker dus we hebben dit soort spul allemaal op het werk, en in zo'n geval is dat erg handig.

jan jansen
25 juli 2008, 22:38
[QUOTE=Saf]je kunt die autobeletterings folie ook als mal gebruiken door het logo eruit te laten snijden en dan te spuiten nog beter zou zijn speciale "low tac" mallenfolie die laat geen lijmsporen achter.


Ik ga toch voor de folie,net ffe de dikte gemeten en schrik niet...0,08 mm dan kan dat decal gebeuren alleen maar dikker zijn,

JJ

rinaldo
25 juli 2008, 22:56
no way janssen, ik weet niet hoe dik decal folie is, maar ik weet zeker dat die belettering folie dikker is, of het moet zo zijn dat jij een nog dunnere folie hebt dan gangbaar is, maar normaal gesproken is die folie veel dikker.

btw een fender logo voel je ook niet en dat is ook een decal sticker :dance:

Saf
25 juli 2008, 23:41
De meeste beletterfolie is erg dun zeker de folie voor je full colour prints op maakt. Decal papier is echter nog dunner.